![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie wiem jak sama roboczogodzina w MB, ale części w 90% procentach kupuję w ASO. Nie uważam, żeby ich ceny były wygórowane, a niektóre do AMG są tańsze, np filtr paliwa niż do zwykłych wersji.
Pytanie czy roboczogodzina w ASO dla AMG czy dla M jest inaczej wyceniana? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Serwisuje AMG w ASO.
Robocizna jest liczona nieco drożej niż dla zwyklych wersjach |
|
|
![]()
Post
#183
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Co do AMG to ich konstrukcje są dość trwałe z jednego powodu, te silniki są stosunkowo proste. Mamy wprawdzie dużą moc ale z rozsądnej pojemności, zupełnie inna filozofia niż w bmw z tamtych lat. Zawsze z BMW jest taki problem że próbują wprowadzić jakieś nowinki, które testują na kliencie, Mercedes często klepie sprawdzone często archaiczne rozwiązania latami i jak widać sprawdza się to. Porównując M3 e92 420KM z 4.0l pojemności gdzie merc w204 ma 457KM ale z 6.2l delikatna różnica 2.2 l pojemności.
Co do kosztów roboczogodziny w serwisie to ona musi być taka sama, mogą przewidzieć więcej czasu na wymianę/naprawę nic więcej. |
|
|
![]()
Post
#184
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To jest prawda. Nie wiem za bardzo po co BMW się wygłupiło zmianą R6 3,2 na V8 4.0 może do DTM im ten silnik pasował, albo innych serii wyścigowych?
C63 ma te 457 KM ucięte niepełnym otwarciem przepustnic, ten silnik w E klasie ma 515 KM co też nie jest mało, a są wersje 570 i 630KM czyli ponad 100KM/litra więc to nie taka lipa i archaiczna konstrukcja. Te 457 w C63 cięte chyba właśnie z litości do BMW M3, ale wychodziły wersje edition 507 z pełnym otwarciem przepustnic Ten 6,2 kręci wysoko moment obrotowy, ma 4 x VVTI, 2 x LSU, pompa PWM + czujnik ciśnienia na listwie, rozrząd częściowo na kołach zębatych, był zbudowany od zera przez AMG. Nie nazwałbym go prostym piecem. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#185
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
"nawet trochę szybszej uważam takie M3 ........ za pancerne i niezniszczalne.
Na podstawie własnych doświadczeń." Na podstawie własnych doświadczeń ( inie tylko własnych) uważam M3 za auto, które jest lata świetlne od bycia pancernym nawet przy jeździe po bułki.... |
|
|
![]()
Post
#186
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
MadeInPoland a czy wersje 570KM i 630KM to nie jest już doładowany motor z 5.5l pojemności?
|
|
|
![]()
Post
#187
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Raczej chodzi o wersje 6.2 z AMG SLS.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#188
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak dokładnie ten z SLS. Silnik ma m.in. zmieniony dolot, kolektory wydechowe trochę już rurowe, bo te zwykłe 6,2 515KM to mają zwykłe kaloryfery a'la zetor, suchą miskę.
Nadal jest to wolnossący motor. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#189
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Teraz doczytałem o tym SLS no i fakt kawał silnika.
|
|
|
![]()
Post
#190
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Nie miałem M3, ale jak już ktoś wywołał temat drożyzny AMG to piszę prawdę jak to jest w rzeczywistości, żeby chłopaki zachowali kontakt z ziemią. No i o to tu chodzi ... o kontakt z ziemią którego forumowe dzieci nie mają ... więc każdy jeździ jak chce, jeden ma v8 i jedzie 130km/h drugi ma r3 i jedzie 200km/h jest tylko kwestia realiów serwisowych dotyczących konkretnych marek/modeli oraz zasobności kieszeni więc jeżeli autor tematu podkreśla : "Jeśli nie zaboli Cię wyłożenie 5-10k" Właśnie chyba to jest najgorsze - obawiam się, że może zaboleć... plus szczerze mówiąc nie mam czasu latać do serwisu bo szyba mi się nie opuszcza. to gdzie pasuje tu e90 m3 ??? I żeby nie było jak najbardziej rozumiem różne powody posiadania wytrzepanego auta... od zapitalnia przez powód "chciejstwo" tylko trzeba być świadomym co z czym się je i ile będzie kosztować. Tym bardziej że akurat BMW to nie tylko koszty związane z zapitalanie albo nie zapitalaniem tylko też radosna twórczość konstruktorów tych aut która właśnie razem z rocznikami wzmagała się a od e90 mówiąc delikatnie jest uciążliwa (jednak nie każdy Mietek podnietek to naprawi) i bardzo kosztowna. Dlatego na samym początku zaproponowałem mniej "jaja" i mniej kłopotów no ale jak ktoś ma kasę to czemu nie tylko wtedy wyżej wklejony cytat powinien pójść do kosza. Można jeździć wszystkim i wszędzie jest to tylko i wyłącznie wola kierownika. Więc pod względem sposobu użytkowania auta każdy ma trochę racji. |
|
|
![]()
Post
#191
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak każdy ma trochę racji. Ja się bawię w stare fury bo mam zaplecze jakieś tam doświadczenie lubię w wolnej chwili podłubać i mam pracownika do pomocy.
