Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jaki silnik?
Tommo
post Sun, 25 Nov 2018 - 13:25
Post #101


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(wujek_ @ Sun, 25 Nov 2018 - 13:12) *
Jakakolwiek zmiana w aucie = utrata homologacji i tym samym w świetle prawa zakaz poruszania się po drogach.

Ludzie...pomyślcie trochę zanim coś napiszecie...


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 25 Nov 2018 - 13:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Sun, 25 Nov 2018 - 13:40
Post #102


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Z każdym rokiem będzie gorzej i to jest pewne jak śmierć i podatki. Zmierzy w kierunku niemieckiego tuvu i nic tu się nie da zrobić. Kwestia czasu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wujek_
post Sun, 25 Nov 2018 - 15:00
Post #103


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 May 2009
Skąd: Lublin





CYTAT(Tommo @ Sun, 25 Nov 2018 - 13:25) *
Ludzie...pomyślcie trochę zanim coś napiszecie...


Za forum SIP.

CYTAT
1. Homologacja to nic innego, jak zapewnienie producenta na podstawie przedłożonych dokumentów (tak z grubsza więcej niż 1.000 stron), że samochody o określonej identyfikacji (→VIN) spełniają opisane w tych dokumentach parametry techniczne, które są zgodne z obowiazujacym na danym terenie prawem o ruchu drogowym (+ parę innych historii jak np. regulacje dot. kompatybilności elektromagnetycznej, bezpieczeństwa w zakresie stosowania materiałów wybuchowych itp). Czyli inaczej bardzo dokładny opis techniczny określonego typu samochodu, który uzyskał od uprawnionej do tego instytucji (Np. w Niemczech TÜV) potwierdzenie zgodności ze stanem faktycznym. To potwierdzenie zgodności ze stanem faktycznym jest po części uzyskiwane na drodze badań nieinwazyjnych (np. sprawdzanie, czy podane wymiary samochodu zgadzają się ze stanem faktycznym przedstawionego egzemplarza testowego, sprawdzenia na podstawie pomiarów na certyfikowanej hamowni mocy, momentu obrotowego, emisji CO2 na podstawie której wyliczane jest zużycie paliwa, prędkości maksymalnej itp. zgodnie z przewidywaniami normy), oraz inwazyjnych (zachowanie norm bezpieczeństwa przy unormowanym przebiegu wypadku = crash test).

Producent podpisuje deklarację odpowiedzialności za zgodność samochodów z produkcji seryjnej z przedstawionymi danymi z zachowaniem dopuszczalnej tolerancji (np. prędkość maksymalna, moc w serii dop. odchyłka od podanych parametrów +- 5%).

2. Z momentem wstąpienia do Unii przestała istnieć dla samochodów osobowych homologacja "polska" i zastąpiona została przez homologację unijną (WVTA = Whole Vehicle Type Approval).

Tak zwany certyficat COC (Certificate Of Conformity) jest dokumentem upoważniającym do rejestracji samochodu na terenie całej Unii. Może byc zastąpiony lokalnym dokumentem homologacyjnym. Wynika stąd, że nie ma różnic między homologacją w Polsce a innymi krajami unijnymi. Inaczej ma się sprawa w przypadku Japonii (ale także np. USA) - tam obowiązują inne przepisy prawa o ruchu drogowym ( i inne), w związku z czym samochody są nie tylko inaczej konstruowane, ale także nie przeprowadza się wogóle testów na zgodność z przepisami unijnymi (bo i po co, skoro samochody są przeznaczone na inny rynek).

3. Producent części może na podstawie własnych opisów technicznych, oraz ew. przeprowadzonych badań dokonać homologacji części do określonego typu samochodu.

Oznacza to, że przy zamontowaniu tej części nie nastąpi taka zmiana parametrów samochodu, która oznaczałaby niezgodność całego pojazdu z udzieloną mu homologacją.

Przykład: producent zgłasza do homologacji klocki hamulcowe; okazuje się, że droga hamowania (test konieczny !) wydłuża się do wartości przekraczającej normę → homologacji nie otrzyma. (uwaga: ta norma jest aktualnie bradzo słabiutka - o ile dobrze pamiętam dla samochodów osobowych ze 100 km/godz dopuszczalne jest ...60m :???: )

Części zamienne dostępne w handlu, a podlegające homologacji muszą posiadać świadectow tejże, jeżeli nie chcemy utracić homologacji na cały samochód (przykłady części wymagających homogacji: kompletny układ hamulcowy, zasilania silnika, wydechowy, zderzaki, szyby, refletory itp).

