Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 5 6 7  
Reply to this topicStart new topic
> VW Golf mk1 Berg cup, Ekstremalnie długoterminowy
Yaca
post Mon, 04 Nov 2024 - 18:43
Post #121


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





bardzo się cieszę że w końcu zaktualizowałeś temat, świetna robota - czekam na więcej! cool.gif


--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 04 Nov 2024 - 18:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
.wide
post Wed, 27 Nov 2024 - 10:58
Post #122


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





CYTAT(Yaca @ Mon, 04 Nov 2024 - 18:43) *
bardzo się cieszę że w końcu zaktualizowałeś temat, świetna robota - czekam na więcej! cool.gif

Dzięki Jacku za miłe słowa. Wciąż mam nadzieję, że kiedyś staniemy obok siebie na torze wink.gif

Mocowanie silnika/skrzyni.

Projekt powstał wraz z moim znajomym z Holandii. On zaprojektował wersję pod skrzynię 085 z Polo, ja skupiłem się na 02A/J. Standardowe założenie - masa + sensowne usztywnienie silnika. Użyliśmy tulei poliuretanowej Powerflex serii Heritage, która jest przyjemnie miękka. Z definicji nie lubię podkładek, a śruby kołnierzowe nie występują we wszystkich potrzebnych mi wymiarach. Wtedy najczęściej sięgam po oryginały VW, które występują w niestandardowych długościach. Krótsza śruba, mniejsza masa = sukces wink.gif


Projekt:





Wydruk 3D w celu weryfikacji:



Spawanie:





Rezultat. Niestety spawy mimo, ze super, nie zostały właściwie oczyszczone przed cynkowaniem, stąd wygląda to tak, a nie inaczej.






Tylna łapa i łapa od strony rozrządu:







Wahacze. Na rynku jest kilka opcji. W mojej opinii lepszych i gorszych, dlatego postanowiłem zrobić własne i poprawić słabsze strony innych konstrukcji.
Wykonane zostały jako kombinacja stali 25CrMo4 i Toolox wykorzystywanej w motorsporcie (w zasadzie została także użyta bardzo wytrzymała 40CrMnMo7 na tylne mocowania). Z jakiegoś powodu trudno jest kupić wałki 25HM do wykonania tulei gwintowanych (nie posiadali ich nawet ci, którzy wykonują takie wahacze (?)), więc było trochę doktoryzowania się i padło na Toolox + dość rzadki drut do łączenia różnoimiennych materiałów. Wszystkie detale, wliczając rurki zostały wykonane na CNC - oprawka uniballa zwrotnicy jest wstępnie pochylona dla poprawienia zakresu działania łożyska, więc zależało mi na powtarzalności. To, co było możliwe do wykonania z aluminium, jak tuleje zostało wykonane z Pa9. Podkładki Nord-lock i Fluro Motorsport zamykają temat.



















Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 27 Nov 2024 - 11:53
Post #123


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



zawsze sie zastanawiam jak dużo potrafią wytrzymać te przedłużone sworznie.
Poza tym porno i duszno wub.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Wed, 27 Nov 2024 - 18:12
Post #124


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Sam drut nie pomoże, trzeba to było wygrzać przed spawaniem i od razu do pieca na odpuszczenie


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Wed, 27 Nov 2024 - 21:27
Post #125


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





CYTAT(kontrolm @ Wed, 27 Nov 2024 - 11:53) *
zawsze sie zastanawiam jak dużo potrafią wytrzymać te przedłużone sworznie.

Nie słyszałem, żeby były z tym problemy. Myślę, że dobrym przykładem był Pinderwagen, w którym Nigel wspawał piny wykonane że stali 42CrMo4. Zwrotnice są wykonane że stali C40, więc teoretycznie dwa bardzo trudno spawalne materiały, a nie poddały się mimo setek kółek na Nurbie.

CYTAT(Driftman @ Wed, 27 Nov 2024 - 18:12) *
Sam drut nie pomoże, trzeba to było wygrzać przed spawaniem i od razu do pieca na odpuszczenie

Wahacze były wygrzane do spawania. Zwrotnice i piny będą wygrzane i prawdopodobnie odpuszczone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Thu, 28 Nov 2024 - 13:10
Post #126


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Wiem że to chodzi. Wątpię że Albert tak to robi i działa ale to nie znaczy że jest to zrobione dobrze.

Odpuszczamy od razu.
Teoretycznie powinno być do temperatury pieca ogrzane a właściwie w piecu spawane.

Kwestia jest czy spawacz wie co robi


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Thu, 28 Nov 2024 - 14:48
Post #127


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(kontrolm @ Wed, 27 Nov 2024 - 11:53) *
zawsze sie zastanawiam jak dużo potrafią wytrzymać te przedłużone sworznie.

Z pewnością strzelą przy np. wpadnięciu na krawężnik uliczny. Ale to nawet lepiej, niż rozszarpać budę w miejscu mocowania wahaczy. Profi konstrukcje celowo mają takie słabe punkty. To ogranicza skalę zniszczeń, w razie czego tylko wymieniasz wahacz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xmaniekx
post Wed, 11 Dec 2024 - 22:44
Post #128


User
Dołączył: Sun, 08 November 2009





CYTAT(.wide @ Wed, 27 Nov 2024 - 10:58) *
Rezultat. Niestety spawy mimo, ze super, nie zostały właściwie oczyszczone przed cynkowaniem, stąd wygląda to tak, a nie inaczej.


To nie jest niestety rezultat złego oczyszczenia przed cynkowaniem, ale przed spawaniem. To niestety są wtopione tlenki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Fri, 20 Dec 2024 - 19:03
Post #129


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





CYTAT(xmaniekx @ Wed, 11 Dec 2024 - 22:44) *
To nie jest niestety rezultat złego oczyszczenia przed cynkowaniem, ale przed spawaniem. To niestety są wtopione tlenki.

Myślę, że masz rację. Spawacz, na którego zdecydowałem się niedawno twierdził tak samo i nawet postanowił mi to udowodnić.



Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 5 6 7
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 02:06