Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Samochód elektryczny
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Stron: 1, 2, 3
Driftman
Cześć
Który będzie lepszy dla kobiety, mojej koleżanki do miasta ( 100% )
BMW i3 czy Nissan Leaf

Padło na te dwa modele. Bardziej podoba się BMW.

Auto nowe lub praktycznie nowe w leasing.

Kasiora 150 tyś w porywach do max 180 tyś

Które auto Waszym zdaniem warte jest kupna bardziej od innych ? Czemu akurat te ?


Do tej pory Pani jeździła w202 2.2 lpg a następnie Accordem VIII 2.4 w automacie bez lpg biggrin.gif



Hybryda odpada. "Ma nie być mechaniki" Miałem kiedyś testówki, a wnioski są takie:
Nie jadą kiedy szukamy oszczędności ( tworzysz korek ), palą dużo kiedy jeździmy normalnie plus z dupy cena.
Do tego te toyoty to zwykłe plastikowozy, a reklama kłamie w prosto w oczy.
K@rol
Miałem okazję jechać i3 ok 20km.
Straszne,a te boczki z recyklingu wyglądają dramatycznie.
Dla mnie niepojęte żeby wywalić tyle kasy w coś takiego:)
As_
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ta i3 to nawet niezle zasuwa, można się zdziwić.
hexx #2
CYTAT(Driftman @ Fri, 20 Apr 2018 - 15:21) *
Hybryda odpada.

hybryda hybrydzie nie równa
szukać hybrydy plug-in ... czyli takiej, że sam wybierasz na jakim napędzie ma jechać
exocet
Ja bym szedł w bmw, mimo brzydoty. Pewnie mniejsza utrata wartości (niektórzy jednak na to patrzą).

CYTAT(Driftman @ Fri, 20 Apr 2018 - 15:21) *
Hybryda odpada. "Ma nie być mechaniki" Miałem kiedyś testówki, a wnioski są takie:
Nie jadą kiedy szukamy oszczędności ( tworzysz korek ), palą dużo kiedy jeździmy normalnie plus z dupy cena.
Do tego te toyoty to zwykłe plastikowozy, a reklama kłamie w prosto w oczy.

Jeśli miałeś testówki na krótko, to polecam wziąć na min. dzień/weekend, wtedy dopiero można sobie wyrobić jakąś opinię, jazda pół godziny ze sprzedawcą to strata czasu i faktycznie może zniechęcić. Używam Aurisa na codzień i normalna jazda bez zamulania w mieście to wyniki z 4 z przodu, jak się trochę postarasz to 3.x też jest do zrobienia. Wnętrze jakościowo jest takie sobie plus duże szumy przy jeździe autostradowej - to wg mnie najbardziej może odrzucać od toyoty. Cenowo raczej nie odstaje mocno od konkurencji, inne toyoty w hybrydzie faktycznie drogie, ale prius jeździ lepiej i oszczędniej. Ewentualnie zerknij jeszcze na lexa is300h albo poczekaj na nowego aurisa, bedzie 2.0 180KM w hybrydzie

CYTAT(hexx #2 @ Fri, 20 Apr 2018 - 18:01) *
hybryda hybrydzie nie równa
szukać hybrydy plug-in ... czyli takiej, że sam wybierasz na jakim napędzie ma jechać


Tylko jak to ma być samochód do miasta to wybór jest niewielki - prius, ioniq i tyle, reszta to już klasa średnia i w górę, więc raczej mało poręczne.
Aval
Nie zapominajcie o Aurisie w znacznie ładniejszym opakowaniu i dużo lepszym wnętrzem -> Lexusie CT.
hexx #2
CYTAT(exocet @ Fri, 20 Apr 2018 - 20:55) *
Tylko jak to ma być samochód do miasta to wybór jest niewielki - prius, ioniq i tyle, reszta to już klasa średnia i w górę, więc raczej mało poręczne.

jak absolutnie TYLKO do miasta... to może Smart (jak sama ma jeździć) ?
nie ma problemów z manewrowaniem i parkowaniem
cowboy
CYTAT
Aurisa na codzień i normalna jazda bez zamulania w mieście to wyniki z 4 z przodu, jak się trochę postarasz to 3.x też jest do zrobienia.


