Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: HotHatch do 50k
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2, 3
MateszJJJ
Siema. Szukam następcy megane 2RS. Jestem w jego posiadaniu od 2 lat, ale chciałbym zmienić na coś innego - nowszego.
Auto będzie używane na codzień. 3/4 razy w roku wyskoczę amatorsko na tor (4fun), weekendami lubię skoczyć na jakiś spot i polatać szybciej. Nie przerażają mnie rzeczy typu twarde zawieszenie głośny wydech itp (a wręcz cieszą)
Koniecznym wymogiem jest albo niskie spalanie pb w trasie, albo możliwość instalacji LPG. Robię rocznie jakoś 20tys km a nie chce płacić po 70zl za 100km - teraz 10l gazu = 100km smile.gif
Chce aby auto się pewnie prowadziło, było zwinne, zrywne, dawało fajne odczucia z jazdy, dobrze przyspieszała i dobrze hamowało. Napęd albo przód albo 4buty. Ilość drzwi jest obojętna, ale 5D na plus. Skrzynia także obojętna. Koniecznie auto z turbo.

Zastanwiam się nad megane 3RS (i od razu kit startowy : HR, wydech, wagner, program,lpg)
Ale oglądałem tez golfy 6R (sprowadzić lekko obitego), albo audi s3 - tylko tutaj już gazu nie wrzucę hmm..
Ten golf baaardzo mi się podoba - ktoś może coś o nim więcej napisać? Jak spalanie? Jakie koszty takiego codziennego użytkowania?

Co byście polecił w tym przedziale cenowym dla młodego chłopaka który lubi od czasu do czasy ostrzej polatać?
rwtnt
Sam mam s3 8p, co do serwisu hmm to zależy co kto lubi wrzucę zestawienie kosztów (kilka razy już wrzucałem dla znudzenia smile.gif Auto pali średnio 9.5-10 litrów. W trasie do 80-100 7-8,5. 120-140 9-10 litrów. 180km/h około 13. W mieście normalna jazda 10-12, przy ostrej 18-25.

Megane jest lekkie fajne na zakrętach i na torze. S3/6r to kompromis na co dzień i 4x4 daje możliwość zrobienia około 4.5 do setki za rozsądne pieniądze.

Moje 9 letnie wtedy s3 wypluło 278 i 365nm przy przebiegu 150tys po małych modach 342,5hp/450nm z możliwością podniesienia na 360-380 /480nm w zależności od paliwa.
Musisz się zastanowić czego chcesz czy daily z pazurem typu s3/6r czy mały wariat= megane rs

Tu masz zestawienie kosztów:

125tys wymiana sprzegla 2000zl
135tys tarcze klocki przód + tyl 2000zl
opony letnie 2014 7-8tys przebiegu zimowe rocznik 2016 3tys przebiegu 2500zl
lampy tylne wymienione na po liftowe 350zl
przy 147 serwis olejowy 250 zl
przy 152 nowe gwintowane zawieszenie + laczniki stabilizatorów, naprawa hamulca recznego ustawiona zbieznosc przód i tyl 1650 zl
przy 154 nowe swiece + cewka zaplonowa na 3 cylindrze, nowy glosnik z prawej strony pasazera i wymiana modulu podswietlenie tylnej rejestracji 600 zl
przy 155 tys tloczek pompy paliwa i odma lancuszek, napinacz, oraz zawór dv, waste gate, swiece 2500zl
156tys wahacze przednie, laczniki stabilzatorów, olej wraz z filtrem, filtr kabinowy, powietrza, paliwa, plyn hamulcowy, wycieraczki przednie 1700zl
158tys czyszcznie silnika i kolektora z nagaru, serwis klimatyzacji, czujnik polozenia walu 1611zl 02.08.2017r. uklad dolotowy 700zl
158tys rozrzad, pasek klinowy, olej z filtrem w haldexie, plyn chlodniczy 1400zl 19.08.2017r.
159tys. cewki zaplonowe 4x z audi r8 370zl zawór rs4 245zl downpipe 1550zl 1100zl regeneracja przekladni + montaz, zbieznosc 80zl, lozyska mcpersona 210zl,
nowy alarm, kluczyk 350zl, wklad ulepszony pompy paliwa 1300zl, akumulator 350 zl,
159 tys strojenie i usuniecie klap w dolocie 1000zl
162tys.lacznik walu napedowego, uszczelka kolektora wydechowego, uszczelka dekla, uszczelka splywu oleju, kevlar na tarcze sprzegla + regulacja docisku, uszczelka kolumny kierowniczej, wymiana oleju w skrzyni biegów i dyfrze z przodu, plyn chlodniczy, olej w silniku, klima, wyjecie silnika i uszczelnienie, przeglad skrzyni biegów i uszczelnienie, czyszczenie turbo + wg itp., wymiana elementów pompy paliwa mebrany, spawanie wydechu, wymiana uszczelek turbo itp., ogarnianie czujników itp. 3650zl
163tys haldex wymiana, poduszka silnika, zbieznosc 1150zl
164tys wymiana pompy niskiego ciśnienia 1400zł

