Cześć
Samochód to BMW e34 z silnikiem z ety 2,7 wysokimi tłokami i głowicą 2.0 dla doprzężenia. Na razie tak zostaje tylko z zmianą AFM na Map sensor z którą teraz walczę, docelowo kompresor z mercedesa jako soft turbo.
Od paru lat trzymałem kupionego kiedyś do poprzedniego projektu używanego DET 2, nigdy jednak do nie montowałem. Podpiąłem się detem między czujnik wału a ECU, oraz między AFM a ECU. Wszystko spiąłem krótkimi ale nie ekranowanymi kabelkami 0,75mm^2 . W zamiarze jest wykorzystanie oplowskiego map sensora 0-5V.
Samochód odpalił, pracuje równo, pokazuje obroty, pokazuje pod ciśnienie na mapie (jeszcze przed konwersją, tylko podłączenie pod deflection), oraz napięcie z AFM. Silnik wkręca się na obroty normalnie aż do uzyskania około 3500-3800 obrotów, a powyżej zaczynają wypadać zapłon (regularne raz za razem, szybkie wibracje silnika) i w okienku log window skacze wykres od 3800-7000 obrotów w piku, a na dole okna pisze ze zapłon nie jest z synchronizowany. Gdy zejdę z obrotów znowu jest wszystko ok, obroty wskazuje poprawnie, i wraca napis o synchronizacji zapłonu.
Miał ktoś coś takiego? Czy to wina błędnej konfiguracji czy złego podlączenia? Zastosowałem rezystor 2,2K jak kazali w instrukcji i niestety nic to nie dało. Czy ktoś z forum podłączam m20 pod deta i pamięta czy czujnik ma u siebie zrobiony normalnie szeregowo czy może sygnał jest zbalansowany?
https://youtu.be/gjInG1Ehg4Q
powyżej link z tym co się dzieje