Polskie samochody - uda się, czy się nie uda ? |
Polskie samochody - uda się, czy się nie uda ? |
Tue, 26 Mar 2019 - 20:07
Post
#41
|
|
Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa |
myślę ze polski samochód nie ma szans ... ale jest sporo firm które produkują z sukcesem towar do samochodów który sprzedaje i broni się na całym świecie
z mojego podwórka to Ecumaster albo AKmotorsport -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 26 Mar 2019 - 20:07
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 26 Mar 2019 - 20:30
Post
#42
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SGL / M / GAP |
Centra rozwojowe dużych koncernów są większe niż niektóre strefy przemysłowe w naszym kraju. Przygotowanie takiej infrastruktury wymaga miliardowych inwestycji, albo trzeba takie testy zlecać zewnętrznym ośrodkom lub konkurencji niestety. Dopiero kiedy zacząłem pracować w branży dostarczające technologie do testów, tak naprawdę zdałem sobie sprawę jak wygląda przygotowanie od zera modelu, i co się na to składa.
|
|
|
Wed, 27 Mar 2019 - 10:02
Post
#43
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
Centra rozwojowe dużych koncernów są większe niż niektóre strefy przemysłowe w naszym kraju. Przygotowanie takiej infrastruktury wymaga miliardowych inwestycji, albo trzeba takie testy zlecać zewnętrznym ośrodkom lub konkurencji niestety. Dopiero kiedy zacząłem pracować w branży dostarczające technologie do testów, tak naprawdę zdałem sobie sprawę jak wygląda przygotowanie od zera modelu, i co się na to składa. a jeszcze dodaj że chcąc robić nowy samochód, jeśli potrzebujesz jakiejś części - jej producent nawet na Ciebie nie spojrzy bez 6 cyfrowej ilości. Rozmawiałem kiedyś o tym z osobą z brażny (z dużego niemieckiego koncernu na V). Chcieli dla testu coś zrobić i potrzebowali kilku elementów, - odezwali się do producenta tych rzeczy: "no spoko, ale minimalne zamówienie to 300 000 sztuk". Tak samo do seryjnej produkcji z gotowych elementów - bez sensownej ilości nikt nie przestawi linii, żeby biła inne logo na częściach. Chyba, że umowa z dużym koncernem, abyśmy mogli dostawać identyczną część - znowu olbrzymie koszta. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Wed, 27 Mar 2019 - 10:24
Post
#44
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 |
dokładnie! Wystarczy kilka bardziej upalnych dni, gdy ludzie masowo odpalają klimatyzację i już mamy przerwy w dostawach. Auta elektryczne ładuje się w nocy, kiedy nie używamy klimy i zazwyczaj jest nadprodukcja -------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
Wed, 27 Mar 2019 - 10:47
Post
#45
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin |
To arinera już gotowa ze sprzedali 1 sztuke?
|
|
|
Wed, 27 Mar 2019 - 12:08
Post
#46
|
|
Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice |
|
|
|
Wed, 27 Mar 2019 - 21:01
Post
#47
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Auta elektryczne ładuje się w nocy, kiedy nie używamy klimy i zazwyczaj jest nadprodukcja W praktyce większość jest ładowanych w dzień na stacjach szybkiego ładowania - w pracy i przy drodze. -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Thu, 25 Jul 2019 - 21:02
Post
#48
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 |
Z praktyki czy tak ci się wydaje? 90% użytkowników ładuje auta w domu
-------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
Thu, 25 Jul 2019 - 22:02
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Widziałem analizę na ten temat. Teraz znalazłem inną, która pokazuje 55-45% dla ładowania w domu, także faktycznie inaczej.
