EVO 3 Mitsubishi Lancer, mój misiek |
EVO 3 Mitsubishi Lancer, mój misiek |
Sun, 12 Aug 2018 - 23:03
Post
#61
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ |
Ale Piwosz pisze o jakości LPG sprzedawanego na stacjach a nie o tym czemu podołają lub nie instalacje.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 12 Aug 2018 - 23:03
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 13 Aug 2018 - 11:05
Post
#62
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice |
Evo i LPG tak się musiało skończyć. Pisałem to wcześniej że jedno z drugim nie będzie grało. Zrobić silnik, program, lać 98 i jeździć bez awarii a nie kombinować z jakimś paliwem dla taksówek...
-------------------- Męczennik od elektryków :)
|
|
|
Tue, 14 Aug 2018 - 16:57
Post
#63
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 24 May 2011 |
Cupra 1.8t lpg założone przy 215tys. Zarobione na gazie 70tys km i to nie w trybie eco. Auto jeździ do tej pory i zawory ani uszczelka nie byla robiona. Moc 260hp i 1.5 bara doładowania. Także takie teksty na temat paliwa bym sobie darował.
Przypadek u znajomego z przed 2 dni. Evo V po 3km spokojnej jazdy straciło kompresję na 4 cylindrze. Auto zadbane i o malym przebiegu także nie ma reguły. Oczywiście jak ktos sprawdza vmax na lpg i egt mamy zabójcze to wtedy wychodzą różne kwiatki |
|
|
Tue, 14 Aug 2018 - 22:52
Post
#64
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
Evo i LPG tak się musiało skończyć. Pisałem to wcześniej że jedno z drugim nie będzie grało. Zrobić silnik, program, lać 98 i jeździć bez awarii a nie kombinować z jakimś paliwem dla taksówek... Jakby nie miał LPG to byś napisał, że Evo i car audio - to się musiało tak skończyć? Sranie w banie |
|
|
Wed, 15 Aug 2018 - 08:50
Post
#65
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
Tak z ciekawości - co niezwykłego jest w silniku EVO 3 (np.: w stosunku do takiego np.: vagowskiego 1.8T, które ludzie spokojnie gazują), że nie może mieć LPG? Tylko prosiłbym o konkrety, a nie "pszeciesz to EFO!" "Legeda nie może być na LPG!" i tego typu bzdury.
-------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Wed, 15 Aug 2018 - 13:39
Post
#66
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 01 October 2014 |
Silnik jak silnik
evo3 to 4G63T tzw 7 bolt rozrząd po prawej Nstępne były evo 4,5,6 rozrząd po lewej to dalej 4G63T Następne 7,8,9 w e9 był MIVEC Następna e10 silnik 4B11 W każdej kolejnej evolucji były delikatne zmiany jednak blok to ciągle to samo tylko inne oznaczenia fabryczne Oem wprowadzili a mimo to częsci pasują choć według nr wychodzi inna część. Jednak jak fizycznie się namaca to jest to samo. Do evo3 nr fabryczne tłoka rozkładają ręce. Zakładam nowy zestaw od evo 9 tłoki i korby bo pasują. Uszczelka pod głowice od 3 ma inny nr niż od e9 sprawdziłem fizycznie jest taka sama (różnicą może być lepszy materiał) Co do gazu faktycznie latam evo cywilnie ale szybko lubię i często był v max bo nawet za motorami latam po drogach i nie zwracałem uwagi na EGT i inne parametry bo mam podgląd od niedawna i nawet nie miałem czasu tego rozkminić. Teraz będę bardziej świadomym użytkownikiem Gaz będzie do przemieszczania się a jak będzie v max czy chwilowe pałowanie to będę na benie. Czujniki stuku i przy strojeniu bardziej się ppstaram dopilnowac |
|
|
Wed, 15 Aug 2018 - 19:44
Post
#67
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 December 2011 |
Problem w lpg polega na sposobie regulacji ciśnienia, normalnie w silniku zasilanym benzyną mamy na listwie regulator ciśnienia który utrzymuje różnice między ciśnieniem paliwa w listwie a ciśnieniem w kolektorze ssącym na stałym poziomie. Regulator działa bardzo szybko i nie mamy z tym problemów, w zasilaniu lpg mamy reduktor, gdzie by zwiększyć cisnienie lpg musimy najpierw zwiększyć przepływ przez reduktor cieczy chłodzącej, która podgrzewa gaz i zwiększa ciśnienie i to zajmuje chwile czasu, w związku z tym kiedy mamy duże zmiany ciśnienia w kolektorze ssącym regulacja ciśnienia lpg nie nadąża za tymi zmianami i pojawia się zubożenie.
