Samochód elektryczny |
Samochód elektryczny |
Thu, 10 May 2018 - 15:05
Post
#41
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Ten zasięg to w bardzo optymalnych warunkach.
Wystarczy dociążyć akumulatory "ogrzewaniem auta" i już robi się może połowa zasięgu. Pojedziesz kilka razy bardziej dynamicznie ? Również skracamy zasięg za każdym razem. I co ? I może okazać się, że mając rano naładowane baterie i niekorzystne warunki nie dasz rady dojechać w zimie z domu w Sochaczewie do Warszawy (Praga północ) i z powrotem... a to tylko 60km w jedną stronę. Ktoś wstawiał artykuł (w innym temacie) o kurierach DHL w Niemczech, którzy dostali takie elektryki. Można doczytać jak im się spisywały na co dzień i jak się to miało to założeń zasięgu. Niestety musze poczekac na TESLE,choć juz jezdziłem tydzien i naprawde wiecj jak rewelacja Jakość wykonania również rewelacyjna ? Nie jestem jakimś przeciwniem "melex'ów" .. bo niech se każdy kupuje co chce i co mu się podoba ale na litość boską... nie mówcie o "ekonomii i taniości". |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 10 May 2018 - 15:05
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 10 May 2018 - 15:27
Post
#42
|
|
User Dołączył: Fri, 16 November 2012 |
Frolik, ja nie wiem skąd Ty bierzesz to spalanie 8 litrów LPG w 328 i 330, bo mi tyle pali focus 1.6 100 koni, ale benzyny!
|
|
|
Thu, 10 May 2018 - 15:35
Post
#43
|
|
User Dołączył: Thu, 04 August 2005 Skąd: cz-wa |
Frolik, ja nie wiem skąd Ty bierzesz to spalanie 8 litrów LPG w 328 i 330, bo mi tyle pali focus 1.6 100 koni, ale benzyny! taaaa-tyle aut przerabiałem i kazda benzyna powyzej 1.2 w ruchu typowo miejskim to 9-10lirów.V8 o 13-14 w góre bez limitu. Kiedys dawno temu ford scorpio 2,0 z niemiec przy wonlne jedzie do 100 spalił mi 6.3 po trasie - w miescie -11 .Z ostanich aut fiat 1,4 turbo lpg z 15 roku po miescie krotkie odcinki 13 litrów lpg i jaks tam benzyna.Szkoda gadac.Benzyna swoje musi wziac chyba ze jaks srednia pojemnosc ,wolnossca i rozsadna moc to bedzie ok.Innaczej wyniki 10+ |
|
|
Thu, 10 May 2018 - 16:21
Post
#44
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
I może okazać się, że mając rano naładowane baterie i niekorzystne warunki nie dasz rady dojechać w zimie z domu w Sochaczewie do Warszawy (Praga północ) i z powrotem... a to tylko 60km w jedną stronę. a co by było gdybyś jeździł z Łowicza? albo z Kutna? Mówimy o jeździe miejskiej I w takich warunkach pod kazdym wględem bije na głowę benzynę. Zgadza się że problemem jest cena która wynika ze skali bo technologicznie to auto jest dużo prostsze. To jest produkt dla freaków a nie dla królow oszczedzania, tak samo jak pralka za 3tysiące która zużywa parę litrów wody mniej niż taka za 1,5tys. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Thu, 10 May 2018 - 16:30
Post
#45
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
a co by było, jakby chciał dojechać z Sochaczewa do Gdańska? Płacz i zgrzytanie zębów...