4. Montowanie części bez homologacji (oczywiście, gdy jest ona wymagana - jeżeli założy Pan inne dywaniki, oklei deskę rozdzielczą alcantarą itp. to nic nie grozi) oznacza utratę homolgacji na cały pojazd (jako niezgodny ze szczegółowym opisem WVTA), a co za tym idzie (w przypadku udowodnienia faktu) utratą ubezpieczenia, odpowiedzialnością cywilną i - w przypadku drastycznym odpowiedzialnością karną za spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym).

Kto jest odpowiedzialny ? Zasadniczo kierowca. Jeżeli jednak udowodni, że daną część zamontował w dobrej wierze (np. w warsztacie samochodowym - nie musi być autoryzowany), czyli w przekonaniu, że fachowcy zamontują mu części zgodne z obowiązaującym prawem, to może nawet w całości "przerzucić" odpowiedzialność na tenże warsztat (bo zgodnie z orzecznictwem może mieć zaufanie do prawidłowości funkcjonowania tegoż). Warunek: pisemny dokument potwierdzający wykonani usługi, np. faktura. Jeżeli natomiast kupił część w sklepie, i nie ma żadnego dokumentu .... :sad:

5. Każdy tuner w Europie, który na serio podchodzi do swego zawodu, a także żywi wrodzoną awersję do patrzenia na świat zza kratek stosuje się do jednej z dwóch zasad:

- oferując części/przeróbki nie posiadające homologacji bierze od nabywcy pisemne oswiadczenie, że tenże będzie używał pojazdu (części, jeżeli jest łatwo demontowalna, jak np. felga) wyłącznie do celów sportowych, lub poza drogami publicznymi (np. w terenie).

- oferując części/zmiany przeprowadza homologację zmian; np. podwyższając moc silnika przeprowadza badania na certyfikowanej hamowni podwoziowej uprawnionej instytucji (j.w. np. TÜV, ITS) dotyczące emisji spalin, emisji CO2 , głośności, mocy, ew. prędkości mkasymalnej, masy własnej pojazdu itp. Zmodyfikowane (czy też inne) wartości są albo wpisywane bezpośrednio do dokumentów pojazdu (jak w Niemczech), lub też wydawane w postaci oddzielnego certyfikatu (który musi być przewożony z dokumentami pojazdu).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kajman500
post Sun, 25 Nov 2018 - 15:24
Post #104


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 July 2012





+1 Wujek.


--------------------
--
B18c = 210hp/195nm
K20z4 = 255hp/235nm
STi = 350hp/500nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Sun, 25 Nov 2018 - 16:01
Post #105


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





Wow. Ale czy pisaniem, że każda zmiana = utrata homologacji, nie zatracacie troche sensu przepisów? Przecież te dwa miliony stron starczy zastąpić paragrafem typu "każdy pojazd po 2018 roku ma być zgodny z wystawioną na niego homologacją". Po co przepisy o ilości świateł., skoro homo załatwia wszystko? A gaz? Każda część z osobna ma homo, ale pojazd na pewno nie był do tego przystosowany(z wyjątkiem paru marek, które ma to w ofercie). Wiercenie dziur w kolektorach pod lpg? Wiercenie elementów karoserii pod mocowania zbiornika czy parownika? Modyfikacja fabrycznej wiązki elektrycznej pod sterownik lpg? o panie, trumna na kołach. O montażu dodatkowego alarmu samochodowego z odcięciem zapłonu nawet nie wspominam.

To raz wink.gif
Dwa, sprawdźcie w swoich dowodach, czy macie wypełnione pole z numerem homo/świadectwa typu (czy jak to zwał). Widziałem to w jednym aucie, które było z salonu PL. I tak, ono zostało w urzędzie zarejestrowane na tej podstawie. Co ciekawe, przy ostatniej wymianie ten wpis... zniknął. A wymiana odbyła się w marcu tego roku, więc po wprowadzeniu 'tego groźnego cepiku2.0, który nie pozwala na żadne zmiany'. Trochę dziwne.

Trzy, co ze starymi autami, sprzed czasów unii?

