Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jaki silnik?
Bogdan9999
post Mon, 26 Nov 2018 - 10:44
Post #121


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Na twoim miejscu bym tak nie przejmował się tym bo nikt z nas nie wie co będzie za kilka lat czy dni może już nasz nie być. A jeśli chodzi o swapy to w świetle prawa wszystko jest legalne pod warunkiem profesjonalnej roboty. Jak tak nie potrafisz tego zrobić to nie rób. Ja np. swojej pracy się nie boję i nie jedną ocenę przeżyłem.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 26 Nov 2018 - 10:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kajman500
post Mon, 26 Nov 2018 - 11:03
Post #122


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 July 2012





W PL jest jeszcze duzo mozliwosci bo to dzika kraina. Wiec mozna jeszcze zalatwic calkiem sporo, przez jakis czas. Ale w swietle prawa taka zmiana jest nielegalna co zostalo wczesniej opisane.


--------------------
--
B18c = 210hp/195nm
K20z4 = 255hp/235nm
STi = 350hp/500nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Mon, 26 Nov 2018 - 12:50
Post #123


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Ja osobiście oceny swojej pracy się nie boję, zawodowo pracuję od kilkunastu lat przy wdrażaniu konstrukcji, prototypowaniu i projektowaniu maszyn i urządzeń więc doświadczenie zawodowe za każdym razem przekładam w swoim garażu na jakieś mniej lub bardziej poważne wynalazki mechaniczne i nigdy nikt nie śmiał się z mojej roboty a niektórzy nawet tacy co się znają często podziwiają. No cóż pochwaliłem się, a boję się biurokracji i tyle tylko i ubolewam odrobinę, że za chwilę trzeba będzie mieć licencję i pozwolenia na samodzielne zaparzenie herbaty.


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kajman500
post Mon, 26 Nov 2018 - 13:18
Post #124


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 July 2012





Robisz swapa jakiego chcesz, masz dowod, ze starymi danymi. Znajomy diagnosta podbija zeby miec aktualne badania. Nigdzie nikogo nie informujecie o fakcie, ze cos jest przeszczepione lub zmienione. Jezdzicie na starych danych. Ewentualny problem to kontakt z Milicja, ale pod warunkiem, ze zaczna szukac pod maska i zadawac pytania.

Tak sie to robi w naszym pieknym kraju...


--------------------
--
B18c = 210hp/195nm
K20z4 = 255hp/235nm
STi = 350hp/500nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Mon, 26 Nov 2018 - 16:38
Post #125


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Tylko jak zrobisz komuś krzywdę to wtedy nie będzie tak kolorowo. Lepiej mieć pojemność wbitą w dowód.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Mon, 26 Nov 2018 - 16:53
Post #126


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Jeśli jest tak jak mówicie to obastawiam, że uda Wam się zalegalizować temat wink.gif

Wersja: A jeżdżę tak jak jest, nic nie robię z dowodem... No cóż, nie będę tego komentował, powodzenia.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 26 Nov 2018 - 19:50
Post #127


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Zdaje się że jest jakiś okres na zmianę danych w dowodzie (30 dni). Mamy 2.0 swapujemy 2.8 i jeździmy beztrosko. W razie dzwona mówimy ze swap zrobiony wczoraj i teoretycznie powinno nie być problemu. Znam kilka osób które tak się bujały ale dzwona żadna nie miała.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 26 Nov 2018 - 20:00
Post #128


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ale to faktura musi chyba być na robotę. Czy samemu też można swapowac?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Mon, 26 Nov 2018 - 20:36
Post #129


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





To po takiej przekladce teoretycznie nie powinienes jezdzic po drogach publicznych, a na badania jechac na lawecie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Mon, 26 Nov 2018 - 20:40
Post #130


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





kto w razie dzwona weryfikuje pojemnosc?