Będzie wozić jedno lub dwójkę małych dzieci i nigdy nie wyjedzie dalej niż za miasto. (Siedlce ) Na trasy w domu mąż ma nową S klace w cupecie. Czemu elektryk ? Bo chce elektryczny samochód. Oraz znajoma osoba ma już drugi taki samochód (leaf) Jest bardzo zadowolona, w ogóle się nie pierdoli, nie śmierdzi, nie warczy !( tak wiem wiem), jest bardzo tanie w eksploatacji, bardzo łatwo się sprzedają i na koniec firma potrzebuje kosztów.( to oczywiście temat pokątny) wiadomo, że 20-letnie 330 w gazie zrobi każdego elektryka (i nie tylko) na każdej drodze krajowej jak chce, do tego spalając 8 litrów LPG na 100 kilometrów, w dodatku ubezpieczenie takiego Leafa będzie droższe niż całe to BMW, ale przecież nie każdy musi się tak dobrze znać na samochodach i skądś muszą się brać ci frajerzy, którzy kupują nowe auta (słowo klucz/wytrych: gigantyczna utrata wartości). Kobieta chce elektryk, to trzeba doradzić jaki. Ja bym szedł w Leafa, bo te drzwi w i3 to średnio wygodne są (chyba, że dzieci są na tyle duże, że same wsiądą i same zapną pasy). -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Thu, 10 May 2018 - 16:41
Post
#46
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
no będziesz jeździł... aż nie odetną prądu (z dowolnego powodu) .. albo wracając z pracy utniesz w korku na obwodnicy w mroźne popołudnie na kilka godzin i cały misterny plan w pi..u (jak mawiał Siara) No tak, bo świat jeszcze nie widział sytuacji, w której ludzie stoją w kolejce po benzynę, albo takiej w której komuś zabrakło paliwa albo było ch. owej jakości i zwyczajnie zimą zamarzło. A auta stojące w korku zasilane "tradycyjnymi" metodami to produkują paliwo. Tradycyjnie, byle argument z dupy, aby powiedzieć ostatnie słowo. O tym zasięgu to już nawet szkoda komentować, ale niedługo i ten argument będziesz mógł dorzucić do swojej puli bredni. Z resztą u nas to też ostatnimi laty takie zimy, że hoho. Mróz po -30 ciągnący się tygodniami. Wiadomo, do takiej KIA to Tesla nie ma podejścia jakością wykonania, ale ogólnie jest całkiem nieźle. Do autora tematu - może warto poczekać na Hyundai'a Konę? |
|
|
Thu, 10 May 2018 - 16:51
Post
#47
|
|
User Dołączył: Thu, 04 August 2005 Skąd: cz-wa |
ja bym czekał na jakies pierwsze uzywki nowego LEAF.To auto ma realny zasieg 200-300KM a to do jazdy miejskiej wystarczy.BMW i3 jest jeszcze budowane według starej zasady ze auto elektryczne ma byc brzydkie i dziwne.Osobiscie jesli by były jakis granty i taki nissan by wyszedł 90 tys to kupuje nowke.Na weekend czy jak bym sie stesknił za smrodem spalin to mam V8 więc w czym problem? Jedyny problem to taki ze każde 100tys km kosztuje 40-50tys zl+ serwis napędu.
|
|
|
Thu, 10 May 2018 - 17:31
Post
#48
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
a co by było gdybyś jeździł z Łowicza? albo z Kutna? Te miasta nie są tzw. "sypialnią Warszawy". By czuć "oszczędność" na paliwie trzeba robić kilometry i mieć gdzie na noc ładować baterie. Mieszkając w blokowisku na Warszawskim Ursynowie czy Pradze Północ.. i mając do pracy 10-20km będziesz kupował "melexa" za 150k PLN, parkował go pod blokiem czy innym parkingu i ładował z przedłużacza puszczonego z okna ? Oczywiście, są apartamentowce, gdzie miejszają ludzie którzy moga sobie pozwolić na kaprys posiadania takiego auta, gdzie pewnie są też podziemne parkingi z dedykowanymi miejscami do parkowania i można tam zainstalować ładownice... ale to pojedyncze przypadki i ewentualny posiadacz kupując takie auto nie patrzy na wspominane "oszczędności paliwowe" i "pozostające w kieszeni tysiące złotych". |
