Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zwiększona moc a wydajność układu hamulcowego
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2
Ezap
Witam,
nie wiem czy dobry dział jakby co proszę o przeniesienie.
Otóż mam stare Audi A3 1,8T w tej chwili ok 178 koni, ale w planach przekroczenie 200, chce zbliżyć się do S3/Cupry 210
Tylko pytanie mam takie co z hamulcami? czy jedyna opcja na ich poprawienie to upgrade, zmiana zacisku, większy rozmiar?
Czy wystarczy dobra firma ATE/Zimmermann wentylowane + dobry płyn i da radę?
No fakt 300 koni to to nie jest ale już teraz troszkę brakuje mi lepszej wydajności w hamowaniu.

To jest podstawa bo prowadzić się może ciutkę gorzej ale jak nie ma czym hamować to jest komedia.

Ogólnie jakie polecacie zestawy hamulcowe dla aut na płycie Golfa IV? Czyli 288 przód i 232 chyba tył.


Dzięki pozdrawiam
zmoświ
Zakładaj na przód hamulce z S3 8l 312mm.
Następny stage to tarcza zimmerman sport, klocek ferrodo ds, płyn hamulcowy rbf600, przewody w stalowym oplocie.
Ezap
Ok a sama zmiana na wypasione markowe tarcze + klocki ceramiczne nic nie da?

No dobra to już coś wiem.

Myślałem o czymś takim ale może faktycznie bezsens
https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-zim...88mm-8347817663
Misior
CYTAT(Ezap @ Thu, 17 Oct 2019 - 13:46) *
Ok a sama zmiana na wypasione markowe tarcze + klocki ceramiczne nic nie da?


Na pewno nie da tyle co przejście na większą średnicę.
Pomijając fakt, że 312mm pasuje p&p.
Ezap
Ok ale jarzma muszę zmienić czy nie?
zmoświ
Jarzma zmieniasz na 451, a zacisk z 288mm może zostać.
Chyba najlepiej kupić gotowy swap z s3 czyli jarzma, zaciski, przewody, używane tarcze i klocki za circa 500 pln, zamontować, pojeżdzić i z czasem wymieniać elementy na lepsze.
kontrolm
Pytanie to zadajesz sobie czy Ty wogóle korzystasz z tych hamulców. Udało Ci się na tym co masz teraz przegrzać hamulce ?
Jeżeli nie to znaczy że nie gnieciesz jak opętany i pewnie wystarczy zmiana na lepsze tarcze i klocki Ferodo DS może ew. rury do nadmuchu na tarcze i eto wsio.
Bo to że będziesz miał więcej mocy to nadal nie oznacza że będziesz z niej korzystał tak że fura aż będzie stękać jak staniesz na parkingu.
Ezap
Chodzi o to że rozpędze auto i jak chce zatrzymać to muszę dusić w pedał hamulca dość konkretnie i nie staje natychmiast, u kumpla w golfie tdi lekko przyciśnie i auto staje na baczność.
Jak przybędzie mocy to boję się tego że po prostu nie zatrzymam się gdy będzie taka konieczność.
Albo wjadę na krzyżówkę na czerwonym bo nie wyrobię ohmy.gif

No chyba że mylę pojęcia, u kolegi w sumie servo może być inne, no ale sam fakt że w S3 są inne hamulce, nawet nie wiem czy 180 konne seryjne odmiany nie miały większych niż 150tki to już o czymś świadczy.

