Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> "Exhaust drone" czyli problem grubego wydechu liczonego na zasadzie rynny :rolleyes:, 1/4 wave resonator, or Helmholtz resonator
deejey!
post Fri, 14 Feb 2020 - 12:22
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Jakiś czas temu ktoś podrzucił temat rezonatora który miałby wyeliminować nieprzyjemny na dłuższą metę dźwięk wydechu, czyli ten "rezonans"

Trafiłem na dwa tematy w necie gdzie rozwiązują podobne problemy -

https://grassrootsmotorsports.com/forum/grm...r/129212/page1/

https://www.performancetrucks.net/forums/gm...e-drone-489463/

Podstawiając do wzoru:

f = RPM * pulses/rev * (1/60)

f = 2200 rev/min * 3 pulses/rev * (1/60)

f = 110 pulses/second = 110Hz

Dalej:

λ = v/f = speed of sound / frequency

λ = (343m/s)/(110Hz)

λ = 3,11 meters

Ale też nie wiem od jakiego momentu to należy liczyć?

Na pierwszej stronie jako reklamę produktu nie przykładają aż tak dokładnie się do miejsca tego rezonatora - jedynie im bliżej silnika tym lepszy efekt ma być. Ja prawdę mówiąc jedyne miejsce jakie znajdę to albo za skrzynią albo przy tłumiku. Robił ktoś coś takiego? Jakieś sugestie?



--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 14 Feb 2020 - 12:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pszczelaszkov
post Fri, 14 Feb 2020 - 19:53
Post #2


User
Dołączył: Mon, 08 February 2016





Im bliżej to pewnie chodzi o to że wtedy częstotliwość jest najmniej zakłócona odbiciami na zakrętach i innymi tłumikami(mniej zmiennych do uwzględnienia). Reszta jest chyba jasno opisana, 1/4 tego musi mieć bocznica i musi być jak najbardziej prosta. Gdzie indziej piszą że trzeba wyliczyć odleglość dla aktualnej czestotliwosci i dla docelowej gdzie przenieść "drone" i różnica jest długością bocznicy. Niby nie można usunąć efektu można tylko go przenosić w zakresie. To drugie ma chyba więcej sensu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sat, 15 Feb 2020 - 13:14
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





No może faktycznie, generalnie rozumiem w teorii ich wypowiedzi ale nigdy tego nie ćwiczyłem, dlatego wolałem zapytać może ktoś po prostu testował. Kojarzę, że trochę seryjnych aut korzysta z tego w stockowych tłumikach (M3 E92, E39 540i bodajże) Ale fabrycznie jednak tworzy to zespół ludzi mających o tym pojęcie.

Zaryzykuje i wstawię to w połowie wydechu, 2" element o w/w długości. Zobaczymy jakie będą efekty smile.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 15 Feb 2020 - 13:31
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Kibicuję gorąco i jestem bardzo ciekawy efektów.
To jedna z rzeczy, którą ciężko wyliczyć, a przydałaby się w połowie projektów.


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m4lpa
post Sat, 22 Feb 2020 - 17:08
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 26 January 2019





I jak? Chcę zawalczyć z cholernym buczeniem w okolicach 3000 obrotów. Udało Ci się zwalczyć drażniące dźwięki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sun, 23 Feb 2020 - 09:48
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Jeszcze do tego spawania nie doszedłem, ale podczas ostatniej jazdy uruchomiłem aplikację na tel "Spectroid" i sprawdzałem te obliczenia - faktycznie w rejonie 2200rpm jest to co wychodzi(108-110), ale trochę wyżej wskakuje mi na 114-118hz i tu też jest mocne buczenie. Zastanawiam się na którą częstotliwość się czaić i o ile uda się zbić.


Przewiduję testy w niedługim czasie, w teorii miejsce jest bo już przymierzałem rurki. Zastanawiam się jak ją ułożyć, czy wzdłuż wydechu w kierunku końca czy może przeciwnie w kierunku silnika.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Sun, 23 Feb 2020 - 13:18
Post #7


User
Dołączył: Mon, 08 February 2016





Ja bym celował na obroty przelotowe(100km/h), tak aby dojazdy jakiekolwiek były najmniej uciażliwe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duct tape
post Wed, 26 Feb 2020 - 17:47
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





Temat dość skomplikowany ale do zrobienia...

