![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#301
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dlatego mówię, że taniość produkcji w Chinach to nie super niskie koszty pracy. Owszem może w niektórych rejonach płace są niskie ale w większości to już nie ta przysłowiowa miska ryżu. Chiny zlecają najtańszą produkcję sąsiadom... Ale wez pod uwage koszt przeniesienia fabryki, szkolenie personelu. Ktos za to zaplaci, klient koncowy. A Chiny w tym czasie dostana gratis infrastrukture i beda trzepac produkcje taniej. Zobacz, ze czesc z tych wnioskow z mojego "spiskowego" linku ma realne uzasadnienie i taki scenariusz moze byc grany. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#302
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dużo dużych producentów żałuje przeniesienia produkcji do Chin - wiązało się to nieuchronnie choćby z ujawnieniem know-how. To również czynnik który sprawił że Chiny tak się rozwinęły technologicznie. Koszty przeniesienia produkcji do Chin również okazały się ostatecznie dużo wyższe od zakładanych. To czy Chiny gospodarczo będą się dalej rozwijać w głównej mierze zależy od reszty świata - jeżeli nadal wszyscy będą kupować od Chin to uzależnią się jeszcze bardziej. Jest szansa że przez pandemię ludzie się trochę otrząsną. To zdaje się Mercedes nie ma swoich rozwiązań samochodów elektrycznych - tylko całość technologii kupują od Chińczyków... Chiny mocno rozwijają zieloną energię - zdaje się że przymierzają się mocno do wejścia w rynek handlem papierami do emisji co2 (co za umysł to wymyślił) ![]() "Przypadek Włoch Ogólna liczba zgonów we Włoszech w 2020 roku, do 21 marca włącznie, wynosi 135 589. Jeśli podzielimy liczbę zgonów przez 81 dni, które upłynęły od 1 stycznia, daje nam to 1 674 zgony dziennie, 50 218 miesięcznie. W 2018 roku w miesiącu umierało średnio 52 tys. osób. Średnia miesięczna w 2020 roku to tylko 50 tys. (i to w trakcie pandemii)." No to fakty przeczą panice ![]() Właśnie tutaj możesz się mylić. Chiny mają duży rynek wewnętrzny, 1.4mld ludzi , wcale nie takich biednych. Bardziej ucierpi na tym świat zewnętrzny, niż Chiny. Dlatego moim zdaniem Chiny zrobiły szach-mat. "Chiny zajmują dominującą pozycję w zakresie światowych dostaw składników, używanych w produkcji wielu popularnych leków, począwszy od antybiotyków, takich jak penicylina, do środków przeciwbólowych, jak ibuprofen czy aspiryna" https://mgr.farm/aktualnosci/fda-z-powodu-k...ierwszego-leku/ -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#303
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Co do inwestowania w Chinach to Sp. Jan Kulczyk dobre 10 lat temu powiedział że tam już nie warto inwestować i trzeba przyznać mu rację wspominał że dobrym rynkiem do inwestycji jest Afryka i patrząc po inwestycjach globalnych firm nie mylił się.
