![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
Tylko właściciel BMW mógł wymyśleć tak idiotyczny argument ![]() To podaj mi swój logiczny argument za tym że mam coś wymieniać u mnie w samochodzie na zapas skoro jest w 100% sprawny? Wszystko co było niesprawne i nadawało się do wymiany/naprawy zrobiłem na niczym nie oszczędzając. Auto sprawdzane u Raptownego i nic więcej nie trzeba wymieniać. Czekam z niecierpliwością jaki idiotyczny argument wymyślisz... -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jak można porównać sportowy samochód o wysokich osiągach do pralki, która w promocji kosztuje tyle co klocki hamulcowe do niego.
Co do wymiany elementów sprawnych, to już koledzy pisali. Czasem lepiej za wcześnie wymienić niż za późno. Tyle mam do powieszenia w tej kwestii. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#223
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
Co do wymiany elementów sprawnych, to już koledzy pisali. Czasem lepiej za wcześnie wymienić niż za późno. Tyle mam do powieszenia w tej kwestii. Czyli nic logicznego nie wymyśliłeś i widać ze nic nie masz do powiedzenia w tej kwestii. -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]()
Post
#224
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Z tematu o zakupie M3 zrobila sie Kronika uzytkowania samochodu sportowego.
![]() -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#225
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
Podsumowując z własnego doswiadczenia temat o zakupie M3:
Dla mnie po zakupie trzeba mieć conajmniej 10 tys przy zadbanym egzemplarzu (przy zajechanym odpowiednio x razy więcej) i potem 10 tys rocznie na serwis nie licząc ubezpieczenia i paliwa. Dobrze byłoby mieć kolejne 10tys na kupce jakby się coś wysralo nieplanowanego. Jest to dużo kasy ale zależy jak dla kogo. Jeśli autorowi za drogo to można popatrzeć za E46 M3 bo będzie tańsze w zakupie i zaoszczędzona kasę przeznaczyć na serwis. A jeśli nie to tak jak radził Ledziu - inne, tańsze w utrzymaniu auto. -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]()
Post
#226
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 May 2016 ![]() |
Chwillę mnie nie było i wątek rozrósł się do kilkunastu stron... nieźle!
Jako autor tematu chętnie odniosę się do wątku "po co Ci M3 jako daily". 1. Bo posiadanie dwóch aut jest za drogie i niewygodne. Jest kwestia parkowania. Jestem leniwą dupą, parkuję w garażu podziemnym, na swoim miejscu. W zimę, gdy na zewnątrz jest zimno, mokro i generalnie nie chce się żyć, jestem w stanie w kapciach pojechać do pracy. I teraz co tam będzie parkowało? Micra 1.0? Czy to M3? Oczywiście, mogę wydać kolejne kilkadziesiąt tysięcy na drugie miejsce parkingowe... ale to już zaczyna być absurdalne. Do tego do obu pilnować (i płacić) ubezpieczenia, opony, serwisy itp. 2. Bo nie chcę jeździć 90% czasu gównem W garażu stoi M3 za którym zarówno ja, jak i każdy pasjonat motoryzacji się ogląda... full skóra, grzane fotele, osiem głośników Harman Kardon... ale WYBIORĘ AUTO Z KORBOTRONIKIEM I RADIEM FM. 3. Bo M3 trzeba upalać To jest dla mnie dziwne. Wnioskuję, że to jest forum ludzi którzy mało tego, że mają jakieś pojęcie o motoryzacji i do tego jeszcze tej o odmianie "sportowej". Wklejanie filmików, że e92 się sypie przy kręceniu bączków wręcz mnie rozbawiło. Nie wiem, które auto by to wytrzymało. Może E36 w gruzie, ale