Shoutbox 0 nowych PW 



6 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Coś o awaryjnosci aut
piwo
post Sat, 11 Jan 2020 - 18:28
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





https://www.auto-swiat.pl/uzywane/top10-naj...Z1fGG8#slajd-10
Teraz niech kazdy pomnoży liczbę awarii razy 10 przy średnich przebiegach 200tys i wychodzi jak na dłoni że koszt aut to nie tylko lać olej i 2000tys zł na to rok na części jak to niektórzy udowadniają że jest. Padające skrzynie co 50tys km to norma tak jak osprzęt silnika co 30tys km czy inne denerwujące przypadłości.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 11 Jan 2020 - 18:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tom-Lee
post Sat, 11 Jan 2020 - 20:08
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 04 May 2017





Hondy czy Toyoty tam nie widzę. Aha, no tak...


--------------------
VIgen-TypeR B18C, IXgen-TypeR K20C
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 11 Jan 2020 - 20:15
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





https://www.civicforum.pl/showthread.php/50...uje-lub-zgrzyta


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Sat, 11 Jan 2020 - 20:45
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 04 May 2017





Prosze Cie Piwo, myslisz, ze jako wlasciciel CTRa nie znam tego tematu? wink.gif

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlu...or-dane/zvn8vwx


--------------------
VIgen-TypeR B18C, IXgen-TypeR K20C
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 11 Jan 2020 - 21:23
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(piwo @ Sat, 11 Jan 2020 - 18:28) *
.... Padające skrzynie co 50tys km to norma tak jak osprzęt silnika co 30tys km czy inne denerwujące przypadłości.



No nie no, nie "norma" tylko w tych najgorzej wypadających w testach w/w auto-świat. Ja tam sobie własny test robię cywilnego auta (Mazda) i przez prawie 5 lat i > 100tys i .. nic. Po prostu nic. Wizyt ponad przeglądy w serwisie zero (w zasadzie to i tych przeglądów mniej, bo tak banalny dostęp do filtrów czy korka oleju, że szkoda czasu jechać do serwisu). Też mi trudno po Alfach i Fiatach uwierzyć, ale jednak da się takie wozy zrobić.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
behbeh
post Sat, 11 Jan 2020 - 22:06
Post #6


User
Dołączył: Mon, 15 October 2018





Uogolnianie na podstawie jakiegos testu z gazety niestety nie powie Ci nic na temat awaryjnosci aut. Z kazdego wymienionego na liscie auta znajdziesz wlasciciela, ktory "leje olej" i jezdzi od lat. I na tej podstawie mozna powiedziec, ze wszystkie bezawaryjne?
Sa modele ktore maja wieksze problemy, sa ze maja mniejsze. Tak bylo od zawsze.

Moze producenci mogli by Ci cos powiedziec o awaryjnosci na podstawie pierwszych latach uzytkowania, bo przeciez kazdy i tak pojedzie na gwarancje... a wiedza ile sprzedali itd, tylko czemu maja to robic i jeszcze przy tym nie lgac ?smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cobesh
post Sun, 12 Jan 2020 - 10:42
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 November 2011





Jak by się samochody na gwarancji nie psuły to by na jednego sprzedawcę w ASO nie było 4 mechaników na zapleczu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flatron66
post Sun, 12 Jan 2020 - 11:47
Post #8


User
Dołączył: Tue, 26 August 2014





@Andrzejsr Rodzice mają Mazdę 3 2012r, 130tys przebiegu i dokładnie to samo. Nie zepsuło się absolutnie nic. Jedyne rzeczy które były wymieniane a nie są olejem i filtrami to przednie żarówki, klocki i pióra wycieraczek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Sun, 12 Jan 2020 - 12:00
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Makabra.

Bardzo smucą forumowe komentarze. Niektórzy już zapomnieli, jak takie zestawienie wyglądało by w złotej erze motoryzacji. Parę drobnostek, coś większego w jakimś Fiacie czy Renówce. Padnięta skrzynia biegów po 50 tys, i to w segmencie premium? Chyba jak zazdrosny sąsiad spuścił komuś olej.

Jakby tak wyłączyć spawy eksploatacyjne, to dzisiaj 30 letnie samochody są mniej awaryjne, niż te gnioty z zestawienia. Np. wczoraj wymieniłem 30-letni simmering na ataku w Volvo. Regularne 200 na autostradach w końcu go zabiło. I tyle, inna liga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 12 Jan 2020 - 12:54
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(flatron66 @ Sun, 12 Jan 2020 - 11:47) *
@Andrzejsr Rodzice mają Mazdę 3 2012r, 130tys przebiegu i dokładnie to samo. Nie zepsuło się absolutnie nic. Jedyne rzeczy które były wymieniane a nie są olejem i filtrami to przednie żarówki, klocki i pióra wycieraczek.


