Shoutbox 0 nowych PW 



2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Szyby z poliwęglanu - demontowalność
[Yossarian]
post Fri, 10 Aug 2018 - 08:39
Post #1


Super User
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Myślę o zrobieniu w swoim aucie szyb z poliwęglanu, tylko mam pewne wątpliwości co do regulaminów. W wymogach bezpieczeństwa dla aut WRC (bo w samym art. 253 zał J. nic o tym nie znalazłem) jest takie coś:

CYTAT
Polycarbonate side windows (including rear quarter panel windows) ‐ minimum thickness 3.8 mm. It must be possible for these windows to be removed without the use of tools.


Czyli mają być demontowalne bez użycia narzędzi. Pytanie: jak to zrobić, żeby nie mieć problemów na BK? Śrubami motylkowymi przykręcić? Na jakieś zatrzaski?


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Astra F GSi 16v
było: E36 4d M44B19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 10 Aug 2018 - 08:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Fri, 10 Aug 2018 - 10:31
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Jeśli da radę kopnąć i odpadnie, to są demontowalne wink.gif.
Chodzi zapewne o to, że szkło można zbić i jest dostęp do kabiny, poliwęglanu nie zbijesz. Demontaż może być jednorazowy w razie konieczności.


--------------------
RX8 K20 - Poznań 1:44.115 (Extreme VR2 R7)
----------- Tor Łódź 59.6 (Extreme VR2 R7)
----------- Autodrom Pomorze 42.06 clockwise, 41.68 counterclockwise (Extreme VR2 R7)

www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid zmierz osiagi swojego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soldi
post Fri, 10 Aug 2018 - 10:44
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





po pierwsze jakie BK? jakich zawodów? regulaminy techniczne danej serii określają minimalną grubość (np. Rallycross 5mm, GSMP 5mm przednia 4mm pozostałe)

a w Zał. J masz określone wymogi dotyczące szyb:

CYTAT
ART. 11 SZYBY / SIATKI
Szyby muszą być dopuszczone do ruchu na drogach publicznych, o czym świadczy
oznakowanie.


https://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/2016/..._2016.06.17.pdf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Fri, 10 Aug 2018 - 11:15
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





KJSy i SKJSy póki co. RO może kiedyś. Po prostu chcę zrobić tak, by nikt się nie mógł przyczepić, nawet najbardziej upierdliwy sędzia wink.gif

szyby z poliwęglanu z odpowiednim oznakowaniem... ta, już widzę jak gdzieś takie znajdę wink.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Astra F GSi 16v
było: E36 4d M44B19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soldi
post Fri, 10 Aug 2018 - 12:51
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





bo to znaczy w wolnym tłumaczeniu "tylko szyby oryginalne"

a jak chcesz jeździć w RO, to na dzień dzisiejszy auto musi być zbudowane zgodnie z homologacją N lub A grupową (zakładam że wurcem nie zamierzasz tam startować) lub zgodnie z regulaminem klas OPEN (ale to wyklucza Cie z klasyfikacji i walki w generalce)
KJS i SKJS to "dziki kraj" - trafisz na głupiego sędziego, to Ci powie że jest źle i ch** i nic z tym nie zrobisz

abstrahując - rajdy to nie wyścigi, tu nie jest aż tak kluczowa kwestia masy i szyby z poli bym sobie po prostu darował... oklejasz folią i masz spokój, można uchylić lub otworzyć na dojazdówce, nie porysuje się i nie zmatowieje po kilku dotknięciach... w RO też nie możesz używać zamienników z laminatu - maski, drzwi, błotniki etc jak fabryka przykazała
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Fri, 10 Aug 2018 - 12:54
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





A dlaczego w ogóle chcesz szyby z poli? Bo jeśli waga, to ile na tym ugrasz? 3kg? 5?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 10 Aug 2018 - 13:04
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Faktycznie mogą być oznakowane hmm :

Product features:
- Manufactured from high quality Lexan UV protected polycarbonate
- Approximately 50% weight saving compared to glass
- Each window is marked to meet MSA, FIA & ABG regulations
- Windows are thermoformed and CNC profile cut ready to fit

( http://www.plastics4performance.com/hyunda...window-kit.html )
No ciekawe. Ale to oznakowanie dla przepisów sportowychm nie drogowych. A przecież rajdówki niby dopuszczone do ruchu są.