o tym się nie mówi, bo jak się zepsuje to zostawia się je w rowie. Nie wierzę, że auto, które praktycznie stoi w miejscu a obroty odbijają się od odcinki działa w optymalny sposób, jest właściwie smarowane i utrzymuje temperatury w normie ![]() Jest też i taki filmik: https://youtu.be/8NyyRlusbno 4. Bo M3 w korku jest tak samo dobre jak 320d Może gdy stoi się na światłach... Może. Ale dla mnie świadomość obcowania z dobrą maszyną rekompensuje wiele. I nie chodzi o znaczek, czy szpan. Bo światło w końcu zmienia się na zielone i może przy zmianie pasów lekko zatańczy dupa. I to jest fajne. A ponieważ nie mówimy tutaj o jeździe E30 z klatką, po swapie, na poliuretanach, nadal mamy kontrolę trakcji i zamiast wylądować na latarni, dostajemy poczucie "ale fajne to BMW". 5. Bo na autostradach trzeba łamać prawo Ten wątek był dla mnie ciekawy. Jeżdżę teraz kupioną w salonie Cuprą 3gen z DSG, która wypluwa z siebie ładnie ponad 300 koni. Tak, na polskich drogach jeżdżą niesamowite i kosmiczne samochody... ale uczciwie mój samochód (szczególnie jak już nabierze prędkości, bo od 0-60 ośka ma problemy z trakcją) jest szybszy od ~90% aut na drogach. Do tego przez to, że jest to napęd na przód, przy dużych prędkościach jest ZNACZNIE stabilniejsze niż np. M2. Niejednokrotnie robiłem trasy po 200+, ale już się z tego wyleczyłem. Z dwóch prostych powodów: a. Cała drogę trzeba mieć full focus bo WSZYSTKO DZIEJE SIĘ TAK SZYBKO. W rezultacie po czterech godzinach wychodzę z samochodu mokry i na miękkich nogach. b. ZAWSZE na zderzaku pojawia się albo jakieś Audi z 3.0 TDI w quattro, gdzie właściciel myśli, że napęd na cztery koła oznacza też że droga hamowania jest krótsza, albo flotowa Kia Cee'd 1.6, gdzie kierowca nie może sobie pozwolić na utratę momentum, bo rozpędzanie się od 100 do 200 można mierzyć kalendarzem. Dlatego ja na tempomacie mieszkam na prawym pasie i jadę tak jak mi na to pozwala ruch. Okazjonalnie, gdy muszę wyprzedzić TIRa, dźgnę gazem, skrzynia zredukuje mi dwa biegi, wyprzedzę i odpuszczę. To jest największa zaleta posiadania szybkich aut w trasie. Tego typu manewry są naturalne, przyjemne i bezstresowe. Nie muszę wyłączać klimatyzacji i krzyczeć "HALINKA TRZYMAJ BERET BEDE WYPRZEDZAŁ!" Dla mnie argument, że skoro mam szybkie auto to znaczy, że muszę jeździć szybko, brzmi trochę jak "zjem ości bo zapłaciłem za całą rybę". Myślę, że jest ciekawa różnica między JEŹDZIĆ SZYBKO a OBCOWAĆ Z MASZYNĄ. Mnie prywatnie fascynują maszyny. To jak są zbudowane, jak się prowadzą, jak się rozpędzają i hamują. Oczywiście, często to idzie w parze z szybszą jazdą, ale nie z byciem Bogusiem z M3, czy Sebą pod remizą. Drobna dygresja nie na temat: w moim krótkim życiu motoryzacyjnym, najlepszym autem jakim jechałem jest Porsche Cayman GTS. Niesamowicie zbalansowane auto, które z gracją tańczy w zakrętach. A gdy jest się na gazie - silnik za plecami krzyczy nam do ucha. No, ale daleko za moim budżetem. 