Czyli co stykną mi dobre wentylowane + ceramiczne klocki a rozmiar taki jaki jest?
bielawa
Może auto napraw ?;-)
Kilkoma a3 jeździłem i wszystkie miały ostre hamulce. Płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? Układ odpowietrzony? Klocki/tarcze aktualne nie są zjechane już na maksa?
kontrolm
CYTAT(bielawa @ Tue, 29 Oct 2019 - 19:43) *
Może auto napraw ?;-)
Kilkoma a3 jeździłem i wszystkie miały ostre hamulce. Płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? Układ odpowietrzony? Klocki/tarcze aktualne nie są zjechane już na maksa?

ja nawet wczoraj a3 1.8t 200km zwykłe tarcze i klocki auto staje dęba, hamowanie z 200-0 żaden problem
Ezap
CYTAT(bielawa @ Tue, 29 Oct 2019 - 19:43) *
Może auto napraw ?;-)
Kilkoma a3 jeździłem i wszystkie miały ostre hamulce. Płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? Układ odpowietrzony? Klocki/tarcze aktualne nie są zjechane już na maksa?

Hmm auto przechodzi przegląd bez problemu a to by raczej wyłapali, poza tym klocki mam nowe, wkładam tylko Bosch, ATE lub TRW, płyn zmieniany w sumie z 3 lata temu na ATE SL6 ale co roku nie trzeba chyba?

Po prostu jak jadę tak do 130 km/h jest ok a szybciej mam obawy, co nie znaczy że nie zahamuje tylko no nie jest to takie jakbym sobie tego życzył.
Może po prostu zrobie wymianę całości i np założe ATE power disc i zmienie płyn na Motula rbf600


Dla przykładu ostatnio lecę sobie autem na obwodnicy ze 140 km/h i nagle wjeżdżam w normalną drogę, ciut niższa prędkość zmienia się światło na czerwone więc lekko przyspieszam a z boku koleś wyjeżdza Corsą 1,2 z Lidla czy Kauflandu to zmieniłem pas na lewy bo nie wiem czy bym wyhamował do 40 km/h tak nagle..o takim czymś myślę
Chyba że ten zestaw hebli co mam to jest kiepska półka.
matteusz
Jarzma pod 312 to chyba jakieś grosze kosztują, więc przejdź na te 312, do tego jakiś dobry klocek, wymień płyn hamulcowy i powinno być lepiej. Zakładanie Power Disców i lanie RBF'a w tym przypadku nic nie zmieni i nadal będziesz niezadowolony. Jak jest tania możliwość uprgrade'u to trzeba przejść na większy rozmiar i tyle.
MisioLBN
Jbc to mam przedni hebel z golfa v gti pod 312 tongue.gif
kontrolm
jak mu teraz seria nie hamuje poprawnie z 40kmh to jest duża szansa że włoży większy hebel i znów będzie miał to samo. Nie wiem czy problem jest spowodowany tym że wciska hebel na maksa a on nie łapie czy też że odrazu koło wchodzi w poślizg.
MisioLBN
W nowszych vagach mozna kodowac pompe zeby zmienic sposob jej reakcji tj. w serii jest ustawiona ze trzeba dusic i np wsiadlem w brata c4 to prawie w kierownice zebami uderzylem jak zahamowalem bo tam lapie jak to we francy od dotkniecia a u mnie hebel z r32 nowka wszystko, zaciski rozebrane i odnowione a trzeba micniej dusic bo tak jest pompa zakodowana. Zmiana kodowania powoduje wlasnie efekt ostrego hamowania przy musnieciu pedalu co daje wrazenie ze auto ma super hebel
16vg60
Jak masz twardy hebel i słabo działa ,zobacz czy serwo szczelne ,najzwyczajniej w świecie może masz nieszczelność na przewodzie do serwa ,albo samo serwo zj...
Na odpalonym silniku zdejmij przewód co idzie do serwa i zobacz czy zasysa,jak ssie to podepnij niech chwilę pochodzi i po kilku minutach powoli wypnij ten sam przewód z serwa i wsłuchaj się czy zasysa

Jeśli tak jak piszesz klocki ok,tarcze nieprzerdzewiałe i ogólnie w miarę to do takiej normalnej jazdy 288 powinno spokojnie wytracać prędkość