Może się wybiorę na strefę serwisową, choć nie planowałem, mamy rajd Rzeszowski akurat , pooglądam, choć wątpię szczerze aby tymi oznakowaniami się ktoś przejmował.
Zalety to oczywiście kilogramy - jedno z ziarenek do miarki (wszystkie boczne i tylna to będzie z 10 kilo, to niemało i to z góry auta) i w sumie są bardziej wytrzymałe od szkła. Poza tym przy drzwiach laminatowych trudno szklane zamocować.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Fri, 10 Aug 2018 - 14:59
Post #8


Super User
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





same szyby około 10 kg, ale na wywaleniu mechanizmu otwierania szyb też zyskam.

No właśnie z tym "dzikim krajem" KJS i SKJS mnie najbardziej to martwi - dlatego chcę zrobić tak, by nawet największy artysta przypieprzania się nie miał do tego podstaw wink.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Astra F GSi 16v
było: E36 4d M44B19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 10 Aug 2018 - 15:02
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie ma w samochodzie lepszej masy do zdjęcia niż szyby. Jak ktoś chce niech jeździ z seryjnymi, ale nie wmawia, że to żaden zysk. Bo stosunek zysku do kosztów i nakładów jest chyba najwyższy.
Może zapytajcie tych z WRC po co zmieniają szyby skoro to nic nie daje.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 10 Aug 2018 - 16:05
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT([Yossarian] @ Fri, 10 Aug 2018 - 14:59) *

same szyby około 10 kg, ale na wywaleniu mechanizmu otwierania szyb też zyskam.

No właśnie z tym "dzikim krajem" KJS i SKJS mnie najbardziej to martwi - dlatego chcę zrobić tak, by nawet największy artysta przypieprzania się nie miał do tego podstaw ;)


Mechanizmy, uszczelki to sporo kilogramów.
Dodatkowo można wyciąć wszystko poza poszyciem zewn drzwi i w drzwiach kierowcy (i jeśli jeździ- pilota) wzmocnieniami o ile jest klatka z krzyżem z boku.
Ba, kawałek, naprawdę nieduży maty wygłuszającej fabrycznej w drzwiach to dokładnie kilogram! byłem w szoku. Tak że pozostawiając metalowe nawet drzwi z zewnątrz + poliwęglan szyba = na jednych drzwiach już grube kilogramy możliwe są do uzyskania, kilkanaście w moim przypadku na tych ze zdjęcia :
https://zapodaj.net/5e9a8b0ec831f.jpg.html
Drzwi na szrotach za grosze są przeważnie, można sobie nawet wymieniać na zawody , a cywilne zostawić na jazdy codzienne jeśli auto jeździ też po ulicach .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumi5
post Fri, 10 Aug 2018 - 18:14
Post #11


User
Dołączył: Tue, 26 January 2016
Skąd: Świecie





Pisałem kiedyś na messengerze z sędzią który swoje kompetencje opisał jako "nade mną jest już tylko delegat techniczny" biggrin.gif Nie weryfikowałem prawdy. W każdym razie, pisał że do KJS/SKJS minimalna grubość 3,9mm (czyli 4mm najlepiej) oraz właśnie ten demontaż bez potrzeby użycia narzędzi. No i że dobrze wozić w kwitach ze sobą dowód zakupu że to poliwęglan a nie jakiś inny szajs.


--------------------
woop woop
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Sat, 11 Aug 2018 - 12:17
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





Zmieniałem szkło na poliwęglan 4mm z tyłu w e36. Jedyny zysk na masie to wywalony podnośnik i wycięte drzwi. Sama "szyba" o załącznikowej grubości waży praktycznie tyle samo co szkło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 11 Aug 2018 - 12:44
Post #13


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Wazyles? Szklo ma duzo wieksza gestosc jak pokiweglan.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

AKmotorsport.net
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Tue, 14 Aug 2018 - 19:23
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Gadałem ostatnio na ten temat z sędzią od bk na lokalnym kajtku i twierdził że szyby muszą mieć homologację, a takich ciętych z arkusza za cholerę nie dopuści.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Tue, 14 Aug 2018 - 23:27
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Gadałem z sędzią u siebie, to się w ogóle zdziwił, skąd ja przepisy o demontowalności wytrzasnąłem... Jedni widać puszczają jak leci, inni czepiają się jak ten wspomniany wyżej, a ty zawodniku kombinuj na kogo trafisz... ręce opadają normalnie...


