Shoutbox 0 nowych PW 



11 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Szybkie RWD na zakręty
h8r
post Wed, 06 Mar 2019 - 13:40
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





Z racji tego, że sprzedałem moje stare RWD szukam nowej emocjonującej zabawki. Zależy mi, żeby auto było szybkie w zakrętach, osiągi na prostej mają już mniejsze znaczenie... ale też czasem zdarza mi się wyprzedzać. Zależy mi, żeby było konkurencyjne na trackdayach w Polsce na torach typu Jastrząb czy Poznań.
Auto musi:
-być RWD
-być street legal
-dojeżdżać i wracać na kołach z toru
-dawać frajdę z jazdy
-mieścić osobnika 190cm/100kg (z tym walczę biggrin.gif)
-możliwie lekkie
-w miarę świeże
-nie brzydkie
NIE musi być:
-dobrym daily
-autem całorocznym

Moje propozycje:
Lotus Exige S - lekki (choć aż 1200kg), silnik umieszczony centralnie, egzotyczny, tylko jeden egzemplarz do sprzedaży w Polsce, obawiam się, że będzie trudny w serwisowaniu (brak specjalistów), nie wiem jak wygląda awaryjność i koszta użytkowania, ale na opony na pewno będzie mnie stać smile.gif myślałem, że będzie zamiatać wszystko na torze, ale tak naprawdę wcale nie jest taki szybki, chyba przez technologię? musiałbym się przymierzyć, może być też zbyt hardcorowy już dla mnie

Corvette C7 Z51 - (raczej zwykła, mile widziany GS, raczej nie z06, raczej manual ze względu na grzanie automatu), dużo mocy, fajne na weekendowy lansowóz, dzięki dobrej elektronice już się prowadzi i jest konkurencyjne pomimo masy, targa na plus... na minus nieznana mi awaryjność i koszta użytkowania, wysokie koszta opon na felgi 20"... możliwy downgrade do 19, ale wciąż będzie drogo

Cayman S/GTS 981 - chyba najlepsze daily z listy, najlepiej wykonane, raczej PDK+sport chrono, nieznane koszta użytkowania i awaryjność, ale zakładam że będzie drogo, znacznie wolniejsze od dwóch powyżej, masa po środku, koszta opon

Mazda MX5 ND - tu mógłbym nawet wziąć nówkę 2019, bo więcej mocy i regulowana kierownica, tania w użytkowaniu, spodziewam się niskiej awaryjności, najlżejsza bo nieco ponad tonę, niestety strasznie wolna i na start trzeba wymienić cały zawias, opony, generalnie dużo tuningu nim wyjadę na tor robić czasy i nie wiem czy warto (przyniesie efekty), ale za to jest miata cup gdzie można konkurować z innymi w podobnych Mazdach, duży zapas budżetu który będę mógł rozsądniej spożytkować smile.gif

Budżet około 200k, jak auto będzie świeże to mogę się wspomóc leasingiem, jak będzie dobrym daily w mojej opinii to mogę się pozbyć Focusa i budżet będzie znacząco się zwiększy.

Inne propozycje?


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Mar 2019 - 13:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
burski
post Wed, 06 Mar 2019 - 14:05
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Jak targa jest plusem i rozważasz Caymana, to pomyśl też o Boxsterze.

Z wymienionych tylko o Porsche mogę coś powiedzieć:
- awaryjność, raczej bezawaryjne, ale jak coś się dzieje, to drogo.
- części eksploatacyjne na rozsądnym poziomie (podobnie do lepszych BMW)
- nie rdzewieje, dobrze wykonane, mało traci na wartości, na daily się nie nadaje - tzn. da się niby wszędzie pojechać i dojechać, ale jest męczące
- w Caymanie jest bardzo gorąco, silnik grzeje wnętrze, w Boxsterze raczej nieodczuwalne
- prowadzenie, czucie drogi, przyjemność z jazdy - dla mnie super.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Wed, 06 Mar 2019 - 14:30
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





Jeśli różnica w cenie byłaby większa to może być Boxter, ale Cayman, bo: sztywniejszy, lepiej wygląda, ma bardziej sportowe zawieszenie, kilka koni więcej, większa przestrzeń bagażowa.
Auto z klimą to chyba strasznie gorąco mi nie będzie + automat, po szutrach i 15cm krawężnikach skakał nie będę, co w nim takiego nie daily?


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Wed, 06 Mar 2019 - 14:37
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





GT86 + doładowanie?


--------------------
AGP GT17
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Wed, 06 Mar 2019 - 14:39
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(srbenda @ Wed, 06 Mar 2019 - 14:37) *
GT86 + doładowanie?