Paliwo myślę to najmniejszy problem smile.gif
MateszJJJ
Kusi mnie 6R.
Jak wyglada sprawa DSG i ogólnie silnika TSI?
Jakie są jakie wady?
Coś tam często pada? Coś się psuje w większości aut (jakaś wada fabryczna)?

Jak z napędem? Wytrzymały jest?

Jak wyglada sprawa modyfikacji?
Rozumiem ze zestaw startowy to chociaż DP + intercooler. Jakie przyrosty po takim start kit”cie (wydech,IC,remap) mozemy uzyskać na papierze i mniej więcej 0-100 i 100-200 jak wyglada?


W tej chwili na wylot znam tylko Reno.
Pozdro!
Honada
Bezobslugowe laugh.gif

PS. Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać.

http://www.racingforum.pl/Remont-TFSI-Wars...in-t148389.html
rwtnt
Co do dsg to 200-250tys i remoncik. Sprzęgła, koło dwumasowe, mechatronika plus minus 7-12tys. wymiana oleju raz na 4 lata lub 60tys km.

Bhz i cdla nie mają takich wad... Wymienić rozrząd, łańcuszek na wałkach i napinacz, popychacz pompy paliwa i jest ok.

Napęd zniesie sporo... manual potrzebuje wymiany sprzęgła powyżej 500nm kevlar styknie do 480nm w manualu.

W s3 przed liftem bhz wkład pompy paliwa, dolot, dp, zawór z rs4 i masz 360hp intercoolera nie potrzebujesz. W golfie r trzeba cooler wymienić.

Zależy od skrzyni manual 4,5-5 do setki dsg pewnie niskie 4 da radę. 100-200 11-12 sekund z dsg okolice 15sekund 0-200 z zegarów. 370-380koni 480nm
Honada
Wszystkie 2.0 TSI czeka remont, prędzej lub później, w zależności od eksploatacji. Byłem ostatnio u Łukasza i nie słyszałem, żeby coś się zmieniło.

W forum Audi S3 pierwszy z brzegu cytat:

"W S3 2007-2008 są BHZ które najwięcej oleju biorą. W polifcie 2009+ są już CDLA (w A3 CCZA) które mają poprawione pierścienie ale też potrafią troche oleju brać, taki urok TFSI."

A nadmierny ubytek oleju to jeden z wielu efektów jakie niesie za sobą starzenie się tych silników. Bezpośredni wtrysk też przecież okazał się problemem z czasem i dopiero EA888 sobie chociaż z nim trochę poradziła.
bartez90
Ea888 to akurat najwiekszy syf, przynajmniej te do 2012 roku wiec nie wiem w czym sobie poradzily. Starsze ea113 na pasku sa lepsze i niekatowane egzemplarze nie biora oleju.
MateszJJJ
Czyli teoretycznie Rka z niskim przebiegiem (60/80tys km) która była użytkowana przez kogoś ogarniętego powinna się dobrze trzymac?
Którego rocznika dokładnie szukać? Mówicie coś o oznaczeniach silnika.. z jakim oznaczeniem szukać? Na co zwrócić uwagę?

