Zwiększona moc a wydajność układu hamulcowego, Audi A3 1,8T 150@210 |
Zwiększona moc a wydajność układu hamulcowego, Audi A3 1,8T 150@210 |
Sun, 03 Nov 2019 - 23:55
Post
#61
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Nie chcesz zrozumieć zależności logarytmicznej. Znam wszystkie wykresy z tej pracy i pudłem jest powoływanie się na nie argumentacji przeciwko mnie.
Poszukaj sobie trochę więcej to może znajdziesz jaka jest prawdziwa zależność siły hamowania od ciśnienia dla hamulca tarczowego, bo akurat wykres, który przywołałeś uwzględnia właśnie rigging, który jest tak skonstruowany, żeby uzyskać finalnie liniowość. W hamulcu tarczowym w samochodzie nie ma takiej możliwości. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 03 Nov 2019 - 23:55
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 04 Nov 2019 - 07:02
Post
#62
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
MiP to nie są wykresy logarytmiczne.
OT 2. W F1 od paru lat nie ma bezpośredniego połączenia hydraulicznego pomiędzy pedałem a zaciskiem. Jest brake by wire. EOT. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Mon, 04 Nov 2019 - 07:17
Post
#63
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 |
OT 2. W F1 od paru lat nie ma bezpośredniego połączenia hydraulicznego pomiędzy pedałem a zaciskiem. Jest brake by wire. co do f1 to nie do konca prawda. Przedni uklad jest jak najbardziej w pelni hydrauliczny. Tylny uklad tak jak wspomniales, jest czesciowo dlatego, ze duza czesc hamowania jest robiona przez system odzyskiwania energi. Ale przod jest jak najbardziej stanradowy. Sa na yt filmiki gdzie jest to pokazywane, np przez mechanika f1. Na szybko: https://www.racecar-engineering.com/article...-brake-by-wire/ |
|
|
Mon, 04 Nov 2019 - 07:44
Post
#64
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Skiba chodzi mi o kształt krzywej i realną charakterystykę pedału hamulca. Jak Ty byś opisywał taką charakterystykę inaczej?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 04 Nov 2019 - 08:32
Post
#65
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
co do f1 to nie do konca prawda. Przedni uklad jest jak najbardziej w pelni hydrauliczny. Tylny uklad tak jak wspomniales, jest czesciowo dlatego, ze duza czesc hamowania jest robiona przez system odzyskiwania energi. Ale przod jest jak najbardziej stanradowy. Sa na yt filmiki gdzie jest to pokazywane, np przez mechanika f1. Na szybko: https://www.racecar-engineering.com/article...-brake-by-wire/ Faktycznie tylko tył. Czytałem jakiś czas temu artykuł na temat aktuatora realizującego sterowanie ciśnieniem i niesłusznie założyłem że to od razu na obie osie. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Mon, 04 Nov 2019 - 10:16
Post
#66
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
hmm a robiąc krok wstecz, co to jest to całe "efficiency"?
co przez co jest dzielone? I jak interpretować 0,8 do którego ten współczynnik dąży? -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Mon, 04 Nov 2019 - 10:33
Post
#67
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 |
Faktycznie tylko tył. Czytałem jakiś czas temu artykuł na temat aktuatora realizującego sterowanie ciśnieniem i niesłusznie założyłem że to od razu na obie osie. a tak troche w temacie calego watku i zwiekszania tarcz itp, to najlepsze przy tym jest to, ze jesli dobrze pamietam to niektore zespoly razem z wprowadzeniem ers na tyle, zmniejszyly tam tarcze i ilosc tloczkow.... bo nie potrzebowali odprowadzac az tyle ciepla. |
|
|
Mon, 04 Nov 2019 - 11:12
Post
#68
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 |
Skiba chodzi mi o kształt krzywej i realną charakterystykę pedału hamulca. Jak Ty byś opisywał taką charakterystykę inaczej? no jest roznica czy mowisz o skutecznosci ukladu hamulcowego, czy o wykresie charakterystyki pedalu hamulca (ten wykres tym nie jest, ale zakladam, ze chcailes pokazac, ze taki mialby przebieg jak by byl) co i tak nic nie zmienia w konktekscie tego jak ten wykres mialby tlumaczyc dalczego wieksze tarcze i dlaczego producenci je montuja i wogole nie wiele tlumaczy. Ale nie dogadamy sie wiec w sumie milo bylo wymienic sie spostrzezeniami, jak sam napisales, kazdy wyciagnie sobie wnioski sam. |
|
|
Mon, 04 Nov 2019 - 15:46
Post
#69
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
w większości aut i tak czy siak największą poprawę hamowania uzyskuje się po wymianie opon. Jak jest nie najtańszy chiński klocek i tarcza która pamięta produkcję auta to musi hamować, zwłaszcza tak lekkie auto z taką nie dużą mocą. Na pewno założenie lepszego hamulca wentylowanego na tył poprawi całość. Chociaż jak tarcze się nie gną to oznacza, że są wystarczające.
|
|
|
Mon, 04 Nov 2019 - 20:28
Post
#70
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Abstrahując od powyższej dyskusji, to patrząc na poniższy post, gdzie problem jest w ogóle z zatrzymaniem
Chodzi o to że rozpędze auto i jak chce zatrzymać to muszę dusić w pedał hamulca dość konkretnie i nie staje natychmiast, u kumpla w golfie tdi lekko przyciśnie i auto staje na baczność. Jak przybędzie mocy to boję się tego że po prostu nie zatrzymam się gdy będzie taka konieczność. Albo wjadę na krzyżówkę na czerwonym bo nie wyrobię No chyba że mylę pojęcia, u kolegi w sumie servo może być inne, no ale sam fakt że w S3 są inne hamulce, nawet nie wiem czy 180 konne seryjne odmiany nie miały większych niż 150tki to już o czymś świadczy. Czyli co stykną mi dobre wentylowane + ceramiczne klocki a rozmiar taki jaki jest? Jestem przekonany, że po doprowadzeniu układu hamulcowego do sprawności (bo opisany powyżej na pewno sprawny nie jest) i po założeniu zwykłych, gładkich tarcz + dobry klocek cywilny (Ferodo DS Performance, albo jeszcze lepiej DS2500) na ulicy będzie dobrze. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:36 |