![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
M3 E46
![]() gratki auta matix069,nawet nie spojrzał bym na E90 przy M3 E46,sam rozmysłem nad takim autem ,jednak brak turbo zaważył,ale i tak uważam je za genialne auto i ostatnie prawdziwe M3(tak wiem nie jeden się teraz uśmiał ![]() -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
Dzięki:-)
Jeździłem E90 M3, ale E46 bardziej mi się podoba. Za ta jego mechanicznosc, czasami brutalność, nawet trochę toporność w porównaniu do nowych aut. Nie jest to proste auto w prowadzeniu, pomimo mniejszej mocy niż E90 potrafi zarzucić dupa i obsrac ze strachu, szczególnie przy słabej przyczepnosci. Dlatego w mieście wolę uwarzac żeby zwyczajnie nie zrobić komuś krzywdy. Ale ogólnie lubię takie klasyki i ten zostanie ze mną pewnie na długo, jak nie na zawsze. -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]()
Post
#203
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 June 2019 ![]() |
Jestem tego samego zdania! Tylko że w tej cuprze wiekszoc rzeczy nie wymagała serwisu, a autor sam stwierdził że wszystko było wymieniane na zapas, na czele z fazatorem. I to jest chore! Idąc takim tokiem rozumowania to w takim razie powinienem jeszcze wyłożyć te 30-40 tys i wymienić caly silnik i zawias bo przecież nie wiadomo kiedy klęknie. Aha, i u mnie jest wszystko w 100% sprawne. To kwestia znajomosci auta/silnika, kupisz jakiegos 1.9tdi bls w którym znany jest problem panewek to je wymienisz po zakupie, kupisz 2.0tdi pd z problemem z pompa oleju to wydasz te kilka zlotych na imbusa. No ale sa ludzie którzy beda jezdziki dopoki auto całkowicie nie stanie na drodze, a wymiana oleju co 20tys to dla nich juz "dbanie o auto" Producent przewiduje wymiane paska rozrzadu po 180tys km, nie przewiduje wymiany lancucha walkow. Dla mnie 100tys km to max na pasek, lancuchy obecnie sa z plasteliny, to juz nie te czasy gdzie lancuch byl bezobslugowy Auto ma byc sprawne za rok, za dwa lata i za kazdym razem gdy wyruszam nim w droge, oczywiscie zawsze moze cos sie zdarzyc, ale bazując na doswiadczeniach innych uzytkownikow i serwisow specjalistycznych jest kilka elementow newralgicznych ktore warto wymienic. Dv, n75 lubia padac przy tym przebiegu, po co ryzykowac jak te elementy kosztuja 200-300zl Cewki tez czesto po tym przebiegu padaja, po co ryzykowac awarie i jazde na 3 garach W PCV czesto peka membrana, zaworek kosztujr chyba 130zl, koszt zaden a ryzyko usterki mniejsze Wiadomo ze zbiera sie nagar, wiec po zakupie zrzucasz kolektor i go czyscisz Znane sa przypadki awarii pompy oleju, po co ryzykowac zatarcie motoru jak mozna za ułamek tej ceny zrobic rewizje pompy oleju i wymienic lancuch W aucie zostaly wymienione elementy uznane za sprawiajace problemy po okreslonym przebiegu, nie popadajmy w skrajnosci, polowy auta nie wymienilem przeciez Niech kazdy dba o auta tak jak sam uwaza -------------------- Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE |
|
|
![]()
Post
#204
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
To 100zl to 200zl to nic i wyszlo 11 kola czy ile tam zostalo po odjeciu opon i hebli od 15 kafli
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Ja w każdym kupionym używanym aucie regeneruję alternator.
Trzy razy awaria alternatora unieruchomiła mi samochód, zawsze na autostradzie kilkaset km od domu, raz wracało na lawecie z DE. |
|
|
![]()
Post
#206
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Ale w czym macie problem, że kolega sobie wymienił części które uznał za słuszne, żeby mieć spokojną głowę i o tym napisał?
Troche porady na zasadzie "eh synek ja to bym lepiej wiedział jak te pieniądze wydać" |
|
|
![]()
Post
#207
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Temat byl o tym ile kosztuje utrzymanie samochodu w tym ile trzeba wydac na pakiet startowy.
