HotHatch do 50k |
HotHatch do 50k |
Fri, 15 Feb 2019 - 20:43
Post
#61
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
Temat z tsi/tfsi zawsze jest ciekawy Osobiście znam tylko jeden przypadek osoby która twierdziła że jej egzemplarz oleju nie pali, reszta otwarcie jeździ z butelkami w bagażniku, palą różnie, jeden mniej drugi więcej, licząc finansowo dramatu nie ma a odczucia z jazdy naprawdę są w porządku. Dopiero w sylwestra wspomniany wcześniej właściciel będąc "oczarowanym" sylwestrowym wieczorem rad był opowiedzieć jaka jest prawda i z olejem i z awaryjnością salonowego egzemplarza poniżej 100 tys. przebiegu
Swoją drogą ciekawostka |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 15 Feb 2019 - 20:43
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 15 Feb 2019 - 21:57
Post
#62
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 03 June 2009 |
|
|
|
Fri, 15 Feb 2019 - 23:12
Post
#63
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
Ja jeszcze ani razu nie dolewalem oleju.
Ale nie mam tez misji zeby kogos przekonywac do tsi. Jak komus to poprawi humor moge tez twierdzic ze dolewam litr co tankowanie. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
gość_bartez90_* |
Sat, 16 Feb 2019 - 08:19
Post
#64
|
|
To też trzeba odróżnić, że tfsi nie mają fabrycznej wady poboru oleju (poza pewnymi przypadkami ea888 z lat 2008-11, np w audi a4/a5). Nie będą więc brały oleju od razu, ale jeśli ktoś kupuje 15-letniego HH z przebiegiem 200tys+ i silnikiem tfsi to różnie może być i wtedy można spodziewać się najgorszego. Oczywiscie nie w kazdym przypadku, ale czesc na pewno bedzie brala olej bo wiadomo jak tym sie jezdzi.
Jak miałbym kupować 15-letnie tfsi z dużym przebiegiem to wolałbym np 3.0tfsi z a6 c6, gdzie z uwagi na wielkość auta przynajmniej na tor nie było jezdżone. Dla mnie jak kupować HH to do 10 lat i z nie jakimś wysokim przebiegiem, ale to się tyczy wszystkich aut tego segmentu, nie tylko tfsi. Macie jakieś opinie o 3.0tfsi? Ktoś ma tutaj? |
|
|
Sat, 16 Feb 2019 - 09:52
Post
#65
|
|
Super User Dołączył: Thu, 23 October 2003 Skąd: Białystok |
Nie tylko 2.0 bierze olej, 1.4 też się łapie do tej niechlubnej kategorii
-------------------- Renault Talisman Grandtour TCe200 EDC
Honda S2000 AP1 - płakałem jak sprzedawałem |
|
|
Sat, 16 Feb 2019 - 10:50
Post
#66
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Sąsiada s6 c7 też wcina olej i w ASO usłyszał że tak ma być
|
|
|
gość_bartez90_* |
Sat, 16 Feb 2019 - 11:33
Post
#67
|
|
Fajne ASO i fajne standardy
|
|
|
Sat, 16 Feb 2019 - 12:21
Post
#68
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Zużycie wg aso jest normie
|
|
|
Sat, 16 Feb 2019 - 13:32
Post
#69
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice |
to jest chyba setny temat o 2.0 i robi się to nudne, ja bym to podsumował tak, bierz 2.0 bo to zajebisty silnik, na 95% będzie nie brał oleju albo będzie go brał tak mało że nawet tego w kieszeni nie poczujesz..a jak trafisz na zajechany egzemplarz to za 6 tysi naprawisz ten pobór oleju jak zacznie Ci juz tak przeszkadzać, proste.
-------------------- Męczennik od elektryków :)
|
|
|
Sat, 16 Feb 2019 - 15:43
Post
#70
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
bierz 2.0 bo to zajebisty silnik, na 95% będzie nie brał oleju a ja obstawiam że na 99% będzie brał olej, bo musi brać olej, jest źle zaprojektowany i kijowo wykonany. Jakby przytoczona statystyka była prawdziwa to nie było by tylu firm zajmujących się naprawą tych zajebistych silników. CYTAT Nie tylko 2.0 bierze olej, 1.4 też się łapie do tej niechlubnej kategorii 1.4 ma jeszcze inne gorsze problemy niż pobór oleju, ale pewnie też znajdą się zakochani użytkownicy, którym się nie psuje, bo co druga wymiana oleju jest razem z silnikiem. Toż to czynność eksploatacyjna, wystarczy odżałować i nie marudzić. Sam mam na podwórku dwa vagi, tyle że mają pousuwane wady fabryczne, najważniejsze żeby być ich świadom w momencie zakupu i kupić za odpowiednią cenę, także jak coś jest gównem to dla dobra ludzkości nie nazywajcie tego miodkiem bo ktoś się może poczuć oszukany po zakupie. |
|
|
Sat, 16 Feb 2019 - 17:14
Post
#71
|
|
Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa |
Ja mam 3 vagi (2tfsi i 1 fsi), żaden nie bierze ilości oleju, które dyskwalifikowały by je z użytku. Jednym zrobione ponad 250k km (może dla kogoś to nie dużo, ale czasy 1.9 tdi już minęły i teraz tyle bez remontu to jest ok wynik )
