Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Audi a4 b5 2.8 do autocrossu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Wroter
Witam,
jestem szczęśliwym posiadaczem audi a4 b5 2.8 quattro przygotowanej do autocrossu. Autko wytrzymało kilka rajdów ale mocy mi już brakuje. Chciałbym wstawić tam soft turbo (do 0,6 bara) lub kompresor tez do 0.6 bara. Wiadomo od czegoś trzeba zacząć. Moje pytanie brzmi czy turbina od zwykłego passata 1.9 tdi polepszy cos ? myślę też nad kompresorem eaton m62. Kolejne pytanie ile silnik wytrzyma na serii ? ( po odprężeniu).
Pozdrawiam i dziękuje z góry za zainteresowanie
tom cio
Masz rację, od czegos trzeba zacząć, proponowalbym od poszukania interesujaych cie informacji w sieci gdyz jest tego bardzo duzo. Turbo z passata bedzie za male, tak samo jak m62.
Mis
Bez otwierania 0,5bar na PB98 przyjmuje ten motor.
emtees
Nie wyjdzie taniej kupić byle jakiego 2.7 bita nawet tego 230KM? Praktycznie P&P... Do tego 2.8 rozsprzedasz na graty...
pinin
CYTAT(emtees @ Thu, 05 Dec 2019 - 08:53) *
Nie wyjdzie taniej kupić byle jakiego 2.7 bita nawet tego 230KM? Praktycznie P&P... Do tego 2.8 rozsprzedasz na graty...


100% zgody. Kupujesz, wsadzasz i latasz. Wyjdzie taniej, szybciej i mniej awaryjnie niż lepienie wszystkiego od nowa bez większego pojęcia (wnoszę po pytaniu autora).
Wroter
Jestem dzisiaj po rozmowie z niemcem, który jeździ w autocrossie i ma od niedawna 1.8t v20 zrobiona na +300 km, niestety moj jezyk nie jest na tyle dobry zebym mogl z nim swobodnie rozmawiać. Moje pytanie teraz jest nastepujące kupując 1.8t podejdzie mi skrzynia quattro i sprzęgło od 2.8 ? Bo poczytałem troche o 1.8t i widzę, że nie dużymi modyfikacjami można fajny moment i moc uzyskac a na tym mi zależy. Pozatym myślicie że 1.8t wytrzyma w tak ciężkich warunkach jak piach i caly czas butowanie ?
emtees
Nadal będzie podobnie finansowo do 2.7Bit... A 2.7 na 300+ zrobisz jeszcze mniejszym kosztem. Wszystko co ma turbo z definicji w trudnych warunkach będzie bardziej narażone na awarię niż jednostka wolnossąca.
Wroter
ok, ale 2.7 jest dużo cięższe a w autocrossie bardzo ważna jest waga. Cale audi 1.8t moge miec za max 2 tysiące także wątpie że to samo skoro swap kosztuje ok 2.7 ok 4 tys ( mam na myśli części). Pozatym myślę ze do 2.7 biturbo będzie problem z manualna skrzynia ( jak sie myle proszę mnie poprawić)
emtees
Jeśli waga ma priorytet to owszem, 1.8T lepsze. Na <= 300KM/400Nm nie trzeba wiele, ale powyżej już jest drogo. Ze skrzynią do 2.7 żadnego dramatu nie ma, 01A które masz można do niego zapiąć.
Wroter
a jak ze skrzynia i sprzęgłem do 1.8t, podejdzie ? zależy mi na tym sprzęgle bo troszkę kasy w nie juz wrzuciłem tongue.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.