Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> "Exhaust drone" czyli problem grubego wydechu liczonego na zasadzie rynny :rolleyes:, 1/4 wave resonator, or Helmholtz resonator
deejey!
post Fri, 14 Feb 2020 - 12:22
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Jakiś czas temu ktoś podrzucił temat rezonatora który miałby wyeliminować nieprzyjemny na dłuższą metę dźwięk wydechu, czyli ten "rezonans"

Trafiłem na dwa tematy w necie gdzie rozwiązują podobne problemy -

https://grassrootsmotorsports.com/forum/grm...r/129212/page1/

https://www.performancetrucks.net/forums/gm...e-drone-489463/

Podstawiając do wzoru:

f = RPM * pulses/rev * (1/60)

f = 2200 rev/min * 3 pulses/rev * (1/60)

f = 110 pulses/second = 110Hz

Dalej:

λ = v/f = speed of sound / frequency

λ = (343m/s)/(110Hz)

λ = 3,11 meters

Ale też nie wiem od jakiego momentu to należy liczyć?

Na pierwszej stronie jako reklamę produktu nie przykładają aż tak dokładnie się do miejsca tego rezonatora - jedynie im bliżej silnika tym lepszy efekt ma być. Ja prawdę mówiąc jedyne miejsce jakie znajdę to albo za skrzynią albo przy tłumiku. Robił ktoś coś takiego? Jakieś sugestie?



--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 14 Feb 2020 - 12:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pszczelaszkov
post Fri, 14 Feb 2020 - 19:53
Post #2


User
Dołączył: Mon, 08 February 2016





Im bliżej to pewnie chodzi o to że wtedy częstotliwość jest najmniej zakłócona odbiciami na zakrętach i innymi tłumikami(mniej zmiennych do uwzględnienia). Reszta jest chyba jasno opisana, 1/4 tego musi mieć bocznica i musi być jak najbardziej prosta. Gdzie indziej piszą że trzeba wyliczyć odleglość dla aktualnej czestotliwosci i dla docelowej gdzie przenieść "drone" i różnica jest długością bocznicy. Niby nie można usunąć efektu można tylko go przenosić w zakresie. To drugie ma chyba więcej sensu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sat, 15 Feb 2020 - 13:14
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





No może faktycznie, generalnie rozumiem w teorii ich wypowiedzi ale nigdy tego nie ćwiczyłem, dlatego wolałem zapytać może ktoś po prostu testował. Kojarzę, że trochę seryjnych aut korzysta z tego w stockowych tłumikach (M3 E92, E39 540i bodajże) Ale fabrycznie jednak tworzy to zespół ludzi mających o tym pojęcie.

Zaryzykuje i wstawię to w połowie wydechu, 2" element o w/w długości. Zobaczymy jakie będą efekty smile.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 15 Feb 2020 - 13:31
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Kibicuję gorąco i jestem bardzo ciekawy efektów.
To jedna z rzeczy, którą ciężko wyliczyć, a przydałaby się w połowie projektów.


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 20 February 2020 - 12:25