Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Audi a4 b5 2.8 do autocrossu
Wroter
post Wed, 04 Dec 2019 - 20:13
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 04 December 2019





Witam,
jestem szczęśliwym posiadaczem audi a4 b5 2.8 quattro przygotowanej do autocrossu. Autko wytrzymało kilka rajdów ale mocy mi już brakuje. Chciałbym wstawić tam soft turbo (do 0,6 bara) lub kompresor tez do 0.6 bara. Wiadomo od czegoś trzeba zacząć. Moje pytanie brzmi czy turbina od zwykłego passata 1.9 tdi polepszy cos ? myślę też nad kompresorem eaton m62. Kolejne pytanie ile silnik wytrzyma na serii ? ( po odprężeniu).
Pozdrawiam i dziękuje z góry za zainteresowanie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 04 Dec 2019 - 20:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tom cio
post Wed, 04 Dec 2019 - 23:15
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Masz rację, od czegos trzeba zacząć, proponowalbym od poszukania interesujaych cie informacji w sieci gdyz jest tego bardzo duzo. Turbo z passata bedzie za male, tak samo jak m62.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 05 Dec 2019 - 08:21
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Bez otwierania 0,5bar na PB98 przyjmuje ten motor.


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Thu, 05 Dec 2019 - 08:53
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Nie wyjdzie taniej kupić byle jakiego 2.7 bita nawet tego 230KM? Praktycznie P&P... Do tego 2.8 rozsprzedasz na graty...


--------------------
Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i
Aktualnie - E46 330d, Astra GSi Rally
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 05 Dec 2019 - 09:01
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(emtees @ Thu, 05 Dec 2019 - 08:53) *
Nie wyjdzie taniej kupić byle jakiego 2.7 bita nawet tego 230KM? Praktycznie P&P... Do tego 2.8 rozsprzedasz na graty...


100% zgody. Kupujesz, wsadzasz i latasz. Wyjdzie taniej, szybciej i mniej awaryjnie niż lepienie wszystkiego od nowa bez większego pojęcia (wnoszę po pytaniu autora).


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace |
'00 Cento 1298ccm 8vt
'04 Crazy vacuum cleaner
www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wroter
post Thu, 05 Dec 2019 - 21:05
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 04 December 2019





Jestem dzisiaj po rozmowie z niemcem, który jeździ w autocrossie i ma od niedawna 1.8t v20 zrobiona na +300 km, niestety moj jezyk nie jest na tyle dobry zebym mogl z nim swobodnie rozmawiać. Moje pytanie teraz jest nastepujące kupując 1.8t podejdzie mi skrzynia quattro i sprzęgło od 2.8 ? Bo poczytałem troche o 1.8t i widzę, że nie dużymi modyfikacjami można fajny moment i moc uzyskac a na tym mi zależy. Pozatym myślicie że 1.8t wytrzyma w tak ciężkich warunkach jak piach i caly czas butowanie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Thu, 05 Dec 2019 - 21:20
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Nadal będzie podobnie finansowo do 2.7Bit... A 2.7 na 300+ zrobisz jeszcze mniejszym kosztem. Wszystko co ma turbo z definicji w trudnych warunkach będzie bardziej narażone na awarię niż jednostka wolnossąca.


--------------------
Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i
Aktualnie - E46 330d, Astra GSi Rally
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wroter
post Thu, 05 Dec 2019 - 21:22
Post #8


Rookie
Dołączył: Wed, 04 December 2019





ok, ale 2.7 jest dużo cięższe a w autocrossie bardzo ważna jest waga. Cale audi 1.8t moge miec za max 2 tysiące także wątpie że to samo skoro swap kosztuje ok 2.7 ok 4 tys ( mam na myśli części). Pozatym myślę ze do 2.7 biturbo będzie problem z manualna skrzynia ( jak sie myle proszę mnie poprawić)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Thu, 05 Dec 2019 - 21:34
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Jeśli waga ma priorytet to owszem, 1.8T lepsze. Na <= 300KM/400Nm nie trzeba wiele, ale powyżej już jest drogo. Ze skrzynią do 2.7 żadnego dramatu nie ma, 01A które masz można do niego zapiąć.


--------------------
Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i
Aktualnie - E46 330d, Astra GSi Rally
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wroter
post Thu, 05 Dec 2019 - 21:37
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 04 December 2019





a jak ze skrzynia i sprzęgłem do 1.8t, podejdzie ? zależy mi na tym sprzęgle bo troszkę kasy w nie juz wrzuciłem tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 11 December 2019 - 20:51