Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wymiana sprężarki z większej na mniejszą ale nowszą?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
deejey!
Pytanie za 100pkt. Mam chińskie GT3076 z zewnętrznym WG 50mm. W miarę to wszystko zgrane, były jakieś tam problemy z tym WG ale poza tym, że jest szczelny jak siatka na komary wykorzystywana do noszenia wody to nawet się polubiliśmy.
W zimę kupiłem inną sprężarkę zainspirowany tematem kolegi z forum. Z mercedesa 53AMG czyli 3.0 litrowej benzyny o mocy 425hp w serii, z rocznika 2018. Wszystko pięknie, ale z racji ułożenia się w między czasie z obecnym setupem wpadłem w rozterki. W teorii obecny setup wstaje niczym leniwa gruba baba z łóżka o 5 rano wypuścić klopsika siusiu. 3bieg z dołu jadąc 1bar pojawia się blisko 4k rpm. Boost trzyma do końca, nie ma efektu zapychania, silnik zdychał wałkami do tej pory powyżej 6000rpm (kręcę do 7000rpm), trochę ten temat chyba poprawiłem wałkami ale nie było weryfikacji na rolkach tego setupu. Obecnie są dwa wałki 240st/9,7mm, wcześnie były dwa 228st/9mm

Suche dane papierowe, wymiary kół.

BW z 53AMG:
Kompresor 53,6/67
Turbina 58/51,7

GT3076
Kompresor 57/76
Turbina 60/55


Zbliżoną w kwestii wymiarów wirników do tego BW jest sprężarka BW EFR 6758.

I teraz do sedna... Jest obecnie 420hp/550nm @ 1.25bar ale powerband nie powala (pojemność silnika 2,5L). Co prawda po dołożeniu koksu przez Adama (Leo) z Wrocka auto nabrało wigoru i jest większym wariatem nadal odczuwam chęć włożenia tej sprężarki. Sęk w tym, że te 420 koni nie jest ostatnim słowem, liczę, że na większym doładowaniu zbliżę się do 500hp co będzie spełnieniem założeń tego auta, ale obawiam się czy "mniejsza" sprężarka nie zamknie mi tej drogi. Patrząc po tym co ludzie robią na mniejszej siostrze z A45 sądze, że nie powinno być problemu ale znów na tą chwile max co widziałem z tego mercedesa z zaawansowanym silnikiem o pojemności 3 litrów, bezpośrednim wtryskiem i CR wyższym niż mój silnik miał w serii to 500koni po chipie. Czy stara konstrukcja wygeneruje tyle samo/więcej?
Widziałem ostatnio na żywo G25-650 czyli "nowość" od garretta, która rozmiarem wygląda jak z 3.0d a według katalogu potrafi sporo... Więc nie wiem czy się można sugerować rozmiarami w tej materii? sad.gif
srbenda
A co mówi teoria, a konkretnie mapa tego BW? Z doświadczenia wiem że nowe sprężarki pięknie wstają, nawet te teoretycznie za duże. Gabarytami się też nie trzeba zbytnio sugerować.
deejey!


Nie umiem czytać tych map, no i kwestia, że nie mam porównania do obecnej... Więc nic mi to nie mówi sad.gif

Najbliżej mu do 6758-G (T4 twinscroll 0.80 AR) IMHO, bo pozostałe wersje tej nie mają TS i dość ciasne dupki. Dedykowana jest do max 2.5L gdzie w mercu jest 3L przecież.
moritz86
Musisz sobie ze wzoru policzyć ile twój silnik będzie pożerał powietrza przy mocy która chcesz osiągnąć, wrzucasz to na os X a na y doładowanie i patrzysz gdzie się przecinają. Idealnie by było żeby wyszło to w polu gdzie kompresor ma najwyższą sprawność.
deejey!
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=603429

Sugerując się tym tematem policzyłem to tak:

7k rpm = 50,37lb/min
5k rpm 35,98 lb/min
3,5k rpm = 25,18 lb/min

Przyjąłem wartość 93 jako lekko zmodyfikowany silnik, liczyłem dla doładowania 1,5bar

Wychodzi mi to tak:

deejey!
Nikt nic więcej nie podpowie?
Zibi122
Tutaj masz bardzo obszerny wątek dotyczący liczenia