Cztery:
CYTAT
"- oferując części/zmiany przeprowadza homologację zmian; np. podwyższając moc silnika przeprowadza badania na certyfikowanej hamowni podwoziowej uprawnionej instytucji (j.w. np. TÜV, ITS) dotyczące emisji spalin, emisji CO2 , głośności, mocy, ew. prędkości mkasymalnej, masy własnej pojazdu itp. Zmodyfikowane (czy też inne) wartości są albo wpisywane bezpośrednio do dokumentów pojazdu (jak
w Niemczech), lub też wydawane w postaci oddzielnego certyfikatu (który musi być przewożony z dokumentami pojazdu"


No ba, a czy OSKP i badanie po zmianach, po czym wpisanie zmiany pojemności/mocy w dokumenty nie jest odpowiednikiem? A jak chcesz homo na swoją łape silnika czy może nielegalne radio(bo przecież nie wyjechało z kenwoodem z fabryki wink.gif ) to trzeba pukać do itsu czy bosmala.
Inna sprawa, że w kontekście montażu lpg (eko tuning, heh) ten zapis brzmi bardzo dziwnie wink.gif

Szkoda, że dalej nikt nie podał przepisów, tylko mądrości z forum subaru. Na pewno znajdziesz w necie kontrforum, które opisze tą sprawe zupełnie inaczej.
Czytałem też wypowiedź osoby dość mocno związanej z tematem (czy to od strony WK, czy od strony nowych aut i ich homologwania) która stwierdziła, że reflektor nie jest częscią homologwaną do danego typu auta, tylko na dane źródło światła. Więc nic nie powinno stać na przeszkodzie, by jeździć dużym fiatem z soczewką halogenową z bmw e34.

5 - homologacjom zdarza sie wygasać. Totalnie nie wiem na jakich zasadach smile.gif Przykładem jest fiat uno i montaż haka. Tommo pewnie kojarzy tą ciekawostke biggrin.gif


Co do niemiec... Czy ktoś zna z praktyki jak tam naprawdę jest? Bo straszyć niemieckimi przeglądami potrafi każdy smile.gif Ciekaw jestem, jak u nich wygląda proces chociażby wymiany silnika, czy np przerobienia budy fwd pod awd. A nawet przerobienia auta rwd na awd z uzyciem faqbrycznych częsci, bez cięcia budy.
Kiedyś obiło mi się o uszy, że któryś z szybkich niemieckich gofów 2 (chyba boba) jest legalnym samochodem na ulice.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Sun, 25 Nov 2018 - 16:15
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





CYTAT(wujek_ @ Sun, 25 Nov 2018 - 13:12) *
Jeden podbił mi wystające koła za błotniki, a drugi nawet nie chciał żebym wjeżdzał na rolki bo porysuje im za nisko lężącym wozem. To samo z przelotem który generuje mi bez silencera ze 110 decybeli - ten pierwszy koleś powiedział że jest wg niego jest ok i było po temacie rozmowy, tak samo hydrołapa...sprawdzili czy trzyma rękaw a nie patrzył że to gruba przeróbka. Ciekaw jestem co będzie na następnym badaniu.


Jak przyjedziesz jeszcze raz do nas i trafisz na tych diagnostów to bedzie tak jak w tym roku biggrin.gif


Choc powiem Ci ze jest "mloda krew" i jak trafisz na nich to za ... Ci nie podbija wink.gif


--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 25 Nov 2018 - 16:29
Post #107


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Jeżeliby tak było, że każdy samochód poruszający się legalnie po drogach publicznych musi w 100% spełniać warunki homologacji fabrycznej, to diagności sprawdzający stan techniczny tych pojazdów mieliby w wykazie czynności sprawdzających procedurę sprawdzania zgodności z homologacją.
Ile trwałoby takie badanie. Pół dnia? Koszt pewnie ogromny. Nie dajmy się zwariować.
Warunki homologacji ma ściśle respektować importer/dostawca pojazdów, które docelowo mają być rejestrowane. Samochody już zarejestrowane mają spełniać warunki i wymagania zgodne z ustawą o obowiązkowym wyposażeniu danego pojazdu. Niektóre elementy jak oświetlenie, szyby, lusterka boczne, opony także podczas badania okresowego muszą posiadać homologację ale nie koniecznie dla tego konkretnego pojazdu. Przykładowo jeśli ktoś zamontuje lusterka boczne w angliku z innego modelu, które będą zgodne z wymaganiami ustawy co potwierdzi specjalistyczne badanie na SKP, to nie widzę żadnego problemu żeby tak przerobione auto, mogło legalnie poruszać się po drogach publicznych.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sun, 25 Nov 2018 - 21:31
Post #108


