Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> D15Z8 z Eaton M65 Problemy, Jakby ktoś miał chwilę pomóc rozwiązać parę problemów
Beallerry
post Thu, 26 Mar 2020 - 13:02
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 26 March 2020





Witam wszystkich,

Potrzebuje trochę pomocy przy dosyć problematycznym kompresorze Eaton M65.
Zaczynając od początku, zamontowałem kompresor w miejscu kompresora klimatyzacji i założone zostały większe wtryski.

Głównym problemem z tym kompresorem jest to, że strasznie szybko i mocno się grzeje, grubo ponad 100 C.
Miał ktoś do czynienia z tym kompresorem i miał podobnie, jakaś rada jak to zwalczyć lub co może być przyczyną?

Drugim problemem jest to, że przy puszczeniu gazu przy większych obrotach, pasek nie daje rady utrzymać kompresora i się ślizga, tak jakby blow-off nie otwierał się i nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia z całego dolotu.
Blow-off podpięty jest pod podciśnienie z kolektora i przy staniu w miejscu normalnie działa.

Jakby ktoś poratował jakąś radą to byłbym wdzięczny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 26 Mar 2020 - 13:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MisioLBN
post Thu, 26 Mar 2020 - 13:11
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





A motor stroilew czy od kompreosr i wtryski i bedzie dobrze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Beallerry
post Thu, 26 Mar 2020 - 13:52
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 26 March 2020





CYTAT(MisioLBN @ Thu, 26 Mar 2020 - 13:11) *
A motor stroilew czy od kompreosr i wtryski i bedzie dobrze


Mapa na razie gotowiec pod doładowanie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zwinnyzz
post Thu, 26 Mar 2020 - 20:10
Post #4


Rookie
Dołączył: Fri, 23 June 2017
Skąd: malopolska





Jeśli układ chłodzenia jest sprawny (korek, termostat, dobrze odpowietrzony), nie wyrzuca płynu ze zbiorniczka wyrównawczego (upg ok) to zacznij od wystrojenia tego, bo mapa nawet w identycznym setupie niekoniecznie działa ok. Jeśli nadal będzie się grzał zainteresuj się grubszym zamiennikiem chłodnicy (grubość jak w b-series, średnica króćców jak w d-series), w soft turbo robią robotę. Wszystkie kompresory jakie stroiłem i nie miały dołożonej rolki prędzej czy później miały jakiś problem z napędem kompresora (ślizganie, zrywanie etc.)

No i raczej nie ten dzial.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 26 Mar 2020 - 20:56
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Beallerry @ Thu, 26 Mar 2020 - 13:02) *
Witam wszystkich,

Potrzebuje trochę pomocy przy dosyć problematycznym kompresorze Eaton M65.
Zaczynając od początku, zamontowałem kompresor w miejscu kompresora klimatyzacji i założone zostały większe wtryski.

Głównym problemem z tym kompresorem jest to, że strasznie szybko i mocno się grzeje, grubo ponad 100 C.
Miał ktoś do czynienia z tym kompresorem i miał podobnie, jakaś rada jak to zwalczyć lub co może być przyczyną?

Drugim problemem jest to, że przy puszczeniu gazu przy większych obrotach, pasek nie daje rady utrzymać kompresora i się ślizga, tak jakby blow-off nie otwierał się i nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia z całego dolotu.
Blow-off podpięty jest pod podciśnienie z kolektora i przy staniu w miejscu normalnie działa.

Jakby ktoś poratował jakąś radą to byłbym wdzięczny.


Zrob przepustnicę sterowaną elektronicznie, albo nawet zwykłe krokowce z opla omegi (ze 2 sztuki). Wysteruj to po pozycji TPS,żeby powietrze cyrkulowało między wlotem a wylotem kompresora, gdy jedziesz na częściowo otwartej przepustnicy.
W Twoim układzie najprawdopodobniej kompresor ładuje non stop duże ciśnienie, przy sprężaniu powietrza podnosi się temperatura (w każdej sprężarce, turbo, kompresor , tłokowe kompresory w warsztacie itp). Żeby kompresor tak się nie męczył, musi mieć połączony wlot z wylotem. Wtedy będzie zamiast 0.6-0.7bara ładował 0.1 i będzie mniej obciążał silnik i mniej się grzał. Dodatkowo zrób tak,że bypass jest już za intercoolerem. Dzięki temu kompresor nie będzie dostawał gorącego powietrza spowrotem, a już lekko ochłodzone.

Jak pasek się ślizga, to masz za słabo napięty. Nie znam dokładnych danych, ale pasek 4pk na długości ok 50cm między rolkami, przy nacisku 10kg może się uginać maks 8mm (to z jakiejś serwisówki Mazdy). Jakie masz rolki na kompresorze i wale? Im mniejsza rolka na kompresorze, tym większy musi być naciąg paska, żeby się nie ślizgał.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 58.1 -Pomorze 41.7 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Beallerry
post Thu, 26 Mar 2020 - 21:25
Post #6


Rookie
Dołączył: Thu, 26 March 2020





CYTAT(zwinnyzz @ Thu, 26 Mar 2020 - 20:10) *
Jeśli układ chłodzenia jest sprawny (korek, termostat, dobrze odpowietrzony), nie wyrzuca płynu ze zbiorniczka wyrównawczego (upg ok) to zacznij od wystrojenia tego, bo mapa nawet w identycznym setupie niekoniecznie działa ok. Jeśli nadal będzie się grzał zainteresuj się grubszym zamiennikiem chłodnicy (grubość jak w b-series, średnica króćców jak w d-series), w soft turbo robią robotę. Wszystkie kompresory jakie stroiłem i nie miały dołożonej rolki prędzej czy później miały jakiś problem z napędem kompresora (ślizganie, zrywanie etc.)

No i raczej nie ten dzial.


Nie chodziło mi o grzejący się silnik tylko o sam kompresor. :/

I sorry za dział.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wczoraj, 01:19
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





-po pierwsze pewnie nie masz dobrze odgrodzonego zimnego dolotu do kompresora , to podstawa , dolot musi być albo szczelnie odgrodzony albo poza komora silnika
- po drugie jaki to blow off ? praktycznie każdy trzeba przerobić bo większość zbyt słabo sie uchyla , przez zastosowanie słabej sprężyny lub zablokowanie drugiego tłoczka w dwutłoczkowych
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Debal
post Wczoraj, 01:43
Post #8


Rookie
Dołączył: Fri, 31 March 2017





Pierwsza rada jest wprost z elektrody - użyj opcji szukaj - na forum tematyka kompresora była i jest poruszana wielokrotnie.
Po drugie, aby móc Ci jakkolwiek pomóc, musisz podać więcej informacji - jakie ciśnienie i temperatury aktualnie uzyskujesz i zakres uzyskanych obrotów kompresora( lub przynajmniej przynajmniej zakres obrotów silnika i wartość przełożenia przekładni pasowej).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Wczoraj, 09:33
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





Zamiast blow offa daj przepustnice, w m65 jest seryjnie zamontowana razem z tym odlotem alu możesz ją wystroic odwrotnie do tps czyli im mocniej naciskasz gaz tym ona ma się bardziej zamykać, lub podpiąć ją zero jedynkowo pod mikro przełącznik pod gazem, jeśli usunełeś seryjny dolot m65 wraz z przepustnicą to musisz zrobić od nowa bypass na tej przepustnicy tak żeby powietrze krążyło przed filtrem, ważne żeby nie wywołało powietrza w atmosferę raz ze filtr dostaje ostro po dupie a dwa że jest dużo głośniej


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 March 2020 - 19:54