I co myślicie o uszkodzonych autach z USA.. szukać czegos przez znajomych „sprowadzaczy” którzy by zbadali auto? Taki plus ze już coś tam bym miał odłożone na stage2. Tylko to pewnie loteria?
Honada
CYTAT(bartez90 @ Mon, 11 Feb 2019 - 07:09) *
Ea888 to akurat najwiekszy syf, przynajmniej te do 2012 roku wiec nie wiem w czym sobie poradzily. Starsze ea113 na pasku sa lepsze i niekatowane egzemplarze nie biora oleju.

Z nagarem.
bartez90
CYTAT(Honada @ Mon, 11 Feb 2019 - 11:52) *
Z nagarem.


Na pewno tak samo dobrze jak z braniem oleju biggrin.gif
Honada
Kompletnie nie zrozumiałeś treści postów. Wszystkie silniki 2.0 TSI mają z czasem problemy albo z olejem, albo z nagarem, albo z jednymi drugim (i nie tylko z tym). Nowe konstrukcje EA888 wbrew zapewnień producenta nadal biorą olej, za to nagar w dolocie przestał być problemem. A to że stare miały pasek to oczywiście plus, ale dziwnym trafem do naszego warsztatu przyjeżdżają nadal stare A4-tki z 2.0 TFSI, które jednak też wciągają ponad 1l/1000 km i odsyłamy je do Łukasza jeśli kogoś stać na jego usługi. Te silniki są zajebiste pod względem wydajności i parametrów. Ale trzeba liczyć sie z tym, ze po 200 tys. km będzie potrzebny remont. A to czy bedzie to 220 czy 300 tys. km to zależy od wielu czynników.
bartez90
CYTAT(Honada @ Mon, 11 Feb 2019 - 13:18) *
A to że stare miały pasek to oczywiście plus, ale dziwnym trafem do naszego warsztatu przyjeżdżają nadal stare A4-tki z 2.0 TFSI, które jednak też wciągają ponad 1l/1000 km i odsyłamy je do Łukasza jeśli kogoś stać na jego usługi.


Dziwnym trafem od conajmniej 5 lat jestem czynnym użytkownikiem a4 klub i 90% użytkowników b7 z 2.0tfsi (a są ich setki) nie ma i nigdy nie miało problemów z braniem oleju (mając przebiegi ponad 300tys km czasami). Miałem cupre z nalotem 260k i też nie brała oleju. Znajomego a3 8p tfsi też nie brało oleju.
Tak więc nie zrozumiałeś treści mojego postu, bo co do zasady ea113 nie biorą oleju, ale zdarzają się egzemplarze zajechane, katowane, albo sytuacje gdy ktoś miał pecha i te egzemplarze biorą olej (takich jest 10, może 20%). Natomiast ea888 biorą olej i takich jest 99%.
Honada
No to teraz jesteśmy bliżej "prawdy" wink.gif Kwestia oszacowania jeszcze liczby osób na forum, które mają bezproblemowe audi z przebiegami powyzej 200 tys. km bo do Nas to już w zasadzie prawie każde przyjeżdza z takim nalotem (realnym, po zgraniu danych ze sterownika). Jeśli mowa o nowszych silnikach to odwiedzają Nas głównie Skody (ostatnio był roczny Sportline 2.0 TSI 280 KM brał 1,5 l/1000 km mając 14 tys. przebiegu) i VW. mamy też Cuprę 290 (EA888), która też już wciąga przy przebiegu 40 tys. km. Klient czeka do wiosny i wstawia na gwarancje. Silniki EA113 to z kolei najczęsciej Passaty i A4 (choć A4 jest może mniej, ale to może wynikać też z niższej popularności). Być może duza liczba EA113
jakie nas odwiedzają wynika z łatwej ich dostępności z racji niskiej dziś ceny. Ogólnie, Golf R fajna opcja, ale warto zostawić sobie z 8-10 tys. zł zapasu na start. Tym bardziej jak jeszcze z DSG.
bartez90
Co do nowych ea888 to nie mam wiele info, ale widzę że nie polecasz raczej biggrin.gif
Ja też słyszałem o przypadkach brania oleju przez nowe a4/a6 2.0tfsi. Może też tak być, że biorą podobnie jak poprzedna generacja. Całe ea888 możemy chyba wrzucić do jednego wora z napisem "nie polecam".
Już 3.0tfsi jest pod względem poboru oleju lepszym wyborem. Macie u siebie jakieś przypadki z tym motorem? Np w a6 c6 czy s4 b8?
MateszJJJ
A poza Rka jest coś fajnego z tym przedziale cenowym?
Jaki pomysł moglibyście mi rzucić?

