Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M3 E92 Panewki
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
pitbull2000
Hej

Będę się przymierzał do wymiany panewek korbowodowych, od jakiegoś czasu są dostępne panewki ACL do tego motoru i nie da się ukryć, że mają mocno konkurencyjną cenę, ponad 3x mniej.
Ktoś już je stosował? Zna jakieś opinie w temacie?
kamil7s
Można zastosować jeśli luz będzie się zgadzał, tego nie sprawdzisz bez zakupu panewek i montażu, czyli jeśli się nie będzie zgadzał to będziesz miał pamiątkę z oszczędności
BeeMiX
https://www.facebook.com/groups/252361005418459/

Polecam tą grupę jeśli masz FB. Generalnie ACL oprocz panewek nominalnych robi też takie z lekko powiekszonym luzem. Dzięki tym luźniejszym problem panewkowy w tym silniku się kończy na zawsze. Są też dostępne BE Bearings, też są w ten sposob ulepszone http://www.bimmerzone.com/mm5/merchant.mvc...7CGzrYsJ1URKF24
pitbull2000
Dzięki, dodałem się i poczytam

Przestudiowałem co piszą na M3 post
https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1490200
Zdania podzielone, jeszcze za mało czasu minęło od czasu tej oferty, też właśnie myślę o luźniejszych, to będzie pierwsza wymiana przed 90kkm.
Mam jeszcze chwilę na decyzję zanim dopłynie.
Joker
CYTAT(BeeMiX @ Mon, 03 Jun 2019 - 15:01) *
Dzięki tym luźniejszym problem panewkowy w tym silniku się kończy na zawsze.


To pewne? Motor nadal tak samo się sprawuje, kręci i trzyma moc?
BeeMiX
Widziałem kilka wypowiedzi że były motory rozbierane po zmianie na luzniejsze i nie było widac tych charakterystycznych sladow wycierania. Co do mocy nie wiem, podejrzewam ze nic sie nie zmienia
Lincoln e30ix
Ale o czym rozmawiamy?
poniżej 3k wychodzą czesci do tej operacji, raz na 100kkm, gdzie w tym czasie wypada zrobić 10 wymian oleju w kwocie minimum 500zł każda - czy to taki koszt patrząc chociażby przez pryzmat wymiany oleju? Ja bym nie ryzykował...
BeeMiX
Ale czego bys nie ryzykował ? Usunięcia wady fabrycznej raz na zawsze ?
Lincoln e30ix
Nie widze tu wady fabrycznej, raczej cechę tego typu silników BMW (od S54 zaczynając) wynikajace z korzystania z wysokich obrotów.
Wypowiedzi jest kilka, nie wiadomo jaki przebieg, więc pisanie że to usuwa tę przypadłość jest mocno na wyrost.
Chycu
Skoro BMW zmieniło po pewnym okresie produkcji panewki na inne - luźniejsze, to możemy założyć chyba zgodnie, ze to wada fabryczna smile.gif
Taffarel
jakis czas temu wymienialem panewki w swoim m6 z konca produkcji i nie zauwazylem zeby w przedliftowych mniej sie zuzywaly przy tym samym przebiegu. podobno te z konca produkcji lub sprzedawane w serwisach w chwili obecnej są lepsze, ale nie wiem czy to prawda, trzebaby spytac raptownego, gość zjadl na tym zęby.
BeeMiX
Hubert nie użył innych panewek jak z ASO, pytałem. Muszę kupić V10 i przetestować smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.