Skośnookie czuby mają w tym spore doświadczenie:









Na tej stronie jakieś info:

https://www.bosozokustyle.com/2009/10/13/ho...okusha-muffler/

Zostaje samo cieniutkie brzęczenie. Po dołożeniu dobrego przelotu byłaby mega cisza.

Generalnie przeloty wypchane wełną świetnie wygłuszają wysokie częstotliwości a na średnie i niskie są komorowe i rezonatory (w tym tłumiki typu reflected sound cancellation).

Jak Ci nie wyjdzie za pierwszym razem, weź pod uwagę że prędkość dźwięku jest zależna od temperatury... Kolega miał w starym bmw okropnie wyjący wydech, który po nagrzaniu się cichł i auto było niewiele głośniejsze od serii.

https://store.activeautowerke.com/products/...gnature-exhaust
Go to the top of the page
 
+Quote Post
agressor
post Mon, 09 Mar 2020 - 22:47
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 15 January 2008





Co do bosozoku to tak, ale w tych mercach robotę robią kolektory,
których rurki są tej samej długości, które schodzą się w jedną, a wydech to zwykły przelot z klapkami.

Sprawdź tłumik Bisimoto do Porsche i 5zigen Superlap.





Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 10 Mar 2020 - 13:15
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie





zrobiłem przelotowy 2.75 cala gdzie przy 4 tyś +-500 obrotów (co na 5 biegu przedłużonym przekładało się na 120-160kmh więc latałem 180+ bo wtedy było najciszej) po prostu łeb urywało.
Pojechałem z kolegą w delegację to po prostu droga przez mękę.
Dospawałem Helmotza regulowanego w naprawdę dużym zakresie - ciutkę się zmniejszyło ale nie tak jak na tch filmach. Finalnie zmieniłem końcowy tłumik na oryginał 55mm nie dość że nie odczułem znaczącego spadku mocy to jeszcze cisza powróciła...błoga cisza...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Thu, 12 Mar 2020 - 22:24
Post #11


User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





ja zrobiłem rezonator helmholtza czy jakos tak, pytałem o to na forum. 100cm dla 2000-2500 obr przy 5 cylindrach. srednica rury 3 cale jak cały wydech montaz przed samym koncowym tłumiekiem czyli generalnie z tyłu. działał bardzo dobrze póki nie spaliłęm tłoka ale nie ma to wiązku z tematem..

jesli byś chciał liczyć do dokładnie z wzorów na piechotę to musisz założyć, że prędkość dźwięku w spalinach czyli co2 głównie w podwyższonej temperaturze nie wyniesie 330m/s czy jakoś tak tylko pewnie ze 400.

rezonator helmholtza ma dość niską dobroć - to znaczy działa w dość wąskim zakresie czestotliweości. w szerszym zakresie działają rezonatory zrobione z puszki bez wyjścia do której spaliny rezonują przez rurą o okreslonej dlugosci i przekrtoju. tłumiki komorowe maja takie rezonatory. ale nie podejmowałem tematu bo sa bardzo trudne do policzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
THX911
post Sat, 21 Mar 2020 - 11:34
Post #12


User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Starachowice





Udało się coś zrobić i potestować?
Sam mam ten problem po wykonaniu swojego wydechu - co troszkę wkurza bo mnie to już parę $ kosztowało, a wyszło, że jest gorzej :|
Podobna sytuacja - przy 120kmh jest bardzo nieprzyjemnie, więc albo zostaje jechać powyżej 140kmh albo 100kmh sleep.gif jak tylko poskładam skrzynie to też chyba spróbuje z taką rurką - albo przerobieniem tłumików końcowych.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Mon, 30 Mar 2020 - 23:46
Post #13


User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





czy spotkaliscie sie takim problemem, ze wyciszylisce wydech rezonator, tłumik komorowy 3" przepustnica itd i spuchł tłok od tamperatury?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Tue, 31 Mar 2020 - 08:18
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





a puszki nie są fioletowe ? Bo niektórzy wyciszają wydech poprzez drastyczne zmniejszenie średnicy wewnątrz puszki przetłoczeniami co powoduje że puszki robią się fioletowe od temperatury.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 04 April 2020 - 06:56