Podejrzewam, że zależy od karju (rodzaje miejsca zamieszakania blok/domy, nowe/stare z gniazdami/bez) i pewnie od tego kiedy zostałą zrobiona, bo szybkich ładowarek przybywa dość szybko. -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Fri, 26 Jul 2019 - 07:43
Post
#50
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź |
Nie widzę puszczania kabla z 4 piętra do ładowania fury pod blokiem
Auto elektryczne dla ludu więc ładowanie pod blokiem po kablu, bo nie mają w ogromnej mierze ludzie garaży. -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
Fri, 26 Jul 2019 - 10:15
Post
#51
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer |
Nie widzę puszczania kabla z 4 piętra do ładowania fury pod blokiem Auto elektryczne dla ludu więc ładowanie pod blokiem po kablu, bo nie mają w ogromnej mierze ludzie garaży. Przeciętny Kowalski nie kupi nowego auta za 200kpln. A jeśli już ktoś wykłada taką kasę, to zazwyczaj albo domek, albo nowe (pojęcie względne, bo od jakichś 20 lat się już zazwyczaj buduje z garażami) mieszkanie. Dodatkowo, w starym budownictwie są garaże wolnostojące - wystarczy przejść się do urzędu, wziąć klucze i wybrać który pasuje. Koszty miesięczne śmieszne bo nawet w mega drogiej Wawie to 100-300zł miesięcznie za garaż z wodą i prądem. Czasami i kanał się trafi -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Fri, 26 Jul 2019 - 10:25
Post
#52
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
U mnie w bloku w garazu podziemnym sa gniazdka tylko co z tego jak jest 1 tesla i juz byla burda ze jest ladowana... Awantura na fb byla gruba ze ktos smial podlaczyc spbie auto do gniazdka w garazu...
|
|
|
Fri, 26 Jul 2019 - 11:22
Post
#53
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
No nie dziwne, może pieniactwo, ale z drugiej strony czemu wszyscy mają się zrzucać na naładowanie auta sąsiada.
|
|
|
Fri, 26 Jul 2019 - 12:20
Post
#54
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Nie wiem, mi to akurat nie przeszkadza że sobie laduje tesle. Sam czasami podłączam odkurzacz czy włącze sobie światło i zablokuje żeby mi nie gasło jak dłubie w aucie. pojawi sie 20 tesli na kablu to okej jest problem ale 1 sztuka na 3 bloki....
|
|
|
Fri, 26 Jul 2019 - 12:53
Post
#55
|
|
Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice |
Jak przyjdzie dopłata/wzrost opłat za obsługę części wspólnej w bloku to zdanie może być .
|
|
|
Fri, 26 Jul 2019 - 13:13
Post
#56
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer |
Chyba młody Chajzer założył osobny licznik na swoje gniazdko w garażu. Więc się da bez problemu.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Fri, 26 Jul 2019 - 13:37
Post
#57
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 |
Mam to szczęście że mam osobny garaż w bloku i puściłem tam siłę więc z ładowaniem nie mam problemu. Trzeba już w tym momencie myslec o rozwiązaniach systemowych. Słupki na nowych parkingach, na latarniach ulicznych, obowiązkowe punkty lądowania w nowo budowanych blokach itd.
-------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
Mon, 29 Jul 2019 - 12:14
Post
#58
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
Nie wiem, mi to akurat nie przeszkadza że sobie laduje tesle. Sam czasami podłączam odkurzacz czy włącze sobie światło i zablokuje żeby mi nie gasło jak dłubie w aucie. pojawi sie 20 tesli na kablu to okej jest problem ale 1 sztuka na 3 bloki.... To by była najtaniej jeżdżąca tesla chyba (dla właściciela oczywiście) Bo koleś jeździ a na ładowanie zrzuca się z 60 rodzin A tak na poważnie. Co dalej z takimi samochodami? Bo można w fajnej cenie kupić świeżego elektrycznego Golfa z USA (przykładowo) tylko co jak się zepsują baterie? Czy to auto jest w ogóle odsprzedawalne? Zastanawiam się nad takim samochodem dla żony ponieważ 90% przebiegu robi w koło komina. Przeważnie 50-150km dziennie, a w roku to się zbiera z 20kkm. |
|
|
Mon, 29 Jul 2019 - 16:10
Post
#59
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus |
Ja mam "blok na prąd", siła jest nawet w mieszkaniach (indukcje..itd), przed blokiem rozdzielnice 15kV.