Kusi mnie tez ta meganka. Już jedna mam i spodobało mi sie ta furka.
Wersja CUP 3RS : hamulce Brembo, w CUPie szpera i Recaro.
Po zestawie startowym (wydech, IC) jakies 310/320 km + fajne brzmienie + strzały z wydechu + fajne prowadzenie + fajne fotele + w sumie zajebisty wygląd.
Nie pije oleju, włożę do tego gaz. Jedyny minus max te 320 km ale to i tak dużo jak na takie autko i napęd tylko na przednia oś .
Hmm.. gdzieś tam z tylu głowa mówi ze reno to będzie dobry wybór.

Bo jak mam kupić Rke czy Scirooocco czy s3 i się wpakować w remont to trochę słabo :/
bartez90
Wez pod uwage ze tymi autami nikt do kosciola co niedziele nie jezdzil, tylko w wiekszosci sa upalane, co na tfsi ma raczej mocno destrukcyjny wplyw. Pytanie czy kupujac takiego golfa r czy s3 bedziesz mial szczescie i wszystko pojdzie dobrze, zrobisz 350km, czy bedziesz mial pecha i po zakupie wpakujesz kolo 10k w remont.
Megane 3 rs dla mnie jest pewniejszym autem mi sie wydaje, a w wersji cup nie bedzie prowadzil sie gorzej od w/w.
Noname93
Obawiam się jednej rzeczy a nawet to wiem bo sam jakiś czas temu do 50k fajnej sztuki szukałem i mi się nie udało.
Stety,niestety RS'ki trzymają cenę bardzo dobrze.
piwo
CYTAT(bartez90 @ Mon, 11 Feb 2019 - 18:13) *
Pytanie czy kupujac takiego golfa r czy s3 bedziesz mial szczescie i wszystko pojdzie dobrze, zrobisz 350km, czy bedziesz mial pecha i po zakupie wpakujesz kolo 10k w remont.

10tys na start po zakupie używek to w popierdolkach typu Punto sie pakuje by auto jeździło w miarę sprawnie więc ta kwota to żaden argument. Rozumiem ryzyko 30-50tys w coś niesprawnego czyli np remont silnika w BMW w serwisie.
http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic/23...dow-line/page-7
To już może zaboleć.
bartez90
CYTAT(piwo @ Mon, 11 Feb 2019 - 19:33) *
10tys na start po zakupie używek to w popierdolkach typu Punto sie pakuje by auto jeździło w miarę sprawnie więc ta kwota to żaden argument. Rozumiem ryzyko 30-50tys w coś niesprawnego czyli np remont silnika w BMW w serwisie.
http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic/23...dow-line/page-7
To już może zaboleć.