Ja tam osobiscie nie mam z tym zadnego problemu niech sobie kazdy wydaje na to co mu sprawia przyjemnosc. Jeden wyda 100tys. Na wejscie na Everest drugi na wypasiony wzmacniacz Iampowy. Trzeci wyda tylko kilka tysi na wymiane sprawnych czesci. Wolny kraj kazdy ma do tego prawo. Tylko potem powstaja legendy ze na tanie gti czy cupre trzeba wydac 15kola na start I to na zadbana wersje salonowa z regularnym serwisem. A jak ktos nie wyda to jest cebularzem I jezdzi zlomem. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
piwo jestem w szoku, że jeżdżąc po torze masz takie podejście do jazdy cywilnej. O ile wypowiedzi o ciśnięciu na ulicy i heblach “niedających rady” na autostradzie w cywilnym samochodzie traktuję zwykle z przymrużeniem oka, bo ludzie którzy ze sportem samochodowym nie mieli nigdy do czynienia traktują jako upalanie mocniejsze wciśnięcie gazu na dwóch zakrętach, ale że u wytrawnego upalacza takie podejście? Ja po dziesięciu latach upalania na torach nie potrafię czerpać żadnej, kompletnie żadnej frajdy z szybkiej jazdy po ulicy. Nie chodzi o to, że jestem jakiś mega poprawny, czy przepisowy, bo często jeżdżę bardzo szybko w trasie, ale to wyłącznie z uwagi na chęć dotarcia szybciej do celu. Na ulicy nie da się lecieć na granicy dłużej niż kilka sekund, więc taki to fun.. Inna sprawa, że z jazdy autem typu BMW M3 odczuwam ogromną przyjemność (jak chyba każdy pasjonat motoryzacji), ale nie potrzebuję w tym celu tego auta zarzynać i latać dwie paki po mieście. Sam dźwięk, praca silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, świadomość „że auto może” - to sprawia przyjemność i warto z tych powodów moim zdaniem jeździć takim autem jako daily. Podejrzewam, że większość użytkowników tego typu aut ma podobne podejście (co potwierdza moja obserwacja takich aut na ulicy) i nie widzę powodu, żeby twierdzić, że z jednej strony każde jedno M3 na rynku jest pałowane (bo inaczej to nie byłoby M3), a z drugiej strony wyśmiewać się z tych frajerów, którzy M3 po prostu jeżdżą jak typowym daily, od czasu do czasu jedynie wychodząc z zakrętu lekkim slajdem, czy mocnej depnąć przy wyprzedzaniu. Ja właśnie tak bym użytkował
![]() ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#209
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jestem tego samego zdania! Tylko że w tej cuprze wiekszoc rzeczy nie wymagała serwisu, a autor sam stwierdził że wszystko było wymieniane na zapas, na czele z fazatorem. I to jest chore! Idąc takim tokiem rozumowania to w takim razie powinienem jeszcze wyłożyć te 30-40 tys i wymienić caly silnik i zawias bo przecież nie wiadomo kiedy klęknie. Aha, i u mnie jest wszystko w 100% sprawne. Wiesz pasek rozrządu też zmienia się zanim się zerwie. Czyli zapobiegawczo a nie czeka się do awarii. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#210
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Jak wyglada spalanie oleju w przypadku m3 i M156??