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Chyba żaden diagnosta ani rzeczoznawca by się nie podpisał pod swapem, a wiemy, że to robili/robią gdyby temat tej homologacji był taki ważny. No i kolejna sprawa... Prawo nie działa wstecz tak, czyli tak jak pojazdy typu SAM zrobione przed zmianą ustawy mogą jeździć, tak i chyba swapów już podbitych nikt nie zmusi wyciągać... Dobrze mówię?


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Sun, 25 Nov 2018 - 22:04
Post #109


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Dobra, pytanie brzmi: czy jest opcja zarejestrować swap na dziś dzień?
Żeby była jasność to nie chodzi mi o jakieś absurdy tylko o doinwestowany swap, który nie świeci drutem z kosmosu, tylko wygląda jak z fabryki?
(pytam bo zainwestowałem w furę i swap jakieś 100 razy (słownie:sto razy) więcej niż wartość bazowa była i robi mi się trochę smutno)


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sun, 25 Nov 2018 - 22:13
Post #110


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Napisz może co włożyłeś i do czego, i przeczytaj mój post z poprzedniej strony, sytuacja która nie jest widmo czy też "fanaberią wyczytaną w necie", zobacz post Maaaad-a, który sam ma pod maską coś innego niż fabrycznie wyszło. Ja uważam, że się da.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Sun, 25 Nov 2018 - 22:33
Post #111


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





Kuki, witaj w klubie...

Ja też zainwestowałem KUPĘ pieniędzy w swój projekt i sam bardzo chce by wszystko było legal. W sumie pytałem się znajomego diagnosty, to tylko puścił oczko i powiedział, że jak już będę miał projekt gotowy, to żebym do Niego podjechał i wszystko będzie ok...

Chodź ja chyba chciałbym jeszcze przed wizytą u "mojego" diagnosty upewnić się że aby wszystko było legal w 100 %!


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Sun, 25 Nov 2018 - 22:47
Post #112


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





sc 1100 (baza może z 500pln)+ full blacharka (piaskowanie, mastyki, gumowanie itp, wspoma, kilma, zawias, heble 256+240 pod 14x7+8 195/45/14 max co można i więcej full profi bez druta co da radę to nowe,fotele alfa 147, świeży t-jet, wałki P1 86, kolektor ssący custom, wtryski rx8+4xinne, emu+bt, egt, afr lsu 4.2, chłodnica oleju custom, ic custom, c510 mocno gmyrana 2400rpm przy 120km/h (przy kołach 195/45/14), mocniejsze przeguby, custom półosie, auto całe z piasku w epoksyd+akryl+nowy lakier, gt2871r, (ale pobawię się jeszcze pewnie w compound turbo albo twincharger), i wiele innych (z zewnątrz będzie sc schumacher w dziwnym kolorze na 14stkach i tyle, pod maską będzie ład i porządek, wewnątrz tablet pod emu i tyle) ogólnie to czysto i schludnie jak z fabryki. Ogólnie auto wyglądające na max 5kpln, realnie 300-400PS po wszystkich ficzersach. Ogólnie to chciałbym się tym powozić nie tylko po podwórku bo buduję to średnio po 1h godzinie dziennie od kilku lat.


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SNiP3R
post Sun, 25 Nov 2018 - 22:56
Post #113


Super User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Kępno





To tak pokrótce; E30, całkowicie odrestaurowane, robione na M3, zawieszenie całkowicie przerobione, wszystko zrobione profi na mocy co najmniej 1000 hp.

Do tego swap na GM LS376 Performance, czyli 530hp/700nm.

Masa pracy i pieniędzy.

To wszystko ma być jako super daily car, I jeśli jakimś cudem miałbym tego nie zarejestrować, to bym się chyba załamał...

W sumie to już zarejestrowałem to auto przed swapem, teraz tylko pytanie czy w ogóle coś robić dalej w tym kierunku (poprawnej legaoizacji pojazdu) czy zostawić tak jak jest i nie kombinować dalej by nie było jeszcze gorzej gdy zacznę coś działać...


