Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Trabant 601 swap G10A + turbo, Bardzo niedorzeczny projekt
Dziku
post Sun, 07 Jan 2024 - 13:19
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(ocholoco @ Sat, 06 Jan 2024 - 12:08) *
Jak autko lekkie to przyczepniejsze buty wystarczą za wsteczny

Tak, bo autem nigdy nie jeździsz w deszcz, śnieg, czy po mało przyczepnych powierzchniach, o pod górkę nie wspominam…

CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 06 Jan 2024 - 11:21) *
Z wstecznym rzeczywiście kłopot.
Ja zastosowałem rozrusznik nad wałem i na wale zębatkę. Ale strasznie dużo prądu to pobiera że gasi silnik. Do auta na drogę pomógłby oddzielny akumulator.
Stosują też takie małe skrzynie - reverse box, mechaniczne.
A niektórzy rzekomo jeżdżą bez wstecznego smile.gif

To jest fwd, wału nie uświadczysz, najwyżej łańcuch ze zdawczej zębatki na drugą, przykręconą zamiast koła talerzowego na adaptowany dyfer z dowolnego auta…
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 07 Jan 2024 - 13:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 07 Jan 2024 - 23:14
Post #42


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





No tak to fwd.. nie wiem czy mają wsteczny i jeśli tak to jak zrobiony ale są też kitkary z silnikami motocyklowymi z tyłu napędzające tył . Ale faktycznie raczej nie warta skórka za wyprawke jeśli nie ma gotowych rozwiązań.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
milyges
post Wed, 10 Sep 2025 - 10:25
Post #43


User
Dołączył: Thu, 29 November 2018
Skąd: Gorlice/Kraków





Cześć,

Nie chwaliłem się, bo nie wiedziałem ile pożyje, żyje od kwietnia, objechał zlot w poznaniu 2000km na kołach + próby sprawnościowe na torze, objechał parę innych zlotów i regularnie latam nim autostradami i na razie żyje (łącznie zrobione po strojeniu ~5000km).

Generanie został G10A, blok zamknięty wkładką aluminiową, kute korby, panewki king racing, inne tłoki, grubsza uszczelka pod głowicą, natryski na denka tłoków, wałek świątka, ARP w głowicy, samodzielnie pospawany kolektor ssący, przepustnica z Punto i masa innych modyfikacji. Strojenie robiliśmy na Garret GBC17-250, ale wstawała za późno - już wymieniona na GBC14-200 i tak jeździ od kilku miesięcy, ale na starej turbinie wyglądało to tak:


Doładowanie na benzynie: 1.1bara
Doładowanie na E50+: 1.7bara

Na nowej doładowanie jest takie samo, tylko turbina wstaje 1000RPM niżej, ale nie byłem po tej zmianie na hamowni. Generalnie i na benzynie i na E85 dało by się jeszcze dorzucić koksu, ale na chwilę obecną nie widzę sensu bo nie ma trakcji smile.gif Maksymalne EGT jakie udało mi się uzyskać na autostradzie to 845C (są dwie sondy w pierwszym i trzecim cylindrze, różnica między nimi to ~20C więc kolektor ssący chyba dobrze zrobiony smile.gif).

Więcej zdjęć z przeróbek można znaleźć na twarzoksiążce: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.9...2448&type=3


--------------------
Trabant 601 1.0 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 13 September 2025 - 18:04