Shoutbox 0 nowych PW 



7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Jak ustawić zawieszenie? Mój niePoradnik :)
radzio_gsi
post Thu, 06 Feb 2020 - 17:49
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa







--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 06 Feb 2020 - 17:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Thu, 06 Feb 2020 - 19:04
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No to czekamy. Prośba. Jak będziesz mówił o czymś np o tym rollcenter mów od razu jak zmiana w jedną czy drugą stronę wpływa na zachowanie auta i czasy na torze czyli np jaki ten rollcenter żeby był by czasy były najlepsze. Czyli nie tylko teoria ale i praktyczne rady.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Fri, 07 Feb 2020 - 12:52
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(piwo @ Thu, 06 Feb 2020 - 19:04) *
No to czekamy. Prośba. Jak będziesz mówił o czymś np o tym rollcenter mów od razu jak zmiana w jedną czy drugą stronę wpływa na zachowanie auta i czasy na torze czyli np jaki ten rollcenter żeby był by czasy były najlepsze. Czyli nie tylko teoria ale i praktyczne rady.

Ale to ma omówić każdy samochód z osobna? Bo praktyczne rady będą miały sens tylko... w konkretnym egzemplarzu (samochód w konkretnej sepcyfikacji), ew. będą bazą do konkrednego modelu samochodu.

Życie to nie Forza, gdzie do driftu ustawiasz zawsze tą samą "trójcę" - Camber -3, Caster 6.5 i zawias jak najniżej. Różne wozy mają różne rozkłądy masy (przód-tył, czy wysokość, a korelacja środka ciężkości z roll centerem jest ważna), geometrię zawieszeń.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 08 Feb 2020 - 14:38
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





To poproszę chociaż nie operować niejasnymi zwrotami jak bumpsteer sramsteer tylko wyrażać jasno np zmiana zbieżności wraz z uginaniem się zawieszenia tak żeby to nie było teoretyzowanie tylko mówmy jasno o co chodzi.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sat, 08 Feb 2020 - 17:03
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Nie ma co srac żarem. Jest sporo osób na tym forum które ma doświadczenie przy swoim typie samochodu, czy w jeździe po torze. Ale żadnego poradnika, czy teori na yt po Polsku jeszcze nie widziałem. Znajomość pewnych sformuowań w innych językach w różnych branżach to też jakaś tam podstawa. Bo tak jest łatwiej.
Chociażby od niemców kran. I wszyscy wiedzą gdzie ręce umyć.
Więc bampsteer, czy torqesteer, uważam za nic strasznego, szczególnie że w każdym poradniku czy artykule jaki widziałem zawsze ktoś to wytłumaczył.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 08 Feb 2020 - 18:09
Post #6


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





fajna bluza wink.gif
tak trzymaj, nie ma co oceniać książki po okładce
przydałyby się jakies praktycznie przykłady np. na Modlinie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Sat, 08 Feb 2020 - 23:09
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(kirpek @ Sat, 08 Feb 2020 - 17:03) *
Nie ma co srac żarem. Jest sporo osób na tym forum które ma doświadczenie przy swoim typie samochodu, czy w jeździe po torze. Ale żadnego poradnika, czy teori na yt po Polsku jeszcze nie widziałem. Znajomość pewnych sformuowań w innych językach w różnych branżach to też jakaś tam podstawa. Bo tak jest łatwiej.
Chociażby od niemców kran. I wszyscy wiedzą gdzie ręce umyć.
Więc bampsteer, czy torqesteer, uważam za nic strasznego, szczególnie że w każdym poradniku czy artykule jaki widziałem zawsze ktoś to wytłumaczył.

na szczęście poza YT są jakieś poradniki... tak się nieskromnie pochwalę/skieruję do siebie

CYTAT(piwo @ Sat, 08 Feb 2020 - 14:38) *
To poproszę chociaż nie operować niejasnymi zwrotami jak bumpsteer sramsteer tylko wyrażać jasno np zmiana zbieżności wraz z uginaniem się zawieszenia tak żeby to nie było teoretyzowanie tylko mówmy jasno o co chodzi.

camber i caster też złe?


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 09 Feb 2020 - 08:39
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Oczywiście. W słowniku polskim jest pochylenie kół i zbieżność. Po co operować niejasnymi zwrotami.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Sun, 09 Feb 2020 - 10:03
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(piwo @ Sun, 09 Feb 2020 - 08:39) *
Oczywiście. W słowniku polskim jest pochylenie kół i zbieżność. Po co operować niejasnymi zwrotami.

dobrze - zrób listę na przyszłość.