No właśnie. Do tego tej eksploatacji tam to tyle co kot napłakał. 3kę w rodzinie też mamy z 2010r używaną, kilka lat temu kupioną i... nic. Po prostu.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubi91
post Sun, 12 Jan 2020 - 14:02
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Warszawa





Wszytskie samochody się psują, nowe czy stare. To że różnica cenowa między np nowym a 2letnim samochodem przekracza koszt napraw jakie kiedykolwiek pochłonie ten samochód to już inna sprawa...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 12 Jan 2020 - 14:54
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Najwięcej do powiedzenia o tym że wszystko się psuje mają właściciele psujaków biggrin.gif ... z tą różnicą że jedni to nazywają psuciem a inni normalnym serwisem a często dochodzi amnezja połączona z ekonomią czyli mam kibla ale kiedyś muszę go sprzedać więc pijar trzeba robić wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Sun, 12 Jan 2020 - 15:26
Post #13


Frequent User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





[quote name='hubi91' date='Sun, 12 Jan 2020 - 14:02' post='1341562']
Wszytskie samochody się psują, nowe czy stare.

Tylko niektóre trochę bardziej niż inne. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Sun, 12 Jan 2020 - 17:15
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Mam dziwne wrażenie że jakby wszystkie samochody dojechały bezawaryjnie do końca testu to nikt by tego artykułu nie przeczytał ...

A co do wniosków wyciąganych na próbie 1 to chyba nie trzeba tego komentować ...
To już lepiej niech się wypowie jakiś flotowiec z korpo w którym jezdzi kilkadziesiąt albo kilkaset samochodów tej samej marki


--------------------
m52b28 do zabawy
1.8tsi do jazdy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Tue, 14 Jan 2020 - 19:14
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





Ja uważam, że największą wadą każdego auta, bez względu na jego wiek i pochodzenie jest pierwszy właściciel i potem ewentualnie kolejni. Ten pierwszy szczególnie w delikatnej nowoczesnej motoryzacji.

Druga kwestia, że wczoraj miałem na warsztacie passata 1.5 tsi 19 rok, 16tkm przebiegu auto wcina olej i ma już mokre amortyzatory przednie. Auto użytkowane do wożenia prezesa (z głową i dostojnie).

Kolejna kwestia to fakt iż niektóre marki szczególnie te brylujące w testach niezawodności podczas usuwania usterek gwarancyjnych wielokroć nie są wprowadzane do systemu. Po co?? Po to by poprawiać statystyki. Książka serwisowa klienta owszem jest uzupełniona.

4 mechaników na jednego doradcę... no tak od kogoś muszą się nauczyć. Haha, mam takie spostrzeżenia, że to doradcy czasami mają więcej wiedzy niżeli mechanik. Bo skąd ma ją mieć skoro w aso jeden lub dwóch kumatych a reszta to "dzieci" po technikum w którym wymieniali szybę w żuku, regulowali luzy w 126p i wymieniali olej w aucie pana dyrektora. Szara rzeczywistość polskiej edukacji zawodowej;/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Tue, 14 Jan 2020 - 23:08
Post #16


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Testy niezawodności to jest żart, nawet laik po uważniejszym przyjrzeniu się powinien zauważyć że coś tu nie gra, np. "bliżniaki" czyli auta produkowane na tej samej linii produkcyjnej pod innymi markami mają totalnie różne wyniki. Zresztą zdaje się że Dekra już z raportów zrezygnowała bo można je sobie było...

W ASO, w którym przed laty pracowałem, był jeden mechanik, który wiedział co jest grane, reszta to stażyści, problem się robił jak mechanik szedł na urlop, wtedy pracę nadzorowali handlowcy bo dział się makabryczny cyrk, z niepotwierdzonych źródeł po 10 latach nic się nie zmieniło smile.gif To nie szyld czyni warsztat kompetentnym a ludzie w nim pracujący.

Jeżeli chodzi o awaryjność, stare auta psują się na pewno inaczej, nie ma też co popadać w przesadę że kiedyś to było, po pierwsze nie było, a po drugie już nie jest, bo wieku i przebiegu się nie oszuka. Różnica starszej motoryzacji a dzisiejszej jest taka że kiedyś producenci prześcigali się w zrobieniu lepszego auta, teraz bardziej opłacalnego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Wed, 15 Jan 2020 - 07:14
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Problemem też są te wszystkie "bajery" i ulepszenia ekologiczne które mocno komplikują auto a czasu na jego zaprojektowanie testy i wypuszczenie na rynek zbyt dużo nie ma stąd teraz trzeba myśleć w tym samym czasie o 1000 bajerów i 500 ekologicznych rozwiązań gdzie kiedyś to było 100 i 50 dlatego ktoś zawsze może dać dupy. Robi się jak w telefonach, najlepiej co rou nowy model, żeby somsiad widział że ja mam nowszego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 15 Jan 2020 - 07:42
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zeby widzial ze mam szybke nie peknieta.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Wed, 15 Jan 2020 - 07:47
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





To kiedy jest to magiczne "kiedys" gdy samochody sie nie psuly?
Vectry, laguny, czy chociazby e46 20 lat temu byly takie zaj..ste?
Czy mowimy o epoce w124?


--------------------
m52b28 do zabawy
1.8tsi do jazdy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Wed, 15 Jan 2020 - 08:42
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 04 May 2017





Japonczyki sie dalej nie psuja ale ludzie w PL wybieraja Ałdi z przebiegiem 200 albo 300k bo jest bardziej premium i nie wygladaja juz na gołodupcow. wink.gif


--------------------
VIgen-TypeR B18C, IXgen-TypeR K20C
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 12 August 2020 - 03:59