Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> negatyw: kompromis pomiędzy zużyciem opony i prowadzeniem, idealne? ustawienie geometrii
nomad66
post Sun, 29 Dec 2019 - 18:06
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 17 March 2015





wybieram się na geometrię po kompletnym przeglądzie zawieszenia w moim e53, do tej pory pochylenie koła z tyłu było w granicach 2,5-3 stopni, tuleje metalowo gumowe ze starości straciły swoje wymiary, prowadziło się dobrze ale cięło opony z tyłu.
Jaki maksymalny kąt z tyłu mogę ustawić by zachować jak najlepsze prowadzenie a jednocześnie by bieżnik zużywał się równomiernie? Czy można określić jakoś taką granicę czy trzeba doświadczalnie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 Dec 2019 - 18:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 29 Dec 2019 - 18:10
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Zero stopni jeśli ma się zużywać równomiernie. Każde pochylenie spowoduje nierównomierne zużycie jeśli mówimy do jazdy po ulicach. Na tor to trzeba określić doświadczalnie inny będzie dla innej opony i dla innego toru i dla innych temperatur i jest jeszcze wiele czynników, które mają na to wpływ.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 29 Dec 2019 - 18:13
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ja jeżdżę na minus 3 przód tył i nie widzę nadmiernego zużycia. Do tego ważne też zbieżności które chyba bardziej zjadają.wiec myślę do pół stopnia zbieżności rozbieżności łącznie nie jest tragedia. Bardziej u mnie zużywa opony temperatura. Tzn szerokość i twardość musi być dobrana do masy czyli jakieś 200mm na każdą tonę musi być czyli 300mm na 1,5 tony itd. no i brak kontroli trakcji i absu oraz niesprawne amory z opon robią dość szybko slika.
Na jakich konkretnie oponach miałeś to dnadmierne zużycie i jak ono konkretnie wyglądało?


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 29 Dec 2019 - 18:16
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Skąd tu brać opony 400mm do tych dwutonowych wozów?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 29 Dec 2019 - 18:18
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ciężko. 355 to koniec skali. Dlatego mocne dwutonowce jak M5 czy amg palą opony a Lotusy jeżdżą po 5 sezonów na jednych i tych samych i zużycie jest pomijalne.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 29 Dec 2019 - 18:19
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





No tak, pewnie też dlatego w F1 zmieniają co kilka okrążeń.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 29 Dec 2019 - 18:22
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Nie tam zmieniają bo docisk jest taki że generuje taką siłę na samochód jak 3 razy waga 800kg auta. W E53 docisku raczej brak więc nie generuje raczej ponad 5g w zakrętach.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 29 Dec 2019 - 18:26
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Istotnie F1 docisk generują natomiast inne serie wyścigowe generują mniej lub wcale jak również samochody rajdowe i opony zmieniają częściej niż te dwutonowe AMG.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sun, 29 Dec 2019 - 20:32
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





W moim mam z tyłu 2.5 i w 2-3 sezony i nie ma opony. Czyli ok 20000-30000 drogowego wściekania. Oczywiście wewnątrz łyse, na zewnątrz calkiem sporo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sun, 29 Dec 2019 - 20:45
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 17 March 2015





po jednym sezonie 295/35 r21 różnica w wysokości bieżnika z tyłu to około 2mm. Jeżeli opony byłyby po 300zł to bym się nie przejmował, a jako, że najtańsza sensowna to około 900zł to jednak zależy mi na trwałości. Zima z tyłu to 285/45 r19, też tanie nie są. Do tego ze względu na 4x4 pasuje wszystkie na raz zmieniać żeby nie było problemu z napędami. Na 18 nie chce schodzić, bo boję się, że za bardzo straci w prowadzeniu.
Docisk jest, ale od masy, auto waży około 2,2 tony, po zakrętach da się pogonić, pomimo wyglądu nie zdradzającego zbyt dobrego prowadzenia. W e36 też miałem 2,5 stopnia z tyłu, cała opona 3-4mm, od wewnątrz wystawały druty (245/40 r17).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 30 Dec 2019 - 04:54
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a ile przez ten jeden sezon zrobiles?na ile tys km maja staryczac te opony zuzywajac sie z 8 mm do 2mm?


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 30 Dec 2019 - 06:53
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Nie rozumiem tego tematu. Geometrię ustawia się na podstawie zaleceń producenta. Kropka. Jak masz problem z zakupem opon to albo masz za drogie w utrzymaniu auto albo zbyt agresywnie jeździsz. Gmeranie w nastawach w aucie na ulicę jest najgorszą z możliwych opcji.


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 30 Dec 2019 - 07:34
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jeżeli masz 2mm na oponie 295mm to powinieneś skorygować pół stopnia wówczas będziesz mniej więcej równomiernie zużywal opony.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Mon, 30 Dec 2019 - 08:03
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 17 March 2015





zrobiłem około 8tyś km. Zeszło z około 6mm na 3mm z tyłu od wewnątrz, od zewnątrz około 5mm. Bez sensu zmieniać opony co 20 - 25 tyś km tylko dlatego, że na ostatnich 3cm jest drut, reszta opony dobra. Z przodu równo. MIP, dzięki o coś takiego mi chodziło. Fabrycznie powinno być chyba od 1.4 do 2.5, w takim razie trzeba spróbować około 2 stopnie i patrzeć co będzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 30 Dec 2019 - 08:39
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





3mm na 8 tys to faktycznie dość dużo. A jaką masz zbieżność z tyłu? Faktycznie w takim wypadku zejście o pół stopnia w górę może pomoc


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 30 Dec 2019 - 08:58
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Obstawiam za dużą zbieżność a nie pochylenie.


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Mon, 30 Dec 2019 - 09:50
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





Ale jemu zbiera od wew.a nie zew.,więc jak już to rozbieżny

Mam też ten problem
Na Ori 18kach zero broblemu
przy kołach 19 i oponach 255 było wszystko git,no może delikatnie od wew.pobieralo
W tym sezonie założyłem 275/25/20 ,i na małym pochyleniu 1.20 ,zbieznosc sumaryczna na tylnej osi 0°,08' i tak jeździłem,na koleinach albo jak trafiłem w kałużę , czułem jak auto troszkę myszkuje , myślałem że to wina zbyt szerokich opon i dużych kół..
Ostatnio zauważyłem jakiś pasek od wew.na oponie,przyglądam się a tam płótno wacko.gif
W moim przypadku wydaje mi się im większe i szersze opony tym problem większy mimo że geometria ok


--------------------
AUDI
RS4 B5 440Ps,MB design kv1 20x10.5",Big Brake 390mm/335mm,Wagner,
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FranoF1
post Sun, 05 Jan 2020 - 10:43
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 April 2006
Skąd: ja to wiem...





...a na jakiś ciśnieniu w oponie jeździsz?
...w moim przypadku startuje na 1.8bara i po 15/20 min wzrasta do 2,4. Zużycie równomierne...


--------------------
B4 8C 2.0 20vt 7163 EFR 6-gang quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Sun, 05 Jan 2020 - 10:53
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





Jeśli do mnie pytanie to jeżdżę na 2.2,2.4b,tylko tył zebrało


--------------------
AUDI
RS4 B5 440Ps,MB design kv1 20x10.5",Big Brake 390mm/335mm,Wagner,
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 20 January 2020 - 13:18