uzywałem poł roku w kombi
nie jest to mozliwe
jak sie mega starałem to schodziłem do 5.5 normalnie 6,5
no_fear
Fiat 500e ? wink.gif
SajneK
Ale to ze względów ekonomicznych ten elektryk czy w jakimś mieście w pl zabronili wjazdu do centrum a ja tego nie odnotowałem ?
Pytam bo zawsze jak mijam i3 ciekawi mnie czym sie kierowal kupujacy a nigdy nie mialem okazji zapytac.
hexx #2
jak to się mówi....
Prowadząc Priusa pokazujesz kobiecie, że jesteś odpowiedzialny, świadomy ekologicznie… i że nie dasz jej orgazmu.

laugh.gif
kompot
Leafem nie jeździłem. Nowy ma opcję jazdy używając jednego pedału, tak jak i3 od początku. i3 w razie czego jest dostępne z ReXem.
Auto żwawe, napęd na tył, z wszystkimi tego konsekwencjami, patrz np. jazda na mocnym hamowaniu motorami w zimę - może przyblokować koła tył i być lekko niestabilne - widziałem takie opinie w internecie (podobno poprawili to w międzyczasie). Najbardziej w i3 spodobało mi się wnętrze, mega. Naturalne materiały niespotykane w innych autach, ale jak widać powyżej jest to ocena subiektywna. Minusem i3 jest zasięg na napedzie elektrycznym, wszyscy nowi konkurenci są lepsi.
Z innych opcji są jeszcze Ampera-e , która zbierała świetne opinie w prasie jako Bolt i chyba też VAG Golf i A3 (?).
Poczytaj o zasięgu wg. użytkowników, na pewno sporo informacji znajdziesz w necie.
Driftman
Spokojnie. Wiedziałem, że tak będzie biggrin.gif

Jeżeli o mnie chodzi to gardzę wszystkimi autami które się tutaj przewijają.
Testówkami jeździłem w tamtym roku przez 3 dni każdym.
Między innymi auris avensis hilux rav4 corolla czy inne suzuki..
Po za hiluxem to kupa g....a

Exocet spalanie o którym mówisz nie jest możliwe. U mnie było to 7.5 litra

Sejnek to nie ja będę tym autem jeździł, nie ja za nie płacę.
Nigdy nie będzie spałowane. Będzie wozić jedno lub dwójkę małych dzieci i nigdy nie wyjedzie dalej niż za miasto. (Siedlce )
Na trasy w domu mąż ma nową S klace w cupecie.

Czemu elektryk ? Bo chce elektryczny samochód.
Oraz znajoma osoba ma już drugi taki samochód (leaf)
Jest bardzo zadowolona, w ogóle się nie pierdoli, nie śmierdzi, nie warczy !( tak wiem wiem), jest bardzo tanie w eksploatacji, bardzo łatwo się sprzedają i na koniec firma potrzebuje kosztów.( to oczywiście temat pokątny)
SajneK
Ok rozumiem smile.gif
Czyli tak jak podejrzewałem, bezsensowny zakup tongue.gif Więc lepiej BMW, bo wyglada ciekawiej wink.gif
MadeInPoland
Zakup wiadomo, że religijny. Możecie mi przedstawić jak wychodzi koszt energii elektrycznej przejazdu tymi full elektrykami 100km? Zastanawiam się dlaczego ludziom nie opłaca się ogrzewać domu prądem, wolą węgiel czy drzewo, a samochodem nagle się opłaca. Tak wiem jaka jest sprawność silników spalinowych, mam świadomość sprawności kotłów i mam świadomość akcyzy. Powiedzmy taka corolla 1.6 spala 18PLN lpg przy szybkiej jeździe do 150km/h trasy eksperowe i autostrady. Jak to wyjdzie w elektryku?
Driftman
Podobno od 5 zł przy taryfie nocnej do 15 zł z ogrzewaniem.

Co ciekawe auto te nie będzi kupione ze względów ekologicznych.
Poprostu taka koncepcja trafia w gust kierowniczki zamieszania smile.gif

Ciekawy jestem faktów. I tego co możecie doradzić.