|
|
|
![]()
Post
#211
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
Tylko potem powstaja legendy ze na tanie gti czy cupre trzeba wydac 15kola na start I to na zadbana wersje salonowa z regularnym serwisem. A jak ktos nie wyda to jest cebularzem I jezdzi zlomem. Właśnie o to mi od początku chodzi. Bo nie, na sprawne gti czy cupre nie trzeba tyle wydać, chyba że jest złomem/trupem/zajechanym padłem (każdy sobie wybierze). Tak samo jak na sprawne M3 nie trzeba wydać po zakupie 30 tys. Nie twórzmy bezsensownych mitów. -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]()
Post
#212
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Wiesz pasek rozrządu też zmienia się zanim się zerwie. Czyli zapobiegawczo a nie czeka się do awarii. ale masz konkretne interwały, kiedy powinno się nim zająć, a nie "zapobiegawczo" co 15kkm. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#213
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Właśnie o to mi od początku chodzi. Bo nie, na sprawne gti czy cupre nie trzeba tyle wydać, chyba że jest złomem/trupem/zajechanym padłem (każdy sobie wybierze). Tak samo jak na sprawne M3 nie trzeba wydać po zakupie 30 tys. Nie twórzmy bezsensownych mitów. Ale dzięki temu, że poprzedni właściciel z pietyzmem i bez oszczedzania dbał o samochód, możesz jako kolejny właściciel cieszyć się jazdą a nie naprawami, które z reguły wynikały z niedbalstwa serwisowego. A mity internetowe to głównie biorą się po zakupie takiego zaniedbalca i biadolenia po forach jakie to gówniane samochody teraz produkują. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#214
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
Ale dzięki temu, że poprzedni właściciel z pietyzmem i bez oszczedzania dbał o samochód, możesz jako kolejny właściciel cieszyć się jazdą a nie naprawami, które z reguły wynikały z niedbalstwa serwisowego. Wszystko fajnie tylko dla mnie to już nie jest dbanie tylko obsesja. Pralkę, lodówkę i telewizor też w mieszkaniu wymieniasz bo może za kilka lat się popsuje i po to żeby kolejny kupujący mieszkanie nie musiał inwestować? Po drugie nie masz M3, merytorycznie nie wypowiadasz się w tym temacie, tylko bijesz pianę jak 90 % osób. Sam autor przestał się już wypowiadać, bo w tym biciu piany nawet ciężko coś wyłapać merytorycznego (a taki był mój post o kosztach m3 e46 i który jeden z niewielu może się na coś przydać autorowi). -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]()
Post
#215
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Wszystko fajnie tylko dla mnie to już nie jest dbanie tylko obsesja. Pralkę, lodówkę i telewizor też w mieszkaniu wymieniasz bo może za kilka lat się popsuje i po to żeby kolejny kupujący mieszkanie nie musiał inwestować? Po drugie nie masz M3, merytorycznie nie wypowiadasz się w tym temacie, tylko bijesz pianę jak 90 % osób. Sam autor przestał się już wypowiadać, bo w tym biciu piany nawet ciężko coś wyłapać merytorycznego (a taki był mój post o kosztach m3 e46 i który jeden z niewielu może się na coś przydać autorowi). Tu się zgadzam.. wymiana rzeczy które mogą paść nie powodując poważnej awarii to trochę fanaberia. Części na 1wszy montaż są o niebo lepsze od tych potem kupionych. Więc po co zmieniać dobry wariator ? Mój ma 293kkm i nic mu nie dolega... łańcuch też był fabryczny jeszcze na wałkach i wymieniliśmy go bo już się odzywał. Cewki ? Dalej fabryka ale tu akurat wymieniam bo zaczyna gubić na jałowym zapłon, błędu niema ale słychac że mu sie zdarzy zgubić. 99% kierowców by nie zauważyła ale ja widze i słysze dlatego też od znajomych słucham że tylko auto naprawiam. Bo słysze że coś jest nie tak ale jeżeli wszystko jest git to po co wymieniać dobre częsci z fabryki. |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 June 2019 ![]() |