Siła "siłą rzeczy" jest w garażu - bo jest tam wszędzie. Mając i maxiskuta i motocykl i 99% "życiowych interesów" w mieście - samochodem wyjeżdżam tylko w bezksiezycową noc, trzeciego tygodnia po pełni ale tylko jeżeli tego dnia nie wypadają urodziny kogoś na "N".. itd - tzn mam roczne przebiegi około 4-5tys km. Wiec rozważałem albo elektryczny samochodzik albo elektryczny moto. Oczywiście ładowanie z gniazdka "ogólnego" nie wchodzi w grę i nie widze powodu żeby cały blok "tankował" mi baterie. Ale technicznie mam warunki na własną stacje ładowania. Własny podlicznik, dociągnięcie przewodu gotowymi drogami pod sufitem i zainstalowanie na ścianie stacji. Nawet oświetlenie mamy "przeciwybuchowe" i aktywną wentylacje z czujnikami równych gazów - wiec garaż spełnia warunki dla pomieszczeń w których można łądować akumulatory. Technicznie - tak, formalnie - nie. Formalnie to jest Wspólnota i jest Zarząd, moje miejsca parkingowe to są powierzchnie cześci wspólnej do których ja mam tylko prawo wyłącznego użytkowania. Jest potrzebna decyzja Zarządu, jest potrzebny projekt modyfikacji instalacji elektrycznej, pozwolenie na montaż, profesjonalne wykonanie takiego przyłącza i odbiór. Potem zaczyna sie jazda z prawem Wspólnotowym i redystrybucją tej energii. Gdyby to było wydzielone z instalacji "garażowej" podlicznikiem to Wspólnota odsprzedając mi prąd z Klienta zamienia się w dostawcę/redystrybutora energii i zmienia jej sie sposób opodatkowania. Księgowej dochodzi dodatkowa robota z potencjalnym rozliczaniem podliczników..itd Generalnie powtórka z tej historii tego taksówkarza (pan Wiktor z Krakowa czy Wrocławia - łatwo w necie znaleźć) co sobie zakupił hybryde plug-in i miał jazdy i z sąsiadami i wspólnotą. Mnie samo podejście TEORETYCZNE do tematu zniechęciło. Ina sprawa że problem w znacznie większej skali zrobi sie wcześniej lub późnej. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
Tue, 30 Jul 2019 - 01:50
Post
#60
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus |
CYTAT Dodatkowo, w starym budownictwie są garaże wolnostojące - wystarczy przejść się do urzędu, wziąć klucze i wybrać który pasuje. Koszty miesięczne śmieszne bo nawet w mega drogiej Wawie to 100-300zł miesięcznie za garaż z wodą i prądem. Czasami i kanał się trafi To chyba zależy gdzie. Raczej to chyba obrzeża z zabudową raczej willową. W Ursusie, na Woli, Saskiej Kepie, Ochocie że o centrum nie wspominając to nie ma takiej bajki że sa jakies miejsca do kupienia w Urzędzie Nawet jak masz hajs to nie ma OD KOGO kupic miejsca. A w Centrum miejsce parkingowe w garażu pod Metrem Politechnika kosztuje chyba w abonamencie 600zł/mies. ew. w wersji 450 za same dni lub 300 za same noce: https://zdm.waw.pl/wp-content/uploads/2018/...iego_cennik.jpg bo jakbyś sobie chciał płacić codziennie to 40zł doba - 30 dni i jesteś 1200 uboższy. Tzn możesz se chcieć - i tak sa już wykupione wszystkie miejsca. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:40 |