Wiem, że temat jest kontrowersyjny i zdaje się pierwszy na forum
Biniu
CYTAT(SajneK @ Sat, 21 Apr 2018 - 12:22) *
Ok rozumiem smile.gif
Czyli tak jak podejrzewałem, bezsensowny zakup tongue.gif Więc lepiej BMW, bo wyglada ciekawiej wink.gif


Czemu bezsensowny. Jeśli masz możliwość ładowania w nocy, auto jest tylko i wyłącznie do miasta to elektryk jest super. Nie katujesz silnika ciągłymi odpaleniami, jazda na nie rozgrzanym nie stanowi 70% przebiegu. W korkach nie niszczysz motoru.

Generalnie chyba jednak to forum jest słabym miejscem by szukać porad odnośnie takich aut laugh.gif
cowboy
jaks sie naciska gaz w Tesli ?

muska wink.gif
wanisz
Ostatnio miałem okazję przejechać się trochę dłużej i3, starym leafem i Hyundai ioniq electric. Leaf to była porażka na tyłu frontach że szkoda pisać. Może ten nowy jest lepszy? I3 bardzo dziwnie się prowadzi przez te pokraczne koła, na suchym asfalcie były problemy ze stabilnością przy pełnym ogniu. Bałbym się co będzie w zimę, ale poza tym auto ok. Gdybym mieszkał gdzieś gdzie są równe drogi i jest cieplej to brałbym. Zostaje ioniq który jest najbardziej "normalny". Prowadzi się i wygląda jak każdy nowy kompakt, ma sensowny zasięg ok 200 km (max chyba 260) i tyle. Czy ktoś z Was wie gdzie można przejechać się VW e-Golfem? smile.gif Obecne elektryki to na prawdę ciekawe auta ale mają bardzo wąską grupę docelową: firmy promujące się na "eko" i ludzi mających domy w największych miastach lub bliskiej okolicy
soltyk
CYTAT(SajneK @ Sat, 21 Apr 2018 - 10:26) *
Ale to ze względów ekonomicznych ten elektryk czy w jakimś mieście w pl zabronili wjazdu do centrum a ja tego nie odnotowałem ?
Jeszcze nie zabronili. Aktualnie w Poznaniu trwa przebudowa centrum i temat dystkutowany jest w kuluarach.

To musi być coś do zwracania uwagi czy może wyglądać jak zwykły samochód? Gdybym musiał kupić elektryka, bez wahania wziął bym eGolfa. To nie zabawka, a prawdziwy samochód z konkretnym zasięgiem.
SajneK
CYTAT(Biniu @ Sat, 21 Apr 2018 - 18:35) *
Czemu bezsensowny. Jeśli masz możliwość ładowania w nocy, auto jest tylko i wyłącznie do miasta to elektryk jest super. Nie katujesz silnika ciągłymi odpaleniami, jazda na nie rozgrzanym nie stanowi 70% przebiegu. W korkach nie niszczysz motoru.

Generalnie chyba jednak to forum jest słabym miejscem by szukać porad odnośnie takich aut laugh.gif

Moze dlatego ze jak mysle auto na miasto dla kobiety to mowie np yaris (ok 40 tys pln), jak chce sie cicho skradac w korkach i w garazu to yaris hybryda (ok 70 tys pln), a wszystkie zalety ktore podales w i3 kosztuja 170 tys pln wiec dla mnie to bezsens smile.gif
Driftman
Auto nie musi zwracać uwagi. Ona nie jest lanserką. Ma poukładane w głowie i w sumie powinien tylko trafiać w kobiecy gust.
Ma się łatwo parkować. Tanio jeździć.
Na auto jest ogrzewany garaż. W garażu jest siła. Jest miejsce na jakieś ewentualne ustrojstwo do ładowania.