Wolę Miata ND + doładowanie, bo 200 kilo mniej na start. smile.gif


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Wed, 06 Mar 2019 - 15:32
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(h8r @ Wed, 06 Mar 2019 - 14:30) *
Auto z klimą to chyba strasznie gorąco mi nie będzie + automat, po szutrach i 15cm krawężnikach skakał nie będę, co w nim takiego nie daily?

Klima klimą - ja jeździłem ostatnio polskim latem i moim zdaniem się nie wyrabiała - z nawiewów zimne, a za plecami ogień.

Przede wszystkim zimą jest niedaily, zwłaszcza parkowanie na mrozie - gdzie lód/śnieg rozmarza pod silnikiem, potem auto stygnie i masz pod kołami napędowymi mega szklankę. Auto jest słabo zwrotne w manewrach, nic nie widać do tyłu przy parkowaniu równoległym, sporo pali... Nie mówię, że się nie da, ale jest to dość uciążliwe auto w tej kategorii.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Wed, 06 Mar 2019 - 15:53
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





Tu się zgadzam, ale pisałem, że auto nie musi być całoroczne i tak naprawdę każde z tych aut jest niezimowe... ogólnie chłodzenie we wszystkich autach z silnikiem umieszczonym centralnie jest problemem, a to najlepszy możliwy układ. No i dzięki za cenną opinię. Jakiegoś brudasa typowo na zimę i do wożenia różnego gnoju zawsze będę miał, tylko może coś tańszego.


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Wed, 06 Mar 2019 - 15:59
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Ja się odnosiłem do tego:
CYTAT(h8r @ Wed, 06 Mar 2019 - 13:40) *
jak będzie dobrym daily w mojej opinii to mogę się pozbyć Focusa

Ja bym się nie pozbywał Focusa.

Co prawda nie mam doświadczenia z Lotusem, ale wydaje się o wiele mniej daily niż Cayman.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xero
post Wed, 06 Mar 2019 - 16:42
Post #9


User
Dołączył: Tue, 07 December 2010





M2


--------------------
Ford Fiesta ST150 Race Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Wed, 06 Mar 2019 - 16:55
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Idąc w tym kierunku, to można też pomyśleć o Mustang GT. Ale kolega chyba szuka czegoś bardziej radykalnego.


--------------------
AGP GT17
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scoobany111
post Wed, 06 Mar 2019 - 17:22
Post #11


User
Dołączył: Thu, 21 February 2013





Miałem podobne założenia, tylko z warunkiem daily, kończy się na nowym M2 competition...Budżet trochę wiekszy ale nowe z salonu,nowy model etc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Wed, 06 Mar 2019 - 18:26
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 09 June 2012





corvette c7 będzie ciężko znaleźć bezwypadkową za 200tys. Każde z tych auto będzie drogie w utrzymaniu, szczególnie jeśli jest używane. W kwocie 200tys mustang jest naprawdę sensowną propozycją rwd 5.0 litrów po lekkich modach da się przekroczyć 500 koni w n/a. Wersja po lifcie ma 10 biegowy automat. Z dobrym wydechem i oponą na torze uważam, może dać sporo funu.( nie będzie najszybsze).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Wed, 06 Mar 2019 - 18:49
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





Fakt, że być może zbyt optymistycznie poszedłem z budżetem i propozycjami, ale też ceny z ogłoszeń nie muszą być cenami sprzedażowymi, a ja gotówkę cały czas gromadzę i nie muszę mieć auta jutro. Ogólnie będzie ciężko znaleźć Vetkę bezwypadkową, więc zakładam, że trafię taką dobrze zrobioną, ale przynajmniej z moich propozycji to auto, które daje najwięcej osiągów za złotówkę. Mustang po wydechu z masą 1.8t nie ma co szukać na torze, przynajmniej na takim o jakim ja myślę. Wolałbym już dłubać tą miatkę, żeby mieć tanie auto w utrzymaniu i ganiać za mustangami. M2 Competition jest w sumie dobrą propozycją, ale też nie do końca w tym budżecie i ja osobiście nie ślinię się do tego auta tak jak do tych co wymieniłem, dodatkowo blokady psychiczne w upalaniu nowego auta na torze i ogromna utrata wartości w pierwszych latach.


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Wed, 06 Mar 2019 - 19:05
Post #14


Super User
Dołączył: Sat, 09 June 2012





Jeżeli możesz poczekać, to bym jednak kupił corvette. Co do utraty wartości mustanga, w każde z tych używanych aut włożysz więcej, niż utrata wartości mustanga, mowa o użytkowaniu typowo torowym i częstym upalaniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Wed, 06 Mar 2019 - 19:13
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





A może by tak Abarth 124 i mody na ~300KM? Lekkie, dobrze się prowadzi, względnie tani w utrzymaniu.