Same Chiny to tylko centrum montażowe i centrum wszelakich podróbek, były tutaj wpisy co do inżynierów to niestety Chińczykom bardzo wiele brakuje do Amerykanów, Niemców, Japończyków czy nawet Polaków. Jako że zajmuję się trochę wszelako pojętą automatyką przemysłową to stwierdzam że ich automatycy są ciency, budowaliśmy dla kliku firm w chinach maszyny i tak jak długo jak będą ich używać, tak długo będziemy im potrzebni. |
|
|
![]()
Post
#304
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Co do inwestowania w Chinach to Sp. Jan Kulczyk dobre 10 lat temu powiedział że tam już nie warto inwestować i trzeba przyznać mu rację wspominał że dobrym rynkiem do inwestycji jest Afryka i patrząc po inwestycjach globalnych firm nie mylił się. Same Chiny to tylko centrum montażowe i centrum wszelakich podróbek, były tutaj wpisy co do inżynierów to niestety Chińczykom bardzo wiele brakuje do Amerykanów, Niemców, Japończyków czy nawet Polaków. Jako że zajmuję się trochę wszelako pojętą automatyką przemysłową to stwierdzam że ich automatycy są ciency, budowaliśmy dla kliku firm w chinach maszyny i tak jak długo jak będą ich używać, tak długo będziemy im potrzebni. Tutaj zgoda, moi koledzy mieli podobne obserwacje co do jakości usług i wykształcenia inżynierów. Jednak to u nich się produkuje statki, a nie u nas. U nas z założenia ma nie być przemysłu. Mamy zbierać szparagi u Niemca ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#305
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
"Przypadek Włoch Ogólna liczba zgonów we Włoszech w 2020 roku, do 21 marca włącznie, wynosi 135 589. Jeśli podzielimy liczbę zgonów przez 81 dni, które upłynęły od 1 stycznia, daje nam to 1 674 zgony dziennie, 50 218 miesięcznie. W 2018 roku w miesiącu umierało średnio 52 tys. osób. Średnia miesięczna w 2020 roku to tylko 50 tys. (i to w trakcie pandemii)." No to fakty przeczą panice ![]() jest na to wytlumaczenie pzrestali jezdzic wiec mniej ginie w wypadkach przestali sie udzielać towarysko wiec mniej sie przeżarło, zapiło ![]() mniej spadło ze schodów i mniej wpadłlo pod tramwaj ![]() statystyka zawsze moze pokazać to co się chce chodzi o to że w pewnych prowincjach pokazuje się ogromną umieralność na COVID, trzeba byłoby poróownać statystyki z Lombardii rok do roku a najlepiej wiedziec ile w 2019 zmarło na grypę tych staruszków jesli podobna ilość co w 2020 to znaczy ze mamy inny szczep grypy, który zabija podobnie jak co roku jesli nie to znaczy że coś sie tam zmutowalo co jednak ma dużo ostrzejszy przebieg -------------------- |
|
|
![]()
Post
#306
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Tutaj zgoda, moi koledzy mieli podobne obserwacje co do jakości usług i wykształcenia inżynierów. Jednak to u nich się produkuje statki, a nie u nas. U nas z założenia ma nie być przemysłu. Mamy zbierać szparagi u Niemca ![]() Chińczycy wyprodukują Ci wszystko co chcesz mają ogromną rzeszę inżynierów wykształconych przez świetnie wyposażone szkoły. Oni wiedzą jak robi się pieniądze i jak wykształcić ludzi potrafiących te pieniądze zarobić.. Ale jak chcesz tanio - to będzie tanio ale nie zawsze dobrze, ale jak chcesz dobrze to tanio nie będzie - ale nadal to nie ten poziom cen który proponują amerykańscy i europejscy producenci. Ściągam od nich sporo technologii motoryzacyjnej kupując ją często za ułamek naszyc cen takie szklanki do silników FOrda Volvo kupowane po 4 zł kontra 60 zł u nas wyjęte z silnika po 40 tyś wyglądają jak nowe, firma chwali się że produkuje na pierwszy montaż dla europejskich firm. Ceny wręcz powalają dla ilości 100 sztuk wał korbowy do silnika 4-cyl 50$, wałek rozrządu 10-20$, głowice po 100-200$. A to tylko 100 sztuk ...po ile sprzedają jak producent zamawia 100 tyś sztuk ??? Poniżej przykłądowe zaproponowane ceny dla 100 sztuk dla przykłądowego Peugeota