Dzięki wszystkim za merytoryczne odpowiedzi
stef
Miałem na 3 dni i3 i do miasta i na krótkie trasy jest idealny. Do ładowania w nocy nie jest potrzebna siła, wystarczy zwykłe 230V.
Honada
Możesz też pomyśleć o BMW i3 w sportowej wersji S. Sektę robi w 6,9 sekundy. Ma lepsze zawieszenie, inne koła, baterie i zasięg teoretyczny 280 km.

http://dailydriver.pl/nowosci/premiery/now...czny-hot-hatch/

Ja testowałem tylko zwykłe i3. Przyznam, że frajda z jazdy tym autem jest naprawdę spora. Da się tym pocisnąć, w zakrętach też trzymało mimo śmiesznie wąskich opon (chyba 155 mm). O dziwo hamowało też całkiem normalnie (100-0 km/h w 37-38 metrów). Ale jest jedna wada tego auta, która mnie bardzo wkurzała - otwieranie tylnych drzwi. One się otworzą, o ile przednie będą otwarte. No i ten zasięg spadający od włączenia klimy, radia czy podgrzewania szyby. Ale gdyby to robiło te 200 km na ładowaniu, to w mieście bym się tym pobawił. Tyle że to droga rzecz. I 150 tys. zł to przy jakiś upustach jest możliwe.
olozwirski
Niedługo powinien być dostępny model 3. Zasięg na większej baterii rewelacja, osiągi tez pewnie będą niezłe.
stef
Słowo klucz "niedługo" smile.gif. Jak się ktoś wcześniej zapisał to może jeszcze w tym roku ma szanse, ale zapisując się dziś to trzeba liczyć 2 lata wink.gif
bzyku_flashi
Jest jeszcze Renault Zoe wink.gif
Driftman
Dostałem info/plotkę że sporo i3 wraca na serwis

Może ktoś to potwierdzić lub też obalić ?
trbman
Piszesz że auto ma tanio jeździć to wytłumacz swojej lubej że najtaniej w dzisiejszych czasach wychodzi benzyna. Inne wynalazki puki co to moda itp. Zrozumie skoro ma poukładane w głowie.
Driftman
Nie pytałem Cię którym samochodem się taniej jeździ. Nie o tym jest temat.
I wcale nie najtaniej bo znajomy ma już drugiego leafa i przez 5 lat nic się nie zepsuło a "tankowanie" jest właśnie tańsze od benzyny.
prot2-79
Jazda elektrykiem jest mega tania- jako auta miejskie nie ma nic lepszego i tanszego.Mam fiata 500e i na nocnej taryfie tankuje za 2,90-3,50 netto i robie 120-140km.Auto z zwykłych czesci ma wycieraczki,filtr kabinowy i klocki z przodu.Klocki starczaja na 100-150tys km bo jest odzysk energii.Więc zostaje płyn do spryskow filtr kabinowy.Tyle jest serwisu.A w miescie na swiatłach GTI do 70-80 nie ma co startowac nawet.Wogole to przy tych cenach paliwa gdzie koszt paliwa na 100km zaczyna sie od 50 do około 70 zł to super alternatywa bo tysiace lecą jak szalone i kasy zostaje duzo w kieszeni.
Frolik
Nie przeczę że elektryki są tanie.

Ale z kosztami paliwa na 100 km to popłynąłeś kolego. 50 do 70 zl na 100 km? Tyle to jest jak się jeździ jakims paliwożernym autem na PB.

Normalny samochód to 8 litrów LPG (po 2,10) na 100 km. Co czyni 16zł 80 gr na 100 km.
I 8 litrów LPG na trasie to pali nawet bmw 330i czy 328i. Żeby nie było gadania, ze koszt 16-17zł to seicento z silnikiem 0,9 litra.
Dużą wygodną i dość szybką limuzyną możesz jeździć po 16-17 zł za 100km.

Oczywiście w miescie, przy sporym aucie z silnikiem R6/V6 będzie to znacznie wyzsza kwota. Rzędu 20 a nawet 23-24zł za 100km.

A jak ktoś chce oszczędnie, to można jak mój jeden kolega Micrą 1.3 LPG, na trasie schodzi na 6l/100km. Wtedy 100 km kosztuje go 12 i pól złotego.
hexx #2
CYTAT(prot2-79 @ Wed, 09 May 2018 - 16:43) *
(...) to super alternatywa bo tysiace lecą jak szalone i kasy zostaje duzo w kieszeni.

no nie powiedział bym
biorąc pod uwagę koszt zakupu, bardzo dużą utratę wartości, możliwe problemy z odsprzedażą 5-6 letnich aut.. i oszczędzanie wynikające z paliwa .. to dalej wychodzi znacznie drożej niż porównywalne autko PB N/A z mega dobrą LPG

O ile taki autem PB możesz tłuc się i 10 lat niezależnie czy zrobisz 100.000 km przez ten okres czy 200.000 km .... o tyle elektrykiem już nie bardzo : http://moto.pl/MotoPL/1,88389,16241658,Now...osztuja___.html

więc aspekt samej ekonomii przy zakupie tu się nie broni


PS
ile kosztuje nowy 500e ?



