Shoutbox 0 nowych PW 



4 Stron V   1 2 3 > »   
Closed TopicStart new topic
> Zwiększona moc a wydajność układu hamulcowego, Audi A3 1,8T 150@210
Ezap
post Thu, 17 Oct 2019 - 13:22
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 17 October 2019





Witam,
nie wiem czy dobry dział jakby co proszę o przeniesienie.
Otóż mam stare Audi A3 1,8T w tej chwili ok 178 koni, ale w planach przekroczenie 200, chce zbliżyć się do S3/Cupry 210
Tylko pytanie mam takie co z hamulcami? czy jedyna opcja na ich poprawienie to upgrade, zmiana zacisku, większy rozmiar?
Czy wystarczy dobra firma ATE/Zimmermann wentylowane + dobry płyn i da radę?
No fakt 300 koni to to nie jest ale już teraz troszkę brakuje mi lepszej wydajności w hamowaniu.

To jest podstawa bo prowadzić się może ciutkę gorzej ale jak nie ma czym hamować to jest komedia.

Ogólnie jakie polecacie zestawy hamulcowe dla aut na płycie Golfa IV? Czyli 288 przód i 232 chyba tył.


Dzięki pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Oct 2019 - 13:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zmoświ
post Thu, 17 Oct 2019 - 13:26
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 08 May 2005
Skąd: mam? Nie powiem





Zakładaj na przód hamulce z S3 8l 312mm.
Następny stage to tarcza zimmerman sport, klocek ferrodo ds, płyn hamulcowy rbf600, przewody w stalowym oplocie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ezap
post Thu, 17 Oct 2019 - 13:46
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 17 October 2019





Ok a sama zmiana na wypasione markowe tarcze + klocki ceramiczne nic nie da?

No dobra to już coś wiem.

Myślałem o czymś takim ale może faktycznie bezsens
https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-zim...88mm-8347817663
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 17 Oct 2019 - 14:15
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(Ezap @ Thu, 17 Oct 2019 - 13:46) *
Ok a sama zmiana na wypasione markowe tarcze + klocki ceramiczne nic nie da?


Na pewno nie da tyle co przejście na większą średnicę.
Pomijając fakt, że 312mm pasuje p&p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ezap
post Thu, 17 Oct 2019 - 14:20
Post #5


Rookie
Dołączył: Thu, 17 October 2019





Ok ale jarzma muszę zmienić czy nie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zmoświ
post Fri, 18 Oct 2019 - 08:07
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 08 May 2005
Skąd: mam? Nie powiem





Jarzma zmieniasz na 451, a zacisk z 288mm może zostać.
Chyba najlepiej kupić gotowy swap z s3 czyli jarzma, zaciski, przewody, używane tarcze i klocki za circa 500 pln, zamontować, pojeżdzić i z czasem wymieniać elementy na lepsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 28 Oct 2019 - 08:56
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie





Pytanie to zadajesz sobie czy Ty wogóle korzystasz z tych hamulców. Udało Ci się na tym co masz teraz przegrzać hamulce ?
Jeżeli nie to znaczy że nie gnieciesz jak opętany i pewnie wystarczy zmiana na lepsze tarcze i klocki Ferodo DS może ew. rury do nadmuchu na tarcze i eto wsio.
Bo to że będziesz miał więcej mocy to nadal nie oznacza że będziesz z niej korzystał tak że fura aż będzie stękać jak staniesz na parkingu.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ezap
post Tue, 29 Oct 2019 - 18:55
Post #8


Rookie
Dołączył: Thu, 17 October 2019





Chodzi o to że rozpędze auto i jak chce zatrzymać to muszę dusić w pedał hamulca dość konkretnie i nie staje natychmiast, u kumpla w golfie tdi lekko przyciśnie i auto staje na baczność.
Jak przybędzie mocy to boję się tego że po prostu nie zatrzymam się gdy będzie taka konieczność.
Albo wjadę na krzyżówkę na czerwonym bo nie wyrobię ohmy.gif

No chyba że mylę pojęcia, u kolegi w sumie servo może być inne, no ale sam fakt że w S3 są inne hamulce, nawet nie wiem czy 180 konne seryjne odmiany nie miały większych niż 150tki to już o czymś świadczy.