Diesla. Cennik sprzed paru lat. ITEM CAR MODEL ENGINE TYPE UNIT PRICE Crankshaft Peugeot 405 PCS USD49.0 Conrod Peugeot 405 PCS USD7.5 Water pump Peugeot 405 PCS USD7.5 Main Bearing Peugeot 405 SET USD3.0 Conrod Bearing Peugeot 405 SET USD2.0 Cyliner liner assembly Peugeot 405 SET USD40.0 Camshaft Peugeot 405 PCS USD20.0 Cylinder Head Peugeot 405 PCS USD100.0 Gasket(Non asbestos) Peugeot 405 PCS USD2.8 Timing Belt(with no package) Peugeot 405 PCS USD1.8 Oil seal Peugeot 405 PCS USD0.1 Kupowałem te graty i bez zastrzeżeń jakość czego ostatnio nie mogę powiedzieć o pomoach rozrządach sprzęgłach renomowanych firm takich jak INA FAG SKF - coraz częściej trafiają się zwykłe buble. Często w pudełkach firmowanych poważnymi nazwami znajduję dokłądnie takie same odlewy sposoby obróbki jak w gratach z Chin od fabryk które chwalą się że dla nich produkują. I to boli jak bardzo ktoś na nas zarabia wcale tego nie produkując a jedynie konfekcjonując. A podobno idioci ty tylko Ci co w koronowirua wierzą ;-) Bo przecież poważny użytkownik poważnego samochodu nie może sobie pozwolić na zakup chińszczyzny do swojej fury ;-) W tej samej firmie zamówiłem customowy kuty wał korbowy o innym skoku niż seria i wykonali za jedyne 1250$ gdzie taki wał w Europie kosztuje 15 tyś zeta do tego silnika. Przyszedł jakoś wykonania bardzo wysoka, żadnych problemów z wymiarami czy trwałością. A Foxconn to firma tajwańska z fabrykami w Chinach. Robią telefony od A do Z pod zamówienie. Wciska się innym kit że to zaprojektowane w USA lub w Japonii a tak naprawdę to wyglaąda tak że 3 -4 najpoważniejsze firmy na świecie oczywiście Taiwan China Malaysia itp opracowują jakąś technologię a następnie odbywa się swoista licytacja który "producent" da więcej i posiądzie jako pierwszy. Jego rola ogranicza się do opracowania firmowej nakładki systemowej, designu, marketingu i sprzedaży. Apple robi tu więcej ze względu na swój system operacyjny ale szczególnie Apple nie ma co wierzyć gdzie tak naprawdę coś projektuje i produkuje po serii skandali z ich udziałem a jeszcze teraz bez Jobsa nic już nie będzie taie samo. https://pl.wikipedia.org/wiki/Foxconn -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#307
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ja jeżdżę na chińskim torsenie obx za 200 dolców już 8 rok. Zyje
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#308
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
@kontrolm - ja odniosłem się do poziomu usług, akurat z branży gdzie miałem info. Tam jak widać szkolenie inspektorów było po łebkach, a ceny roboczogodziny wyższe od naszych.
A to, że rynek motoryzacyjny ma ogromne marże wiemy nie od dziś. A kto jest dużym graczem na rynku motoryzacyjnym? Francuzi i Niemcy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#309
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Ja jeżdżę na chińskim torsenie obx za 200 dolców już 8 rok. Zyje o właśnie, musze sprawdzić czy nie robią w koncu szpery do S5 na przód ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#310
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tylko żeby nie było na mnie.
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#311
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
kontrolm wszystko o czym piszesz to tylko produkcja i Chińczycy są tani, ponieważ oni tylko produkują. Kupując podobny produkt od Amerykanów większość ceny jaką ponosimy to nie sam produkt, który finalnie dostajemy tylko projekt, prace inżynieryjne. Produkcja części w Europejskich fabrykach też będzie stosunkowo tania(biorąc pod uwagę ceny tych gratów na rynku detalicznym) ale dochodzą prace inżynieryjne jakie poniósł producent. Chińczycy po prosty produkując coś na zlecenie klienta zaczynają sprzedawać je na własną rękę. Sam znak CE czyli china export to wielka kpina z przepisów Europejskich.