Nissan Leaf kosztuje od 153.000 PLN
Nissan Leaf 2017 z przebiegiem około 7k km już tylko 105.000 PLN
3 letni z przebiegiem 35k km już tylko około 67k PLN
trbman
Pisząc o kasztach miałem na myśli również cenę zakupu auta/raty leasingowej. Jeśli Ci się podoba, masz kaprys to po prostu kupujesz, jeśli masz za co, bo w tej chwili elektryk to żadna oszczędność. To tak jak jechać po bułki na drugi koniec miasta, bo są tańsze o 10 gr.
Maciek1234
CYTAT(Frolik @ Thu, 10 May 2018 - 09:15) *
I 8 litrów LPG na trasie to pali nawet bmw 330i czy 328i. Żeby nie było gadania, ze koszt 16-17zł to seicento z silnikiem 0,9 litra.
Dużą wygodną i dość szybką limuzyną możesz jeździć po 16-17 zł za 100km.
starą, zagazowaną beemkę nazywasz szybką i wygodną limuzyną? biggrin.gif

przecież autor chce nowego elektryka do miasta, a ty wyskakujesz z leciwą niemiecką limuzyną, którą po prostu jest już wstyd podjechać nawet pod Biedronkę.

Wracając - szedłbym w nowego Leafa - fajny, nowoczesny samochód z najnowszymi technologiami. Osiągami dorównuje i3 (który jest po prostu szatanem miasta), ale za to niezawodnością go przewyższa (beemki ostatnich lat to jeden wielki fuckup).
prot2-79
CYTAT(Frolik @ Thu, 10 May 2018 - 08:15) *
Nie przeczę że elektryki są tanie.

Ale z kosztami paliwa na 100 km to popłynąłeś kolego. 50 do 70 zl na 100 km? Tyle to jest jak się jeździ jakims paliwożernym autem na PB.

Normalny samochód to 8 litrów LPG (po 2,10) na 100 km. Co czyni 16zł 80 gr na 100 km.
I 8 litrów LPG na trasie to pali nawet bmw 330i czy 328i. Żeby nie było gadania, ze koszt 16-17zł to seicento z silnikiem 0,9 litra.
Dużą wygodną i dość szybką limuzyną możesz jeździć po 16-17 zł za 100km.

Oczywiście w miescie, przy sporym aucie z silnikiem R6/V6 będzie to znacznie wyzsza kwota. Rzędu 20 a nawet 23-24zł za 100km.

A jak ktoś chce oszczędnie, to można jak mój jeden kolega Micrą 1.3 LPG, na trasie schodzi na 6l/100km. Wtedy 100 km kosztuje go 12 i pól złotego.


ja wiem ze wszystko mozna przeliczyc na LPG do starego VW czy BMW ale wszystkie nowoczesne auta mja bezposredni wtrysk wiec LPG odpada.Każde nowe auto w miescie spali 10ltr benzyny.Nie mowie o jakis 1,0 turbo cos tam bo tam faktycznie spali 7-8 litrow ale cokolwiek odpowiadajace osiągom elektryka pali 10-11 benzyny wies stad takie koszty.Mozna tez porownywac elektryka z SDI czy golfem 3 1,9TDI ale czy to ma sens i jest poważne? Panowie -litr paliwa to 5 zł i bedzie drozej-elektrykami w miesie jezdzi sie taniej i tyle w temacie- czy to sie komuś podoba czy nie.
soltyk
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 10 May 2018 - 13:42) *
przecież autor chce nowego elektryka do miasta, a ty wyskakujesz z leciwą niemiecką limuzyną, którą po prostu jest już wstyd podjechać nawet pod Biedronkę.
Ten temat wraca jak bumerang. Niech ktoś w końcu mnie oświeci, czym dzisiaj wypada podjechać pod tą pedalską Biedronkę? Ja się nie znam, nigdy tam nie kupuję.
hexx #2
CYTAT(prot2-79 @ Thu, 10 May 2018 - 13:50) *
Panowie -litr paliwa to 5 zł i bedzie drozej-elektrykami w miesie jezdzi sie taniej i tyle w temacie- czy to sie komuś podoba czy nie.

