Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> CUSTOM chlodnica wody, miedziana vs aluminiowa
nowy
post Fri, 27 Sep 2019 - 14:17
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: Radom





czesc
posiadam bmw m550d
490KM/900Nm
chlodnica seryjna jest 27mm szeroka(rdzen) i na trasie po kilku minutach osiagam 130'C plyn chlodniczy i 125'C olej
chcialbym wykonac CUSTOM CHLODNICE i mam dwie opcje:

1.miedziana rdzen 54mm szerokosci
2.aluminiowa 65mm szeroskosci

pytanie: co bedzie lepiej oddawac cieplo ?
chodzi tylko i wylacznie o dobre schlodzenie plynu chlodniczego



--------------------
Bmw m550d (480KM/900Nm)
evo x (460KM/680Nm)
audi s3 (400KM/500Nm)
seincento 1.2 (95KM/120Nm)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Sep 2019 - 14:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
simon.pg
post Fri, 27 Sep 2019 - 18:31
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





Jakiej szerokości?? GRUBOŚĆ RDZENIA!!

Szerokości to ma z 650mm i wysokości ma pewnie około 500mm.


Czytam takie farmazony i aż łzy do oczu się cisną.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nowy
post Fri, 27 Sep 2019 - 18:33
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: Radom





6.5cm rdzen
ale czy wniesiesz cos do tematu oprocz tej uwagi ?


--------------------
Bmw m550d (480KM/900Nm)
evo x (460KM/680Nm)
audi s3 (400KM/500Nm)
seincento 1.2 (95KM/120Nm)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 27 Sep 2019 - 19:42
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Przy tej grubości pojedynczej lameli ( blacha, dziesiąte milimetra) wsp. przenikania materiału jest właściwie pomijalny.
Brałbym grubszą. Jeśli obie mają taką samą konstrukcję lamel.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nowy
post Fri, 27 Sep 2019 - 19:44
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: Radom





CYTAT(Rudiger @ Fri, 27 Sep 2019 - 19:42) *
Przy tej grubości pojedynczej lameli ( blacha, dziesiąte milimetra) wsp. przenikania materiału jest właściwie pomijalny.
Brałbym grubszą.

po rozmowie z mechanikiem stwierdził że wejdzie 75mm gruba
i taka zamówiłem


--------------------
Bmw m550d (480KM/900Nm)
evo x (460KM/680Nm)
audi s3 (400KM/500Nm)
seincento 1.2 (95KM/120Nm)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Fri, 27 Sep 2019 - 20:01
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Ja zadam natomiast takie pytanie, spotkałem się kilkukrotnie z BMW, wszystkie z którymi miałem styczność miały dość skomplikowany termostat sterowany kompem. Nie wystarczyłoby czegoś tam przekodować i pojsc w tą stronę? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nowy
post Fri, 27 Sep 2019 - 20:03
Post #7


Frequent User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: Radom





tuner który stroil ten silnik w demo car ma 10cm alu


--------------------
Bmw m550d (480KM/900Nm)
evo x (460KM/680Nm)
audi s3 (400KM/500Nm)
seincento 1.2 (95KM/120Nm)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Fri, 27 Sep 2019 - 20:52
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





No tak ale należy pamiętać, że takie chłodnice to do aut które naprawdę szybko ganiają i mają mega mocne wentylatory. Taka chłodnica stawia dużo większe opory przepływu powietrza w stosunku do serii przez co przy niższych prędkościach może wcale nie lepiej oddawać ciepło. Powiększa jedynie pojemność cieplną układu....

Kolejna kwestia to czy stara nie była zamulona, co w nowych autach z aluminiowym wszystkim co się da i niskiej jakości płynami szybko zarasta tlenkiem aluminium i innymi "kamieniami".

Kolejna kwestia to sprawność termostatu i faktycznie jego potencjalna modyfikacja jak któryś z kolegów wcześniej napisał...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 11 Oct 2019 - 22:58
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Na trasie przy vmax w upałach?
Bo większość m550d nie łapie aż tyle nawet lecąc 0-250km/h sprint.


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nowy
post Fri, 11 Oct 2019 - 23:11
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: Radom





tak
z początkiem tygodnia bede montowal
jednak zamowiona 75mm grubosci rdzenia , jest okolo 3x grubsza od seryjnej
https://www.dropbox.com/s/rel0cgibluogzkw/I...112942.jpg?dl=0


--------------------
Bmw m550d (480KM/900Nm)
evo x (460KM/680Nm)
audi s3 (400KM/500Nm)
seincento 1.2 (95KM/120Nm)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 October 2019 - 21:25