Miałem na myśli remont silnika za 10k, a nie włożenie w całe auto po zakupie 10k. Wiadomo że w takie s3 jak będzie zapuszczone i kupa rzeczy do wymiany to można i 30k w niedługim czasie włożyć.
piwo
Dla tego napisałem 10 tys na remont to nie tak źle skoro w BMW koszt naprawy 2,0 to od 38tys zl.
matteusz
CYTAT(bartez90 @ Mon, 11 Feb 2019 - 17:13) *
Megane 3 rs dla mnie jest pewniejszym autem mi sie wydaje, a w wersji cup nie bedzie prowadzil sie gorzej od w/w.

Nawet bez cup będzie prowadzić się lepiej wink.gif
Megane RS to sportowy samochód, S3/R to usportowione dupowozy, każdemu wg potrzeb.
Frolik
CYTAT(Honada @ Mon, 11 Feb 2019 - 13:49) *
No to teraz jesteśmy bliżej "prawdy" wink.gif Kwestia oszacowania jeszcze liczby osób na forum, które mają bezproblemowe audi z przebiegami powyzej 200 tys. km bo do Nas to już w zasadzie prawie każde przyjeżdza z takim nalotem (realnym, po zgraniu danych ze sterownika). Jeśli mowa o nowszych silnikach to odwiedzają Nas głównie Skody (ostatnio był roczny Sportline 2.0 TSI 280 KM brał 1,5 l/1000 km mając 14 tys. przebiegu) i VW. mamy też Cuprę 290 (EA888), która też już wciąga przy przebiegu 40 tys. km. Klient czeka do wiosny i wstawia na gwarancje. Silniki EA113 to z kolei najczęsciej Passaty i A4 (choć A4 jest może mniej, ale to może wynikać też z niższej popularności). Być może duza liczba EA113
jakie nas odwiedzają wynika z łatwej ich dostępności z racji niskiej dziś ceny. Ogólnie, Golf R fajna opcja, ale warto zostawić sobie z 8-10 tys. zł zapasu na start. Tym bardziej jak jeszcze z DSG.

A jak wyglądają z tym te nowsze 2.0TSI 252KM i 272KM montowane ostatnio w Superbie.... To też EA888 czy już inna konstrukcja? Też piją olej??
Honada
Ten Superb 272 KM to jest to samo co 280 KM tylko ma GPF. Wciąga oliwę. Nawet testowke miałem i dolewalem po 800 km bo spadł poziom, a miałem pod ręką Castrola.
As_
ciekawe jaka jest skala wciągania oleju w tych nowych
Mowimy o jednym na 100 czy jednym na 1000? Bo po forach jakoś się nie słyszy.
swirlization
a rozwazales coupe zamiast hot hatcha? E92 335i?
ledziu
CYTAT(swirlization @ Mon, 11 Feb 2019 - 22:19) *
a rozwazales coupe zamiast hot hatcha? E92 335i?

Następny ambitny typ w którym kompletnie nic się nie psuje i zawsze jest "poprawiony" wink.gif
Honada
CYTAT(As_ @ Mon, 11 Feb 2019 - 22:16) *
ciekawe jaka jest skala wciągania oleju w tych nowych
Mowimy o jednym na 100 czy jednym na 1000? Bo po forach jakoś się nie słyszy.