|
|
Fri, 11 May 2018 - 06:54
Post
#49
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem |
przypominam ze to auto miejskie i majac 120-140 zasiegu to nie znam miejsca w PL gdzie obwodnica była by tak daleko od miasta.Poza tym wyciagam ładowarke z bagaznika i awaryjnie moge podładowac z kazdego gniazdka 230V czy to na stacji benzynowej czy gdziekolwiek.. Już to widzę jak pracownik stacji benzynowej albo właściciel innej nieruchomości pozwoli ci podłączyć do gniazdka auto elektryczne podejrzewając, że chcesz go okraść. Poza tym czas ładowania akumulatorów z gniazdka 230V w nowym leafie wg producenta wynosi 21 godzin |
|
|
Fri, 11 May 2018 - 07:58
Post
#50
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 January 2006 |
he ciągle...do zrzygania...te same argumenty przeciwników i zwolenników
Do przeciwników - zakodujcie, że jest dużo takich jednostek (jak np. JA) gdzie realny zasięg miejski 100km - jest całkowicie satysfakcjonujący Realny czyli IMO z klimą / ogrzewaniem, sprawna jazda miejska. Mieszkam w bliźniaku i mam miejsce na łącznie 4 auta (1 w garażu). I te 4 auta są i stoją. Ceny elektryków zjeżdżają o połowę i zmieniam 1 benzynowego truciciela na taki wynalazek Codziennie ładuję telefon. Nie ma problemu aby codziennie ładować auto. Zapomnę naładować ? Nie zapłacę rachunku i odłączą mi prąd ? wsiadam w inny pojazd. Elektryk nie nadaje się jako jedyne auto w domu. Jako 2 lub 3 - tak. Jestem tego świadomy i to akceptuję -------------------- Sklep przeniesiony poza forum.
|
|
|
Fri, 11 May 2018 - 08:18
Post
#51
|
|
User Dołączył: Wed, 08 October 2003 Skąd: Augustów |
Kluczowe znaczenie ma cena auta, bo w tej chwili są z du...
Za 5 lat powstanie nowy dział forum Tuning elektryka. |
|
|
Fri, 11 May 2018 - 10:16
Post
#52
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 18 April 2005 |
Te miasta nie są tzw. "sypialnią Warszawy". By czuć "oszczędność" na paliwie trzeba robić kilometry i mieć gdzie na noc ładować baterie. Wywraca mi się jak czytam takie bzdury... Aby udowodnić desperacko swoją teorię warto wystawić się na pośmiewisko? Ty masz chyba sypialnie do spania 2 ulice dalej przy Twojej skali... Z Kutna dojeżdżają desperaci. Poza tym jadąc z Kutna pod PKiN ile jedzie się w stricte w miejskiej jeździe? 10 km? To 10% trasy? Strach się bać zapytać ile wg ciebie to jazda po trasie... Ja mieszkam w centrum i dojeżdżam do centrum. Mam 4,5 km do biura... I chętnie bym jeździł i3 ze względu na łatwość parkowania. Nie miałbym wtedy problemu że jadę na zimnym oleju i że turbo dostaje w dupe. Trzeba też dodać że wiele miast ma darmowe parkingi dla elektryków. Za parę lat jak ceny trochę zejdą na ziemię i ludzie bardziej się oswoją to będę myślał nad takim autem. Nie dla ekologii, dla wygody. A i pod biedrą pełen lans! Podobało mi się swojego czasu podejście Palikota do poruszania się po Wawie. Mimo iż miał Range'a to kupił sobie Micrę bo łatwiej się nią jeździ po centrum. |
|
|
Fri, 11 May 2018 - 11:32
Post
#53
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Za parę lat jak ceny trochę zejdą na ziemię i ludzie bardziej się oswoją to będę myślał nad takim autem. Nie dla ekologii, dla wygody. A i pod biedrą pełen lans! mało prawdopodobne, by ceny elektryków spadły w krótkim czasie. Oznaczałoby to katastrofę energetyczną (obecnie samochody elektryczne stanowią promil (nawet nie procent - w 2017 w Polsce zarejestrowano 160 aut elektrycznych, podczas gdy aut z napędem konwencjonalnym 550 tysięcy plus samochody ciężarowe). Nasza infrastruktura