![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
jasne, ze eracing to inna bajka, mi chodzilo tylko o mozliwosc nauki od smoczka niemal za malutki umalek kosztow ktore trzeba poniesc w realu. Szumachery i duza czesc obecnych scigantow tego nie miala tak latwo dostepnego. Ale juz Verstapen, Lando i masa innych upalanie nawet w domu w iracing (czy inne rafactory) traktuje jako forme treningu (tak, mowia o tym w wywiadach, to do tych co uwazaja simy sa nie przydatne). Pewnie ze wola na zywo, ale czasami nawet oni nie moga... ot np jak jest lockdown
![]() Jasne ze komputer to nie wszystko i swoje trzeba wyjezdzic na zywo jak chce sie byc hamiltonem... po prostu wg mnie simracing wyciagnie do reala raz na jakis czas jakiegos dzieciaka bez rodzicow bedacych rosyjsmikm oligarcha ![]() ale simracing to osobna dyskusja i nawet nie chodzilo mi o to czy w wirtualu jest rowno czy nie, tylko wspomnialem o nim jako narzedziu treningowe troche wyrownujacym szanse pozniej. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Żeby motorsport na poziomie profesjonalnym miał sens, to muszą być zaangażowane potężne środki finansowe. A żeby ktoś chciał pakować swoją forsę w motorsport, to musi mieć zwrot w postaci reklam w mediach. A u nas media całkowicie ignorują motorsport - koło się zamyka, zawodnik musi jeździć za swoje.
20-30 lat temu ludzie żyli pojedynkami Bublewicza, Hołka, Kuzaja, Kuliga - o tych nazwiskach było głośno (te nazwiska znali ludzie, którzy nigdy nie interesowali się nawet rajdami), telewizja i gazety poświęcały im mnóstwo czasu (mimo, że oprócz Hołka, ci zawodnicy nie mieli jakiś wybitnych osiągnięć na arenie międzynarodowej) - złota era polskich rajdów, mimo, że w Polsce była bieda, aż piszczy. A teraz? Nawet ciężko wymienić nazwiska 3 rajdowców z czołówki polskiej (poza Kajetanowiczem). To pokazuje, w jakim miejscu jest zawodnik, który idzie do sponsora po milion złotych... Odnośnie sprzętowego wyrównywania szans - we wszystkich zawodach wszyscy jeżdżą bardzo zbliżonymi samochodami - czasem nawet identycznymi, jak choćby Porsche Supercup, czy F4, F3, GP2 - jeden zespół lepiej przygotuje samochód, inny gorzej - przy czym najlepszego, od najgorszego dzieli na okrążeniu 2-minutowym jakieś 2 sekundy - to jest 1,5%. Nawet Williams, czerwona latarnia F1 tracił do Mercedesa w kwalifikacjach około 3-4%. To nam się wydaje, że jak na okrążeniu bolid traci 1 sekundę, to jedzie ze spadochronem. Regulaminy są bardzo precyzyjne, na poziomie profesjonalnym walczy się o ten 0,5-1% przewagi szybkości - i to kosztuje, tego się nie obejdzie. PS. odnośnie simracingu - to też wcale nie jest tak, że wszyscy mają równe szanse. Co innego chłopaszek z podstawówki, który o 12-tej kończy lekcje, rzuca tornister i do 24-ej upala Assetto Corsę, a co innego ramol, który kończy pracę o 17-tej, dzieciaki musi odwieźć na angielski, potem odebrać, pobaraszkować z żoną, aż w końcu o 22-giej siądzie przed kompem na godzinkę, bo następnego dnia trzeba obudzić się o 6-tej, żeby dzieciaki odprowadzić do przedszkola i szkoły ![]() ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
... Maciek, Totalnie się zgadzam z Twoimi postami z tej i poprzedniej strony odnośnie czasów, motorsportu, kartingu i e-sportu. Wg mnie nic dodać nic ująć. -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tylko simracing nie testuje odpornosci miesni na przeciazenia i zmeczenia tym wywolanego, nie testuje blednika, czucia kosci ogonowej. to jest podstawa prawdziwego scigania i tego czy dany zawodnik ma predyspozycje genetyczne do scigania czy nie a nie tylko szybkosc analizy obrazu przez mozg.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dajcie już spokój proszę z tym simracingiem jest do tego odpowiedni temat na tym forum. Kiedyś z 15 lat temu grałem w skoki narciarskie na fali małyszomanii sądzicie, że dobry ze mnie skoczek i powinienem spróbować na skoczni?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Ja bym z chęcią wynajął coś szybszego, chodź na pewno tor w Łodzi ma swój klimat, czyli dość mocno weryfikuje umiejętności oraz auto dzięki dość sporym różnicą wysokości oraz krętych odcinków. Zawsze możecie przyjechać na trening na Ułężu. Trasy z reguły koło 4 km. Są ustawiane w rożnej konfiguracji. To minus jeśli ktoś chce sobie sprawdzić postępy i plus bo nie jest nudno. Tak czy siak potestować się da bo trening trwa koło 5-6h. W tym czasie na spokojnie można te 150-200km przejechać. |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
kylo masz jakieś informacje nt terminów treningów?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
kylo masz jakieś informacje nt terminów treningów? Napisz do info@trackdays.pl Kaja Widawska ogarnia tam eventy. https://go-racing.pl/15-kalendarz/?gclid=Cj...IRoCX-cQAvD_BwE -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