Ale dzięki temu, że poprzedni właściciel z pietyzmem i bez oszczedzania dbał o samochód, możesz jako kolejny właściciel cieszyć się jazdą a nie naprawami, które z reguły wynikały z niedbalstwa serwisowego. A mity internetowe to głównie biorą się po zakupie takiego zaniedbalca i biadolenia po forach jakie to gówniane samochody teraz produkują. Dokładnie, uwazam ze o kazde auto trzeba odpowiednio zadbac, a o auta usportowione i sportowe w szczegolnosci, kazde auto i kazdy silnik ma jakies mankamenty, ale bardzo wiele zlych opinii powstaje na bazie doswiadczen z autami kompletnie zaniedbanymi Wszystko fajnie tylko dla mnie to już nie jest dbanie tylko obsesja. Pralkę, lodówkę i telewizor też w mieszkaniu wymieniasz bo może za kilka lat się popsuje i po to żeby kolejny kupujący mieszkanie nie musiał inwestować? Po drugie nie masz M3, merytorycznie nie wypowiadasz się w tym temacie, tylko bijesz pianę jak 90 % osób. Sam autor przestał się już wypowiadać, bo w tym biciu piany nawet ciężko coś wyłapać merytorycznego (a taki był mój post o kosztach m3 e46 i który jeden z niewielu może się na coś przydać autorowi). Porownanie z telewizorem kompletnie nie trafione bo to sprzet powszechnego uzytku ktory w razie awarii kupujesz z dnia na dzien, ale jak juz wspomniales elektronike to tak sie sklada ze z zawodu jestem elektronikiem i posiadam wlasna firme, glownie zajmuje sie serwisem bardzo drogiego sprzetu audio i wyobraz sobie ze taki sprzet pomimo ze pozornie sprawny to trafia do mnie na serwis w celu prewencyjnego przegladu, wymiany elementow ktore w przyszlosci moga ulec uszkodzeniu, ma to tym wiekszy sens im drozszy sprzet niektorym polecam troche wiecej wyobrazni -------------------- Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE |
|
|
![]()
Post
#217
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
niektorym polecam troche wiecej wyobrazni Ja również, szczególnie Tobie. A wypowiedz się może merytorycnie o kosztach m3? Czy tylko pianę potrafisz bić na temat wydatków na Twój prawie sportowy samochód? -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]()
Post
#218
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 June 2019 ![]() |
Skoro utrzymanie E90 335 potrafi pociagnac 5 cyfrowa kwote rocznie i kilkanascie tysiecy wkladu na start, to w M3 bedzie juz tylko drozej, mysle ze znacznie drozej o czym wspomnialem chyba na 4 stronie tego tematu, takie 335 mialem na celowniku zanim kupilem Cupre, porozmawialem z serwisami, porozmawialem ze znajomymi ktorzy maja takie auta i stwierdzilem ze to nie na moja kieszen, a malo nie zarabiam
Jesli dla was szczytem dbania o auto jest wymienic olej raz w roku to nie mamy o czym dyskutowac I prosze was, nie wmawiajcie mi ze kupujecie Emke do jazdy do kosciola, szczegolnie na tym forum, nie mowie tu o upalaniu od swiatel do swiatel czy jezdzie po torze, ale takim autem nie jezdzi sie ani wolno ani spokojnie, nie ze sie nie nadaje, ale ciagle prowokuje do korzystania z mocy A jesli ktos kupuje takie auto tylko po to by pokazac somsiadom ze ma Emke a jezdzil bedzie spokojnie bo serwis drogi to tym bardziej wspolczuje, chociaz znam takie osoby i w swoim bliskim otoczeniu co wydaly ostatni grosz na auto ktore pozniej 3 miesiace stalo bo nie bylo kasy na opony. Trzeba mierzyc silny na zamiary -------------------- Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE |
|
|
![]()
Post
#219
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
mysle ze znacznie drozej Myślisz, a nie wiesz, bo nie miałeś, ale się wypowiadasz. Czyli nie znam się ale wypowiem się :-) Dobre podejście, takie polskie. I tak, jak mierzyć koszty serwisu Twoją miarą to 50 tys na pakiet startowy do m3. Na szczęście nikt normalny tak aut nie serwisuje. -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]()
Post
#220
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Wszystko fajnie tylko dla mnie to już nie jest dbanie tylko obsesja. Pralkę, lodówkę i telewizor też w mieszkaniu wymieniasz bo może za kilka lat się popsuje i po to żeby kolejny kupujący mieszkanie nie musiał inwestować? Tylko właściciel BMW mógł wymyśleć tak idiotyczny argument ![]() Po drugie nie masz M3, merytorycznie nie wypowiadasz się w tym temacie, tylko bijesz pianę jak 90 % osób. Sam autor przestał się już wypowiadać, bo w tym biciu piany nawet ciężko coś wyłapać merytorycznego (a taki był mój post o kosztach m3 e46 i który jeden z niewielu może się na coś przydać autorowi). Dyskusja ma charakter ogólny, nie widzę problemu dlaczego nie mógłbym się wypowiedzieć. A z racji wykonywanego zawodu i prowadzenia SKP coś mogę powiedzieć o stanie używanych samochodów w Polsce. I powiem że każdy przypadek, chorego jak twierdzisz, dbania o samochód przy zalewie jeżdżących przystanków z USA, przy masie zaniedbanych serwisowo i zamęczonych gratów od zapłakanego lekarza z Niemiec, będę chwalił i popierał, by choć odrobinę poprawić czarny rynek używanych samochodów w super pieniądzach. -------------------- A110S
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:41 |