--------------------
-BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map
BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD
Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 26 Nov 2018 - 01:28
Post #114


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Jak czytam niektórych wypowiedzi to ręce opadają nie umiecie czytać czy szukacie sensacji na przymus ? Prawo i przepisy wkleił kolega z forum wcześniej są jasne i wyraźne.
Ale widzę że niektórzy to myślą że ustawodawca musi pisać ustawy dla każdego człowieka osobno czyli Pan W..... może zrobić swapa w swojej E30 z 2.0 na 2.8 i może wyspawać łapę silnika z prawej strony inną z metalu grubości x migomatem y o amperażu z oraz może zamontować felgi 18" itd itp.
Na szczęście ludzie piszący przepisy maja większe rozeznanie i robią prawo ogólne dla wszystkich.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 26 Nov 2018 - 02:28
Post #115


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Ten kraj jest pełen przypadków ludzi którzy mimo posiadania "prawa po swojej stronie" biją głową w mur żeby coś załatwić. Sam mam projekt który zawiesiłem między innymi ze względu na to że nie dało się przewidzieć w którą stronę pójdą zmiany przepisów. Jeszcze 5 lat temu jak rozmawiałem o nim z diagnostą nie było problemu, teraz lista problemów jest długa. Nie twierdze że się nie da tego ogarnąć ale nie chcę zostać w sytuacji jak koledzy wyżej. Taki projekt też nie jest dla mnie życiowym celem i nie chce mi się z nim jeździć na lawecie od stacji do stacji czy wymuszać na kimś podbicie tego. Co ciekawe nie mam zamiaru tym specjalnie po drogach jeździć ale jak jakiś czas temu prześwietlałem potencjalnie interesujące mnie imprezy to organizatorzy wymagają przeglądu technicznego. Kolejna sprawa nie ma jak takiego sprzętu legalnie wyrejestrować, jedyna droga to sprzedaż na wschód. Skłaniam się do tego aby auto zbudować jak klocki lego i na przegląd mieć w kącie garażu oryginalny silnik w razie gdyby diagnosta się uparł i nie chciał podbić przeglądu mimo pewności że auto po drodze jeździć nie będzie.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 26 Nov 2018 - 02:59
Post #116


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





W tym przypadku widzę wątpisz w swoją pracę bardziej niż o przegląd. Czemu uparliście się na te silniki ? Co wy nadzwyczajnego widzicie w łupie skręconej stali. Więcej z bezpieczeństwem mają wspólnego już felg i zmiana rozmiaru opon a nikt się tym nie przejmuje, nie wspomina i o przeglądy się nikt nie boi.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinm
post Mon, 26 Nov 2018 - 03:46
Post #117


Super User
Dołączył: Tue, 17 July 2007





Padło pytanie o Niemcy: u nich da się to ogarnąć, choć nie ukrywam, że jest to korowód. Wszystko wbite w dowód, felgi, dystansy, większy hebel. Na wszystko musi być papier. Podobno w Austrii jest dużo gorzej pod tym względem.

Co do swapów, to bliski znajomy żyje tam z takich wynalazków, i jakoś ten TÜV ogarnia. A są to swapy na silniki niewystępujące w danym nadwoziu. Nie wypytywałem go zbyt dokładnie, ale z luźnej rozmowy wynikło, że samochód ma spełniać główne założenia dla samochodu seryjnego, tj. głośność i klasę emisji spalin. Były przypadki, że np. wyspawaną (porządnie, a nie posmarkaną) łapę silnika diagnosta zakwestionował, ale jak już została zrobiona kolejna z jednego kawałka na CNC, bo problem się rozmył. To tak z grubsza - myślę, że jest na tym forum kilka osób, które są w stanie bardziej przybliżyć temat. Ja spróbuję znajomego podpytać dokładniej, jak się z nim będę widział, ale to raczej po nowym roku.