A co do przeglądu i że pieczątkę dali ,to tym się nie sugeruje ,nawet jeśli sama blacha po tarczy będzie darła to rolki i tak pokażą że coś łapie i dowodzik podbity biggrin.gif

jackkpl
CYTAT(16vg60 @ Wed, 30 Oct 2019 - 09:34) *
Jak masz twardy hebel i słabo działa ,zobacz czy serwo szczelne ,najzwyczajniej w świecie może masz nieszczelność na przewodzie do serwa ,albo samo serwo zj...
Na odpalonym silniku zdejmij przewód co idzie do serwa i zobacz czy zasysa,jak ssie to podepnij niech chwilę pochodzi i po kilku minutach powoli wypnij ten sam przewód z serwa i wsłuchaj się czy zasysa

Jeśli tak jak piszesz klocki ok,tarcze nieprzerdzewiałe i ogólnie w miarę to do takiej normalnej jazdy 288 powinno spokojnie wytracać prędkość

A co do przeglądu i że pieczątkę dali ,to tym się nie sugeruje ,nawet jeśli sama blacha po tarczy będzie darła to rolki i tak pokażą że coś łapie i dowodzik podbity biggrin.gif

serwo najlatwiej sprawdzic tak: na wylaczonym silniku nacisna pedal hamulca 5 razy, az stwardnieje, pozniej trzymajac hamulec odpalasz silnik. Pedal powinien troche wejsc przy tej samej sile. Jak nie wchodzi,to nie ma wspomagania.
16vg60
Heh ,ja to wiem że można i tak
tak jak mu napisałem to stwierdzi odrazu co jest zje... ,o ile jest
voytekk1
Miałem 288 w ibizie 6l FR TDI @170km i hebel był słaby wg mnie. Przy normalnej jeździe było ok ale przy większych prędkościach nie miałem pewności czy wyhamuje (takie same wrażenie czyli pedał twardniał bardzo jak chciałem mocniej nacisnąć). Zmieniłem na 312mm, dobre klocki, zregenerowane zaciski i byłem bardzo zadowolony z poprawy. Nawet przy większej prędkości nie musiałem mocno cisnąć hamulca żeby wyhamować.
Ezap
No właśnie o to chodzi że trzeba mocno je cisnąć, gdzie w nowszych vagach mam wrażenie, jest lepiej bo pedał naciśnięty reaguje dość radykalnie.
Parę lat wstecz też miałem taką akcje i to na seryjnym aucie 150 koni, jechałem 120 km/h koleś wyjechał mi z podporządkowanej i ratowałem się zjeżdzając na pobocze częściowo, a hamulce działały ale nie zwolniły auta tak drastycznie do 40 km/h

Nie wiem dla mnie to są dobre heble tak do 1,8 bez turbo no max 1,8T seria 150 z resztą czy czasem w 1,6 nie jest ten sam rozmiar? Więc się dziwicie ale jednak wolnossący silnik inaczej rozwija moc niż mocne turbo.

A zapytam w ten sposób- okej swap to jest dobra opcja ale serio ATE Power Disc to bezsens? to jest chwyt marketingowy? Myślałem że takie klimaty albo Zimmermann Sport to już jest inna liga?
GIB
a nie jest tak że jak zmieni z 288 na 312 to zmieni się właściwie tylko pojemność cieplna tarczy, co ma wpływ na fading ale nie bardzo na efekt "spowalniacza"? Ja zawsze mam stare auta w których hamulec działa bardziej progresywnie, jak przesiadłem się do nowego berlingo to mało zębów nie wybiłem sobie. Co nie znaczy że takie hamulce (gdzie trzeba wcisnąć) są złe, one są gorsze przy awaryjnych hamowaniach tylko, ale chyba jednak przyjemniejsze na codzień, albo kwestia przyzwyczajenia.
matteusz
Tłoczek hamulcowy na większym promieniu, to większy moment hamujący wink.gif
piwo
spowalnianie takie same. tyle ze sily mniej trzeba uzyc noga bo wlasnie tloczek idzie po wiekszej srednicy. wiec ktos kto umie naciskac z sila na pedal uzyska taka sama sile hamowania. wiec hamowania tym nie poprawisz. moze tylko u tych co wciskaja delikatnie hebel i nie maja sily wcisnac bardziej, albo z przyzwyczajenia tego nie robia.
wieksza tarcza to wieksza masa nieresorowana czyli gorsze prowadzenie i nizsze rpedkosci w lukach oraz wolniejsze dochodzenie klocka do temperatur 600 stopni gdzie dobre klocki maja najwyzszy wspolczynnik tarcia, bo wiadomo ze na zimno klocek tarcza hamuje tylko na pol gwizdka.
kamil7s
W praktyce jednak większe hamulce są mocniejsze i precyzyjniejsze.