Czyli co stykną mi dobre wentylowane + ceramiczne klocki a rozmiar taki jaki jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Tue, 29 Oct 2019 - 19:43
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Może auto napraw ?;-)
Kilkoma a3 jeździłem i wszystkie miały ostre hamulce. Płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? Układ odpowietrzony? Klocki/tarcze aktualne nie są zjechane już na maksa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 29 Oct 2019 - 19:57
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie





CYTAT(bielawa @ Tue, 29 Oct 2019 - 19:43) *
Może auto napraw ?;-)
Kilkoma a3 jeździłem i wszystkie miały ostre hamulce. Płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? Układ odpowietrzony? Klocki/tarcze aktualne nie są zjechane już na maksa?

ja nawet wczoraj a3 1.8t 200km zwykłe tarcze i klocki auto staje dęba, hamowanie z 200-0 żaden problem


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ezap
post Tue, 29 Oct 2019 - 20:58
Post #11


Rookie
Dołączył: Thu, 17 October 2019





CYTAT(bielawa @ Tue, 29 Oct 2019 - 19:43) *
Może auto napraw ?;-)
Kilkoma a3 jeździłem i wszystkie miały ostre hamulce. Płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? Układ odpowietrzony? Klocki/tarcze aktualne nie są zjechane już na maksa?

Hmm auto przechodzi przegląd bez problemu a to by raczej wyłapali, poza tym klocki mam nowe, wkładam tylko Bosch, ATE lub TRW, płyn zmieniany w sumie z 3 lata temu na ATE SL6 ale co roku nie trzeba chyba?

Po prostu jak jadę tak do 130 km/h jest ok a szybciej mam obawy, co nie znaczy że nie zahamuje tylko no nie jest to takie jakbym sobie tego życzył.
Może po prostu zrobie wymianę całości i np założe ATE power disc i zmienie płyn na Motula rbf600


Dla przykładu ostatnio lecę sobie autem na obwodnicy ze 140 km/h i nagle wjeżdżam w normalną drogę, ciut niższa prędkość zmienia się światło na czerwone więc lekko przyspieszam a z boku koleś wyjeżdza Corsą 1,2 z Lidla czy Kauflandu to zmieniłem pas na lewy bo nie wiem czy bym wyhamował do 40 km/h tak nagle..o takim czymś myślę
Chyba że ten zestaw hebli co mam to jest kiepska półka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Tue, 29 Oct 2019 - 21:42
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Jarzma pod 312 to chyba jakieś grosze kosztują, więc przejdź na te 312, do tego jakiś dobry klocek, wymień płyn hamulcowy i powinno być lepiej. Zakładanie Power Disców i lanie RBF'a w tym przypadku nic nie zmieni i nadal będziesz niezadowolony. Jak jest tania możliwość uprgrade'u to trzeba przejść na większy rozmiar i tyle.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 -bo tak
'95 Volvo 850 2.0 T5 - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI - na tor
'05 Renault Megane RS 225 - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Wed, 30 Oct 2019 - 08:18
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Jbc to mam przedni hebel z golfa v gti pod 312 tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 30 Oct 2019 - 09:02
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie





jak mu teraz seria nie hamuje poprawnie z 40kmh to jest duża szansa że włoży większy hebel i znów będzie miał to samo. Nie wiem czy problem jest spowodowany tym że wciska hebel na maksa a on nie łapie czy też że odrazu koło wchodzi w poślizg.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Wed, 30 Oct 2019 - 09:18
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





W nowszych vagach mozna kodowac pompe zeby zmienic sposob jej reakcji tj. w serii jest ustawiona ze trzeba dusic i np wsiadlem w brata c4 to prawie w kierownice zebami uderzylem jak zahamowalem bo tam lapie jak to we francy od dotkniecia a u mnie hebel z r32 nowka wszystko, zaciski rozebrane i odnowione a trzeba micniej dusic bo tak jest pompa zakodowana. Zmiana kodowania powoduje wlasnie efekt ostrego hamowania przy musnieciu pedalu co daje wrazenie ze auto ma super hebel
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Wed, 30 Oct 2019 - 09:34
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





Jak masz twardy hebel i słabo działa ,zobacz czy serwo szczelne ,najzwyczajniej w świecie może masz nieszczelność na przewodzie do serwa ,albo samo serwo zj...
Na odpalonym silniku zdejmij przewód co idzie do serwa i zobacz czy zasysa,jak ssie to podepnij niech chwilę pochodzi i po kilku minutach powoli wypnij ten sam przewód z serwa i wsłuchaj się czy zasysa

