Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Wymiana sprężarki z większej na mniejszą ale nowszą?, Dobór sprężarki do charakterystyki silnika?
deejey!
post Sun, 06 Oct 2019 - 13:41
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Pytanie za 100pkt. Mam chińskie GT3076 z zewnętrznym WG 50mm. W miarę to wszystko zgrane, były jakieś tam problemy z tym WG ale poza tym, że jest szczelny jak siatka na komary wykorzystywana do noszenia wody to nawet się polubiliśmy.
W zimę kupiłem inną sprężarkę zainspirowany tematem kolegi z forum. Z mercedesa 53AMG czyli 3.0 litrowej benzyny o mocy 425hp w serii, z rocznika 2018. Wszystko pięknie, ale z racji ułożenia się w między czasie z obecnym setupem wpadłem w rozterki. W teorii obecny setup wstaje niczym leniwa gruba baba z łóżka o 5 rano wypuścić klopsika siusiu. 3bieg z dołu jadąc 1bar pojawia się blisko 4k rpm. Boost trzyma do końca, nie ma efektu zapychania, silnik zdychał wałkami do tej pory powyżej 6000rpm (kręcę do 7000rpm), trochę ten temat chyba poprawiłem wałkami ale nie było weryfikacji na rolkach tego setupu. Obecnie są dwa wałki 240st/9,7mm, wcześnie były dwa 228st/9mm

Suche dane papierowe, wymiary kół.

BW z 53AMG:
Kompresor 53,6/67
Turbina 58/51,7

GT3076
Kompresor 57/76
Turbina 60/55


Zbliżoną w kwestii wymiarów wirników do tego BW jest sprężarka BW EFR 6758.

I teraz do sedna... Jest obecnie 420hp/550nm @ 1.25bar ale powerband nie powala (pojemność silnika 2,5L). Co prawda po dołożeniu koksu przez Adama (Leo) z Wrocka auto nabrało wigoru i jest większym wariatem nadal odczuwam chęć włożenia tej sprężarki. Sęk w tym, że te 420 koni nie jest ostatnim słowem, liczę, że na większym doładowaniu zbliżę się do 500hp co będzie spełnieniem założeń tego auta, ale obawiam się czy "mniejsza" sprężarka nie zamknie mi tej drogi. Patrząc po tym co ludzie robią na mniejszej siostrze z A45 sądze, że nie powinno być problemu ale znów na tą chwile max co widziałem z tego mercedesa z zaawansowanym silnikiem o pojemności 3 litrów, bezpośrednim wtryskiem i CR wyższym niż mój silnik miał w serii to 500koni po chipie. Czy stara konstrukcja wygeneruje tyle samo/więcej?
Widziałem ostatnio na żywo G25-650 czyli "nowość" od garretta, która rozmiarem wygląda jak z 3.0d a według katalogu potrafi sporo... Więc nie wiem czy się można sugerować rozmiarami w tej materii? sad.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 06 Oct 2019 - 13:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
srbenda
post Sun, 06 Oct 2019 - 14:48
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





A co mówi teoria, a konkretnie mapa tego BW? Z doświadczenia wiem że nowe sprężarki pięknie wstają, nawet te teoretycznie za duże. Gabarytami się też nie trzeba zbytnio sugerować.


--------------------
AGP G̶T̶1̶7̶ GT22
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Mon, 07 Oct 2019 - 11:01
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź







Nie umiem czytać tych map, no i kwestia, że nie mam porównania do obecnej... Więc nic mi to nie mówi sad.gif

Najbliżej mu do 6758-G (T4 twinscroll 0.80 AR) IMHO, bo pozostałe wersje tej nie mają TS i dość ciasne dupki. Dedykowana jest do max 2.5L gdzie w mercu jest 3L przecież.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Mon, 07 Oct 2019 - 11:21
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Musisz sobie ze wzoru policzyć ile twój silnik będzie pożerał powietrza przy mocy która chcesz osiągnąć, wrzucasz to na os X a na y doładowanie i patrzysz gdzie się przecinają. Idealnie by było żeby wyszło to w polu gdzie kompresor ma najwyższą sprawność.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GT35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Mon, 07 Oct 2019 - 13:09
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=603429

Sugerując się tym tematem policzyłem to tak:

7k rpm = 50,37lb/min
5k rpm 35,98 lb/min
3,5k rpm = 25,18 lb/min

Przyjąłem wartość 93 jako lekko zmodyfikowany silnik, liczyłem dla doładowania 1,5bar

Wychodzi mi to tak:



--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Thu, 10 Oct 2019 - 14:10
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Nikt nic więcej nie podpowie?


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 10 Oct 2019 - 21:33
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Tutaj masz bardzo obszerny wątek dotyczący liczenia

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43494

1lb/min ~ 9whp


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
telewizoor
post Fri, 11 Oct 2019 - 08:27
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 23 February 2016





Fajnie, tylko w tym temacie jest napisane że sprawność wolumetryczna silnika wynosi X a tak na prawdę zmienia się m.in wraz z obrotami. Już nie mówiąc o tym że 'silnik wyczynowy' ma VE = 105% biggrin.gif Może i ma, ale w wąskim zakresie obrotów... Jak podeślesz mi maila to mogę Ci wyslać konspekt w którego liczyliśmy turbo na zajęciach
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 October 2019 - 21:27