BMW e34 527i ETA, Problem z synchronizacją zapłonu DET 2 |
BMW e34 527i ETA, Problem z synchronizacją zapłonu DET 2 |
Tue, 31 Dec 2019 - 15:37
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 June 2015 |
Cześć
Samochód to BMW e34 z silnikiem z ety 2,7 wysokimi tłokami i głowicą 2.0 dla doprzężenia. Na razie tak zostaje tylko z zmianą AFM na Map sensor z którą teraz walczę, docelowo kompresor z mercedesa jako soft turbo. Od paru lat trzymałem kupionego kiedyś do poprzedniego projektu używanego DET 2, nigdy jednak do nie montowałem. Podpiąłem się detem między czujnik wału a ECU, oraz między AFM a ECU. Wszystko spiąłem krótkimi ale nie ekranowanymi kabelkami 0,75mm^2 . W zamiarze jest wykorzystanie oplowskiego map sensora 0-5V. Samochód odpalił, pracuje równo, pokazuje obroty, pokazuje pod ciśnienie na mapie (jeszcze przed konwersją, tylko podłączenie pod deflection), oraz napięcie z AFM. Silnik wkręca się na obroty normalnie aż do uzyskania około 3500-3800 obrotów, a powyżej zaczynają wypadać zapłon (regularne raz za razem, szybkie wibracje silnika) i w okienku log window skacze wykres od 3800-7000 obrotów w piku, a na dole okna pisze ze zapłon nie jest z synchronizowany. Gdy zejdę z obrotów znowu jest wszystko ok, obroty wskazuje poprawnie, i wraca napis o synchronizacji zapłonu. Miał ktoś coś takiego? Czy to wina błędnej konfiguracji czy złego podlączenia? Zastosowałem rezystor 2,2K jak kazali w instrukcji i niestety nic to nie dało. Czy ktoś z forum podłączam m20 pod deta i pamięta czy czujnik ma u siebie zrobiony normalnie szeregowo czy może sygnał jest zbalansowany? https://youtu.be/gjInG1Ehg4Q powyżej link z tym co się dzieje |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 31 Dec 2019 - 15:37
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 31 Dec 2019 - 16:48
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Pokaż schemat jak podpiąłeś, pokaż naklejkę z ecu, pokaż ustawienia ignition z deta, najlepiej deta3 (det2 to staroć).
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Tue, 31 Dec 2019 - 18:07
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 June 2015 |
schemat podłączenia det 2
Opis wyprowadzeń zgodny z naklejką z tyłu ustawienia det 2 które wpisałem Witam, może i staroć ale taki sam jak mój samochód, a przecież kiedyś też na tym śmigały auta bez problemu :-) z resztą jeśli spodoba mi się to nic nie stoi na przeszkodzie bym kupił sobie po jakimś czasie det 3. Jak trzeba będzie wrzucić zapis LOGa to dopiero jutro z rana bo dziś to już sylwestrowa noc ;-) Jedyne co mam zmienione na schemacie podłączenia to dodany 2,2K opornik, oraz deflection nie jest spięty dodatkowo z MAF sensorem ( klapkowym AFM) a tylko z dołożonym MAPem |
|
|
Thu, 02 Jan 2020 - 14:26
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 June 2015 |
|
|
|
Thu, 02 Jan 2020 - 23:57
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 09 February 2006 Skąd: Konin |
Podłącz sygnał z czujnika zapłonu równolegle na wejście deta i Ori sterownika. Jeżeli Ori sterownik wysteruje zapłon prawidłowo, a det wskaże błąd synchronizacji to masz pewność, że błąd jest gdzieś w drodze do deta. Poza tym spawdzilbym odległość czujnika od koła zapłonu.
|
|
|
Fri, 03 Jan 2020 - 08:29
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 June 2015 |
Ok dzięki!
Spróbuje jeszcze zaekranować przewody i det. Jaka powinna być odległość między czujnikiem a kołem? Czujnik jest w sztywnej obudowie bez możliwości zmienienia jego odległości. |
|
|
Fri, 03 Jan 2020 - 10:05
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Jak najmniejsza, nie może ocierać, ale najlepiej 0,5mm nawet lub mniej.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Fri, 03 Jan 2020 - 14:03
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 June 2015 |
Czujnik jest dobrze osadzony, bardzo blisko prawie trąc o koło foniczne. Przejechałem się samochodem po podłączeniu deta tak jak wcześniej. Ciągle jest tak samo, nie zmieniło się ani w górę ani dół. Próbowałem to zaizolować taśmą miedzianą do ekranowania i nie zmieniło to nic. No cóż a jest możliwość sterowania zapłonem za pomocą sygnału wyzwalania iskry idącego do cewki już za ecu? Nie wiem czy jest taka możliwość w ogóle, ale jeśli niestety nie to proszę pomoc o możliwość poinstruowania jak czytać obroty z cewki tak bym mógł tylko zmienić AFM na map sensor. Niestety nie ma nigdzie w instrukcji o tym co chcę zrobić, ani jak to ustawić w programie.