Dlatego żadne awarie mi nie straszne nawet jak trzeba silnik wymienić to się kupuje wymienia i nie ma marudzenia. Jeżeli te m3 e90 takie papierowe to albo sobie to może kupić jakiś zapaleniec co sam wydłubie 99% tematów, albo gość leworęczny, który przyjmie wydatek 20 tysi za jeden serwis ze zrozumieniem. Dla takiego jednak czasem lepiej rozejrzeć się za nowszą i/lub trwalszą furą. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#192
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Tak każdy ma trochę racji. Ja się bawię w stare fury bo mam zaplecze jakieś tam doświadczenie lubię w wolnej chwili podłubać i mam pracownika do pomocy. Dlatego żadne awarie mi nie straszne nawet jak trzeba silnik wymienić to się kupuje wymienia i nie ma marudzenia. Jeżeli te m3 e90 takie papierowe to albo sobie to może kupić jakiś zapaleniec co sam wydłubie 99% tematów, albo gość leworęczny, który przyjmie wydatek 20 tysi za jeden serwis ze zrozumieniem. Dla takiego jednak czasem lepiej rozejrzeć się za nowszą furą. Jestem w podobnej syt. czyli w poważaniu mam awarie ze względu na miejsce w którym pracuje tylko nie każdy tak ma więc albo kochasz dane auto i liczysz się z wydaniem określonych sum albo rezygnujesz zakupu a liczenie na szczęście i opowieści na forach dzieci o taniości i mechanikach zawsze gotowych może się skończyć wtopą. Co do nowszej Mki to jeszcze bardziej jest aktualny cytat który wyżej wkleiłem ![]() p.s Jestem z tych leworęcznych ale realistów $$$ a do tego pracuje po 12-14g dziennie więc chyba jedna wolę już potem zająć się kierą niż śrubokrętem ![]() |
|
|
![]()
Post
#193
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Co do nowszej fury z V8 i mocą około 450KM to mamy forda mustanga, auto w USA traktowane jak u nas fokus więc nie mam mowy o jakiejkolwiek "egzotyce" po prostu zwykły pokonywasz km. Fura do wzięcia za przyzwoite pieniądze bardzo popularna i na pewno sporo tańsza. Tylko czy autorowi tematu coś takiego odpowiada to już on musi sobie odpowiedzieć.
|
|
|
![]()
Post
#194
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Co do AMG to ich konstrukcje są dość trwałe z jednego powodu, te silniki są stosunkowo proste. Mamy wprawdzie dużą moc ale z rozsądnej pojemności, zupełnie inna filozofia niż w bmw z tamtych lat. Zawsze z BMW jest taki problem że próbują wprowadzić jakieś nowinki, które testują na kliencie, Mercedes często klepie sprawdzone często archaiczne rozwiązania latami i jak widać sprawdza się to. Części też są tańsze, bo takie m113 to praktycznie zwykły motor z plakietką gościa AMG, nie ma w nim "magii". Ogólnie oba działy sportowe mają inne podejście, jedni wkładają "jeden" duży silniki od małego sedana po supercara, do tego większe hamulce, pakiet spoilerów. Drugi buduje od podstaw jednostkę dostosowując ją do konkretnego auta, czasem tylko lekko modyfikując silnik wyczynowy, by nadawał się do użytku drogowego (po co wkładać ITB, kolektory rurowe, zmienne fazy pracujące w zakresie 60stopni pod ciśnieniem 10MPa) Podobnie jest z zawieszeniem, rozkładem mas, przeniesieniem napędu ( "szpera", masywniejsze wahacze, tuleje) i jest bardziej autem sportowym dostosowanym do cywilnego ruchu, a drugi cywilnym - usportowionym. Jedno wychodzi taniej (choć nie w zakupie nowego pojazdu co jest dziwne), drugie daje większe poczucie wyjątkowości, ale wyższym kosztem. To jest prawda. Nie wiem za bardzo po co BMW się wygłupiło zmianą R6 3,2 na V8 4.0 może do DTM im ten silnik pasował, albo innych serii wyścigowych? C63 ma te 457 KM ucięte niepełnym otwarciem przepustnic, ten silnik w E klasie ma 515 KM co też nie jest mało, a są wersje 570 i 630KM czyli ponad 100KM/litra więc to nie taka lipa i archaiczna konstrukcja. Ten silnik przecież ma jedną przepustnice Dziwne teorie piszesz o tym V8, jeśli nie wiesz to lepiej nic nie pisać prawda? To odcięta o dwa cylindry jednostka z M5 V10. |
|
|
![]()
Post
#195
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Który ma jedną przepustnicę? 6.2? Faktycznie nie zdejmowałem jeszcze kolektora, ale z tego co mi wiadomo ma 2 przepustnice. Wiesz mam trochę tych silników m113 mam też m156, ale co ja tam wiem. Pokaż tą jedną przepustnicę w 6.2 proszę skoro Ty wiesz i piszesz mądrze to dawaj.