6. Bo lepiej kupić RS3 W sumie na papierze to świetny pomysł. Powiem więcej, robiłem przymiarki. Teraz kończy się ta generacja A3, do tego dealerzy muszą rejestrować auta bez DPF, to takie RS3 można dostać z kilkudziesięciotysięcznym rabatem. Jeden problem - jeździłem RS3 sporo i jest to auto absolutnie pozbawione jakiejkolwiek radości. Jest tak ... niemiecko optymalne. Jest bardzo szybkie, wygodne, dobrze wyposażone i tak dalej. Ale absolutnie nie mam ochoty nim jeździć. To jest przypadłość, która dopadła mój aktualny samochód - nie mam ochoty wyjść z domu i sobie pojeździć bez celu. Niestety sporo wybitnych teoretyków udzieliło się w temacie. Było kilka naprawdę wartościowych wpisów, opartych na konkretach, ale sporo też gdybania. Moje wnioski (na podstawie tego wątku jak i też mojego researchu oraz rozmów z właścicielami) są następujące: - E92 M3 nie jest z papieru. To nie jest ręcznie składane Ferrari z lat 70. - Eksploatacja jest droższa... ale większy silnik pali więcej, większe hamulce kosztują więcej i szersze opony... kosztują więcej. Tutaj za więcej pieniędzy dostaje się też więcej produktu. - Robocizna w ASO jest absurdalna. Ale serwisy, które mają dobre opinie ogarniają takie rzeczy bez większego problemu, mają ceny już akceptowalne. - E90 seria 3 ma swoje fochy. - M3 trzeba kupić w bardzo dobrym stanie, inaczej można mieć przechlapane. - (tu moja prywatna opinia) tego typu auta trzeba kupować w automacie. Po moich doświadczeniach z Focusem RS oraz Nissanem 370z w manualach, nigdy nie ma się do końca pewności czy poprzedni właściciel umiał zmieniać biegi. To nie jest Passat, gdzie można sobie robić co się chce. Tutaj albo padnie jakiś wysprzęglik albo szukać synchronizatorów na poboczu ![]() - Warto mieć wolne kilkadziesiąt tysięcy na utrzymanie i naprawy. Szczególnie, jeśli chce się robić jakieś rzeczy dla świętego spokoju. - Byle nie USA czy Belgia. Auto z Niemiec nie jest najgorszą opcją. Najlepiej polift (2010+). Więc póki co temat odwieszam na hak i pewnie wrócę do niego w przyszłym roku. |
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Po tym co napisałeś teraz to w zasadzie jedna odpowiedz się ciśnie. M3 E90 nie jest dla Ciebie
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#228
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 May 2016 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#229
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
A mi się podoba i bierz M3 ale E46
![]() -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#230
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Ciekawe poglądy, Detch, zaprawdę ciekawe. Widzę tu same sprzeczności. Na czele z zastanawianiem się nad kosztami M3, ale planujesz je mieć samo, bo posiadanie dwóch aut jest za drogie. Myślę, że powinieneś poważnie przemyśleć radę od M. in P..
|
|
|
![]()
Post
#231
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jeżeli piszesz, że mieszkasz w mieszkaniu i masz jedno miejsce parkingowe, i będzie problem z drugim hmm. Z całym szacunkiem bez tych 30k miesięcznego dochodu chyba o M3 bym nie myślał bo skończy się na marzeniach.
Ponadto zważywszy ponadprzeciętną awaryjność M3 z tego co tutaj napisano to możesz mieć problemy ze ścięgnami achillesa. Ja nie mam M3, mam starsze i tańsze fury, ale mam ich trochę wynajmuję halę żeby je serwisować i parkować i rozważam kolejną to są miesięczne koszty same 4 tysiaki na parkowanie kilkunastu fur za dwie hale, a kilka fur pakuję pod domem. P.S. Jeżeli chcesz bez stresu brykać taką M3 to nie może być Cię na nią stać, tylko musi być Cię stać na furę minimum 3 razy droższą. I posiadanie jednego auta... no chyba inna fura będzie lepsza. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#232
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 May 2016 ![]() |
Wiesz co - masz rację.
