Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Winklowanie a dystanse
Lukasz_FSO
post Wed, 18 Jul 2018 - 21:22
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 18 June 2018
Skąd: WPZ





Powitać. Zwracam się z taki pytaniem: jak wygląda sprawa latania po winklach posiadając dajmy na to 30mm dystanse na każdym z kół? Czy jest ryzyko że coś nie wytrzyma, urwie się koło z racji powstałej dźwigni?
Czy stosowanie dystansów o grubości np 60mm przykręconych śrubami do piasty i z kolei felga przykręcona odrębnymi śrubami do dystansu to samobój?


--------------------
(f)FSO OBRSO. Fabryka w której spełniały się marzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 18 Jul 2018 - 21:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 18 Jul 2018 - 21:25
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Różnie. Tak. Nie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Wed, 18 Jul 2018 - 21:27
Post #3


Super User
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Na tyle nie powinno być wiekszego problemu. Z przodu promień zataczania będzie problemem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 19 Jul 2018 - 07:53
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Z jednej strony na pewno zwiekszasz torque steer w FWD, absolutny fakt, nie bez powodu wszelkie systemy typu PerfoHub, RevoKnuckle maja z fabryki falgi z wysokim ET. Natomiast rowniez nie bez powodu wszelkie konstrukcje wyscigowe staraja sie wypychac kola jak najbardziej na zewnatrz samochodu zeby zwiekszac stabilnosc i predkosc w zakrecie.

Natomiast czy w tym przypadku wytrzyma? Pewnie tak, 30mm na strone niby sporo ale np BMW czy Porsche oferowaly (oferuja?) takie dystanse jako oryginalne akcesoria.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Thu, 19 Jul 2018 - 10:02
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





O wytrzymałość bym się nie obawiał, ale może to negatywnie wpłynąć na prowadzenie auta.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Clio 3 sport cywil - Tor Łódź 1:02,3
BMW E36 325i - Tor Łódź 1:01,7
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Thu, 19 Jul 2018 - 13:04
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Z tym wypychaaniem na zewnątrz to jest tak że wahacze tez nie sa seryjne w takich autach i dystanse sa im nie potrzebne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 19 Jul 2018 - 14:57
Post #7


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





jesli chodzi o wytrzymałość to nie ma żadnego problemu z dystansami przykręcanymi rzedu 40-60mm
polecam dystom.pl


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
h8r
post Fri, 27 Jul 2018 - 19:49
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 12 February 2010
Skąd: Warszawa





zwiększasz w ten sposób ramię siły, więc co prawda auto zyskuje stabilność, ale zawieszenie bardziej się ugina i dostają po tyłku różne elementy np. piasty, ale nie na tyle, żeby się coś urwało od razu


--------------------
mała rzecz, a cieszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Fri, 27 Jul 2018 - 22:11
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Dobra zalozmy ze felgi ori et 50 zakladam felge et 65 i dystans 15mm czyli de facto et 50. Czy zmienia sie cokolwiek dla zawiasu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 27 Jul 2018 - 22:25
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Zwiększa się masa nieresorowana co będzie miało negatywny skutek w pracy zawieszenia (intensywnosc zależna od masy dystansu wzgledem masy koła z oponą i elementów zawieszenia). Z innych to zależnie od sposobu montażu szpilki/śruby obciązasz mocniej lub tak samo.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 28 Jul 2018 - 06:29
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Zazwyczaj felgi z większym et są lżejsze więc waga w takim przypadku niekoniecznie się zwiększy.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Sat, 28 Jul 2018 - 07:52
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Pytam z ciekawosci bo moje atsy dtm maja ET wlasnie kolo 65 wiec bez dystansu nie bylo opcji ich zalozyc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 28 Jul 2018 - 11:06
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(piwo @ Sat, 28 Jul 2018 - 05:29) *
Zazwyczaj felgi z większym et są lżejsze więc waga w takim przypadku niekoniecznie się zwiększy.

Jest taka możliwość, ale czy dystanse nie sa z reguły wykonane ze stali?


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Sat, 28 Jul 2018 - 11:39
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(kompot @ Sat, 28 Jul 2018 - 11:06) *
Jest taka możliwość, ale czy dystanse nie sa z reguły wykonane ze stali?

Nie smile.gif Są z reguły amelinowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 28 Jul 2018 - 13:10
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(MisioLBN @ Sat, 28 Jul 2018 - 10:39) *
Nie smile.gif Są z reguły amelinowe

Spoko, nie korzystam smile.gif


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
X_X
post Sat, 08 Sep 2018 - 20:25
Post #16


Rookie
Dołączył: Wed, 02 November 2005





Do felg ats dtm z et 65 były seryjne dystanse w komplecie. jak chcesz daj maila wysle ci fotkę. Ok 25 mm grubosci albo wiecej mają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Sat, 08 Sep 2018 - 20:59
Post #17


Super User
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





Mialem takie ats dtm w rs4 ,ale tam.sa.adaptery 38mm a nie.dystanse

Na.adapterach śmiało mozna ganiac jesli sa dobrze zrobione


--------------------
AUDI
RS4 B5 440Ps,Sportec,Big Brake 8pot,Wagner,BC Racing...
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Sat, 08 Sep 2018 - 21:44
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(16vg60 @ Sat, 08 Sep 2018 - 20:59) *
Mialem takie ats dtm w rs4 ,ale tam.sa.adaptery 38mm a nie.dystanse

Na.adapterach śmiało mozna ganiac jesli sa dobrze zrobione


Tak samo na dystansach - chociaż nie wiem czym się różnią od "adapterów" smile.gif
Ja dorabiałem dystanse w rrcustoms.com i uważam że są bardzo fajnie i dokładnie wykonane. Otwór centrujący pod zamówienie (inny na feldze i inny na piaście), grubość, średnica - wszystko jak chciałem - szybko i sprawnie. W dystoom.pl jakoś marudzili a o słabym kontakcie mailowym nie wspomnę (wcześniej u nich kupowałem typowe dystansy "z półki i były OK).


--------------------
Do miasta mokro RWD :) w trasy Wieloryb na hydro...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Sat, 08 Sep 2018 - 22:12
Post #19


Super User
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





A widziales adaptery i dystanse na zywo ? biggrin.gif

To ze na dystansie tez sie da to wiem bo na przodzie mam dystans 25 mm ,jezdze dwa lata i po 290km zdarzalo sie gonic i nic sie nie urwalo wink.gif

Moim zdaniem.adapter jest zdecydowanie pewniejszy, na dystanie jest wsio na srubach a tak adapter do piasty,i dopiero do niego felga


--------------------
AUDI
RS4 B5 440Ps,Sportec,Big Brake 8pot,Wagner,BC Racing...
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 October 2019 - 06:13