![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Założenia jak najbardziej zrozumiałe. Tylko sam zacząłeś pisać o tej 1 sekundzie w lawetowanym torowym wozie. Co jest nieprawdą , bo to nie będzie jedna sekunda, tylko duuuużo więcej w jednej pojemności. Ale nie dyskutujemy tu o oficjalnych zawodach gdzie są klasy pojemnościowe, systemy gaśnicze itd. tylko o amatorskich track dayach, tam nie dzieli się auta po pojemności tylko na szybkie i wolne, no i oczywiście więcej zależy od kierowcy, ale nie raz widziałem jak podłubane evo z klatką i na slicku ziejące ogniem jeździło wolniej od 300 konnej ośki na semi slicku. Współczesne auto na dobrej oponie naprawdę wiele potrafi. Oczywiście szanuje to, że ktoś zawsze marzył o dobrze zrobionym E30, ale po pierwsze zrobienie takiego auta wymaga dużo czasu i pieniędzy (wcale nie musi być taniej niż kupienie gotowego M2), dojście do prawidłowych ustawień, sprowadzenie części (wiem, że to też fajna zabawa), po drugie jak się znudzi po 3-4 latach to zostajemy z autem, którego nikt nie chce kupić... dodatkowo rozbierając go na części (jak ktoś ma takie możliwości) mamy części, których nikt nie chce kupić, bo mało osób buduje takie auto jak ja... Sam coś takiego przechodziłem. Na prawie seryjne szybkie auto zawsze się znajdzie chętny, nawet jeśli czasem będę musiał wymienić drzwi za 5000, to jednak zakładam, że będę częściej wymieniał opony niż zderzaki, ile razy zdarza się większy dzwon na td? Nigdy nie napinałem się tak, żeby ryzykować własnym zdrowiem o pół sekundy. -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Oczywiście szanuje to, że ktoś zawsze marzył o dobrze zrobionym E30, ale po pierwsze zrobienie takiego auta wymaga dużo czasu i pieniędzy (wcale nie musi być taniej niż kupienie gotowego M2), dojście do prawidłowych ustawień, sprowadzenie części (wiem, że to też fajna zabawa), po drugie jak się znudzi po 3-4 latach to zostajemy z autem, którego nikt nie chce kupić... dodatkowo rozbierając go na części (jak ktoś ma takie możliwości) mamy części, których nikt nie chce kupić, bo mało osób buduje takie auto jak ja... Sam coś takiego przechodziłem. Na prawie seryjne szybkie auto zawsze się znajdzie chętny, nawet jeśli czasem będę musiał wymienić drzwi za 5000, to jednak zakładam, że będę częściej wymieniał opony niż zderzaki, ile razy zdarza się większy dzwon na td? Dokładnie. Patrząc na koszty, spokojnie mógłbym już kupić jakieś M2, czy M3 w tej kwocie za którą już wyłożyłem na E30. Same auta już nie są tanie, a co dopiero reszta... jeden napisze że nie warto, że lepiej kupić "gotowca" którego łatwiej będzie np. odsprzedać, jednak satysfakcja z samego pomysłu na takie coś, czy już samego budowania, a potem użytkowania jest niesamowita, ale oczywiście dla każdego co innego, ja szanuje zdanie i podejście różnych Ludzi, ale akurat w moim przypadku takie COŚ daje mi największą satysfakcję. Chciałbym napisać coś dla autora tematu: kup to, co będzie po prostu sprawiać Ci największą radość, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi! ![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Większy (z oifiarami itd) to może nie, ale w zasadzie na każdym TD coś się wydarza raczej. Przy czym miny właścicieli cywilno-drogowych wozów są mocno zatroskane, tych co to drzwi ze śmietnika i szybszych - w ogóle, no jedynie z końca zabawy danego dnia to tak.
Co do Evo podobne mam obserwacje, ale to jednak wóz rajdowy genetycznie, nie wyścigowy. Evo na tych krętych gładkich torach na sucho to za szybkie jak na te konie i doładowanie i napęd , to nie są , ośki znacznie lżejsze i stąd podstawowa przewaga, przynajmniej tam gdzie mało prostych żeby wcisnąć po prostu gaz i czekać. Generalnie z moich obserwacji to niemal wszystkie cywilne (czytaj ciężkie) wozy na krętych krótkich torach o jakich pisałeś , się męczą. Jęczą , miotają, płużą przodami, przegrzewają hamulce itd. Na krótkie tory z wymienionych aut to Mazda, na dłuższe Porsche. Tak bym obstawiał. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
Poprzedniej wiosny zacząłem rozważać podobny wariant jak autor tematu.....
jednak ja za bardzo lubię psuć auta - wypruć tapicerkę, wstawić kubły, założyć gwint, wyciąć nadkola pod większe felgi... - znudziłoby mnie auto w specu seryjnym nawet jakby to było porsche ![]() tak więc co kto lubi -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Nigdzie nie napisałem, że auto zostanie w serii przez cały okres mojego posiadania tylko, że chce auto wstępnie przygotowane bez potrzeby instalacji zawiasu, upgrade hamulców, chłodzenia nim pierwszy raz wyjadę na tor. To zupełnie normalne, że będę potrzebował innych opon, klocków czy płynu, akurat nie lubię patrzeć na gołe blachy, więc tapicerkę raczej zostawię.