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Astra F GSi 16v
było: E36 4d M44B19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 15 Aug 2018 - 07:56
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 10 Aug 2018 - 15:02) *
Nie ma w samochodzie lepszej masy do zdjęcia niż szyby. Jak ktoś chce niech jeździ z seryjnymi, ale nie wmawia, że to żaden zysk. Bo stosunek zysku do kosztów i nakładów jest chyba najwyższy.
Może zapytajcie tych z WRC po co zmieniają szyby skoro to nic nie daje.

A czy w WRC nie jest brana pod uwagę możliwość pęknięcia hartowanej szyby bocznej a tym samym niebezpieczne drobinki? Poliwęglan nie pęka.
Co do samej masy, to różnica na szybie bocznej kierowcy/pasażera to 1-1.5kg/szt. Jak na moje to dość mało za kasę za gotową szybę. Taniej jest kupić akumulator za 900zł 1.5kg zamiast seryjnych 10kg.


--------------------
RX8 K20 - Poznań 1:44.115 (Extreme VR2 R7)
----------- Tor Łódź 59.6 (Extreme VR2 R7)
----------- Autodrom Pomorze 42.06 clockwise, 41.68 counterclockwise (Extreme VR2 R7)

www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid zmierz osiagi swojego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 15 Aug 2018 - 09:47
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Ale do szyby dochodzi mechanizm ktory wazy od pyty najczesciej, oraz mozliwosc oderzniecia kawalka drzwi z wewnetrznej konstrukcji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 15 Aug 2018 - 10:54
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(flapjck1 @ Wed, 15 Aug 2018 - 09:47) *
Ale do szyby dochodzi mechanizm ktory wazy od pyty najczesciej, oraz mozliwosc oderzniecia kawalka drzwi z wewnetrznej konstrukcji

Wtedy to ma sens, ale tak samo można zostawić szkło i wywalić mechanizm. Może się kiedyś przekonam do wymiany szyb, ale do tej pory ja nie jestem przekonany co do zysków za włożony hajs. Szyby są wysoko, a pozbycie się masy z góry samochodu daje bardzo dużo. Może w tym tkwi sekret tych 5-10kg smile.gif.


--------------------
RX8 K20 - Poznań 1:44.115 (Extreme VR2 R7)
----------- Tor Łódź 59.6 (Extreme VR2 R7)
----------- Autodrom Pomorze 42.06 clockwise, 41.68 counterclockwise (Extreme VR2 R7)

www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid zmierz osiagi swojego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soldi
post Wed, 15 Aug 2018 - 11:51
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





Mechanizm to miedzy 1 a max 2kg. Wycinac dzwi to sobie mozna na timeattacki albo 1/4.

Homologacje rajdowe w samochodach budzetowych nie zezwalaja na uzywanie nieoryginalnych szyb. Tak samo nie zezwalaja na uzywanie laminatow - ma byc oryginalny material na poszyciu auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 15 Aug 2018 - 12:50
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(soldi @ Wed, 15 Aug 2018 - 11:51) *
Mechanizm to miedzy 1 a max 2kg. Wycinac dzwi to sobie mozna na timeattacki albo 1/4.

Homologacje rajdowe w samochodach budzetowych nie zezwalaja na uzywanie nieoryginalnych szyb. Tak samo nie zezwalaja na uzywanie laminatow - ma byc oryginalny material na poszyciu auta.

Dotyczy to wszystkich drzwi ,czy tylko przednich? Tylne, gdzie nikt nie jedzie moga byc chyba z laminatu?


--------------------
RX8 K20 - Poznań 1:44.115 (Extreme VR2 R7)
----------- Tor Łódź 59.6 (Extreme VR2 R7)
----------- Autodrom Pomorze 42.06 clockwise, 41.68 counterclockwise (Extreme VR2 R7)

www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid zmierz osiagi swojego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 18 June 2019 - 00:59