Jednak wg kolegi wyżej wystarczy mocniej wciskać hamulec, dlatego producenci aut sportowych zakładają tarcze mniejsze niż w cywilnych odpowiednikach i każą dużo mocniej wciskać pedał hamulca, podobno nawet dwoma nogami, a nie czekaj to nie tak... zakładają większe przecież.
kontrolm
CYTAT(kamil7s @ Thu, 31 Oct 2019 - 08:42) *
W praktyce jednak większe hamulce są mocniejsze i precyzyjniejsze.

Jednak wg kolegi wyżej wystarczy mocniej wciskać hamulec, dlatego producenci aut sportowych zakładają tarcze mniejsze niż w cywilnych odpowiednikach i każą dużo mocniej wciskać pedał hamulca, podobno nawet dwoma nogami, a nie czekaj to nie tak... zakładają większe przecież.

w praktyce to za duży hamulec to większa masa nieresorowana gorsze przyśpieszenie jak i również często hamowanie bo tą rozpędzoną masę obrotową trzeba później wyhamować. 300KM Hondy w GSMP jeżdżą nadal na hamulcu 260mm jak i 90% zwycięskich Jajek na felach 13 z Twingo...ale przecieź Oni się nie znają...
piwo
w sporcie hamuje sie non stop. gaz hebel gaz hebel gaz hebel. i tak przez godzine jazdy po torze. tutaj wazna jest pojemnosc cieplna tarczy. w f1 srednica tarczy nie jest jakas duza wrecz malutka używa się tarcz o grubości 32 mm z przodu i 28 mm z tyłu i srednicy raptem 278 mm. i daje rade wyhamowac z 100 na 17m. i hamowac z 350 do 100km/h na bardzo krotkim dystansie. i zobacz jakos to daje rade i nie potrzebna jest tarcza na niewiadomo jakiej srednicy by tak hamowac non stop przez 1,5h. oczywiscie w tym wszystkim temperatury dzialania klocka i tarczy to pewnie kolo 1000 stopni ale to nie jest przeszkoda. dwa zamiast walic niewiadomo jaka srednice tarczy wystarczy zrobic nawiew na tarcze i juz pojemnosc cieplna nie bedzie az tak wielka potrzebna. czyli wazne zeby utrzymywac stala temperature klockow i tarczy na poziomie 500 stopni ale nie niska ponizej 200 stopni bo wtedy hamowania nie ma i nie 800 bo w cywilu tez wtedy hamowania nie ma . i tyle. a nie wkladaniem duzej tarczy probowac rozwiazywac jakies inne slabosci ukladu hamulcowego czy kierowcy.
kamil7s
Pytający chce zrobić chipa i pyta o lepsze hamulce, w s3 są większe powiedzmy optymalne do tego typu samochodu, a jeden wyjeżdża z gsmp hondy, twingo a drugi z F1. Poważni jesteście ? Dlaczego w s3 nie założyli tarczy o większej pojemności cieplnej tylko większa ? Ja rozumiem ze jeśli jest czegoś za dużo to jest zle, za duży silnik, za duża waga, za duża moc, za duża tarcza, ale takie rozwiązanie jest optymalne widocznie jeśli zastosowane w s3 z takim samym silnikiem.
kontrolm
CYTAT(kamil7s @ Thu, 31 Oct 2019 - 13:08) *
Pytający chce zrobić chipa i pyta o lepsze hamulce, w s3 są większe powiedzmy optymalne do tego typu samochodu, a jeden wyjeżdża z gsmp hondy, twingo a drugi z F1. Poważni jesteście ? Dlaczego w s3 nie założyli tarczy o większej pojemności cieplnej tylko większa ? Ja rozumiem ze jeśli jest czegoś za dużo to jest zle, za duży silnik, za duża waga, za duża moc, za duża tarcza, ale takie rozwiązanie jest optymalne widocznie jeśli zastosowane w s3 z takim samym silnikiem.

