MODEL: Mitsubishi Lancer Evolution 3 rocznik 1995 (z fabryki wychodziły na świat tylko z kierownicą po prawej stronie)
Przeznaczenie auta to DAILY CAR
Buda: Po przekładce kiery z prawej strony na lewą stronę. W tym celu zakupiłem sprawnego Mitsubishi Colta z klimą i elektryką bez poduszek i pozyskałem z niego ścianę grodziową i inne graty potrzebne do przekładki reszta poszła na złom.
BODY KIT: oem i tak zostanie (możliwe delikatne zmiany dołożone maskownice z plastiku gruby plaster miodu w przednim zderzaku wygląda lepiej moim zdaniem i nie trzeba siatki z drutu co rok malować)
Kolor auta: oem był czerwony akryl (był szpetny) - zmiana na soczystą czerwień z wersji EVO 6 TM
Alusy 17 cali BORBET dedykowane do MITSUBISHI oem srebrne
- zmiana na kolor biały zestaw na lato
- zmiana na kolor czarny zestaw na zimę
Silnik: seria - nastąpiła zmiana wymiana korby, tłoki, panewki, pierścienie nówki sztuki z EVO 9,
nowe wtryski BOSCH 550(2023) możliwe że będzie zmiana na 980 w trakcie ustalania, fajkocewki z TOYOTY, przepustnica DBW z FORDA, elektroniczny pedał gazu Mitsubishi Outlander podłączenie wszystkiego (2023) BOBSON
seria 270 PS/6250 rpm (198 KW) 309Nm/3000 rpm max torque 31,5 kg-m/3000 rpm
po częściowych modyfikacjach na hamowni STW pokazał 305 PS - 5912 rpm/418 Nm - 3987 rpm
oem: TURBO TD05H-16G-7 turbina MR239346 49178-01470 EVO3 16G - turbo po modyfikacji w PERUN TURBO
(Zostało wymienione koło kompresji na dużo bardziej wydajne ( ok 420-430ps). Została obrobiona obudowa kompresora pod koło kompresji. Została roztoczona obudowa łożyskowań pod koło kompresji. Zastosowanie wzmocnionych łożysk o zwiększonej średnicy odrzutników, wymiana uszczelnień i talerza uszczelniającego, nowy talerzyk cieplny, nowy wirnik turbiny z gwintem lewoskretnym, wszystkie zabrudzone elementy zostały wyszkiełkowane, aktuator został zabezpieczony stalą nierdzewną, układ został wyważony 2-stopniowo. Został ustawiony aktuator.)
stopień sprężania 9:0:1
Elektronika: oem komp Mitsubishi został zamieniony na EMU ECUMASTER został zmieniony na EMU BLACK (2023) zasilanie benzyny + ADU 7 ECUMASTER + klawiatura 6 przycisków ECUMASTER - NIUTON (2023) + czujniki dodatkowe (AFR, EGT - 2023), komputer od gazu AEB KING MP 48 OBD zasilanie LPG - został zmieniony na kompa do gazu KME NEVO LPG
strojenie i opieka nad autem NIUTON
Nowa wiązka silnika pod EMU BLACK (2023) pomagał kolega BOBSON
Hamulce: oem mały hamulec szutrowy zamieniony został na
-przód: zacisk Evo IX i adapter, duża tarcza od Mercedesa z nawierconymi w dzwonie dodatkowymi otworami 4x 114,3
-tył seria: zaciski po regeneracji + klocki DS 2500 FERODO
-przewody Pizza BREAKS w stalowym oplocie
Maglownica: krótki magiel wersja na europę 2,3 obrotu droga sprawa i ciężka do zdobycia
Układ dolotowy: seria (będzie zmiana)- zmiana nowy intercooler, nowe rury, rury dolotu, obudowa filtra, filtr stożkowy, wywalona przepływka, zawór upustowy blow - off wykonanie
MAD MODS GARAGE
