Shoutbox 0 nowych PW 



7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Slick / roll bar i Tor Poznań
MisioLBN
post Fri, 25 May 2018 - 08:20
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Jest jakieś uzasadnienie slick + roll bar ? czy takie widzimisię ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 May 2018 - 08:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Albert
post Fri, 25 May 2018 - 08:28
Post #2


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





jest, raz to bezpieczeństwo, a dwa nie każdy umie jeździć na slicku a jeśli już ktoś ma roll bar w aucie to przeważnie ogarnia auto


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

AKmotorsport.net
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rexsio
post Fri, 25 May 2018 - 09:18
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 March 2018





Hey, nie wiem czy to prawda ale podobno od tego sezonu już nie wystarczy rollbar do jazdy na slicku na Torze Poznań - słyszałem, że wymagana jest pełna klatka. W regulaminie jest zapis, że dopuszcza się jazdę na slicku z rollbarem tylko w przypadku gdy konstrukcyjnie nie jest możliwy montaż w aucie pełnej klatki (cokolwiek to znaczy - chyba cabrio).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 25 May 2018 - 09:31
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





pewnie tez duzo zalezy od imprezy na poznaniu. sa rozne wynajmowane i na kazdej inaczej sie podchodzi do tempatu klatek. powiem szczerze ze dziwny jest zapis ze jak slick to klatka ale z drugiej strony troche rozummiem organizatorow bo potem ich sie po sadach ciaga ze przyczynili sie do czyjejs smierci czy kalectwa.dla mnie glupota sa wszelkie ubezpieczenia i zapisy bezpieczzenstwa bo kazdy kto cos robi za siebie odpowiada koniec kropka. zlamales noge na chodniku twoja wina. spadles z podestu z 20 pietra twoja wina. zawineles sie na bandzie twoja wina. itd. a w dzisiejszych czasach wszystkie urazy probuje sie zwalic na wlasciciela . no coz szara rzeczywistosc dzisiejszego spoleczenstwa.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Fri, 25 May 2018 - 09:41
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Piwo ciekawa teoria wink.gif Chyba zbyt duże uproszczenie sprawy.

Jak ja się orientowałem w zakresie tego wymagania klatki czy rollbar na Poznaniu do slicka, to odpowiedź była, że przyczepny slick może spowodować "rolkę" w zakręcie. Najpewniej mają tutaj na myśli fiata 126p, ale zapis jest ogólny. Tak czy siak to warto o tym pomyśleć, bo prędkości do małych nie należą.


--------------------
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 370KM 550Nm, gwint, 345mm Brembo itd Poznań 1:48.3
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, szpera, ET 13:382, Poznań 1:55

Mercedes V12 Biturbo 517KM 830Nm - na sprzedaż
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 25 May 2018 - 09:54
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





niby tak ale roznica miedzy nowa direzza 03g a uzywanym slikiem jakiegos slika drugiego sortu (nie michelina) bedzie zadna. wiec te zapisy sa za ogolne. bardziej powinno patrzec sie na czasy. ze jak ktos zrobi czas ponizej 1m50 bez klatki to ma zakas dalszego scigania na torze poznan.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
feels3
post Fri, 25 May 2018 - 10:02
Post #7


User
Dołączył: Mon, 25 July 2016





Poniżej 1.50? Chyba zbyt śmiała granica wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 25 May 2018 - 10:37
Post #8


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





1.41-1.42 jeżdżą w najszybszych Porsche i nikt ich nie zmusi do zakładania klatki.

generalnie chodzi o to ze Ci co mają roll bar to juz są raczej ogarnięci kierowcy, a zdarzały się przypadki ze ktoś na pierwszy raz na poznań zakładał slicka, sam będąc nie do końca dobrym kierowcą ...z tego wynikały problemy których obecnie organizator TPTD chce uniknąć


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

AKmotorsport.net
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Fri, 25 May 2018 - 11:23
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Aż tak slick ma wpływ na zachowanie samochodu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 25 May 2018 - 12:28
Post #10


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





chyba o to chodzi ze jak slick puści to juz sie leci w zielone


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Fri, 25 May 2018 - 16:24
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 03 July 2010





