![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Hej,
Nagrałem film o szperach. Tym razem skupiłem się na budowie płytkowej. Opowiadam z czego się składa, jak ją dobrać i ustawić oraz obalam %%% mity. ![]() Zapraszam do dyskusji -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Odnośnie % szpery.
Nie jest czasem tak, że producent określa ile po prostu % mocy będzie w stanie pójść na 2-gie koło i stąd się to wzięło? OCzywiście zależne jest to od warunków, ale zapewne producenci mieli jakiś "testowy suchy asfalt" albo jakąś sprytną maszynkę, która liczyła siłę podaną i jakie siły były na wyjściu. czyli: 0% - otwarty dyfer. - Jedno wyjście może mieć 100% mocy drugie nic. 100% - "spawik" - obydwa wyjścia mają 100% mocy. XX% - Jedno wyście ma 100% drugie XX% Przynajmniej ja to tak rozumiem i działa to sporo lepiej niż jakiekolwiek niuty, kilogramy, etc. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Odnośnie % szpery. Nie jest czasem tak, że producent określa ile po prostu % mocy będzie w stanie pójść na 2-gie koło i stąd się to wzięło? OCzywiście zależne jest to od warunków, ale zapewne producenci mieli jakiś "testowy suchy asfalt" albo jakąś sprytną maszynkę, która liczyła siłę podaną i jakie siły były na wyjściu. czyli: 0% - otwarty dyfer. - Jedno wyjście może mieć 100% mocy drugie nic. 100% - "spawik" - obydwa wyjścia mają 100% mocy. XX% - Jedno wyście ma 100% drugie XX% Przynajmniej ja to tak rozumiem i działa to sporo lepiej niż jakiekolwiek niuty, kilogramy, etc. Jakby to był aktywny dyfer jak ACD AYC DCCD to mogę się z Tobą zgodzić, aczkolwiek w normalnej mechanicznej szperze to nie działa. Ale chętnie podejmę dyskusję -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój ![]() |
Radzio czym prędzej zaopatrz się w jakiś zewnętrzny mikrofon - to na pewno polepszy jakość odcinków
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
już zanabyłem. od następnego odcinka lecimy z lepszym dźwiękiem
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Jakby to był aktywny dyfer jak ACD AYC DCCD to mogę się z Tobą zgodzić, aczkolwiek w normalnej mechanicznej szperze to nie działa. Ale chętnie podejmę dyskusję ja tylko rzucam teorią skąd te % się wzięły i dlaczego są używane. Z przyjemnością czekamna wyprowadzenie z błędu w rozumowaniu ![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Odnośnie % szpery. Nie jest czasem tak, że producent określa ile po prostu % mocy będzie w stanie pójść na 2-gie koło i stąd się to wzięło? OCzywiście zależne jest to od warunków, ale zapewne producenci mieli jakiś "testowy suchy asfalt" albo jakąś sprytną maszynkę, która liczyła siłę podaną i jakie siły były na wyjściu. czyli: 0% - otwarty dyfer. - Jedno wyjście może mieć 100% mocy drugie nic. 100% - "spawik" - obydwa wyjścia mają 100% mocy. XX% - Jedno wyście ma 100% drugie XX% Przynajmniej ja to tak rozumiem i działa to sporo lepiej niż jakiekolwiek niuty, kilogramy, etc. Otwarty dyfer ZAWSZE oddaje moment po równo na oba koła. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Otwarty dyfer ZAWSZE oddaje moment po równo na oba koła. za duży skrót myślowy. Chodziło mi o pełne obciążenie, że ta moc przy otwartym w końcu wyjdzie na 1 koło (co widać przy paleniu kapcia na otwartym dyfrze) -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
za duży skrót myślowy. Chodziło mi o pełne obciążenie, że ta moc przy otwartym w końcu wyjdzie na 1 koło (co widać przy paleniu kapcia na otwartym dyfrze) Jesteś w błędzie. Kręcące się w miejscu koło ślizgające się na asfalcie, oddaje minimalne ilości momentu napędowego na podłoże. Otwarty dyfer nie jest w stanie różnicować momentu na poszczególne koło (oddaje moment napędowy po równo na oba koła), dlatego jeśli nawet drugie koło stoi na przyczepnym podłożu, nie jest w stanie rozpędzić samochodu lub trwa to bardzo długo. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Jesteś w błędzie. Kręcące się w miejscu koło ślizgające się na asfalcie, oddaje minimalne ilości momentu napędowego na podłoże. Otwarty dyfer nie jest w stanie różnicować momentu na poszczególne koło (oddaje moment napędowy po równo na oba koła), dlatego jeśli nawet drugie koło stoi na przyczepnym podłożu, nie jest w stanie rozpędzić samochodu lub trwa to bardzo długo. ok czyli myślałem praktycznie "na odwrót". Jak to by się miało do teorii o % spięcia? -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
Tommo dobrze gada
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
ok czyli myślałem praktycznie "na odwrót". Jak to by się miało do teorii o % spięcia? Teoria procentowego spięcia dyfra jest ryzykowna. Prawidłowo powinno się podawać spięcie w kg/m lub kN/m bo są to jednostki momentu siły. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Jest jeszcze napiecie wstepne szpery. I sposób mierzenia o ktorym wszyscy mówią, czyli zablokowane koło, a drugim krecimy, to właśnie to się mierzy.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Jeszcze raz powtórzę. Zadna pasywna szpera nie da się osiągnąć spięcia procentowego. Chyba ze za pomocą migomata. ;p
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
To wyżej właśnie napisałem, jak odbudowywalem otwarty dyfer, to napięcie wstepne sie na wałku podobnie ustawialo, i napiecie wewnetrzego mechanizmu roznicowego mierzylo się kluczem dynamometrycznym wychylnym. I nie rozumiałem jak ma być zmierzone w ten sposób spięcie.
A procentowe spiecie rozumiałem jako różnica prędkości obrotu kół. (i sie najwyżej myliłem) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No i co chcesz usłyszeć, że zmarnowałem kilkanaście min. życia na ten film? ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
żeby nie było że % się nie używa... Torseny, czy tam szpery zębate/helikalne najlepiej opisuje się wartościami % np. 30%, 50% 70% i wartości te odnoszą się do proporcji działania, czyli obrotów kół w stosunku do siebie.
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
żeby nie było że % się nie używa... Torseny, czy tam szpery zębate/helikalne najlepiej opisuje się wartościami % np. 30%, 50% 70% i wartości te odnoszą się do proporcji działania, czyli obrotów kół w stosunku do siebie. kidzio proszę Cię. Obroty kół nie mają nic wspólnego z przenoszeniem momentu obrotowego. Może jedno koło wirować jak szalone, produkować masę dymu i frędzli z opon a silnik jakby na jałowym biegu chodził. % są dobre do zobrazowania, szczególnie w nowoczesnych napędach AWD, ile dany układ jest w stanie przenieść maksymalnego momenty na poszczególną oś. Pozwala to wstępnie zobrazować charakter danego samochodu np. większą tendencję do nadsterowności przy wyjściu z zakrętu. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
żeby nie było że % się nie używa... Torseny, czy tam szpery zębate/helikalne najlepiej opisuje się wartościami % np. 30%, 50% 70% i wartości te odnoszą się do proporcji działania, czyli obrotów kół w stosunku do siebie. chyba bardziej masz na myśli przekładnie planetarne. Wydaje mi się, że torsen sam w sobie nie jest w stanie sterować %. Zobacz na przykładnie centralnego dyfra np w audi, subaru (tu akurat przekładnia planetarna z płytka) czy skyu -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:27 |