pytający ma obawy na obecnych hamulcach o hamowanie ze 140km/h a nawet z 40 stąd podejrzewamy że ma coś zjebsane. Jeżeli ja ujeżdżam A3 200 km(po chipie i paru pierdołach) które nie ma żadnych problemów z seryjnymi hamulcami przy hamowaniu z 200-0 to chyba jest coś nie halo no nie ?
czerniel2
no nie
fizyki nie oszukacie
średnica tarczy ma mega znaczenie przy tej samej sile zacisku
to dźwignia
im większa tym bardziej efektywna
kontrolm
CYTAT(czerniel2 @ Thu, 31 Oct 2019 - 14:04) *
no nie
fizyki nie oszukacie
średnica tarczy ma mega znaczenie przy tej samej sile zacisku
to dźwignia
im większa tym bardziej efektywna

a co mi po większej dźwgini jak to co mam blokuje koło przy 180 ?
i żeby nie było w peugeocie 206 RC 186 KM którym jeżdżę na pojeżdżawki udało mi się na torze przegrzać hamulce ale napieprzałem nonstop kółko za kółkiem i dużo nauki hamowania lewą nogą a auto w serii nie jest lekkie a tam jest tarcza 280mm. Na drodze nawet podczas bardzo intensywnych przelotów z innymi bardzo dużo hamowań i przyśpieszeń - nigdy.
Xsara Turbo 340km seria hamulec 280mm podczas trzeciego hamowania z 200+(taki solidny plus) wysiada pod koniec i tu faktycznie 304mm by się przydało.
piwo
Może wysiada bo klocki są jakieś kiepskie i tracą współczynnik tarcia. Wystarczy zmienić na klocki które wytrzymują wyższe temp i płyn i po problemie.
MadeInPoland
W przypadku układów hamulcowych czasem ważna jest też precyzja, która rośnie wraz ze zmniejszaniem stosunku promienia koła do promienia tarczy.
piwo
Tego nie znałem. Mówimy o układzie bez ABS? Bo z absem precyzja jest zawsze taka sama. Hebel na maksa resztę robi ABS.
kontrolm
MiP masz rację wiadomo ale tu jest mowa o dupowozie z mocnym wspomaganiem gdzie gość ciśnie hebel i oczekuje nagłej reakcji.
Piwo klocki Ferodo DS tarcze jakieś ATE powerdisc nacinane i nawiercane plus płyn. Generalnie robią się czerwone i nie to że przestaje totalnie hamować ale pedał trochę mięknie i stają się głośne a dalej wolę nie sprawdzać. Ale auto 1300kg a tarcza tylko 280 mm jak był silnik seria wcale nie wolny bo 230 leciał z palcem w nosie to nigdy do takiej sytuacji nie doszło
MadeInPoland
Szczególnie z abs
piwo
Ds jakie? Uno 1.11 2.11 3.12? Ja jedynie na ds2500 miałem puchnięcie (powyżej 450 stopni czyli w normalnych warunkach pracy robi się tragedią) ale to ogólnie gówniane klocki przy takich cywilnych ds1.11 które i na zimno i ciepło hamują dużo lepiej a bit ratę jest w nich co najmniej dwa razy lepszy.
https://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds3-12/
kontrolm
CYTAT(piwo @ Fri, 01 Nov 2019 - 08:50) *
Ds jakie? Uno 1.11 2.11 3.12? Ja jedynie na ds2500 miałem puchnięcie (powyżej 450 stopni czyli w normalnych warunkach pracy robi się tragedią) ale to ogólnie gówniane klocki przy takich cywilnych ds1.11 które i na zimno i ciepło hamują dużo lepiej a bit ratę jest w nich co najmniej dwa razy lepszy.
https://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds3-12/