Drugi temat to przystosowanie komory spalania do danych temperatur, 1.8t z natury jest przystosowane do temperatury 950 stopni w kolektorze wydechowym, dlatego tak dobrze znosi lpg. 4g63t i ej20 są troche inaczej zaprojektowane z natury, ale to nie znaczy że nie można tego zmienić. -------------------- E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
|
|
|
Wed, 15 Aug 2018 - 21:56
Post
#68
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 |
Widze ze mamy nastepnego eksperta od lpg, usmialem sie po tym wywodzie
|
|
|
Thu, 16 Aug 2018 - 06:41
Post
#69
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 |
Z LPG zrób jeżeli to sekwencja porządną regulację i automatyczne przepinanie na benzynę np powyżej 3,5kRPM i bedzie spokój. Jak latasz delikatnie - cieszysz się tanimi kilometrami, a jak pałujesz to pałujesz na benzynie
-------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) >647KM & 669Nm + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
Thu, 16 Aug 2018 - 16:19
Post
#70
|
|
User Dołączył: Fri, 16 February 2018 |
Problem w lpg polega na sposobie regulacji ciśnienia, normalnie w silniku zasilanym benzyną mamy na listwie regulator ciśnienia który utrzymuje różnice między ciśnieniem paliwa w listwie a ciśnieniem w kolektorze ssącym na stałym poziomie. Regulator działa bardzo szybko i nie mamy z tym problemów, w zasilaniu lpg mamy reduktor, gdzie by zwiększyć cisnienie lpg musimy najpierw zwiększyć przepływ przez reduktor cieczy chłodzącej, która podgrzewa gaz i zwiększa ciśnienie i to zajmuje chwile czasu, w związku z tym kiedy mamy duże zmiany ciśnienia w kolektorze ssącym regulacja ciśnienia lpg nie nadąża za tymi zmianami i pojawia się zubożenie. Drugi temat to przystosowanie komory spalania do danych temperatur, 1.8t z natury jest przystosowane do temperatury 950 stopni w kolektorze wydechowym, dlatego tak dobrze znosi lpg. 4g63t i ej20 są troche inaczej zaprojektowane z natury, ale to nie znaczy że nie można tego zmienić. Topik "dowcip.. rewelka" umarl i przeniosl sie na tematy w projektach. |
|
|
Thu, 16 Aug 2018 - 18:10
Post
#71
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 24 May 2011 |
Nowy sterownik staga ma dotrysk benzyny po obrotach więc mozna to faktycznie dobrze ustawić. Jezdzi u nas 4b11 z evo x na lpg i 50 tys km nie zrobiło żadnego problemu
|
|
|
Thu, 16 Aug 2018 - 20:28
Post
#72
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie |
Sprawdź wtryski lpg ze szczegolnym zwróceniem uwagi na ten ze spalonego garka. Mi w 1.8T 2 razy upaliło zawory na tym samym garku a wtryski ponoc miały takie super hiper mega Keihin czy jakieś. Wyleczyłem się z gazu raz na zawsze w turbobenzynach.W ogóle to na LPG zabezpieczenie antystukowe jeszcze dziala?
|
|
|
Thu, 16 Aug 2018 - 22:30
Post
#73
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
W LPG najczęściej przyczyną problemów są zapchane wtryski, wtedy któryś cylinder ma ubogo i mamy upalone zawory. Mam S8 D2 zaturbione obecnie 0,9b i lata to na LPG z dotryskiem benzyny właśnie na STAGu i daje radę, nie udało mi się przekroczyć 870C EGT przy WOT przy próbach 100-200.