Odcinanie 2 cylindrów też stosował mero w swoich piecach i nie wiem co to za błysk ma być wiedzy, bardzo trudno wybadać jaki silnik ma m5 e60. Wiedza tajemna, być może jak i te przepustnice. Co do M113 AMG to błysnąłeś wiedzą, faktycznie zwykły motor z plakietką gościa. Rozebrałem trochę tych silników i znam różnice, ale co tam będę pisał jak nic nie wiem lepiej, żebyś Ty może napisał jakie są różnice bo wiesz widać wszystko ![]() -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#196
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Innymi słowy zamiast M3 bierz C 63 AMG Coupe i będziesz zadowolony xD Niezależnie od tego ile będzie miał przepustnic.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#197
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No co Ty C63 ma prymitywny silnik z supercara z jedną przepustnicą i do tego jest tylko wozem cywilnym usportowionym.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#198
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
Śledzę od pewnego czasu to forum, ale się nie rejestrowałem. Natomiast teraz spotkałem temat, w którym mogę się wypowiedzieć to się wypowiem. Tym bardziej że mało jest tu merytorycznej dyskusji.
Nie mam ani nie miałem M3 E92, ale posiadam od 2 lat M3 E46 coupe. I tu zaskakujące - używam go jako daily. Jest to mój jedyny samochód. Przez ten czas zrobiłem nim 22 tys km (fakt może to nie jest dużo, ale nie mam większych potrzeb). Czy auto jeździ po mieście? Tak, głównie tak. Czy pałuje na każdym rondzie, wale do odcinki i zawracam na ręcznym na publicznych drogach? Zdecydowanie nie. Uważam to za niebezpieczna głupotę która powinna być surowo karana i piętnowana. Czy jeżdżę szybciej niż 90% kierowców? Zdecydowanie tak. 220-240 km/h na trasie nie jest niczym niezwykłym, ale na ekspresówce. Czy jeżdżę w zimie? Oczywiście, przecież czymś muszę jezdzic. Niemniej wyjeżdżać z osiedlowego parkingu z 10cm warstwa śniegu było ciekawie... Teraz koszty: Po zakupie pełny serwis olejowy, wszystkie filtry i oczywiście panewki. Koszt za wszystko 5 tys zł. Do tego niedługo później nowe opony na zimę ale już nie pamiętam ceny. Pół roku po zakupie tarcze p+t i klocki p+t i przewody w stalowym oplocie. Za wszystko razem z montażem 5 tys zł. Wiosną tego roku poleciała podłoga w bagażniku (częsta przypadłość E46 M3) na co poszło 4,5 tys zł. W międzyczasie kolejne dwa serwisy olejowe, wymiana uszczelki pokrywy zaworow, poduszek silnika. Coś koło 3,5 tys za wszystko. Łączne koszty widać więc koło 20tys przez 2 lata. Nie wliczam do tego ubezpieczenia czy paliwa, no bo już bez przesady. Czy to dużo? Trudno powiedzieć, zależy jak dla kogo. Auto sprawia frajdę, wypluwa pełna moc, na hamowni 339 km więc jest ok. W E92 M3 raczej taniej nie będzie. Natomiast trzeba rozroznic dbanie o auto od psychopatyzmu. Bo wydawanie jak kolega Raziel 15 tys po zakupie w cupre r4 (która nie jest żadnym sportowym samochodem, a zwykłym golfem r4 z mocniejszym silnikiem) jest mega chore. To ile wydałby w takim razie na M3? Pewnie 50tys brakloby... Tylko pytanie po co? -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]()
Post
#199
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Natomiast trzeba rozroznic dbanie o auto od psychopatyzmu. Bo wydawanie jak kolega Raziel 15 tys po zakupie w cupre r4 (która nie jest żadnym sportowym samochodem, a zwykłym golfem r4 z mocniejszym silnikiem) jest mega chore. To ile wydałby w takim razie na M3? Pewnie 50tys brakloby... Tylko pytanie po co? Pewnie po to, żeby mieć idealnie sprawne auto. Wolę żeby ludzie podchodzili pedantycznie do samochodu niż na odwrót. A ta druga droga jest naszą domeną narodową. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#200
|
|
User Dołączył: Sat, 30 November 2019 ![]() |
Samochodowy sie naprawia/serwisuje wtedy kiedy tego wymagaja, a nie w zaleznosci czy sa sportowe czy nie. Jestem tego samego zdania! Tylko że w tej cuprze wiekszoc rzeczy nie wymagała serwisu, a autor sam stwierdził że wszystko było wymieniane na zapas, na czele z fazatorem. I to jest chore! Idąc takim tokiem rozumowania to w takim razie powinienem jeszcze wyłożyć te 30-40 tys i wymienić caly silnik i zawias bo przecież nie wiadomo kiedy klęknie. Aha, i u mnie jest wszystko w 100% sprawne. -------------------- M3 e46 coupe
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 16:33 |