pitbull2000
Sun, 02 Jun 2019 - 15:27
Hej
Będę się przymierzał do wymiany panewek korbowodowych, od jakiegoś czasu są dostępne panewki ACL do tego motoru i nie da się ukryć, że mają mocno konkurencyjną cenę, ponad 3x mniej.
Ktoś już je stosował? Zna jakieś opinie w temacie?
kamil7s
Mon, 03 Jun 2019 - 03:17
Można zastosować jeśli luz będzie się zgadzał, tego nie sprawdzisz bez zakupu panewek i montażu, czyli jeśli się nie będzie zgadzał to będziesz miał pamiątkę z oszczędności
BeeMiX
Mon, 03 Jun 2019 - 15:01
https://www.facebook.com/groups/252361005418459/Polecam tą grupę jeśli masz FB. Generalnie ACL oprocz panewek nominalnych robi też takie z lekko powiekszonym luzem. Dzięki tym luźniejszym problem panewkowy w tym silniku się kończy na zawsze. Są też dostępne BE Bearings, też są w ten sposob ulepszone
http://www.bimmerzone.com/mm5/merchant.mvc...7CGzrYsJ1URKF24
pitbull2000
Mon, 03 Jun 2019 - 20:11
Dzięki, dodałem się i poczytam
Przestudiowałem co piszą na M3 post
https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1490200Zdania podzielone, jeszcze za mało czasu minęło od czasu tej oferty, też właśnie myślę o luźniejszych, to będzie pierwsza wymiana przed 90kkm.
Mam jeszcze chwilę na decyzję zanim dopłynie.
Joker
Tue, 11 Jun 2019 - 22:46
CYTAT(BeeMiX @ Mon, 03 Jun 2019 - 15:01)
Dzięki tym luźniejszym problem panewkowy w tym silniku się kończy na zawsze.
To pewne? Motor nadal tak samo się sprawuje, kręci i trzyma moc?
BeeMiX
Wed, 12 Jun 2019 - 19:24
Widziałem kilka wypowiedzi że były motory rozbierane po zmianie na luzniejsze i nie było widac tych charakterystycznych sladow wycierania. Co do mocy nie wiem, podejrzewam ze nic sie nie zmienia
Lincoln e30ix
Wed, 12 Jun 2019 - 20:04
Ale o czym rozmawiamy?
poniżej 3k wychodzą czesci do tej operacji, raz na 100kkm, gdzie w tym czasie wypada zrobić 10 wymian oleju w kwocie minimum 500zł każda - czy to taki koszt patrząc chociażby przez pryzmat wymiany oleju? Ja bym nie ryzykował...
BeeMiX
Wed, 12 Jun 2019 - 23:58
Ale czego bys nie ryzykował ? Usunięcia wady fabrycznej raz na zawsze ?
Lincoln e30ix
Thu, 13 Jun 2019 - 11:24
Nie widze tu wady fabrycznej, raczej cechę tego typu silników BMW (od S54 zaczynając) wynikajace z korzystania z wysokich obrotów.
Wypowiedzi jest kilka, nie wiadomo jaki przebieg, więc pisanie że to usuwa tę przypadłość jest mocno na wyrost.
Chycu
Mon, 17 Jun 2019 - 15:55
Skoro BMW zmieniło po pewnym okresie produkcji panewki na inne - luźniejsze, to możemy założyć chyba zgodnie, ze to wada fabryczna
Taffarel
Tue, 18 Jun 2019 - 00:53
jakis czas temu wymienialem panewki w swoim m6 z konca produkcji i nie zauwazylem zeby w przedliftowych mniej sie zuzywaly przy tym samym przebiegu. podobno te z konca produkcji lub sprzedawane w serwisach w chwili obecnej są lepsze, ale nie wiem czy to prawda, trzebaby spytac raptownego, gość zjadl na tym zęby.
BeeMiX
Tue, 18 Jun 2019 - 01:07
Hubert nie użył innych panewek jak z ASO, pytałem. Muszę kupić V10 i przetestować
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.