Tego nie wiem, ale faktem jest, że te pierwsze ea113 nie miały problemów z olejem mając mniej niż 50 tys. km. A w tym nowych modelach po 2012 roku problem taki się pojawia. Mój mechanik nie rozbiera tych silników, tylko kieruje dalej do specjalistów. Ale osobiście zastanawiam się czy VAG po prostu nie eksperymentuje cały czas z dostawcami pierścieni i próbuje co jakiś czas znaleźć tańszego a też dobrego dostawcę. Stąd też nie wszystkie te silniki mają problemy. Bo Cupra 290 która do Nas przyjeżdża ma raczej lekkie życie (nauczyciel informatyki z podstawówki nią jeździ) i jej właściciel nie katuje specjalnie tego auta. Sporadycznie cieszy się z mocy. A mimo to zużycie oleju to ok. 1-1,2 l/1000 km.
mile
W dwóch różnych silnikach w Cuprze 5F nie zaobserwowałem większego poboru oleju niż 1l/10 000km. Średnie spalanie oscyluje w okolicach 15-18litrów, zimą pod 20.
lovwelas
Mam na sprzedaz Leona Cupre R310 polift gdybyś był zainteresowany.
To jest moje 4 auto z silnikiem 2.0 TFSI z serii EA113 i z żadnym nie miałem najmniejszego problemu.
Oleju dolewałem maksymalnie 1l na 10 000km a warto dodac, że lubie sobie czasem pogonić auto.
Wielu moich znajomych ma auta z tym silnikiem, zarówno seryjne, jak i stage 2, stage 3 i żaden z nich, podobnie jak ja, nie ma problemu i nie narzeka.
Bardzo wdzięczne auta z dużym potencjałem.
Silniki z serii EA888 czyli Golf 6 GTI, Scirocco (nie R) itd. one lubiły sobie wypic oleju, ale to tez nie każdy egzemplarz.
rwtnt
Średnie spalanie 15-18 litrów błagam,,,,,,,,,,, tyle to można mieć średnio w rs6 a nie cuprze. Średnie 20 zimą? Te auta średnio palą 10.
MateszJJJ
Nie chce wpaść na minę i tak wydaje na zakup auta jakies 80% środków i 20% zostawiam na ogarnięcie. A jak kupię jakies 2.0Tfsi zajeżdżone które wymaga ogarnięcia hamulcy i zawieszenie + walnie DSG albo silnik to będzie klapa totalna. A jednak jak kupię to 2/3 lata na pewno zostanie u mnie (co równa się 60tys km).

Lepiej będzie kupić megane 3RS CUP od jakiegoś forumowicza albo grupowicza (gdzie ktoś prowadził tematem z autem i mam historie wypisana). Zaczekam aż wejdzie 4RS Cup i 3RS pójdę ciut w dół. Od razu po zakupie zrobię zestaw startowy (IC,wydech,program,sprężyny HR,lpg) i będę się cieszył szybka fura na tanie paliwo smile.gif

Pozdro i szerokich dróg forumowicze!
bartez90
CYTAT(MateszJJJ @ Tue, 12 Feb 2019 - 14:25) *
Nie chce wpaść na minę i tak wydaje na zakup auta jakies 80% środków i 20% zostawiam na ogarnięcie. A jak kupię jakies 2.0Tfsi zajeżdżone które wymaga ogarnięcia hamulcy i zawieszenie + walnie DSG albo silnik to będzie klapa totalna. A jednak jak kupię to 2/3 lata na pewno zostanie u mnie (co równa się 60tys km).

Lepiej będzie kupić megane 3RS CUP od jakiegoś forumowicza albo grupowicza (gdzie ktoś prowadził tematem z autem i mam historie wypisana). Zaczekam aż wejdzie 4RS Cup i 3RS pójdę ciut w dół. Od razu po zakupie zrobię zestaw startowy (IC,wydech,program,sprężyny HR,lpg) i będę się cieszył szybka fura na tanie paliwo smile.gif

Pozdro i szerokich dróg forumowicze!


Bardzo dobry wybór.
Tu masz 3rs cup, w zasadzie prawie nową z PL salonu. Wiem że trochę ponad budżet ale może warto pomyśleć:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megan...html#37baa52204
mile
CYTAT(rwtnt @ Tue, 12 Feb 2019 - 13:16) *
Średnie spalanie 15-18 litrów błagam,,,,,,,,,,, tyle to można mieć średnio w rs6 a nie cuprze. Średnie 20 zimą? Te auta średnio palą 10.