Próbowałem ignition in zewrzeć z wyprowadzeniem cewki (tymi cieniutkimi kabelkami), ale w log window nic się nie zmieniło, innym razem podpiąłem pod kebelek nr 6 w kostce ecu który podobno odpowiada za obrotomierz, ale wtedy rpm pokazywał 38 obr na minutę i reagował na przyśpieszanie do maks 42. |
|
|
Fri, 03 Jan 2020 - 14:19
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 June 2015 |
Podłącz sygnał z czujnika zapłonu równolegle na wejście deta i Ori sterownika. Jeżeli Ori sterownik wysteruje zapłon prawidłowo, a det wskaże błąd synchronizacji to masz pewność, że błąd jest gdzieś w drodze do deta. Poza tym spawdzilbym odległość czujnika od koła zapłonu. Chodził normalnie a det pokazywał znów swoje śmieci. Gdzie szukać? A może poprowadzę swój własny przewód bezpośrednio do czujnika? Mam taki zapasowy czujnik i dla eksperymentu mogę tak zrobić. |
|
|
Fri, 03 Jan 2020 - 16:53
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 09 February 2006 Skąd: Konin |
Chodził normalnie a det pokazywał znów swoje śmieci. Gdzie szukać? A może poprowadzę swój własny przewód bezpośrednio do czujnika? Mam taki zapasowy czujnik i dla eksperymentu mogę tak zrobić. Wygląda to jakby wartość napięcia sygnału z czujnika wyjeżdżała poza zakres pomiarowy deta. Napewno prawidłowo wpiąłeś rezystor? Można zwiększyć jego wartość i próbować mierzyć wartość napięcia na za rezystorem (najlepiej miernikiem z "true RMS"). Ewentualnie odsuń trochę czujnik od wieńca przy pomocy jakiś podkładek, może pomóc. |
|
|
Fri, 03 Jan 2020 - 18:08
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 June 2015 |
Wygląda to jakby wartość napięcia sygnału z czujnika wyjeżdżała poza zakres pomiarowy deta. Napewno prawidłowo wpiąłeś rezystor? Można zwiększyć jego wartość i próbować mierzyć wartość napięcia na za rezystorem (najlepiej miernikiem z "true RMS"). Ewentualnie odsuń trochę czujnik od wieńca przy pomocy jakiś podkładek, może pomóc. Tak przeglądam sobie schemat motronica 1.3 i widzę, że na schemacie są wpisane wyjścia na ecu 47 i 48 jako engine speed input. https://www.r3vlimited.com/board/filedata/fetch?id=7176983 Czy to oznacza, że to jest sygnał zbalansowany? Z wiązki czujnika wychodzą dwa kable zółty (48), czarny (47) i ekran łączący się z kolejnym czarnym kabelkiem idącym prawdopodobnie na masę (sprawdzę jeszcze). Żółty i czarny były połączone z ECU, ja wpiąłem się detem szeregowo w czarny. Instrukcje montażu są do e30 a nie e34 w instrukcji. Czy dobrze w ogóle się wpiąłem? |
|
|
Fri, 03 Jan 2020 - 21:43
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 09 February 2006 Skąd: Konin |
Tak przeglądam sobie schemat motronica 1.3 i widzę, że na schemacie są wpisane wyjścia na ecu 47 i 48 jako engine speed input. https://www.r3vlimited.com/board/filedata/fetch?id=7176983 Czy to oznacza, że to jest sygnał zbalansowany? Z wiązki czujnika wychodzą dwa kable zółty (48), czarny (47) i ekran łączący się z kolejnym czarnym kabelkiem idącym prawdopodobnie na masę (sprawdzę jeszcze). Żółty i czarny były połączone z ECU, ja wpiąłem się detem szeregowo w czarny. Instrukcje montażu są do e30 a nie e34 w instrukcji. Czy dobrze w ogóle się wpiąłem? Wepnij w takim razie żółty (48) równolegle z 7 deta, a czarny (47) zostaw jak w oryginale i zobacz czy det widzi jakieś obroty. Jeżeli tak to znaczy że czujnik jest zbalansowany, jeżeli nic nie zobaczy to znaczy, że to tylko masa. A najłatwiej to sprawdzić czy żółty dzwoni do masy. Edit: według instrukcji poniżej czujnik to zwykły single ended (z uziemionym jednym biegunem). Można to potwierdzić jak powyżej, ale lepiej pokombinować z odległościami lub dodatkowym rezystorem w szeregu. https://www.google.com/url?sa=t&source=...d=1578088673723 |
|
|
Sat, 04 Jan 2020 - 00:09
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 June 2015 |
Dzięki wielkie, bardzo fajny ten link co podesłałeś. Bardzo dokładnie wszystko opisane!
Jutro kupię potencjometr jakiś typu 0-50K i zobaczę kiedy trochę obetnę sygnał bo może rzeczywiście nie mieści się to w jakimś zakresie pomiarowym. Dodatkowo mam cieniutka blaszkę i spróbuje ja zastosować jako dystans jakby opornik nie pomógł. Ostatecznie porzucę myśl o sterowaniu zaplonem i poprostu spróbuje czytać obroty z sygnału na obrotomierz nr 6, ale z tym tez nie wiem jak det skonfigurować bo nie ma za dużo opisów odnośnie det 2, np pod jakie wejście z deta (nr 7?), co zmienić w ustawieniach by nie widział obrotów wolnych jako np 40 obrotów na minutę. |
|
|
Sun, 05 Jan 2020 - 15:45
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 June 2015 |
Problem rozwiązany za pomocą potencjometra. Ustawiłem na 22kOhm miedzy det2 a czujnik zapłonu i silnik wkręca się do odcinki bez problemu! Dziękuje jeszcze raz wszystkim za pomoc!
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:33 |