-------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Gt86 + dedykowany zestaw turbo/kompresor i będziesz zadowolony. Oprócz niskiej mocy na standardzie to typowe auto sportowe, które daje frajdę z jazdy, teoretyczne 4 miejsca, napęd na tył, szpera w standardzie, w miarę niska masa i możliwość wyłączenia całkowicie wszystkich kagancow. Uzywke na fv23 ogarniesz za 70-80tys, nowa powiedzmy 130.
-------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Dobra propozycja z GT86. Od paru postow ten temat do brzegu nie zmierza.
![]() -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Na 98.5% nie skończy się to na GT86, bo jeśli miałbym zaczynać od auta, w którym wszystko trzeba wymienić to Mazda jest dla mnie lepsza w każdej ważnej kategorii... w tym 200-300 kilo kary
http://www.zeperfs.com/en/duel4069-7495.htm jedyną drobną wadą jest brak dachu -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Co jak pamiętamy jest plusem w Corvette.
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
To taka wada i zaleta, po prostu do Mazdy trzeba dokupić porządny rollbar w razie czego, a do Vetty już nie koniecznie, fakt, że jedynym autem z pełnym sztywnym dachem przenoszącym większe obciążenia jest Cayman.
-------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Moim zdaniem fakty są takie, że nie wiesz czego chcesz i dlatego tak Ciężko Ci się zdecydować.
Raz auto ma być konkurencyjne (nie wiem, czemu punktem referencyjnym jest Mustang po wydechu), potem parę sekund straty nie ma znaczenia i nie drę wszystko, więc nie pójdę w zielone. Dlatego - moim zdaniem potrzebujesz rozwiązania kompromisowego. |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Może jeszcze do końca nie wiem dokładnie czego potrzebuje i sam się zastanawiam. Skoro nie mam kodów na kasę i nie kupuję bolidu F1 czy GT1 to każde rozwiązanie jest kompromisowe, można jedynie się spierać gdzie będzie granica tego kompromisu. Cały czas jednak jestem przekonany, że cel jest jasny, chce auto które możliwie dobrze się prowadzi i potrafi pojechać szybko po torze, zachowując jakieś minimum właściwości ulicznych, a to czy będę go potem wykorzystywał w 90% czy 30% to już mój problem. Widzę, że z tego tematu na moment obecny wyciągnąłem wszystko co mogłem i wchodzimy w etap bicia piany.
-------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Moim zdaniem tak bardzo chcesz tę MX-5, że żonglujesz kryteriami tak, żeby na nią wypadło. Skoro tak ją chcesz, to ją kup, bo jak wybierzesz cokolwiek, co lepiej wpisuje się w kryteria, to i tak będziesz żałował, że to nie MX-5.
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 05 July 2017 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie rozumiem, czemu odpada M2... może czegoś nie dostrzegam (?)
-------------------- Sikor#44 - Trener motocyklowy
_https://www.facebook.com/Sikor44/ _https://www.instagram.com/sikor44 |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
Tak to czytam, chcesz upalać na torze i masz problem, że ubezpieczenie drogie? 15tys? litości. Ac to około 2,7 wartości auta bynajmniej w moim przypadku (w hestii auto 200k około 6000zł). Ja przez ostatnie 3 lata wrzuciłem w stare s3 30tys... nie byłem ani razu na torze, przy ostrym upalaniu pewnie bym ten budżet zwiększył dwa razy a to kompakt. Licz się z tym, że potencjalnie możesz to rozbić i ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania. Jak nie stać ciebie na utratę 200tys w razie wypadku, to odpuść sobie takie pomysły. Kup coś typu mustang i ciesz się lub jedź na torze na 50% możliwości by nie było niespodzianki, a wtedy pech olej wylany lub ktoś inny w ciebie wjedzie.
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Widzę, że zaczynają się coraz to głupsze posty i nie chce mi się odpowiadać na to samo kolejny raz. Jeśli ktoś ma coś do dodania w temacie aut to spoko, jak ktoś chce prowadzić analizę czego chcę i ile razy się rozbije w jakich okolicznościach to nie ma potrzeby. Dzięki, wszystkim za odpowiedzi, teraz potrzebuję czasu na obejrzenie kilku aut i na postawie tego co wiem coś na pewno wybiorę.
-------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Daj znać gdy już coś wybierzesz, jestem ciekaw
![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: z kosmosu ![]() |
Sprowadz sobie jakiegoś mocnego elise najlepiej silnik N/A hondy.
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Lotus-Eli.../273892644.html https://www.mobile.de/pl/Samochod/Lotus-Eli.../267386816.html https://www.mobile.de/pl/Samochod/Lotus-Eli.../266859050.html Bedzie tanio do upalania i bardzo szybkie. Będzie też radość ulepszać, grzebać, modyfikować. Ewentualnie opel speedster? ale lepsza opcja lotus N/A. W aucie za około 100-200k nie pogodzisz "profi"upalania z jazdą po bułki. |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
A aspekt wzrostu w takim Lotusie ? 190cm / 100kg (sam mam podobnie to wiem ze to problem nieraz, w pakiecie odpowiednie rozmiary butów itd. ) i to z kaskiem ? Już w Maździe z tym problem jest, może kubełek nisko postawiony to poprawia, taką nie jeździłem.
Co innego ciasny kokpit i kilka kółek na trackdayu plus właśnie kombinacje z fotelem , pozycją aby głowa nie wystawała ponad rollbar (a zdaje się powinien szczyt kasku być więcej niż 5 cm poniżej), a co innego tym na codzień jeździć, w tym zima i buciory i kurtki itd. , czy choćby dojazdy w kubełku. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: z kosmosu ![]() |
no te 190cm to lipa może być
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 16:17 |