Weryfikowany tylko i wylacznie jest vin przez policjanta .ew.diagnoste na.badaniu pokolizyjnym
Nawet jak.jest dowod zabrany za.uszkodZenia to.na.pabadniu pokolizyjnym sprawdzane sa elementy ktore byly uszkodzone ,nic nikomu do pojemności


--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Mon, 26 Nov 2018 - 20:40
Post #131


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Trzeba mieć kwit z warsztatu który "wykonał" swap.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Mon, 26 Nov 2018 - 21:09
Post #132


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Jak tylko znajdę chwilę to podejdę do "mądrzejszego" pokoju w WK i zobaczę co mi powiedzą. Jak dowiem się czegoś merytorycznego to napiszę tu na forum.

Jeszcze pytanko z trochę innej beczki, czy zmieniło się coś z przeglądami, tzn spóźnionymi przeglądami (miały być "narodowe stacje" do sprawdzania spóźnialskich), w moim przypadku na jednym wozidle miałem dzwona i batalię z ubezpieczycielem sprawcy, a między czasie wyszedł przegląd. Będę musiał odczyniać teraz jakieś czary czy są na to jakieś inne "kary" typu podwójna opłata, czy coś jeszcze innego?


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Mon, 26 Nov 2018 - 21:25
Post #133


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Nie, ten przepis nie wszedł w ogóle w życie, także nawet jak się spóźnisz to zrobisz to na każdej stacji diagnostycznej. Do tego miały być wyższe kwoty za przegląd dla spóźnialskich, jednak również i to, przynajmniej na razie nie funkcjonuje...


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Mon, 26 Nov 2018 - 21:42
Post #134


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Dzięki za info.


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Mon, 26 Nov 2018 - 23:52
Post #135


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





CYTAT(Kuki @ Mon, 26 Nov 2018 - 21:09) *
Jak tylko znajdę chwilę to podejdę do "mądrzejszego" pokoju w WK i zobaczę co mi powiedzą. Jak dowiem się czegoś merytorycznego to napiszę tu na forum.



Fajnie, jakby WK też podało paragrafy, jeżeli mają inne zdanie, niż tu zostało przez nas napisane.
Papier z warszatu na swap samego silnika to też mit. Może ktoś coś takiego wymagał, ale na podstawie widzimisie a nie przepisów.
Dawno temu trzeba było mieć dowód zakupu silnika, ale to chyba jeszcze w erze, gdy w dowodzie widniał jego numer...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Tue, 27 Nov 2018 - 00:09
Post #136


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Tak, bo wszyscy sa palcem robieni. Znajomy miał wypadek z kalibru takiego gdzie sprawdzają auto to raport mial 6 stron. Wszystko było sprawdzone. Jeszcze inny przypadek znam gdzie w kwiatach było 318i a pod maska było m50b30 i wiem, że kolorowo nie było, ale tu też przyczynił się fakt nadmiernej prędkości i finał.
A rachunek w teorii to być powinien bo z punktu widzenia prawa to zwykły Kowalski za wiele przy aucie sam nie może zrobić, nawet umyć. Wiadomo, że te przepisy nie są respektowane i ludzie rozbierają auta nawet na podwórkach ale to wszystko jest do czasu jak się coś nie stanie. Jak jest jakiś wypadek to zaraz będzie TVN Uwaga, o groźnym obywatelu który sam wymienił olej w garazu a spuszczony stary zamiast zutylizować sprzedał lokalnemu fanu energii odnawialnej (czyt. Wlascicielowi pieca na olej przepalony).



--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Thu, 29 Nov 2018 - 22:41
Post #137


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Rozmawiałem z kumplem z wydziału komunikacji, który zajmuje się rejestrowaniem pojazdów. Powiedział mi, że "nowy" CEPiK łyka bez problemu inną pojemność, niż fabryczna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Thu, 29 Nov 2018 - 22:43
Post #138


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





to ja dodam, że u ubezpieczyciela też nie ma problemu z wpisaniem tego z palca - chociaż to może zależeć od programu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Thu, 29 Nov 2018 - 23:33
Post #139


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Kto ma jeszcze jakieś inne legendy o super zakazach i nadzwyczajnych przepisach to dawać razem z poparciem w aktualnym prawie obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
A kto chce mieć atest na łapę silnika wystawiony od Schetyny czy Morawieckiego ? biggrin.gif


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
milyges
post Fri, 30 Nov 2018 - 13:16
Post #140


Rookie
Dołączył: Thu, 29 November 2018
Skąd: Gorlice/Kraków





Witam,

Jestem tu nowy (jako niezalogowany czytuje już od jakiegoś czasu), ale z racji że we wrześniu tego roku legalizowałem SWAPa silnika który nie był montowany nigdy seryjnie (Trabant 601 z 65r z silnikiem 600cm3/24KM na 993cm3/54KM z Suzuki) pozwolę wkleić sobie opis który kiedyś napisałem jak to przebiegało, bo sam szukałem czy coś się zmieniło i nie mogłem znaleźć sprawdzonych informacji.

