Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> M3 E92 Panewki
pitbull2000
post Sun, 02 Jun 2019 - 15:27
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 27 August 2004
Skąd: WaWa





Hej

Będę się przymierzał do wymiany panewek korbowodowych, od jakiegoś czasu są dostępne panewki ACL do tego motoru i nie da się ukryć, że mają mocno konkurencyjną cenę, ponad 3x mniej.
Ktoś już je stosował? Zna jakieś opinie w temacie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 02 Jun 2019 - 15:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kamil7s
post Mon, 03 Jun 2019 - 03:17
Post #2


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





Można zastosować jeśli luz będzie się zgadzał, tego nie sprawdzisz bez zakupu panewek i montażu, czyli jeśli się nie będzie zgadzał to będziesz miał pamiątkę z oszczędności
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Mon, 03 Jun 2019 - 15:01
Post #3


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





https://www.facebook.com/groups/252361005418459/

Polecam tą grupę jeśli masz FB. Generalnie ACL oprocz panewek nominalnych robi też takie z lekko powiekszonym luzem. Dzięki tym luźniejszym problem panewkowy w tym silniku się kończy na zawsze. Są też dostępne BE Bearings, też są w ten sposob ulepszone http://www.bimmerzone.com/mm5/merchant.mvc...7CGzrYsJ1URKF24


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pitbull2000
post Mon, 03 Jun 2019 - 20:11
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 27 August 2004
Skąd: WaWa





Dzięki, dodałem się i poczytam

Przestudiowałem co piszą na M3 post
https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1490200
Zdania podzielone, jeszcze za mało czasu minęło od czasu tej oferty, też właśnie myślę o luźniejszych, to będzie pierwsza wymiana przed 90kkm.
Mam jeszcze chwilę na decyzję zanim dopłynie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 11 Jun 2019 - 22:46
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(BeeMiX @ Mon, 03 Jun 2019 - 15:01) *
Dzięki tym luźniejszym problem panewkowy w tym silniku się kończy na zawsze.


To pewne? Motor nadal tak samo się sprawuje, kręci i trzyma moc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 12 Jun 2019 - 19:24
Post #6


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Widziałem kilka wypowiedzi że były motory rozbierane po zmianie na luzniejsze i nie było widac tych charakterystycznych sladow wycierania. Co do mocy nie wiem, podejrzewam ze nic sie nie zmienia


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wed, 12 Jun 2019 - 20:04
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Ale o czym rozmawiamy?
poniżej 3k wychodzą czesci do tej operacji, raz na 100kkm, gdzie w tym czasie wypada zrobić 10 wymian oleju w kwocie minimum 500zł każda - czy to taki koszt patrząc chociażby przez pryzmat wymiany oleju? Ja bym nie ryzykował...


--------------------
Mistrz GrandPrixPolski 2014 RWD
II wicemistrz GPP 2015
wicemistrz GPP 2016
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 12 Jun 2019 - 23:58
Post #8


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Ale czego bys nie ryzykował ? Usunięcia wady fabrycznej raz na zawsze ?


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Thu, 13 Jun 2019 - 11:24
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Nie widze tu wady fabrycznej, raczej cechę tego typu silników BMW (od S54 zaczynając) wynikajace z korzystania z wysokich obrotów.
Wypowiedzi jest kilka, nie wiadomo jaki przebieg, więc pisanie że to usuwa tę przypadłość jest mocno na wyrost.


--------------------
Mistrz GrandPrixPolski 2014 RWD
II wicemistrz GPP 2015
wicemistrz GPP 2016
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chycu
post Mon, 17 Jun 2019 - 15:55
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 September 2013





Skoro BMW zmieniło po pewnym okresie produkcji panewki na inne - luźniejsze, to możemy założyć chyba zgodnie, ze to wada fabryczna smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Tue, 18 Jun 2019 - 00:53
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





jakis czas temu wymienialem panewki w swoim m6 z konca produkcji i nie zauwazylem zeby w przedliftowych mniej sie zuzywaly przy tym samym przebiegu. podobno te z konca produkcji lub sprzedawane w serwisach w chwili obecnej są lepsze, ale nie wiem czy to prawda, trzebaby spytac raptownego, gość zjadl na tym zęby.


--------------------
e92 325d 6mt 300KM
e63 M6 507KM
e46 330i TURBO "fakeM3gtr" GT3582 0,9bar ok.450KM
e60 535d 310KM (auto Żony)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Tue, 18 Jun 2019 - 01:07
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Hubert nie użył innych panewek jak z ASO, pytałem. Muszę kupić V10 i przetestować smile.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 16 September 2019 - 03:05