![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
bardzo się cieszę że w końcu zaktualizowałeś temat, świetna robota - czekam na więcej!
![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
bardzo się cieszę że w końcu zaktualizowałeś temat, świetna robota - czekam na więcej! ![]() Dzięki Jacku za miłe słowa. Wciąż mam nadzieję, że kiedyś staniemy obok siebie na torze ![]() Mocowanie silnika/skrzyni. Projekt powstał wraz z moim znajomym z Holandii. On zaprojektował wersję pod skrzynię 085 z Polo, ja skupiłem się na 02A/J. Standardowe założenie - masa + sensowne usztywnienie silnika. Użyliśmy tulei poliuretanowej Powerflex serii Heritage, która jest przyjemnie miękka. Z definicji nie lubię podkładek, a śruby kołnierzowe nie występują we wszystkich potrzebnych mi wymiarach. Wtedy najczęściej sięgam po oryginały VW, które występują w niestandardowych długościach. Krótsza śruba, mniejsza masa = sukces ![]() Projekt: ![]() ![]() Wydruk 3D w celu weryfikacji: ![]() Spawanie: ![]() ![]() Rezultat. Niestety spawy mimo, ze super, nie zostały właściwie oczyszczone przed cynkowaniem, stąd wygląda to tak, a nie inaczej. ![]() ![]() Tylna łapa i łapa od strony rozrządu: ![]() ![]() ![]() Wahacze. Na rynku jest kilka opcji. W mojej opinii lepszych i gorszych, dlatego postanowiłem zrobić własne i poprawić słabsze strony innych konstrukcji. Wykonane zostały jako kombinacja stali 25CrMo4 i Toolox wykorzystywanej w motorsporcie (w zasadzie została także użyta bardzo wytrzymała 40CrMnMo7 na tylne mocowania). Z jakiegoś powodu trudno jest kupić wałki 25HM do wykonania tulei gwintowanych (nie posiadali ich nawet ci, którzy wykonują takie wahacze (?)), więc było trochę doktoryzowania się i padło na Toolox + dość rzadki drut do łączenia różnoimiennych materiałów. Wszystkie detale, wliczając rurki zostały wykonane na CNC - oprawka uniballa zwrotnicy jest wstępnie pochylona dla poprawienia zakresu działania łożyska, więc zależało mi na powtarzalności. To, co było możliwe do wykonania z aluminium, jak tuleje zostało wykonane z Pa9. Podkładki Nord-lock i Fluro Motorsport zamykają temat. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
zawsze sie zastanawiam jak dużo potrafią wytrzymać te przedłużone sworznie.
Poza tym porno i duszno ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Sam drut nie pomoże, trzeba to było wygrzać przed spawaniem i od razu do pieca na odpuszczenie
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
zawsze sie zastanawiam jak dużo potrafią wytrzymać te przedłużone sworznie. Nie słyszałem, żeby były z tym problemy. Myślę, że dobrym przykładem był Pinderwagen, w którym Nigel wspawał piny wykonane że stali 42CrMo4. Zwrotnice są wykonane że stali C40, więc teoretycznie dwa bardzo trudno spawalne materiały, a nie poddały się mimo setek kółek na Nurbie. Sam drut nie pomoże, trzeba to było wygrzać przed spawaniem i od razu do pieca na odpuszczenie Wahacze były wygrzane do spawania. Zwrotnice i piny będą wygrzane i prawdopodobnie odpuszczone. |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Wiem że to chodzi. Wątpię że Albert tak to robi i działa ale to nie znaczy że jest to zrobione dobrze.
Odpuszczamy od razu. Teoretycznie powinno być do temperatury pieca ogrzane a właściwie w piecu spawane. Kwestia jest czy spawacz wie co robi -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
zawsze sie zastanawiam jak dużo potrafią wytrzymać te przedłużone sworznie. Z pewnością strzelą przy np. wpadnięciu na krawężnik uliczny. Ale to nawet lepiej, niż rozszarpać budę w miejscu mocowania wahaczy. Profi konstrukcje celowo mają takie słabe punkty. To ogranicza skalę zniszczeń, w razie czego tylko wymieniasz wahacz. |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
User Dołączył: Sun, 08 November 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 02:06 |