https://www.facebook.com/madmodsgarage/
Układ chłodzenia: seria, natrysk wody na intercooler seria
Układ wydechowy: seria (już były rozmowy będzie zmiana) - zmiana na wydech 2.75" (70 mm) pełen custom na dwóch tłumikach plus przepustnica wykonanie
KOZIEŁ PERFORMANCE GARAGE
https://www.facebook.com/civicej6byMARCIN/
Układ wtryskowy: seria wtryski dwuotworkowe 510cc - zmiana na wydajniejsze wtryski 680cc, pompa paliwa seria - zmiana na wydajniejszą DW
Układ napędowy: seria
WAŁ NAPĘDOWY regeneracja (2023)
TRANSFER i DYFER po regeneracji w PTT OPOLE (2023)
Zawieszenie: seria po regeneracji
Wnętrze: oem kierownica - odnowiona w PMC TAPICERNIA
jak uzbieram kasę zrobię tam resztę tapicerki - nastąpiła zmiana całkowite odnowienie całego wnętrza deska, sufit, boczki drzwi, wykładzina, fotele (skóra, alcantara) - dołożone grzane dupy w przednich zydelkach, wszelkie plastiki kolor szary zamienione na kolor czarny
wykonanie PMC TAPICERNIA
https://www.facebook.com/PMC-Tapicernia-451970218202806/
Szpetne plastiki w trakcie malowania na kolor piano black w zakładzie lakierniczym Ukleja Ujście - Supra WorkShop
https://www.facebook.com/Supraworkshop/
Car audio: seria - nastąpiła zmiana
radio 2 din, antena radia zintegrowana z anteną GPS i telefonu z VW Polo płetwa na dachu, system car audio wykonany na komponentach ETONA głośniki zestaw 3-drożny + wzmacniacz, nowa instalacja zasilająca car audio wygłuszenia drzwi matami wykonanie i osadzenie całości custom
OLDTIMER SQUAD
https://www.facebook.com/oldtimersquad/
10 lat grzebania wydane sporo siana dopieszczany cały czas każdego dnia
auto to daily car. w latach 95 szybkie, wtedy nie było mnie stać
obecnie ze współczesnymi autami radzi sobie
nie jestem mechanikiem, jednak wiele rzeczy w samochodach staram się robić sam.
zdjęte zawieszenie przód, tył i wysłane do regeneracji
zdjęta turbina wysłana do regeneracji do perun turbo
zdjęte wnętrze auta tapicerka
zdjęty osprzęt silnika wysłany do regeneracji
Z ciekawych gratów posiada
nowy komp emu - robiony w Hampel Motosport (nastąpiła zmiana patrz wyżej w opisie)
zasilanie LPG - komp LPG AEB robiony i strojony JACO Wawa (nastąpiła zmiana kompa od gazu)
radio 2 din android - wyświetla parametry z emu (radio zostało nastąpiła zmiana parametry wyświetla ADU7)
krótki nr vin
krótki magiel - zakupiony u znawcy Evo Hołek Kraśnik
climatronic - sprawny działa 2 lata walki dzięki pomocy Coltmania.pl
w dowodzie wbite evo 3 i krótki nr vin
duży hebel przód tarcze, klocki i zaciski wszystko nowe zacisk evo 9
zaciski i tarcze tył wszystko nowe zaciski po kompletnej regeneracji
nowy lakier z evo wersji specjalnej E6TME
evo 3 na świat wyszło około 7500 sztuk (z fabryki wychodziły tylko z kierą po prawej stronie) mój jest po przekładce dobrze zrobionej co nie jest proste z tego co wiem
w PL jest 8 sztuk z tego co wiem czerwony jest jeden
i wiele innych
evo latam każdego dnia, ale czasami jak mnie poniesie to pojedzie na lotnisko, tor czy jezioro
jezioro Ukiel Olsztyn