DS2500, nawet nie sprawdzałem czy wyższe modele są dostępne do tego auta
piwo
Na ds2500 miałem to samo. To nie są dobre klocki.
Lincoln e30ix
Wieksza tarcza - wieksza siła hamowania, sądziłem że jest to oczywiste.
Bez pomiarów np RL ciężko ocenić, mi np zmana klocka z seryjnego ATE na Galfer 1055 dała na tej samej oponie 1.5m i lepsze "branie"
W F1 celowo stosuje się małe felgi, a więc i tarcze, żeby na kierowcę nie działały zbyt duże siły.
Jak z dostępnością tych 1.11?
kontrolm
w mojej 205 którą jeżdżę na pojeżdżawki do Modlina i Słomczyna współpracują z tarczą 247mm i są jak dla mnie zajebiste - nie mogę ich przegrzać mimo ciągłej nauki hamowania lewą nogą (gdzie na zwykłym klocku po prostu 2-3 okrążenia i hamulec znikał). Tyle że auto słabe i lekkie
piwo
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sat, 02 Nov 2019 - 11:00) *
Wieksza tarcza - wieksza siła hamowania, sądziłem że jest to oczywiste.
Bez pomiarów np RL ciężko ocenić, mi np zmana klocka z seryjnego ATE na Galfer 1055 dała na tej samej oponie 1.5m i lepsze "branie"
W F1 celowo stosuje się małe felgi, a więc i tarcze, żeby na kierowcę nie działały zbyt duże siły.
Jak z dostępnością tych 1.11?

Wiesz większy nacisk noga na pedał hamulca większa siła hamowania. Dokładnie to samo osiągasz wstawiając większą tarcze.
behbeh
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sat, 02 Nov 2019 - 11:00) *
Wieksza tarcza - wieksza siła hamowania, sądziłem że jest to oczywiste.
Bez pomiarów np RL ciężko ocenić, mi np zmana klocka z seryjnego ATE na Galfer 1055 dała na tej samej oponie 1.5m i lepsze "branie"
W F1 celowo stosuje się małe felgi, a więc i tarcze, żeby na kierowcę nie działały zbyt duże siły.


Tak jak pisal piwo, sila nacisku na hamulec dotaniesz to samo co wieksza tarcza. Zwiekszajac tarcze w danym ukladzie hamulcowym owszem masz wieksza sile hamowania przy tym samym nacisku na pedal. Co nie znaczy ze bedziesz lepiej hamowac, bo na koncu i tak jest opona tongue.gif

w f1 na pewno nie ogranicza sie wiekoscia tarczy sil dzialajacych na kierowca. Jak w kazdym w sumie aucie tak i f1 sile hamowania ogranicza opona. Mogli by miec jeszcze mniejsze tarcze a i tak by byli w stanie zablokowac kola. Rozmiar tarczy nie ma nic do tego.
Fighter001
Miałem taką A3. Zmieniłem przód z 288 na 312 siła hamowania zmieniła się na plus ale nie była to wielka roznica. Na 312 nie zdarzyło mi się już usmażyć klocków. Dużą różnicę poczułem gdy do tego zmieniłem tył na wentylowana tarcze z s3, seria ma tył lity 232 o ile się nie mylę. Po tym modzie auto stawało w miejscu w porównaniu do serii.
Lincoln e30ix
Piwo, to ma rację bytu, gdy nie masz "serwa", które generuje lwią część siły hamowania.

To może konkretne liczby z mojego daily - Saab seria (285mm) hamował z oponą 235/40/18 lekko ponad 38m, na 314mm niecałe 36m, po przejściu z opony CSC5 na PS4 jest przyzwoite "niskie" 35m i nie ważne jak mocno zapierałem się o fotel 35m nie zrobisz seryjnym układzie.