tylko simracing nie testuje odpornosci miesni na przeciazenia i zmeczenia tym wywolanego, nie testuje blednika, czucia kosci ogonowej. to jest podstawa prawdziwego scigania i tego czy dany zawodnik ma predyspozycje genetyczne do scigania czy nie a nie tylko szybkosc analizy obrazu przez mozg. W zasadniczej części się zgadzam ale odrobinę nie masz racji. Kubica mówił, że nie lubi jazdy wirtualnej bo on własnie jest przyzwyczajony do przeciążeń, potu, wysiłku etc i to jest ta część w której masz rację. Ale jazda na VR miesza w błędniku mocno to po pierwsze i drugie primo to szybki MĄDRY simracer (a nie taki co klepie kółka w jakąś arkadówkę bez sensu bez analizy i progressu) będzie szybkim kierowcą na żywo. Przypadków jest multum. Poza tym myślicie, że Verstappen, Norris, Leclerc spędzają tyle czasu w iRacingu i symulatorach bo to nic nie daje? Ciągłe zmiany samochodów, torów, warunków pozwalają im się w realnym świecie potem super szybko adaptować. Dajcie już spokój proszę z tym simracingiem jest do tego odpowiedni temat na tym forum. Kiedyś z 15 lat temu grałem w skoki narciarskie na fali małyszomanii sądzicie, że dobry ze mnie skoczek i powinienem spróbować na skoczni? Z takim podejściem to szybkim kierowcą też nigdy nie będziesz a co najwyżej przeciętnym wiecznie dłubiącym w garażu ![]() Poczytaj sobie o ćwiczeniach psycho-motorycznych, sensorycznych, sprawnościowych, na reflex i zobacz jak procentuje współpraca na przykład z http://www.mikesz-coach.pl/ -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nigdy nie będę bo już jestem na to za stary i za ciężki, a dłubię w garażu po godzinach pracy póki mam z tego frajdę to będę dłubał.
Tak wiem, że wydaje się Wam, iż wirtualna jazda sporo daje, ale nie macie na to żadnych dowodów więc niech ten temat rozwija się w odpowiednim wątku tam gdzie są jego zwolennicy. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
kylo masz jakieś informacje nt terminów treningów? https://d.facebook.com/driveartpl/?__tn__=C-R Oprócz trackdays jeszcze driveart robi treningi na Ułężu. Cena chyba ta sama, i w obu przypadkach idzie pojeździć więc wybierasz sobie ten kiedy ci termin bardziej pasuje. ![]() |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#MiP - pesymisto
![]() https://www.youtube.com/watch?v=P7VkXWJwFGU&t=296s Z grubsza Kamil Franczak zdaje się wygrał simracingowe zawody w Assetto Corsa Competizione organizowane przez SRO (to organizator prawdziwej serii wyścigowej Blancpain GT3 Series) i nagrodą były właśnie testy w zespole FFF Racing Team (wygrali w sezonie 2019 bodajże). Próbowałem tam prześledzić tego Kamila Franczaka, to gość jeździł coś w Mazda MX5 Cup (nie wiem czy tak się nazywa seria, czy tylko sporadycznie w tym jeździł, czy cały sezon). Oglądałem jego wyścig wirtualny w ACC na Barcelonie, to gość jest naprawdę szybki. W tej najszybszej lidze SRO robią tam czasy w kwalifikacjach 1:42 (on jako jedyny w wyścigu zszedł poniżej 1:43, reszta 1:43 miała), dośc mocno zdeklasował drugiego gościa w całym wyścigu. Jak oni robią 1:42 tam (czy nawet 1:41 w kwalifikacjach ptorafią zrobić), to na multiplayerze w typowym wyścigu czasy 1:46 niskie (czasami schodząc na 1:45) i masz miejsce w top 6 powiedzmy na Barcelonie (na jakimkolwiek serwerze publicznym). Moje PB to 1:44:409 na Barcelonie w tej grze, więc brakuje mi jakiś 2-3 sekund na kółku do top topów ale stawiam kroki by zejść do 1:43 w PB ![]() Co do wad simracingu, to osobiście zaliczyłbym... strach, a raczej jego brak. W prawdziwym życiu jakbym miał pokonać zakręt z prędkością np 140kmh i dobrze czuć samochód, a 140kmh w sim racingu, to zupełnie co innego wg mnie. Np takie Nordschleife. W Assetto Corsa się nie boisz, nawet jakimś seryjnym samochodem po prostu ciśniesz w te zakręty, szarpiesz wręcz czasami kierownicą przy tak wysokich prędkościach, nie wiem czy w życiu realnym bym tak się odważył, raczej nie. Choć to też zależy jak byłby przygotowany samochód i jaką bym miał wcześniejszą praktykę. |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
Nigdy nie będę bo już jestem na to za stary i za ciężki, a dłubię w garażu po godzinach pracy póki mam z tego frajdę to będę dłubał. Tak wiem, że wydaje się Wam, iż wirtualna jazda sporo daje, ale nie macie na to żadnych dowodów więc niech ten temat rozwija się w odpowiednim wątku tam gdzie są jego zwolennicy. dowodow/przykladow jest mase i trzeba chciec ich nie widziec. Moge powiedziec, ze sam uczylem sie na simach rownolegle z kartami i mysle, ze wstydu nie ma. Troche faktycznie bylo to juz przerabiane w innych tematach, ale jak widze takie opinie to czuje potrzebe wyrazic przeciwna, zeby osoby nowe ktore beda ja czytac wiedzialy, ze sa tez zupelnie inne i tyle. |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To zaprezentuj chociaż jeden logiczny dowód jak już bardzo chcesz w tym temacie roztrzasac. Nie na zasadzie że ten czy tamten jeździ tu i tu bo to żaden dowód.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
Ale ja nie chce Cie przekonywac, nie lubisz, nie widzisz sensu czy jakikolwiek inny powod... nie uzywaj. Odezwalem sie z powodu ktory opisalem i tyle.