no będziesz jeździł...
aż nie odetną prądu (z dowolnego powodu) wink.gif .. albo wracając z pracy utniesz w korku na obwodnicy w mroźne popołudnie na kilka godzin
i cały misterny plan w pi..u (jak mawiał Siara)
Type-R
".. Niech ktoś w końcu mnie oświeci, czym dzisiaj wypada podjechać pod tą pedalską Biedronkę? Ja się nie znam, nigdy tam nie kupuję."


Mi się czasem zdarza. Ale, k..., nikt mi nie mówił, ze mam pod ten event dobierać samochód. I, jak ten głupek podjeżdżałem czym popadnie sad.gif
prot2-79
CYTAT(hexx #2 @ Thu, 10 May 2018 - 14:02) *
no będziesz jeździł...
aż nie odetną prądu (z dowolnego powodu) wink.gif .. albo wracając z pracy utniesz w korku na obwodnicy w mroźne popołudnie na kilka godzin
i cały misterny plan w pi..u (jak mawiał Siara)

przypominam ze to auto miejskie i majac 120-140 zasiegu to nie znam miejsca w PL gdzie obwodnica była by tak daleko od miasta.Poza tym wyciagam ładowarke z bagaznika i awaryjnie moge podładowac z kazdego gniazdka 230V czy to na stacji benzynowej czy gdziekolwiek.Nie namawiam nikogo -to musi ktoś sam chciec i spróbować.Tak jak ktos kupuje m3 czy M5 albo V8 do miasta tak ktos to musi czuć i kupic bo mu pasuje pare czynników i takie auto mu pasuje idealnie do jego codziennego planu dnia.Zrobiłem juz 5000km i nigdy nawet nie byłem blisko zatrzymania w drodze.Niestety musze poczekac na TESLE,choć juz jezdziłem tydzien i naprawde wiecj jak rewelacja.Robi 400km bez problemu a osiagi 4 sek do 100KM i 4x4 mysle ze wystarczają a niestety to była słabsza wersja cos ponad 400km.
hexx #2
Ten zasięg to w bardzo optymalnych warunkach.
Wystarczy dociążyć akumulatory "ogrzewaniem auta" i już robi się może połowa zasięgu.
Pojedziesz kilka razy bardziej dynamicznie ? Również skracamy zasięg za każdym razem.

I co ?
I może okazać się, że mając rano naładowane baterie i niekorzystne warunki nie dasz rady dojechać w zimie z domu w Sochaczewie do Warszawy (Praga północ) i z powrotem... a to tylko 60km w jedną stronę.

Ktoś wstawiał artykuł (w innym temacie) o kurierach DHL w Niemczech, którzy dostali takie elektryki.
Można doczytać jak im się spisywały na co dzień i jak się to miało to założeń zasięgu.

CYTAT(prot2-79 @ Thu, 10 May 2018 - 14:59) *
Niestety musze poczekac na TESLE,choć juz jezdziłem tydzien i naprawde wiecj jak rewelacja

Jakość wykonania również rewelacyjna ? smile.gif


Nie jestem jakimś przeciwniem "melex'ów" .. bo niech se każdy kupuje co chce i co mu się podoba wink.gif
ale na litość boską... nie mówcie o "ekonomii i taniości".
luisgomes6
Frolik, ja nie wiem skąd Ty bierzesz to spalanie 8 litrów LPG w 328 i 330, bo mi tyle pali focus 1.6 100 koni, ale benzyny!
prot2-79
CYTAT(luisgomes6 @ Thu, 10 May 2018 - 15:27) *
Frolik, ja nie wiem skąd Ty bierzesz to spalanie 8 litrów LPG w 328 i 330, bo mi tyle pali focus 1.6 100 koni, ale benzyny!