Nie ma też co porównywać technologi F1 do cywilnych aut, bo sama przyczepność i żywotność opon to kolosalne różnice, ale info które podałem o wielkości felg jest sprzed ponad dwóch dekad od gościa który był maniakiem tego sportu, jeśli ktoś ma sprawdzone źródło z inną teorią - chętnie pogłębię i poprawię wiedzę.
As_
Wydaje mi sie ze jest jeszcze jeden wazny aspekt ktory trzeba wziac pod uwage.
Chodzi o to jak wyglada nacisk klocka na tarcze w funkcji czasu.
Jedna rzecz to pierwsze hamowanie po depnieciu w hebel
A druga kazde kolejne zablokowanie kola po odbiciu abs.
Jezeli na malej tarczy jest potrzebna sila x zeby zablokowac kolo a na duzej np. 0.8x to zawsze te 0.8x bedzie osiagniete szybciej niz x.
Jak sie pozbiera milisekundy z kazdego cyklu to z takiego 200 do zera wychodza konkretne metry.
Do tego dochodzi czas pomiedzy walnieciem w hebel i pierwszym zablokowaniem kola. Tu jest duza predkosc i za pietwszym razem wiekszy czas potrzebny na wygenerowanie cisnienia w ukladzie. A metry leca...
Moim zdaniem to jest wytlumaczenie lepszego hamowania wiekszej tarczy.

To tylko teoria ktora trzeba by zweryfikowac jakas szybka kamera...
MadeInPoland
zamiast opisywać świat na nowo może warto zaczerpnąć z doświadczenia innych? Takie tematy ludzkość opisała chyba już tysiąc lat temu.
Proszę tutaj TYPICAL EFFICIENCY CURVE:
https://www.semanticscholar.org/paper/Simpl...ec1603/figure/0

Jeśli ten wykres, który jest zresztą intuicyjny można sobie to samemu na drodze sprawdzić w każdym wozie z mniejszym lub większym przybliżeniem.
Więc jeżeli ten wykres i ta wiedza przerasta kogoś to nie dziwne, że zastanawia się nad tym po co ludzkość stosuje zawsze lub prawie zawsze największe możliwe tarcze jakie dopuszcza regulamin.

Tłumaczy to zarówno efektywność działania ABS jak również efektywność i precyzję hamowania bez ABS po uwzględnieniu zależności precyzji ludzkich mięśni w funkcji odsetka użytej siły.
behbeh
"Więc jeżeli ten wykres i ta wiedza przerasta kogoś to nie dziwne, że zastanawia się nad tym po co ludzkość stosuje zawsze lub prawie zawsze największe możliwe tarcze jakie dopuszcza regulamin."


no z tego wykresu na pewno nie wynika dalczego faktycznie wieksze tarcze sa stosowane z reguly, szczegolnie w autach sportowych tongue.gif Kazdy producent powie Ci, ze glownym celem jest radzenie sobie z cieplem. To, ze wieksze tarcze maja tez inne zalety to inna sprawa.
MadeInPoland
Wykres jak to wykres. Przebieg krzywej dosyć prosty, a każdy zobaczy sobie tam co chce.
behbeh
no a moglbys wyjasnic co na nim widac, jak to odniesc do wiekszych tarcz w autach i ich stosowania i jak sie ma do drogi hamowania? Tak dla tych co nie rozumieja najwyryazniej.
wogole jak sie to ma do aut smile.gif
MadeInPoland
To się nie ma do aut czy samolotów, ale hamulców działających na zasadzie tarcia. Czy to będzie w rowerze czy w deskorolce czy to w F1 to już drugorzędna sprawa, która może w jakimś tam zakresie korygować tą krzywą, ale nie zmieni faktu, że wykres będzie miał zawsze charakter logarytmiczny, co samo z siebie tłumaczy w zasadzie konieczność stosowania większej średnicy tarczy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.