energetyczna nie jest w stanie przesłać takiej energii, żeby zasilić większą ilość elektryków (wystarczy, że zrobi się cieplej, biura zaczynają używać klimatyzacji, a już pojawiają się przerwy w dostawie prądu), do tego Europa nie jest w stanie wyprodukować takiej ilości prądu, by zasilić takie auta, a nawet, jeśli postawiono by w Europie tyle elektrowni, by zasilić większą ilość elektryków, to Europa utonie w spalinach związanych z produkcją prądu.Raczej silniki elektryczne będą lądować w super sportowych samochodach, gdzie osiągi po prostu powalają na kolana. Natomiast obniżenie cen na auta elektryczne na razie nam nie grozi, bo tych aut sprzedawanych jest i będzie bardzo mało. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Fri, 11 May 2018 - 11:44
Post
#54
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Z Kutna dojeżdżają desperaci. Poza tym jadąc z Kutna pod PKiN ile jedzie się w stricte w miejskiej jeździe? 10 km? To 10% trasy? Strach się bać zapytać ile wg ciebie to jazda po trasie... fajnie ale nie ja pisałem o Kutnie... więc miszczu nie do mnie z tym... a jak lubisz elektryki to dlaczego nie masz ? Raczej silniki elektryczne będą lądować w super sportowych samochodach, gdzie osiągi po prostu powalają na kolana. też mi się wydaje, że TO jest główny target dla tego typu rozwiazań tam gdzie liczy się wynik a nie cena czy żywotność/praktyczność tych technologii |
|
|
Fri, 11 May 2018 - 11:51
Post
#55
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
Natomiast obniżenie cen na auta elektryczne na razie nam nie grozi, bo tych aut sprzedawanych jest i będzie bardzo mało. Nie przemawiają za tym ostatnie dane. Wzrost sprzedaży elektryków oraz hybryd w ubiegłym roku to ponad 50%. Ale generalnie podzielam twoje zdanie, raczej ceny nie spadną w najbliższych 5 latach jakoś diametralnie. |
|
|
Fri, 11 May 2018 - 11:52
Post
#56
|
|
Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
|
|
|
Fri, 11 May 2018 - 11:55
Post
#57
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Nie przemawiają za tym ostatnie dane. Wzrost sprzedaży w ubiegłym roku to ponad 50%. Ale generalnie podzielam twoje zdanie, raczej ceny nie spadną w najbliższych 5 latach jakoś diametralnie. jeśli rynek jest w stanie wchłonąć pół miliona auta, to wzrost sprzedaży o 50% z poziomu 100 sztuk naprawdę nie jest znaczący. Dysproporcja na świecie jest jeszcze większa. Oczywiście, że ceny będą spadać wraz ze wzrostem sprzedaży, ale nie ma się co czarować, że cenowo elektryki będą konkurencyjne dla aut spalinowych w perspektywie nawet 20 lat. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Fri, 11 May 2018 - 11:59
Post
#58
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
pisałeś że trzeba robić kilometry, więc? owszem.. ale spojrzałeś w jakim kontekście i czyjej wypowiedzi ? nie. chodziło mi o to ... Wogole to przy tych cenach paliwa gdzie koszt paliwa na 100km zaczyna sie od 50 do około 70 zł to super alternatywa bo tysiace lecą jak szalone i kasy zostaje duzo w kieszeni. i by te "tysiące leciały" trzeba robić kilometry paniał ? |
|
|
Fri, 11 May 2018 - 12:06
Post
#59
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 18 April 2005 |
|
|
|
Fri, 11 May 2018 - 14:01
Post
#60
|
|
User Dołączył: Fri, 16 November 2012 |
Maciek1234, Francja jest potęgą nuklerną, mogą sobie wyprodukować tyle prądu ile chcą i nie zatruć środowiska. To, że w naszym kraju są latem problemy z energią elektryczną jest faktem, ale tam nie koniecznie.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 05:00 |