Ale moment, bo nie wiem za bardzo co próbujesz tutaj zrobić. Chcesz mi powiedzieć, że nie wiem ile spalił mi mój własny samochód przez ostatnie dwa lata ? smile.gif Czy o co chodzi ?
MisioLBN
EA113 oleju nie pije a ja co chwile dolewam... Domyślam się że turbo pewnie puszcza i gdzieś uszczelkami gubie bo zapocony motor od tyłu ale samochód stoi po 2 tyg na miejscu postojowym i plamy nie zostawia. 280kkm przelotu realnego - Potwierdzony w ASO 140kkm w 2011r po czym przyjechał do PL i do 200kkm prowadzona jakaś tam książka.
matteusz
CYTAT(mile @ Tue, 12 Feb 2019 - 14:15) *
Ale moment, bo nie wiem za bardzo co próbujesz tutaj zrobić. Chcesz mi powiedzieć, że nie wiem ile spalił mi mój własny samochód przez ostatnie dwa lata ? smile.gif Czy o co chodzi ?

Piotrek, po prostu Cupra pali 10 i tyle, widocznie masz zepsutą (ewentualnie traktujesz ją zgodnie z przeznaczeniem, ale to raczej nie to) wink.gif
bartez90
Mialem cupre, nie byla zepsuta, oleju nie brala nic. 10l nigdy nie udalo mi sie osiagnac, nawet na trasie, 12l to byl normalny wynik. W miescie 15l bylo minimum, przy ostrzejszej jezdzie ponad 16l spokojnie. Po programie na ponad 280km.
MisioLBN
CYTAT(bartez90 @ Tue, 12 Feb 2019 - 17:05) *
Mialem cupre, nie byla zepsuta, oleju nie brala nic. 10l nigdy nie udalo mi sie osiagnac, nawet na trasie, 12l to byl normalny wynik. W miescie 15l bylo minimum, przy ostrzejszej jezdzie ponad 16l spokojnie. Po programie na ponad 280km.

W trasie udaje mi się jadąc dynamicznie zejśc do 8,5l wg komputera w Golfie V GTI DSG. Jak jadę spokojniej to okolice 7,5 w trasie. Po mieście ciężko ocenić ale mniej jak 12 nie widzialem, raczej 15-16 jak krótki odcinek.
anomal
u mnie podobnie, octavia 3 rs 400@500nm 8l w trasie jak jedzie zona, 14.5 srednia z 10k jak jezdze ja po miescie i obwodnicach

da sie duzo i da sie malo



a duza wada w stosunku do golfa r czy s3 w takiej megance bedzie to, ze jak zrobisz soft to znienawidzisz zime i deszczowe dni
Rkarcz
Co do nowych silników VW. Mam 2 sztuki TSI 280 KM z 2018. Jeden dość mocno pałowany bierze 1l na 15 kkm. Co tyle jest zmiana oleju. Drugi jeździmy spokojniej coś tam bierze ale od zmiany do zmiany jest bez dolewek. Mamy też jedną sztukę 1.4TSI z 2017. Bierze 0.5l na 15kkm. Ciekawe jak z przebiegiem. Obecnie w jednym 280KM mam45 kkm. I bierze tyle samo co przy 15. smile.gif
Konrad20vt
MI Cupra paliła srednio 10l miasto/trasa normalna jazda i czasem wykorzystywanie mocy 320km 440nm, 12l w srednim to musiało byc wiekszosc miasta i juz dosyc żwawa jazda a na trasie ogień aby utrzymac srednią 12l. Wiec jak komuś pali 15l to na prawde musi byc już niezły ogień piekielny tongue.gif A i oleju też nie piła więcej niz litr od wymiany do wymiany wink.gif Na forum Leona tez nie widać aby komuś nowe TSI w Cuprach paliło olej...
mha
Bajki o strasznych 2,0tfsi piszą tylko znawcy z netu i znajomi znajomych.
Temat kiepskich tfsi nie dotyczy 2.0tfsi z Golfów R (4x4) i s3. To inny silnik niż był w gti, i słabszych odmianach vagów o mocy poniżej 265KM.