Jeśli tak jak piszesz klocki ok,tarcze nieprzerdzewiałe i ogólnie w miarę to do takiej normalnej jazdy 288 powinno spokojnie wytracać prędkość

A co do przeglądu i że pieczątkę dali ,to tym się nie sugeruje ,nawet jeśli sama blacha po tarczy będzie darła to rolki i tak pokażą że coś łapie i dowodzik podbity biggrin.gif



--------------------
AUDI
RS4 B5 440Ps,MB design kv1 20x10.5",Big Brake 390mm/335mm,Wagner,
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 30 Oct 2019 - 09:38
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(16vg60 @ Wed, 30 Oct 2019 - 09:34) *
Jak masz twardy hebel i słabo działa ,zobacz czy serwo szczelne ,najzwyczajniej w świecie może masz nieszczelność na przewodzie do serwa ,albo samo serwo zj...
Na odpalonym silniku zdejmij przewód co idzie do serwa i zobacz czy zasysa,jak ssie to podepnij niech chwilę pochodzi i po kilku minutach powoli wypnij ten sam przewód z serwa i wsłuchaj się czy zasysa

Jeśli tak jak piszesz klocki ok,tarcze nieprzerdzewiałe i ogólnie w miarę to do takiej normalnej jazdy 288 powinno spokojnie wytracać prędkość

A co do przeglądu i że pieczątkę dali ,to tym się nie sugeruje ,nawet jeśli sama blacha po tarczy będzie darła to rolki i tak pokażą że coś łapie i dowodzik podbity biggrin.gif

serwo najlatwiej sprawdzic tak: na wylaczonym silniku nacisna pedal hamulca 5 razy, az stwardnieje, pozniej trzymajac hamulec odpalasz silnik. Pedal powinien troche wejsc przy tej samej sile. Jak nie wchodzi,to nie ma wspomagania.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 59.6 -Pomorze 42.06 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
_www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid - aplikacja do pomiaru osiągów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Wed, 30 Oct 2019 - 09:54
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





Heh ,ja to wiem że można i tak
tak jak mu napisałem to stwierdzi odrazu co jest zje... ,o ile jest


--------------------
AUDI
RS4 B5 440Ps,MB design kv1 20x10.5",Big Brake 390mm/335mm,Wagner,
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voytekk1
post Wed, 30 Oct 2019 - 10:31
Post #19


User
Dołączył: Sun, 02 August 2009
Skąd: Sosnowiec





Miałem 288 w ibizie 6l FR TDI @170km i hebel był słaby wg mnie. Przy normalnej jeździe było ok ale przy większych prędkościach nie miałem pewności czy wyhamuje (takie same wrażenie czyli pedał twardniał bardzo jak chciałem mocniej nacisnąć). Zmieniłem na 312mm, dobre klocki, zregenerowane zaciski i byłem bardzo zadowolony z poprawy. Nawet przy większej prędkości nie musiałem mocno cisnąć hamulca żeby wyhamować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ezap
post Wed, 30 Oct 2019 - 17:18
Post #20


Rookie
Dołączył: Thu, 17 October 2019





No właśnie o to chodzi że trzeba mocno je cisnąć, gdzie w nowszych vagach mam wrażenie, jest lepiej bo pedał naciśnięty reaguje dość radykalnie.
Parę lat wstecz też miałem taką akcje i to na seryjnym aucie 150 koni, jechałem 120 km/h koleś wyjechał mi z podporządkowanej i ratowałem się zjeżdzając na pobocze częściowo, a hamulce działały ale nie zwolniły auta tak drastycznie do 40 km/h

Nie wiem dla mnie to są dobre heble tak do 1,8 bez turbo no max 1,8T seria 150 z resztą czy czasem w 1,6 nie jest ten sam rozmiar? Więc się dziwicie ale jednak wolnossący silnik inaczej rozwija moc niż mocne turbo.

A zapytam w ten sposób- okej swap to jest dobra opcja ale serio ATE Power Disc to bezsens? to jest chwyt marketingowy? Myślałem że takie klimaty albo Zimmermann Sport to już jest inna liga?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 14 November 2019 - 07:40