|
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#MiP - jeszcze koleś David Perel. Obejrzyj ten krótki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=GSo_7j5-0Lc Gość zaczynał w sim racingu, karting oczywiście, później poświęcił cały swój majątek (tak, tak, sprzedał dom nawet, bo potrzebował bodajże 300tys euro na sezon w GT3) by zostać kierowcą GT3 i tak sobie jeździ od bodajże 2-3 lat w Rinaldi Racing (wcześniej w Kessel Racing). Gość radzi sobie całkiem nieźle, warto pooglądać jego zachowania nawet jak gra w ACC, gość ma mega refleks czasami ![]() |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Z takim podejściem to szybkim kierowcą też nigdy nie będziesz a co najwyżej przeciętnym wiecznie dłubiącym w garażu większość forumowiczów ma świadomość, że kariera profesjonalisty mu nie grozi, a teraz ścigamy się dla frajdy. Dla jednego oznacza to wirtualny wyścig w AC, dla innego wyścig w 9-konnym gokarcie, a jeszcze innemu sprawi przyjemność zmodzonym 500-konnym Mercedesem. O to w tym amatorskim ściganiu chodzi, żeby sprawiało przyjemność.![]() Z grubsza Kamil Franczak zdaje się wygrał simracingowe zawody w Assetto Corsa Competizione organizowane przez SRO (to organizator prawdziwej serii wyścigowej Blancpain GT3 Series) i nagrodą były właśnie testy w zespole FFF Racing Team testy polegają na tym, że jedziesz na nie, jeździsz cały dzień, a następnego dnia, jeśli masz dobre czasy, to szefostwo informuje cię, że możesz jeździć przez sezon w ich teamie pod warunkiem, że opłacisz XXX tysięcy Euro (zależy od czasów osiąganych). Na zebranie kwoty XXX tysięcy Euro masz czas do [i tu wpisz datę]. Od tego momentu zaczyna się bieg po potencjalnych sponsorach i pokazywanie im swojego portfolio. Tak działa motorsport. Ciężko przekonać sponsorów mając na swoim koncie sukcesy tylko w e-wydarzeniach, ale świat się zmienia, może kiedyś to będzie droga do fotela wyścigowego...-------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
W obecnych czasach to nie szuka się talentów, bo kierowców utalentowanych i szybkich jest od groma a tylko nieliczni mają szansę osiągnąć sukces sportowy (trochę jak u wokalistów). Teamy/zespoły szukają dobrych kierowców ale z zapleczem sponsorskim. A tych jest już niewielu i tylko ci mogą liczyć na stały i intratny kontrakt. Pieniądz rządzi tym sportem w każdym aspekcie.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Mogę trochę napisać o sim-racingu, bo jak byłem młodszy to pałowałem w różne gierki (Assetto Corsa, iracing).
Oczywiście zgodzę się do tego, że na pewno dużo pomaga taka komputerowa symulacja, zwłaszcza jak się ma dobrą kierownicę oraz cały set do niej. Ja taki posiadam, z bardzo mocnym force feedbackiem, no i jest fajny feeling. Jednak nic nie zastąpi prawdziwej jazdy po torze. Zwłaszcza jak ktoś ma mocniejsze autko, to wtedy trzeba bardzo uważać i skupienie musi być na najwyższym poziomie, gdy grając na kompie/konsoli nie ma strachu i poziom skupienia jest znacznie mniejszy. Ale oczywiście zawsze lepiej będzie gdy człowiek sobie pojeździ na jakimkolwiek symulatorze niż by tego nie zrobił. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
MadeInPoland
A co myślisz o wynajęciu Silesia Ring? Tylko ja najszybciej po 12 lipca. Wie Ktoś może jak wygląda tam rezerwacja całego toru? Np. na 2-3 godziny, jak w Łodzi? Bo na ich stronie nie ma jako takiego kalendarza gdzie można sobie zarezerwować jazdy... -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 09:09 |