I nie piszczy jak zwykła opona, dlatego trudniej jest wyczuć granicę przyczepności.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 25 May 2018 - 16:26
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Chodzi o punkty hamowania głównie. Jest dużo później więc w razie pomyłki konsekwencje są dużo większe. A co do mojej wypowiedzi oto jakoś nie poszło modyfikacja posta. Chodziło mi o czas 1m50 dla aut o współczynniku powyżej 5 kg/km.
Czyli auto o mocy ponizejj 200km przy 1000kg i czasach klepanych poniżej 1m50s czy aucie ponizej 300km przy 1500kg i czasach klepanych poniżej 1m50s.
i do takich aut powinna być klatka. Bo te auta mimo że słabo przyspieszają robią dobre czasy tzn bardzo duże prędkości robią w łukach.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex_R53
post Fri, 25 May 2018 - 22:45
Post #13


User
Dołączył: Fri, 30 March 2012
Skąd: Warszawa





Bardziej niż o punkty hamowania chodzi o prędkości w zakręcie a co za tym idzie prędkości na sekcjach po zakręcie. Upraszczając - na drogowej oponie masz 70kmh, semi, 90 i slick 120... większa szansa zgruzowania auta (i kierowcy) jest wypadając przy prędkości 120km'h i dlatego wtedy rollbar/klatka ratuje życie (pod warunkiem dobrego montażu, odpowiednio zamontowanego fotela, pasów pod dobrym kątem, zabezpieczeniem klatki gąbką etc.). Pamiętajcie, że źle wspawana klatka może zabić (głowa rozpryskuje się jak melon jak taką rurką w nią pacnie przy wypadku).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 26 May 2018 - 07:29
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
na drogowej oponie masz 70kmh, semi, 90 i slick 120.

bardziej na drogowej oponie masz 110kmh (np conti sport contact 6), semi 115 (np pilot soprt cup 2) i slick 120 (np michelin s8c)no ale czepiam sie i fakt tam tez roznica predkosci tez jest choc konsekwenje wypadniecia przy 110 czy 120 beda takie same czyli banda i kasacja.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Sat, 26 May 2018 - 07:47
Post #15


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





Nie będą takie same, bo siła to masa razy przyspieszenie, więc jak wylecisz przy 120 to przywalisz w coś z większą siłą. Tak samo wytracanie prędkości nie jest liniowe.
Na slicku mimo dodatkowej masy klatki nawet ludzie którzy dużo nie jeżdżą potrafili poprawiać czas o 5s na Poznaniu względem semi, więc prędkości muszą być dużo większe.

Ale chyba nie o tym wątek. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 26 May 2018 - 08:31
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
poprawiać czas o 5s na Poznaniu względem semi

wiesz zrobic na semi 2m30s a potem an slikach 2m25s to nie sztuka. lepiej jak ktos robi na dobrych nowych semi (np 03g) 1m45s a potem na slikach o tym samym rozmiarze 1m40s. to dla mnie wzbudzi podziw. smile.gif


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex_R53
post Sat, 26 May 2018 - 10:02
Post #17


User
Dołączył: Fri, 30 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(piwo @ Sat, 26 May 2018 - 08:31) *
wiesz zrobic na semi 2m30s a potem an slikach 2m25s to nie sztuka. lepiej jak ktos robi na dobrych nowych semi (np 03g) 1m45s a potem na slikach o tym samym rozmiarze 1m40s. to dla mnie wzbudzi podziw. smile.gif


W moim Lotusie K20 (207KM) zmiana z Federala na śmietnikowe stare slicki to była sytuacja 1.49 vs 1.47 (o ile dobrze pamiętam) smile.gif na nowym dobrym slicku Michelinie chyba można byłoby powalczyć o te 5s różnicy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rexsio
post Sat, 26 May 2018 - 13:02
Post #18


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 March 2018





CYTAT(Alex_R53 @ Sat, 26 May 2018 - 10:02) *
W moim Lotusie K20 (207KM) zmiana z Federala na śmietnikowe stare slicki to była sytuacja 1.49 vs 1.47 (o ile dobrze pamiętam) smile.gif na nowym dobrym slicku Michelinie chyba można byłoby powalczyć o te 5s różnicy wink.gif


Z Federala RSR czy FZ201?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex_R53
post Sat, 26 May 2018 - 13:16
Post #19


User
Dołączył: Fri, 30 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Rexsio @ Sat, 26 May 2018 - 13:02) *
Z Federala RSR czy FZ201?


595 RS-R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 26 May 2018 - 13:19
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Ten ciekawy temat mocno poplynal.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 26 August 2019 - 04:59