![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Hamulce. Jednak prawdopodobnie zrobię je inaczej ![]() ![]() Kontrówka, takie zabezpieczanie to ja lubie! ps. tylko te końcówki ja zawsze zawijałęm na pół i ostrym do otworku żeby sie nie pociać poźniej ![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tarcze skrecone na sztywno?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Jak wygląda komunikacja między kierą a resztą świata? Dolna część jest wydrukiem, z czego? Nie martwisz się że po dokręceniu kiery przy silniejszych ruchach itp ulegnie kompresji? Wewnątrz zamontowany jest Ecumaster CAN switch board, więc zasadniczo po CAN, ale na pozostałych pinach złącza Deutsch AS wystawione są sygnały analogowe. Obudowa jest z aluminium pa9, więc nic temu nie będzie. ![]() Kontrówka, takie zabezpieczanie to ja lubie! ps. tylko te końcówki ja zawsze zawijałęm na pół i ostrym do otworku żeby sie nie pociać poźniej ![]() He he, ja też! Nigdy nie przyszło mi do głowy (ale nigdy tez się nie rozciąłem); mądrze, dzięki za podpowiedź. Tarcze skrecone na sztywno? Tak. |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jakis cel w tym, ze skrecone na sztywno?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Te hamulce beda pracowac czy to tylko eksponat? Dzwon aluminium? Jak przewidujesz kompensacje zmiany srednicy tarczy?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Te hamulce beda pracowac czy to tylko eksponat? Jacek, jeśli uważasz, że gdzieś popełniłem błąd, albo zwyczajnie widzisz jakieś zagrożenia dot. czegokolwiek w tym projekcie (a wynika to z Twojej wiedzy lub/i doświadczenia) i chcesz się tym podzielić , to zachęcam do merytorycznych wypowiedzi i dyskusji. Chętnie poświecę temu swoją uwagę i pozostanę wdzięczny wobec wniesionych tu wartości. Na ego-uszczypliwości nie chce mi się tracić czasu. |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie ma zadnych uszczypliwosci. Patrze zdziwiony, ze skrecasz na sztywno i pytam z nadzieja, ze dowiem sie czegos nowego. Masz zapewne świadomość powodu, dla ktorego tarcze robi sie dwuczęściowe. Na sztywno to bez większego sensu i ryzyko, ze albo zetniesz sruby albo slrzywisz tarcze. Ja wiem, ze tak niektórzy skrecaja, jezdza i sprzedaja. Ale nie idz ta droga. Policz o ile wzrasta srednica podzialowa ze wzrostem temperatury o powiedzmy 500stC
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
przyznam że też mnie zastanowiło dlaczego nie wrzucasz od razu "floating" dzwonów,
poza tym kibicuje mocno bo mimo że golf nie jest moim pierwszym wyborem do hill climb to myśle że bedzie tutaj sporo ciekawych tematów do dyskusji ![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
@madeinpoland
Teraz mnie zaciekawiłeś, to znaczy że takie DBA 5000 T3 będą strzelać jak głupie bo też są na sztywno? Dużo jest na rynku tarcz 2 częściowych na sztywno. Fakt że fabrycznie widziałem żeliwo-żeliwo i tylko w aftermarkecie alu-żeliwo. |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie ma tarcz na sztywno. Po to sie robi dwuczęściowe, zeby kompensować srednice. Skoro maja byc na sztywno to po co dwuczesciowe? Kuriozum
P. S. Ktore DBA dwuczęściowe sztywne? Trudno w to uwierzyć -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
To są OEM Lexus 356mm
![]() Cięzko mi uwierzyć że one "pływają" Ich zamiennik to 53910BLKS, i na zdjęciach też wyglądają na sztywne. Na pływające wyglądają EBC SG2F024, widać różnice w stylu mocowania. |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Brembo 09.C394.13 tez jest dwuczęściowa, przy czym garnek nie jest skręcany a zanitowany/zgrzany. W porównaniu do (prawie) identycznej tarczy w e90 ma mniejszą tendencję do krzywienia się.
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pszczelaszkov to nie jest kwestia wiary.