|
|
|
Thu, 16 Aug 2018 - 23:12
Post
#74
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
Problem w lpg polega na sposobie regulacji ciśnienia, normalnie w silniku zasilanym benzyną mamy na listwie regulator ciśnienia który utrzymuje różnice między ciśnieniem paliwa w listwie a ciśnieniem w kolektorze ssącym na stałym poziomie. Regulator działa bardzo szybko i nie mamy z tym problemów, w zasilaniu lpg mamy reduktor, gdzie by zwiększyć cisnienie lpg musimy najpierw zwiększyć przepływ przez reduktor cieczy chłodzącej, która podgrzewa gaz i zwiększa ciśnienie i to zajmuje chwile czasu, w związku z tym kiedy mamy duże zmiany ciśnienia w kolektorze ssącym regulacja ciśnienia lpg nie nadąża za tymi zmianami i pojawia się zubożenie. A po co do reduktora podłączamy podciśnienie z kolektora skoro to przepływ cieczy chłodzącej reguluje ciśnienie? Dwa że pomiędzy filtrem gazu a wtryskiwaczami jest czujnik ciśnienia, żeby sterownik skrócił/wydłużył czas wtrysku gdy ciśnienie jest za duże/za małe. Większość sterowników lpg na obecną chwilę może dodawać sobie benzyny pod obciążeniem, naprawdę da się to dobrze poustawiać wg. "widzi misie", szczególnie nevo od kme bym polecał. Jakie wtryskiwacze lpg miałeś zamontowane? |
|
|
Fri, 17 Aug 2018 - 10:12
Post
#75
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie |
W LPG najczęściej przyczyną problemów są zapchane wtryski, wtedy któryś cylinder ma ubogo i mamy upalone zawory. Pewnie to jest właściwy trop w moim i Evo przypadku...pół biedy jak to się dzieje w wolnossaku bo w turbobenzynie szybciej rozwali silnik.Najgorsze jest to, że to nie daje żadnych objawów |
|
|
Fri, 09 Nov 2018 - 03:52
Post
#76
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 01 October 2014 |
3 dni w Warszawie właśnie wjechałem na chatę
Dużo roboty fajna ekipa dobry balet Silnik od evo odbudowany Korby tłoki od WASZKI - dzięki Założone większe 680 cc od IDZIK - dzieki seria była 510 Strojenie hamownia STW mapy wykonał NIUTON cyferki 305 konia niuta 400 cos benzyna 98 (jutro wstawię wykresy) Na gazie chyba takie same cyferki NOWE KOMPUTERY dołożone dodatkowe czujniki Nowy komp od gazu KME NEVO Trzeba wymienić pompę paliwa i wydech i będziemy podnosić cyferki i pieścić mapy Wjedzie wyświetlacz ADU7 bo dziś w WAWIE nie mieli na miejscu |
|
|
Fri, 09 Nov 2018 - 10:35
Post
#77
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice |
i znowu LPG w EVO no to czekamy na kolejne BUM, ile na tym LPG oszczędzileś? czy siedziałeś już z kalkulatorem w ręku? bo pewnie to LPG już cię x3 kosztowało przez ten remont....ojjj nigdy tego nie zrozumiem...
-------------------- Męczennik od elektryków :)
|
|
|
Fri, 09 Nov 2018 - 11:26
Post
#78
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 |
Ale to jest wyjątkowe EVO, wygłuszone i z car audio ....
|
|
|
Fri, 09 Nov 2018 - 12:06
Post
#79
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer |
i znowu LPG w EVO no to czekamy na kolejne BUM, ile na tym LPG oszczędzileś? czy siedziałeś już z kalkulatorem w ręku? bo pewnie to LPG już cię x3 kosztowało przez ten remont....ojjj nigdy tego nie zrozumiem... Nie to, że się nie zgadzam z Tobą w kwestii gazu w evo (ja bym nie założył, ale mniejsza o to), ale co jest tak wyjątkowego w silniku evo 3 że gaz tam być nie może? Serio, to mega prosty silnik, kwestia poprawnej mapy i jazda. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Fri, 09 Nov 2018 - 12:19
Post
#80
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 01 October 2014 |
Co do gazu.
Wcześniej chodziłem do odcinki i latałem v maxem na LPG i nawet nie śledziłem parametrów pracy silnika Teraz gaz zwykła jazda bez wciskania do odcinki prędkości 120-140 i na Adu7 będę patrzył czy wszystko gra bo jest dołozonych 4 czujniki a cos jeszcze wjedzie i powinno być ok Do zabawy jak będę się chciał poganiać i polatać 220 to przełączę się na benę i wybiorę którą mapą lecieć Ze wszystkich rzeczy ok silnik się uszkodził i strata kasy to negatywy. Jednak ja widzę to inaczej. Rozwalił się silnik Rozłożyliśmy go u mnie w garażu widziałem te wszystkie tłoki korby i inne więc coś się nauczyłem i macałem to własnymi grabiami. Dodatkowo poznałem kolejne warsztaty i ludzi co mają z samochodami doczynienia i mają zajawkę. Tak bym siedział u siebie i nie poznał fajnych kolesi. Ja szukam pozytywnych rzeczy zamiast się łamać |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 21:18 |