Miałem: polift s3'09 stage 2 (360KM) do przebiegu 50kkm, a później kolega do przebiegu 140kkm. CDLA
Golfa R'11 stage 1 (330KM) do przebiegu 90kkm CDLF
s3'13 (buda 8v) stage 3 (465KM) do przebiegu 85kkm CJXC

W żadnym między wymianami nigdy (7-10kkm) nie dolałem więcej jak litr.
Auto traktowane 30% miasto 70 trasa ale znam na pamięć więc na trasie tempo mooocne, a wmieście korki prze okrutne.
Średnie spalanie w tych autach było 11.5-12.5 (mówię o średnim na dystansie np 10-15kkm bo żadko kasowałem licznik spalania).

Czy szedłbym w "ten" silnik 3x z rzędu mając złe opinie?

Śmiem twierdzić, że po modach te auta w życiu codziennym palą mniej niż seryjne.

I wspomnę o DSG, nigdy żadnych problemów z żadnym. Ale ja z LC nigdy nie korzystałem to może dlatego.
DSG ze zmienionym programem skrzyni jest fenomenalne, 3x miałem DSG i teraz 4 kolejne vag też mam DSG ale już seryjne.

Może się komuś przyda moje doświadczenie, a nie czytanie baśni o tfsi.
Golfów R i S3 jeździ po drogach ogromna ilość i mają się dobrze, a większość kilkulatków pewnie po modach...
Konrad20vt
TO powinno być gdzieś przypięte bo co chwile pojawia sie pytanie o TFSI/TSI. Ja sie pod tym podpisuje i sam zaczynam szukać Golfa 6R z DSG
bartez90
No dobra Panowie. A jak sie ma do tego np cupra 1p? Wersja 240km tez ea113. Bo rozne egzemplarze spotykalem, zarowno pijace olej, jak i pozbawione tego problemu.
Konrad20vt
JA miałem Cupre 1P zrobione 320km i dolewałem litr max od wymian czyli co jakies 10-12tys, ja miałem auto od przebiegu 60tys do 110tys a od 2 lat upala je typek z klubu i nic sie nie zmieniło smile.gif Wiec spokojnie
scoobany111
Ja również się pod tym podpisuje, mam audi TTS z 2008r , CDLB , po programie na 350KM , spalanie oleju do 1l na 10000km a auto odwiedza tor i na codzień też nie ma lekko. (Jeżdze tylko na Millersie CFS NT+)
Średnie spalanie między 10 a 12L , na 15l trzeba się już postarać i latać ogniem prawie non stop albo stać w korkach..

Jeżdze szybciej niz 95% użytkowników drogi także chyba wystarczająco szybko..

W razie "wu" jest do sprzedania bo zamówiłem już nowe auto.
mha
Dodałem jakie miałem symbole silnika w poprzednim poście.
rwtnt
Świetne wartościowe komentarze smile.gif ale niektórym średnio pali 16-20 smile.gif gratulację stylu jazdy. Mi też s3 sprawuje się całkiem przyzwoicie, nie dolewam oleju zmieniam co 7-8tysięcy. Auto widuje prędkości 250+.
GIB
Reasumując TFSI pali 10 przy 250 km/h i nie bierze oleju.
mile
10 litrów pali też po Warszawie.
bartez90
Spoko, widze ze kazdemu pali inaczej. Kazdy ma tez silnik w innym stopniu zuzycia, bo to ze nie bierze oleju majac 100-150tys przebiegu to jasna sprawa. Inna rozmowa zaczyna sie gdy na blacie jest kolo 250tys, ciekawe ile z tych silnikow nadal nie bedzie bralo oleju. Mysle ze niewiele. I na tym chyba mozna zakonczyc ten temat.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.