W w dwóch był problem klapek w dolocie (nie jest to prawdziwy problem tylko pierdoła), w jednym usunięto klapki i remap +35% mocy bez jakichkolwiek zmian mechanicznych, upalany od tego czasu (sławetne 2.0tfsi) pali śmiesznie mało, olej między wymianami czasem dolewany, czasem nie. 270koni quattro dsg spalanie normalna jazda 8,5l/100, (tryb mieszany, jazda jak wszyscy, nic szybciej). Mogę podesłać zdjęcia/filmiki z jazdą i spalaniem, bo mam tego mnóstwo. (oczywiście jak robisz próbę 0-200 to zobaczysz ponad 20l/100km). Ja osobiście wolałbym żeby mi silnik palił olej i podawał jak tfsi niż zamulał jak osioł, ale "honorowo" nie palił. Oczywiście przesadzona cena audi na rynku wtórnym w PL to swoją drogą, ale na to już nic nie poradzę. |
|
|
Sat, 16 Feb 2019 - 22:17
Post
#72
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 |
te bajki o 2.0 opowiadają w 99% osoby które nigdy takiego auta nie miały do tego najczęściej hejterzy i wyznawcy peugeotów, renault czy innych japonskich marek... No ale po co tyle hejtu mówisz o hejcie a sam go dokarmiasz... mieszasz w to jeszcze wyznawców innych krajów. Prawda jest taka że... czy to jest bmw czy to jest gr.vw wiele im się wybacza i tyle. Ale jest wielki plus tsi który jest ponad wszystkie kłótnie... gr. vw wstrzeliła się w segment rynku poszczególnymi modelami/wersjami aut tam gdzie innych nie ma. I tak jak tu przytaczane golfy gti jeszcze jakąś konkurencje mają tak już wszystkie golfy r/rs tej konkurencji nie mają. Więc jak będę szukać czegoś co mi zastąpi obecnego wariata to bardzo mocno będę się zastanawiać na golfem 7R albo Rs3 ... za golfem przemawia cena a za RSem pojemność której się nie oszuka Oczywiście mając z tyłu głowy możliwe problemy. .najczesciej tacy którzy nie mogą przeboleć że te malutkie 2.0 z tej niedobrej niemieckiej marki po programie i wydechu w wersji np 7r robią powtarzalne 3.9 do 100. Akurat na to co napisałeś ludzie ogarnięci motoryzacyjnie kładą wiesz co... to tak jak spotkają się Janusze i ścigają się na tabelki... |
|
|
Sun, 17 Feb 2019 - 17:01
Post
#73
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 |
Ja mam 3 vagi (2tfsi i 1 fsi), żaden nie bierze ilości oleju, które dyskwalifikowały by je z użytku. Tylko pytanie jakie to są ilości bo wg mnie tak najogólniej mówiąc we współczesnym świeżym aucie i zdrowym żadnego płynu nie powinno ubywać, bo jak olej to dlaczego by nie płyn chłodniczy, albo hamulcowy, albo w skrzyni? I to raczej nie jest norma. Jak komuś minimalnie weźmie to spoko ale wg mnie tutaj mówimy o dość sporych ubytkach. Poza tym mam wrażenie że większość nie rozumie co to znaczy jak ubywa oleju, to nie płyn do spryskiwaczy, za chwilę się okaże że kopcenie na niebiesko w benzynie to też norma. |
|
|
Sun, 17 Feb 2019 - 17:26
Post
#74
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
Porównujesz przysłowiowe "podpijanie" oleju do ubytku płynu hamulcowego? Dobrze się czujesz?
No oświeć nas wszystkich co to oznacza, jak ubywa oleju w silniku. |
|
|
Sun, 17 Feb 2019 - 17:59
Post
#75
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 |
No właśnie ja się czuje dobrze, natomiast niektórzy chyba nie do końca, a co to za różnica czy płyn hamulcowy czy olej ? Usterka jedna i druga i auto nie jest sprawne i tyle w temacie olej w samochodzie to nie to samo co woda w butelce do picia, to jest układ smarowania, jeśli ktoś ma takie podejście to w sumie różnicy pomiędzy 30 letnim Golfem 3 a takim tfsi ni widzę.
To będzie postępować, także w sumie będzie można zaoszczędzić bo nie będzie trzeba tego oleju wymieniać. Pomijam już stan turbo przy takim czymś, ciśnienie oleju itd i wiele innych rzeczy No ale jak widać nie czuje się dobrze przecież takie czasy, kopcenia, brania oleju itd..to dziś norma |
|
|
Sun, 17 Feb 2019 - 18:03
Post
#76
|
|
Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa |
Nie no spokojnie, dlatego napisałem o przebiegach rzędu 250k km+.
tzn. powiem tak, jak komuś przeszkadza dolanie litra oleju co powiedzmy 6k km, a oprócz tego ma 250k km bezusterkowej jazdy to cóż... nic lepszego nie zaproponuję |
|
|
Sun, 17 Feb 2019 - 18:10
Post
#77
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 |
Bezusterkowej owszem ale do czasu... a potem już będą koszty i co tylko chyba że się ucieknie z autem do żyda w porę..
|
|
|
Sun, 17 Feb 2019 - 18:13
Post
#78
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 |
Miłoszz kup sobie forda focusa st i przestań narzekać na to 2.0tfsi/tsi bo w życiu żadnego auta z tym silnikiem zakładam nie miałeś, bo albo nie stać albo lubisz hejtować
|
|
|
Sun, 17 Feb 2019 - 18:43
Post
#79
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Ciekawe jak emisja spalin przy silniku który bierze litr oleju na tysiąc i czy takie auto przeszloby przegląd czy raczej dowód został cofnięty.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 17 Feb 2019 - 18:47
Post
#80
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
Różnica jest przede wszystkim taka, że ubytki oleju mają znikomy, żeby nie powiedzieć żaden wpływ na bezpieczeństwo, w przeciwieństwie do wspomnianego płynu hamulcowego.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 23:04 |