--------------------
AGP GT17
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 06 Mar 2019 - 19:14
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Możesz ten temat przejrzeć
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...48222&st=20
Ogolnie lotus to ciężkie auto do wsiadania dla wysokich osób


Może używana alfa 4c lub Alpine a110?


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Wed, 06 Mar 2019 - 19:17
Post #17


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(rwtnt @ Wed, 06 Mar 2019 - 19:05) *
Jeżeli możesz poczekać, to bym jednak kupił corvette. Co do utraty wartości mustanga, w każde z tych używanych aut włożysz więcej, niż utrata wartości mustanga, mowa o użytkowaniu typowo torowym i częstym upalaniu.

Ale Mustang też będzie kosztował, tak samo będzie trzeba kupować dobre opony, klocki, dodatkowo pewnie zawias będzie do zmiany, dodatkowe chłodzenie, żeby nie zabić tego automatu za szybko, plus szybka utrata wartości, którą wymienione wyżej auta mają już za sobą. Na plus jest oczywiście to, że nowe auto mniej zużyte powinno się mniej psuć i jest gwarancja, której Ford nie musi uznawać jak odkryje co się dzieje z autem... co pewnie trudne nie będzie.

Założyłem taki temat, żeby się dowiedzieć od ludzi, którzy mieli jakąś styczność z tymi autami co w nich się najprawdopodobniej popsuje i jak drogie jest użytkowanie. C7 już widzę, że będzie najdroższa pod względem opon, które jeśli auto nie będzie się psuć pewnie zje komplet na sezon.


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 06 Mar 2019 - 19:22
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Jeśli chodzi o koszta to lekkie auta są nie do przebicia bo opony klocki łożyska półosie nie chcą się zużywać przez parę lat upalania. I psuć też niekoniecznie się psują. Ale nie dają też namiastki komfortu. Jako auta na tor ok. Jako auta do pojeżdżenia po ulicy to jedna wielka udręka.
Lotus hardcore, waga 850kg, alfa 4c ciut lepiej i 1000kg, sporo lepiej że wsiadaniem Alpine a110 i już 1100kg, a cayman to już 1400.
Co do MX5 to waga 1050 a nowa nd ma już 184 konie i przyspiesza dużo lepiej niż wersja 2018 160 koni choć to nadal 29s do 200km/h.no ale cena 100tys zł
Ja bym celował w Alpine bo serwis i zakup części myślę dużo tańszy niż u Porsche.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Wed, 06 Mar 2019 - 19:43
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





Taki Lotus to jest prawdopodobnie max hardcoru jaki potrafię znieść i musiałbym pewnie się przymierzyć, jak się wsiada, czy dam radę tam usiąść w kasku, dojechać 300km na tor itd. To ma być raczej zabawka, ale chciałbym z tego auta też korzystać poza torem na zasadzie wieczornych przejażdżek czy jakiś weekendowych krótkich wycieczek, pojechać do galerii czy kina. Taka wieczorna jazda fajnym autem jest dla mnie bardzo relaksująca i przyjemna pod warunkiem, że nie boli głowa dupa i nogi od jazdy. Rozważam tego pomarańczowego Exige V6 S to on ma jakieś 1150-1200kg już i pod wzlędem opon byłby spoko, nie wiem jaka jest dostępność innych części choćby klocków, teoretycznie nie ma tam kosmicznej technologi to serwis może nie będzie straszny. Z innych lekkich 4c nie bardzo mi leży, nie widziałem, żeby ktoś to upalał, lagujący turbo silnik i wolna skrzynia mnie nie pociągają, trochę bardziej pasuje mi a110, ale z kolei to świeże auto bez aftermarketu, będzie problem żeby choćby zawias wymienić, nieprzetestowane, a takie Lotusy lataja po torze na całym świecie. smile.gif I oczywiście wiem o nowej Miacie, na plus jest ogromny aftermarket, w zeszłym roku ktoś zrobił tą starszą ~180km 7:37 na Nurbie (a ten tor promuje mocne auta), więc potencjał ma. Siedziałem w środku i dużo miejsca to nie ma, ale się mieszczę.


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Wed, 06 Mar 2019 - 19:57
Post #20


Super User
Dołączył: Sat, 09 June 2012





Co do lotusa to silnik jest z toyoty 3.5 v6 + kompresor, więc z częściami nie ma aż takiego dramatu. Gorzej jak auto uszkodzisz na torze, to się zdarza wypadniesz uderzysz w bandy, kupienie zderzaków elementów karoserii nie będzie łatwe i tanie. Ceramiki nie ma więc heble jakoś cenowo przegięte nie są. Moim zdaniem może warto podjechać i go obejrzeć, długo stoi takie auto potrzebuje amatora. Pewnie za okolice 200tys da się go kupić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 18 June 2019 - 01:03