Na początku udałem się na poszukiwania diagnosty który podejmie się przeprowadzenia takiego badania. W większości przypadków spotykałem się z odmową, nawet bez obejrzenia pojazdu: nie bo nie, nie bo za duży silnik, nie bo kierownik zabronił, itp. W końcu udało się znaleźć diagnostę który powiedział że musi obejrzeć i wtedy zadecyduje co dalej. Po wstępnych oględzinach, diagnosta poprosił o opinie rzeczoznawcy (chodziło głównie o potwierdzenie dostosowania hamulców oraz stwierdzenie masy własnej pojazdu).

Rzeczoznawca dokładnie obejrzał wprowadzone zmiany, oraz sporządził dokumentację fotograficzną, następnie udaliśmy się na inną stację diagnostyczną, na której wykonany został test skuteczności hamulców (wraz z wydrukiem wartości sił hamowania dla poszczególnych kół) oraz jeszcze raz obejrzał i sfotografował przeróbki od spodu. Kolejnym etapem była legalizowana waga, na której odbyło się ważenie pojazdu (również z wydrukiem). Poza przeróbką silnika oraz hamulców, zostały opisane też inne zmiany jak przeniesienie baku i akumulatora to bagażnika, itp. Tydzień później, jeszcze po kilkukrotnej rozmowie z rzeczoznawcą dostałem wymarzoną opinię techniczną (niestety nie mam zdjęć), w której dokładnie opisane zostały wszystkie zmiany, wyniki testów hamulców, ważenia oraz wynik próby drogowej. Samochód i jego parametry trakcyjne porównany został też to trabanta z silnikiem 1.1 z VW POLO.

Kolejna wizyta na stacji diagnostycznej była już tylko formalnością smile.gif Diagnosta ponownie sprawdził auto (standardowe okresowe badanie techniczne), zrobił zdjęcia do badania po zmianach konstrukcyjnych, jeszcze raz wszystko obejrzał i wystawił zaświadczenie o wykonanych zmianach (do swojego badania załączył opinię rzeczoznawcy).



Z dokumentami ze stacji diagnostycznej udałem się do wydziału komunikacji, gdzie na początku została w dowód wbita adnotacja, że zgłoszono zmiany a po tygodniu odebrałem nowy dowód z nowymi danymi smile.gif





Nie trzeba mieć faktury na wymianę, na silnik też nie ale u mnie z tej faktury na silnik rzeczoznawca przepisał dane do opinii (moc/pojemność).

Dodam jeszcze że trzeba uważać na masę, bo DMC jest nie do ruszenia i jak będzie za ciężko mogą Wam zmniejszyć ilość miejsc siedzących. Tak samo spaliny - silnik musi spełniać normy na datę pierwszej rejestracji (w moim wypadku nie musiał spełniać żadnych). No i trzeba znaleźć przyjaznego diagnostę - mi znalezienie zajęło 2 miesiące wink.gif

Poza tym polecam się spieszyć, bo w sejmie jest już procedowana ustawa, która odbiera OSKP prawa do wykonywania badań po zmianach konstrukcyjnych (tylko dyrektor TDT będzie mógł je wykonywać).
Status prac: http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=2985

Chyba o niczym nie zapomniałem, całość kosztowała sporo nerwów, czasu i trochę pieniędzy ale się udało (była to moja druga zmiana pojemności, wcześniej zmieniałem w 2014r silnik w MZ ETZ 150 na 123cm3 i było dużo mniej problemów - generalnie coraz ciężej jest).


Pozdrawiam,
milyges


--------------------
Trabant 601 1.0 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 22 August 2025 - 17:52