Źle się wyraziłem. Nie jest kwestia "stać czy nie stać". Nie zdaje sobie sprawy, że nie znacie mojego całego kontekstu finansowego i pewnie jak mówię "nie stać" to możliwe, że w głowie macie "będę jadł dwa miesiące kradzione parówki, bo muszę wymienić przednie tarcze". Mniej więcej poznałem kaliber utrzymania tej M3. Wiem, ile co i jak. Naturalnie wszystko jest kwestią konkretnego egzemplarza. Dlatego dalej będąc zainteresowanym, w mojej głowie "nie stać" oznacza "nie czuję.sie komfortowo z wyrzucaniem takich kwot" Inna sprawa - jeśli miałbym posiadać dwa auta, to oprócz M3 musiałbym mieć jakieś sensowne drugie auto. Czasami pisałem o paździerzu-gruzie. Ale jeśli miałbym tym codziennie jeździć, w tym też i w trasy, musiałoby by to być coś relatywnie nowego, niezawodnego itp. 30? 40 tysięcy za jakiegoś Golfa albo inne Polo? Więc 130-150 za M3 w dobrej kondycji. 30-50 tysięcy za prawdziwe, niezawodne daily... Cala obrada kosztuje od 160 do 200 tysięcy. I jeszcze trzeba doliczyć serwisowanie obu aut. Wiesz co? W takich pieniądzach to już można dostać M2 z symbolicznym przebiegiem z 2017 albo 2018. Albo jak się poszuka dobrze to i M4. CYTAT Widzę tu same sprzeczności. Jak ja kurde nie lubię takiej erystyki. Człowiek pisze cała wiadomość, ładnie w punktach by ktoś po prostu napisał, że to same sprzeczności. A następnie podaje JEDEN przykład. To jak kłócić się z kobietą usłyszeć "Ty nigdy (...)". Weź z tym dyskutuj. Ty widzisz SAME sprzeczności. Ja nie. Pokaz mi błędy całej mojej logice, chętnie podyskutuję. Ale w przeciwnym razie proszę szanujmy się i używajmy innej retoryki. P.S. Jeżeli chcesz bez stresu brykać taką M3 to nie może być Cię na nią stać, tylko musi być Cię stać na furę minimum 3 razy droższą. I posiadanie jednego auta... no chyba inna fura będzie lepsza. Na potrzeby dyskusji - jak mierzymy "stać"? Dobre M3 stoją powiedzmy za 130 tysięcy. Razy trzy to wychodzi 390 tysięcy. Kredyt, leasing w zależności od wpłaty i raty wykupu to od 5 do 7 tysięcy. Tyle mam mieć miesięcznie aby móc eksploatować E92 M3? Bo to by znaczyło, że utrzymanie M3 moze kosztować od 50 do 80 tysięcy rocznie (w kalkulacjach jest sporo zaokrągleń) |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak jak wyżej napisałem. Wg mnie żeby bez stresu użytkować taki wóz trzeba mieć miesięcznie 30 no może niech będzie 20k dochodu. Miesięcznie nim robić te chociaż 3000 km ja robię 5000 lub więcej więc liczę wyżej. 10k to raczej będzie za mało. No i drugi samochód.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#234
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
Może napisz jakie przebiegi rocznie robisz/masz zamiar robić tym M3? Od tego sporo zależy tak naprawdę, bo jak są to wartości rzędu 50 tys rocznie to odpuść. To auto nie nadaje się do takich przebiegów i jego koszty eksploatacji zabija każdego, niezależnie od zarobków.
-------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]()
Post
#235
|
|
User Dołączył: Wed, 06 September 2017 ![]() |
Detch wszystko logicznie opisałeś i dla większości jest to zrozumiałe...
Wchodzenie w kolejne polemiki ze "stroicielami fortepianów" i kalkulacje ile to tysięcy miesięcznie pakuje się do "trójki" z przyzwoitym silnikiem mijają się z celem. Takich osób nie przekonasz żadnymi argumentami. Spokojnie kupuj auto i ciesz się z jego posiadania i frajdy z codziennego cruisingu. Naprawdę da się. A te fantasmagorie o ciągłych problemach i potrzebie posiadania ekstra oszczędności?! Samochód jak każdy inny, tyle ,że mocniejszy i solidniej wykonany. A te wyższe ceny to zapewne dlatego, że ciągle się sypie?! |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Wiesz co - masz rację. Źle się wyraziłem. Nie jest kwestia "stać czy nie stać". Nie zdaje sobie sprawy, że nie znacie mojego całego kontekstu finansowego i pewnie jak mówię "nie stać" to możliwe, że w głowie macie "będę jadł dwa miesiące kradzione parówki, bo muszę wymienić przednie tarcze". Mniej więcej poznałem kaliber utrzymania tej M3. Wiem, ile co i jak. Naturalnie wszystko jest kwestią konkretnego egzemplarza. Dlatego dalej będąc zainteresowanym, w mojej głowie "nie stać" oznacza "nie czuję.sie komfortowo z wyrzucaniem takich kwot" Inna sprawa - jeśli miałbym posiadać dwa auta, to oprócz M3 musiałbym mieć jakieś sensowne drugie auto. Czasami pisałem o paździerzu-gruzie. Ale jeśli miałbym tym codziennie jeździć, w tym też i w trasy, musiałoby by to być coś relatywnie nowego, niezawodnego itp. 30? 