Bielawa takiego wysokiego garnka to często jednoczesciowe nie maja więc pytanie na co to argument? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Nie ma zadnych uszczypliwosci. Ok, mam inną optykę. Masz zapewne świadomość powodu, dla ktorego tarcze robi sie dwuczęściowe. Na sztywno to bez większego sensu i ryzyko, ze albo zetniesz sruby albo slrzywisz tarcze. Ja wiem, ze tak niektórzy skrecaja, jezdza i sprzedaja. Ale nie idz ta droga. Policz o ile wzrasta srednica podzialowa ze wzrostem temperatury o powiedzmy 500stC Zgoda, da się osiągnąć nawet 700'C (550-630'C osiągnął znany mi 700kg Golf), natomiast z żadnych znalezionych przeze mnie analiz nie bardzo wynika, żeby w tym obszarze temperatury wzrastały do takich wartości. Kierunek rozpraszania ciepła przez tarczę na zewnątrz wspiera ten stan rzeczy. Osobiście uważam, że konieczność stosowania pływających tarcz jest szczególnie determinowana przez średnicę rotora, gdzie poruszane przez Ciebie aspekty (i inne) mają dużo większe znaczenie. P.S Nie jest tak, że jeśli skompensujesz wzrost średnicy podziałowej tych dwóch materiałów, to nie wychodzi tak źle (właściwie bez względu na temperaturę)? |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Kiedys jak robilem tarcze dwuczęściowe tez mialem pokuse skrecic na sztywno, ale policzyłem wzrost srednicy (ztcp wiecej niz 1mm na podzialowej) i zrobiłem plywalace. Mozesz wziąć bobbinsy z rynku albo zastosowac szlifowane sruby. Jest troche rozwiazan dostepnych.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
to tarcza z Peugeota 308 GTi 380mm dzwon alu reszta wiadomo (ja nie wiem
![]() ciekawość zżera jak te cieniutkie pręciki mają utrzymać całość... ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Projekt żyje choć moja ostatnia działalność koncentruje się głównie wokół realizacji projektu 24rs i projektów dla innych. Jednak jakiś postęp zaszedł i może czas na odświeżenie tematu.
Pomyślałem, że dobrze byłoby mieć czujnik wałka rozrządu, więc przeprojektowałem zaślepkę aparatu. Są gotowe rozwiązania bazujące na czujniku z 1.8T, ale uważam je za zbędnie skomplikowane. Z resztą podobno są z nimi problemy wynikające z wycieków. Założyłem, że konstrukcja ma być możliwie najprostsza. Zaprojektowałem trigger przykręcany do wałka rozrządu i zastosowałem najmniejszy czujnik z katalogu Bosch Motorsport. Później ktoś zapytał mnie, czy będzie współpracował z ME7.X, więc zaprojektowałem także taki trigger. Temat spodobał mi się o tyle, że jest to podobno dość częsty swap układu sterowania do ABF, projekt zrealizowałem bez ruszania się z domu w oparciu o przebiegi z oscyloskopu i ostatecznie jeździ już w paru mocnych projektach. ![]() ![]() ![]() Skończyłem projekt surge tank'a do ATL. Całość zrealizowana według założeń i muszę przyznać że jestem zadowolony, a szczególnie z obejm pomp, gdzie diabeł tkwi w szczegółach. Śruby zabezpieczone są przed odkręcaniem zawleczkami, a kołek ustala obejmę w konkretnej pozycji. Gdyby nie ich gabaryty, nie byłoby problemu, no ale miało być lekko. ![]() O dziwo nie zważyłem jeszcze wszystkich komponentów, ale wrócę do tego. Już teraz wiem jednak, że niestety nie uda się zredukować masy w stosunku do fabrycznego zbiornika, ale chociaż zanurzenie surge tank'a w zbiorniku obniży cokolwiek środek ciężkości w stosunku do jego typowych aplikacji. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zauważyłem, że fabrycznie zamontowana przekładnia kierownicza jest zamontowana krzywo. Od początku zakładałem montaż na sztywno, więc zgłębiłem temat i okazało się, że wynika to z budowy karoserii. Zaprojektowałem obejmy, które rozwiązują problem wyrównując przekładnię. Przy okazji zestaw jest lżejszy o 148g od fabrycznych stalowych mocowań z gumowymi wkładkami. Później powstały też wersje pod przekładnie kierownicze ze wspomaganiem oraz RHD. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wcześniej prezentowany projekt lekkiego alternatora został zrealizowany, ale pojechał na wyścigi górskie do Austrii. Postanowiłem zrezygnować z fabrycznej pompy wody na rzecz elektrycznej, więc ostatecznie w moim silniku będzie wyglądało to inaczej. Przynajmniej zweryfikowałem wszystkie pomiary, bo jak widać rowki kół pasowych wypadają idealnie. Redukcja wagi na takim zestawie to ponad 6,5kg! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zamknąłem temat triangulacji tylnej belki - wieżyczki zaprojektowałem tak, by można było użyć zarówno seryjnego stabilizatora, jak i lekkiego Supertech, który posiadam. Rurki ze stali Cr25Mo4, uniballe Fluro MS. Pozostało pomalować. Jakiś czas później wróciłem do tematu mocowań belki do karoserii. Dość popularna jest wymiana fabrycznych gumowych tulei na łożyska, a jako że parę razy trafiłem na aluminiowe oprawy, postanowiłem wykonać własne. Cały zestaw jest lżejszy od fabrycznego kompletu o 442 gramy. ![]() ![]() ![]() Działałem też z karoserią. Zgromadziłem sporo nowych części karoserii, co w obecnej chwili stanowi nie lada wyzwanie szczególnie w przypadku pasa tylnego na wąska lampę i oryginalnych podłóg. Ze względu na planowaną daleką ingerencję w nadwozie zdecydowałem się podzielić blacharkę na dwa etapy, przedzielone klatkowaniem. Pierwszy etap zakładał usunięcie wszystkiego co zbędne i w ten sposób usunąłem wszelkie mocowania deski rozdzielczej wraz ze wzmocnieniem ściany grodziowej, mocowania pedałów, wszystkie zaczepy przewodów hamulcowych i elektrycznych, podstawę akumulatora, ścianę podszybia, zawiasy maski, podstawy lewarka w progach, część przednich fartuchów, przedni pas i wiele wiele innych. Usunąłem też wnękę koła zapasowego, ale uznałem, że w zasadzie tylna podłoga nie jest mi potrzebna, więc odwierciłem ją w całości zyskując dostęp do podłużnic, które planuję miejscowo wzmocnić. Generalnie zważyłem około 500 części co jak sądzę stanowi około 80% wszystkich. Usunąłem 180kg i teraz celem będzie zbudować takie wyposażenie by przywrócić jak najmniej. Kolejna redukcja masy zaplanowana jest po klatkowaniu. W przeddzień piaskowania przyjaciel strzelił kilka świetnych zdjęć: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Samochód trafił na piaskowanie, którym zajął się inny mój przyjaciel. Chciałem by wypiaskowany został każdy zakamarek. Okazało się, że podłoga która prognozowała ogólny stan auta okazała się najgorszym elementem, bo zasadniczo karoseria jest w świetnym stanie. Naprawiany był tylko jeden narożnik i to wszystko. W porównaniu do innych projektów które oglądałem, jest naprawdę dobrze. Marek wykonał świetną robotę malując samochód jeszcze tego samego dnia, by nie był zbyt długo narażony na wilgoć z powietrza za co bardzo mu dziękuję. Karoseria została pomalowana bodywork primerem z Novol'a i czeka na blacharkę, a mnie zostało skończyć projekt frontowej części zastępującej fabryczną część podłogi tylnej. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pracuję także nad innymi tematami, ale opiszę je trochę później. Zapraszam na profil FB i Instagram, gdzie czasem można zobaczyć pozostałe, nieopisane jeszcze tematy: https://www.instagram.com/24racesupport/ https://www.facebook.com/24racesupport/ |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
różnica 6.5 kg na alternatorze ?
A powiedz gdzie kupiłeś rurki Cr-Mo ? Bo szukam, sam bym chciał kupić ale kurde ciężki temat jest ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
różnica 6.5 kg na alternatorze ? Tak, sam fabryczny alternator waży ponad 5,6kg, a samo jego mocowanie 3,07kg. Ten 60A 3kg bez 3 gram, a moje mocowania 259g. Lekkie koła, śruby pasek etc. dało ok. 6,5kg różnicy. A powiedz gdzie kupiłeś rurki Cr-Mo ? Bo szukam, sam bym chciał kupić ale kurde ciężki temat jest ? https://chassisparts.com/en-us/ - nie ma żadnego problemu; zamawiałem kilka razy. Dużo większy problem jest z wałkami w tym gatunku. Wykonywałem niedawno regulowane wahacze (opiszę później) i przy okazji poszukiwania materiału na inserty zacząłem podejrzewać, że niewiele wahaczy z cromo, będzie całkowicie z tego materiału. ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 02:34 |