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43494

1lb/min ~ 9whp
telewizoor
Fajnie, tylko w tym temacie jest napisane że sprawność wolumetryczna silnika wynosi X a tak na prawdę zmienia się m.in wraz z obrotami. Już nie mówiąc o tym że 'silnik wyczynowy' ma VE = 105% biggrin.gif Może i ma, ale w wąskim zakresie obrotów... Jak podeślesz mi maila to mogę Ci wyslać konspekt w którego liczyliśmy turbo na zajęciach
Dziku
To ja się podepnę, bo podobne pytanie..
Mamy wiekowy silnik( lima 2.3, z mustanga svo, thunderbirda turbocoupe lub merkura xr4ti), amerykanie tam zamiast seryjej t3 sadzają t04e, hx35, h1e i temu podobne kloce.
Pytanie brzmi, czy pakując b03g a a45 jestem w stanie uzyskać jakieś fajne efekty, czy żeby wygenerować fajne moce muszę mieć lochę z wielkim lagiem?
Seryjny osprzęt tego silnika jest koszmarny, klapowa przepływka kolektor dolotowy z gaźnikowca(pod 4 gardziele) ze zbiorczym kolanem nad deklem zaworowym i przepustnicą 51mm itp. Wszystko to idzie na śmietnik, dolot adaptowany z innego silnika, ze zmienną długością(może się uda trochę i tym carakterystykę poprawić) , sterowanie czymś nowszym niż eec4 pamiętające katastrofę w czarnobylu i właśnie turbo z a45 by tu zrobiło wedle ochów i achów, że wstanie wcześnie(w miarę) i nie spuchnie za bardzo, wszystko po to żeby nie mieć kopnięcia przy 4.5krpm i koniec przy 6...
Ktoś coś doradzi?
Ma ktoś mapę turbiny z a45amg w ogóle, bo jakoś nie mogę się doszukać...
Mis
Jaki masz target mocowy i na jakim paliwie?
Dziku
Paliwo raczej dystrybutorowe 98 żeby wszędzie było, target mocowy to dobre pytanie, wszystko powyżej 320KM będzie fajne, ale wiem że bez 1.5bara się nie obejdzie raczej..
Niby amerykanie robią po 300+ na 21 psi z t3 ale jakoś mi się nie chce wierzyć, yak jak w 180 konne seryjne zeteci z dokręconymi dcoe od angoli....
deejey!
Znalazłem fajną stronkę.

http://www.turbos.borgwarner.com/go/6RSBLS

Podstawiłem tu moje "ustawienia" które obstawiam. Wychodzi na to, że

Bo jak się okazuje ten BW ma AR 0.63 mimo, że jest z 3.0 litrowego silnika. Tylko wiadomo, że tam spalin będzie mniej bo AFR łagodniejszy, większy CR silnika i tak dalej... Mój to taki dinozaur.

Ale znów w silnikach BMW za wiele się nie dzieje powyżej 6k rpm, to może tak na ten AR nie ma co patrzeć? I cieszyć się, że od tych 3k będzie ogień?

Wg tego wychodzi, że max moc na 20psi to będzie około 420 koni, z czego turbina z racji ciasnoty zabierze prawie 60koni? :/

Ile pressure drop będzie generować chiński IC typu fmic, mtuning?


Edit:

Tu trochę bardziej pobawiłem się w "moc" żeby było tak jak mi się podoba, zmieniłem trochę VE silnika bo wg mnie M50B25 nawet po zmianie wałków nie ma na górze więcej niż 80% bo ten silnik powyżej 6k zdycha i tyle...

http://www.turbos.borgwarner.com/go/TZTMW2 - tak to wyszło, wg tego wychodzi na to, że przy tych parametrach aby osiągnąć przy afr 11 blisko 500 koni potrzeba 25psi boostu. Mój silnik raczej się z takiego doładowania nie ucieszy, no i jednak z racji problemów na GT30 (prawdopodobnie albo mam źle ustawione wałki albo z racji próby podniesienia boostu na 1.5 bar silnik nie chciał się dokręcać powyżej 5700 rpm na rolkach)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.