40 tysięcy za jakiegoś Golfa albo inne Polo? Więc 130-150 za M3 w dobrej kondycji. 30-50 tysięcy za prawdziwe, niezawodne daily... Cala obrada kosztuje od 160 do 200 tysięcy. I jeszcze trzeba doliczyć serwisowanie obu aut. Wiesz co? W takich pieniądzach to już można dostać M2 z symbolicznym przebiegiem z 2017 albo 2018. Albo jak się poszuka dobrze to i M4. Jak ja kurde nie lubię takiej erystyki. Człowiek pisze cała wiadomość, ładnie w punktach by ktoś po prostu napisał, że to same sprzeczności. A następnie podaje JEDEN przykład. To jak kłócić się z kobietą usłyszeć "Ty nigdy (...)". Weź z tym dyskutuj. Ty widzisz SAME sprzeczności. Ja nie. Pokaz mi błędy całej mojej logice, chętnie podyskutuję. Ale w przeciwnym razie proszę szanujmy się i używajmy innej retoryki. Na potrzeby dyskusji - jak mierzymy "stać"? Dobre M3 stoją powiedzmy za 130 tysięcy. Razy trzy to wychodzi 390 tysięcy. Kredyt, leasing w zależności od wpłaty i raty wykupu to od 5 do 7 tysięcy. Tyle mam mieć miesięcznie aby móc eksploatować E92 M3? Bo to by znaczyło, że utrzymanie M3 moze kosztować od 50 do 80 tysięcy rocznie (w kalkulacjach jest sporo zaokrągleń) Zadzwon do raptownego z lublina i Ci powie jak jest bo tu jak widzisz nikt niema ale kazdy sie zna, zaraz sie dowiesz ze jak masz cupre to 50k rocznie trzeba na utrzymanie chociaz ten sam motor siedziw octavi i tam wystarczy 3k rocznie. Powaznie Ci mowie bo ja sie juz na forumowych madrosciach tyle razy przejechalem ![]() |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Niestety sporo wybitnych teoretyków udzieliło się w temacie. Było kilka naprawdę wartościowych wpisów, opartych na konkretach, ale sporo też gdybania. Moim zdaniem najwiekszym teoretykiem w tym watku jestes Ty. Nie wiesz kto czym tu jezdzi wiec nie oceniaj. Kiedy pokazesz nam swoje stare/nowe M3? Detch wszystko logicznie opisałeś i dla większości jest to zrozumiałe... Wchodzenie w kolejne polemiki ze "stroicielami fortepianów" i kalkulacje ile to tysięcy miesięcznie pakuje się do "trójki" z przyzwoitym silnikiem mijają się z celem. Takich osób nie przekonasz żadnymi argumentami. Spokojnie kupuj auto i ciesz się z jego posiadania i frajdy z codziennego cruisingu. Naprawdę da się. A te fantasmagorie o ciągłych problemach i potrzebie posiadania ekstra oszczędności?! Samochód jak każdy inny, tyle ,że mocniejszy i solidniej wykonany. A te wyższe ceny to zapewne dlatego, że ciągle się sypie?! Jest taka opowiesc o gosciu co mieszka w wynajetej przez swoja dziewczyne kawalerce i jezdzi Audi za 300kola. Stroiciele fortepianow? Chyba polska typowa cebula, zastaw sie a postaw sie. Mierz sily na zamiary. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Zadzwon do raptownego z lublina i Ci powie jak jest bo tu jak widzisz nikt niema ale kazdy sie zna, zaraz sie dowiesz ze jak masz cupre to 50k rocznie trzeba na utrzymanie chociaz ten sam motor siedziw octavi i tam wystarczy 3k rocznie. Powaznie Ci mowie bo ja sie juz na forumowych madrosciach tyle razy przejechalem ![]() Ja bym nie dzwonił bo po 10tym tel.w sprawie teorii ktoś może nie chcieć rozmawiać ![]() Temat sądzę ze jest wyczerpany czyli autor liczy się z kosztami napraw i "jakością" bmw a sposób jazdy raczej nie powinien być omawiany bo każdy robi to co lubi oczywiście w ramach rozsądku... |
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No co Wy niejaki raptowny tylko czeka na telefon, pewnie nudzi mu się.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#240
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:45 |