Za to pojawił się też temat przyczepek SAM. Pytanie jest takie (oczywiście czysto hipotetyczne) wink.gif Istnieją sobie papiery do przyczepki SAM, dwuosiowej z hamulcem. Na bazie tych papierów ktoś robi sobie przyczepkę według własnego widzimisię, ale zgodnie z prawidłami sztuki: nowe osie hamowane ALKO/Knott, nowy zaczep najazdowy ze stabilizatorem Knott. Masy się zgadzają, ilość osi też. Będzie jakiś kwas na przeglądzie, po 3-4 latach od ostatniego, że - nie wiem - np. osie za nowe, albo zaczep za kolorowy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 26 Nov 2018 - 06:34
Post #118


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(deejey! @ Sun, 25 Nov 2018 - 21:31) *
Chyba żaden diagnosta ani rzeczoznawca by się nie podpisał pod swapem, a wiemy, że to robili/robią gdyby temat tej homologacji był taki ważny. No i kolejna sprawa... Prawo nie działa wstecz tak, czyli tak jak pojazdy typu SAM zrobione przed zmianą ustawy mogą jeździć, tak i chyba swapów już podbitych nikt nie zmusi wyciągać... Dobrze mówię?

niby tak a mimo wszystko bezterminowe dowody osobiste skasowali. to samo z prawojazdami. byly bezterminowe sa terminowe. ja bym nie ufal ze przepisy nie zmienia sie na niekorzysc. wystarczy ze stare pojazdy beda musialy przechodzic bardziej drbiazgowe przepisy by wiele pojazdow powedrowala na zlom bo straca mozliwosc jazdy.
Poki co temat dla mnie wyglada tak ze w zaleznosci gdzie sie podjedzie tak sprawa moze zostac zalatwiona pozytywnie lub negatywnie. tyle tylko ze ilosc stacji na ktorej sprawa od razu zostanie odrzucona to pare tysiecy a ta gdzie moze byc zalatwoina pozytywnie to moze diesiatki. a z kazdym rokiem bedzie tylko gorzej wiec ktos kto ma dojscia i uklady moze mu sie uda.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Mon, 26 Nov 2018 - 07:25
Post #119


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(deejey! @ Sun, 25 Nov 2018 - 21:31) *
Prawo nie działa wstecz tak, czyli tak jak pojazdy typu SAM zrobione przed zmianą ustawy mogą jeździć, tak i chyba swapów już podbitych nikt nie zmusi wyciągać... Dobrze mówię?
Niestety to tak nie działa, że znajomy coś ci zalegalizuje, to potem wszyscy muszą podbijać. Diagnosta, gdy uzna, że pojazd nie powinien przejść przeglądu, np. jakaś przeróbka jest niedozwolona, nie podbija przeglądu. Przykładem jest mój kontrowersyjny swap, który dawno jest zalegalizowany i zjeździł kawał Europy, a dzisiaj mało jest w stanie zaakceptować go.
Zresztą, idąc takim tokiem myślenia , zrobił byś jakiegoś swapa i zalegalizował, a później wrzucił na trytytkach zupełnie inny silnik i liczył na pozytywny wynik badania tylko dlatego, gdyż parametry silnika zgadzają się z tymi w dowodzie.

CYTAT(marcinm @ Mon, 26 Nov 2018 - 03:46) *
Za to pojawił się też temat przyczepek SAM. Pytanie jest takie (oczywiście czysto hipotetyczne) ;) Istnieją sobie papiery do przyczepki SAM, dwuosiowej z hamulcem. Na bazie tych papierów ktoś robi sobie przyczepkę według własnego widzimisię, ale zgodnie z prawidłami sztuki: nowe osie hamowane ALKO/Knott, nowy zaczep najazdowy ze stabilizatorem Knott. Masy się zgadzają, ilość osi też. Będzie jakiś kwas na przeglądzie, po 3-4 latach od ostatniego, że - nie wiem - np. osie za nowe, albo zaczep za kolorowy ?
Nie powinno być problemu, jeśli powiesz, że stara przyczepka została wyremontowana.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Mon, 26 Nov 2018 - 08:06
Post #120


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Odnośnie przyczepki SAM i ogólnie SAMów, to podczas pierwszej rejestracji w komplecie dokumentów musiały być zdjęcia pojazdu i rysunki (czasem rysunki olewali), ja miałem opinię rzeczoznawcy ze zdjęciami i wszystkimi danymi technicznymi dość szczegółowymi, jedna kopia dokumentacji została w wydziale komunikacji, w którym rejestrowałem pojazd, oskp zrobiło sobie kopię dla siebie i trzymają to u siebie no i jedna kopia dla mnie.
Więc jest szansa, że gdzieś są zdjęcia oryginału i w razie w to pewnie będą tacy co będą szukać tych zdjęć.


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 22 August 2025 - 11:12