Caster to Kąt Wyprzedzenia Sworznia Zwrotnicy jak już wink.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 09 Feb 2020 - 10:54
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No tak. Dlatego wolę polskie słowa a nie kombinowane i tłumaczenie z google którego wogole nie można zrozumieć.wole jak się operuje polskimi wyrazami i tłumaczy to ktoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o czym mówi a nie bełkot nieskładny z google.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Mon, 10 Feb 2020 - 12:48
Post #11


User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





bumpster sramsteer był po polsku tłumaczony jako 'krzywa zbieżności', przynajmniej w materiałach dot. wielowahacza z grupy vw. Czy bardziej wiadomo o co chodzi? nie wiem ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 10 Feb 2020 - 13:00
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





O zmianę zbieżności wraz z ruchem koła np na dziurach góra dol.
Np w oplu speedsterze zbieżność , przodu wraz z ugięciem zawieszenia wygląda tak

Wynika to różnej długości drążków kierowniczych i wahaczy poprzecznych oraz różych punktach ich mocowan
A ogólnie zbieżność nie powinna się zmieniać czyli powinna być stała wraz z ugięciem. Czyli jedziesz na geometrię ustawiasz i masz zawsze taka sama a nie że wchodzisz do auta i pod twoim ciężarem rozjeżdża się w kosmos. Odczuwa się za kiera to w ten sposób że na wybojach auto samo skręca i wyrywa kiere z rąk.
Jak to poprawić? Zmieniając punkty mocowan przekładni kierowniczej czy sworzni drążków kierowniczych czy długości drążków kierowniczych itd itd.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Mon, 10 Feb 2020 - 13:08
Post #13


User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





to pojedź do warsztatu na geometrie i im powiedz, ze chcesz ustawić krzywą zbieżności. "a zbiezność ma pan krzywo? ustawiiiiimyyyyyyyy..." ;-P
Użycie bumpster sramster jakoś zawsze bardziej aktywowalo myślenie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobson
post Mon, 10 Feb 2020 - 13:25
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 January 2009





CYTAT(piwo @ Mon, 10 Feb 2020 - 13:00) *
Jak to poprawić? Zmieniając punkty mocowan przekładni kierowniczej czy sworzni drążków kierowniczych czy długości drążków kierowniczych itd itd.


Podkładki pod drążek a magiel, podkładki między końcówkę drążka a zwrotnice. Może będzie potrzeba przełożyć odwrotnie drążek tj. jeśli masz mocowany do zwrotnicy od góry to trzeba dać od dołu itd. Musisz to wybadać jak się zmienia zbieżność w funkcji ugięcia zawieszenia.
Testy, testy, testy przed Tobą wink.gif


--------------------
Fiesta XR2i ITB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 10 Feb 2020 - 18:57
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(bobson @ Mon, 10 Feb 2020 - 13:25) *
podkładki między końcówkę drążka a zwrotnice.

Tam nie ma otworu stożkowego? Ja rozumiem jak jest unibal i zwykła śrubą to można podkładki podkładać ale chyba nie pod zwykly sworzeń kulowy na stożkowej śrubie.
Co do ustawiania zawieszenia moim zdaniem jedyny problem jaki z tym jest to to że nikt tego logicznie nie przetłumaczył z książek angielskich krótko i zwięźle a się da jak ktoś wie o czym mówi. O potem właśnie jakieś tematy tabu typu acerman.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 10 Feb 2020 - 20:42
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 26 October 2015





@piwo tylko to zwykłe czepialstwo. Pewne zwroty zostały zapożyczone i się przyjęły. Taki komputer to komputer, a nie maszyna liczącą czy joystick to nie kontroler dźwigniowy. Już widzę jak ktoś szuka w jakimś sklepie że sprzętem tuningowym "talerzy do regulacji kąta wyprzedzenia zwrotnicy" albo ktoś pisze ogłoszenie "kupię skrzydło poprawiające przyczepność tylnej osi oraz inne elementy poprawiające negatywne skutki oddziaływania fizycznego powietrza na pojazd" bo spoiler i bodykit poprawiający aerodynamikę jest pełen zapożyczeń smile.gif


--------------------
Mustang SN95 '94 coupe 302W 220KM (?)
300C Touring '05 AWD 5.7l 350KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Mon, 10 Feb 2020 - 20:55
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(piwo @ Mon, 10 Feb 2020 - 18:57) *
Tam nie ma otworu stożkowego? Ja rozumiem jak jest unibal i zwykła śrubą to można podkładki podkładać ale chyba nie pod zwykly sworzeń kulowy na stożkowej śrubie.
Co do ustawiania zawieszenia moim zdaniem jedyny problem jaki z tym jest to to że nikt tego logicznie nie przetłumaczył z książek angielskich krótko i zwięźle a się da jak ktoś wie o czym mówi. O potem właśnie jakieś tematy tabu typu acerman.


pewnie jest, zazwyczaj trzeba ciachnąć i przespawać odwrotnie, lub coś innego zrobić ze sworzniem dolnym.
postaram się jechać w obu językach, loża szyderców i tak czeka na oddanie decydującego ciosu tongue.gif


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Mon, 10 Feb 2020 - 21:33
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Niech zadają ten cios smile.gif Ja sobie w assetto corsa ustawiłem miększy przód w e30 i odrazu to badziewie jest mniej podsterowne.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GT35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Tue, 11 Feb 2020 - 07:30
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(moritz86 @ Mon, 10 Feb 2020 - 21:33) *
Niech zadają ten cios smile.gif Ja sobie w assetto corsa ustawiłem miększy przód w e30 i odrazu to badziewie jest mniej podsterowne.

Nie siej fermentu bo jeszcze niektórzy pomyślą że zasady ustawiania zawieszenia z realnego świata działają w symulatorach biggrin.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Tue, 11 Feb 2020 - 09:22
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(Bio @ Tue, 11 Feb 2020 - 07:30) *
Nie siej fermentu bo jeszcze niektórzy pomyślą że zasady ustawiania zawieszenia z realnego świata działają w symulatorach biggrin.gif


Generalnie działają


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 07 July 2020 - 09:42