|
|
|
![]()
Post
#312
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
kontrolm wszystko o czym piszesz to tylko produkcja i Chińczycy są tani, ponieważ oni tylko produkują. Kupując podobny produkt od Amerykanów większość ceny jaką ponosimy to nie sam produkt, który finalnie dostajemy tylko projekt, prace inżynieryjne. Produkcja części w Europejskich fabrykach też będzie stosunkowo tania(biorąc pod uwagę ceny tych gratów na rynku detalicznym) ale dochodzą prace inżynieryjne jakie poniósł producent. Chińczycy po prosty produkując coś na zlecenie klienta zaczynają sprzedawać je na własną rękę. Sam znak CE czyli china export to wielka kpina z przepisów Europejskich. Nie do końca. Na przykładzie odlewni: Chińczycy mają dostęp do taniej energii i stali dlatego mogą produkować taniej w podobnej jakości co niemieckie odlewnie. Te z kolei obecnie upadają... -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]()
Post
#313
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 August 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#314
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Śmiem przypuszczać, że przy pierwszym zakupie (na firmę) dostaje się lepszej jakości towar niż przy kolejnych... utrzymanie poziomu jakości kosztuje.https://youtu.be/e_x7bM5F1ic Typowy problem dystrybutorów zamienników. Próbki jakie otrzymują często diametralnie różnią się od produktu w dostawie. Miałem okazję to wielokrotnie widzieć na własne oczy. Co gorsza, renoma marki wcale nie gwarantuje, że takiej wpadki jakościowej nie będzie. Ostatnio były poważne problemy z hamulcami np. Boscha. To co przyszło do Audi pod 3.0 TFSI to nie nadawało się do użycia. Chiny jak mówią w branży to Dziki Wschód ![]() |
|
|
![]()
Post
#315
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 September 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#316
|
|
User Dołączył: Tue, 23 February 2016 ![]() |
Jeśli chodzi o podsycanie paniki, patrzcie co te matoły piszą:
https://kultura.onet.pl/muzyka/wiadomosci/t...akazony/hsc3gm2 Nagłówek: "Wokalista Rammstein z koronawirusem na oddziale intensywnej terapii" czyli przesłanie - jest w uj źle, dalej czytamy: "Artysta jeszcze 15 marca grał koncert w Moskwie. Po powrocie do Berlina trafił do szpitala z powodu bardzo wysokiej gorączki." czyli na OIOM trafił pewnie 16-17 - przypominam - news z 27 marca. "Obecnie muzyk czuje się już lepiej i nie występuje zagrożenie dla jego życia - dodają dziennikarze." Bez komentarza... |
|
|
![]()
Post
#317
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tak dla rozluźnienia ;-)
![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#318
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Jeśli chodzi o podsycanie paniki, patrzcie co te matoły piszą: https://kultura.onet.pl/muzyka/wiadomosci/t...akazony/hsc3gm2 Nagłówek: "Wokalista Rammstein z koronawirusem na oddziale intensywnej terapii" czyli przesłanie - jest w uj źle, dalej czytamy: "Artysta jeszcze 15 marca grał koncert w Moskwie. Po powrocie do Berlina trafił do szpitala z powodu bardzo wysokiej gorączki." czyli na OIOM trafił pewnie 16-17 - przypominam - news z 27 marca. "Obecnie muzyk czuje się już lepiej i nie występuje zagrożenie dla jego życia - dodają dziennikarze." Bez komentarza... Przecież liczą sie tylko kliknięcia, reklamy, kasa i jeszcze raz kasa itd. Temat jest nieważny. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#319
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Wazne sa natomiast skutki gospodarczo-ekonomiczne, o ktorych malo kto tutaj wspomina.
![]() -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#320
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
o skutkach pisał Radzio - jakby parę bomb atomowych wybuchło...ale napewno są tacy którzy ustawią się na całe życie
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 12:02 |