taaaa-tyle aut przerabiałem i kazda benzyna powyzej 1.2 w ruchu typowo miejskim to 9-10lirów.V8 o 13-14 w góre bez limitu.
Kiedys dawno temu ford scorpio 2,0 z niemiec przy wonlne jedzie do 100 spalił mi 6.3 po trasie - w miescie -11 biggrin.gif .Z ostanich aut fiat 1,4 turbo lpg z 15 roku po miescie krotkie odcinki 13 litrów lpg i jaks tam benzyna.Szkoda gadac.Benzyna swoje musi wziac chyba ze jaks srednia pojemnosc ,wolnossca i rozsadna moc to bedzie ok.Innaczej wyniki 10+
As_
CYTAT(hexx #2 @ Thu, 10 May 2018 - 15:05) *
I może okazać się, że mając rano naładowane baterie i niekorzystne warunki nie dasz rady dojechać w zimie z domu w Sochaczewie do Warszawy (Praga północ) i z powrotem... a to tylko 60km w jedną stronę.


a co by było gdybyś jeździł z Łowicza? albo z Kutna?

Mówimy o jeździe miejskiej
I w takich warunkach pod kazdym wględem bije na głowę benzynę.
Zgadza się że problemem jest cena która wynika ze skali bo technologicznie to auto jest dużo prostsze.
To jest produkt dla freaków a nie dla królow oszczedzania, tak samo jak pralka za 3tysiące która zużywa parę litrów wody mniej niż taka za 1,5tys.

Maciek1234
a co by było, jakby chciał dojechać z Sochaczewa do Gdańska? Płacz i zgrzytanie zębów...

CYTAT(Driftman @ Sat, 21 Apr 2018 - 13:10) *
Będzie wozić jedno lub dwójkę małych dzieci i nigdy nie wyjedzie dalej niż za miasto. (Siedlce )
Na trasy w domu mąż ma nową S klace w cupecie.

Czemu elektryk ? Bo chce elektryczny samochód.
Oraz znajoma osoba ma już drugi taki samochód (leaf)
Jest bardzo zadowolona, w ogóle się nie pierdoli, nie śmierdzi, nie warczy !( tak wiem wiem), jest bardzo tanie w eksploatacji, bardzo łatwo się sprzedają i na koniec firma potrzebuje kosztów.( to oczywiście temat pokątny)


wiadomo, że 20-letnie 330 w gazie zrobi każdego elektryka (i nie tylko) na każdej drodze krajowej jak chce, do tego spalając 8 litrów LPG na 100 kilometrów, w dodatku ubezpieczenie takiego Leafa będzie droższe niż całe to BMW, ale przecież nie każdy musi się tak dobrze znać na samochodach i skądś muszą się brać ci frajerzy, którzy kupują nowe auta (słowo klucz/wytrych: gigantyczna utrata wartości). Kobieta chce elektryk, to trzeba doradzić jaki. Ja bym szedł w Leafa, bo te drzwi w i3 to średnio wygodne są (chyba, że dzieci są na tyle duże, że same wsiądą i same zapną pasy).
error.
CYTAT(hexx #2 @ Thu, 10 May 2018 - 14:02) *
no będziesz jeździł...
aż nie odetną prądu (z dowolnego powodu) wink.gif .. albo wracając z pracy utniesz w korku na obwodnicy w mroźne popołudnie na kilka godzin
i cały misterny plan w pi..u (jak mawiał Siara)


laugh.gif
No tak, bo świat jeszcze nie widział sytuacji, w której ludzie stoją w kolejce po benzynę, albo takiej w której komuś zabrakło paliwa albo było ch. owej jakości i zwyczajnie zimą zamarzło. A auta stojące w korku zasilane "tradycyjnymi" metodami to produkują paliwo. rolleyes.gif Tradycyjnie, byle argument z dupy, aby powiedzieć ostatnie słowo. O tym zasięgu to już nawet szkoda komentować, ale niedługo i ten argument będziesz mógł dorzucić do swojej puli bredni.
Z resztą u nas to też ostatnimi laty takie zimy, że hoho. Mróz po -30 ciągnący się tygodniami. laugh.gif
Wiadomo, do takiej KIA to Tesla nie ma podejścia jakością wykonania, ale ogólnie jest całkiem nieźle.

Do autora tematu - może warto poczekać na Hyundai'a Konę?
prot2-79
ja bym czekał na jakies pierwsze uzywki nowego LEAF.To auto ma realny zasieg 200-300KM a to do jazdy miejskiej wystarczy.BMW i3 jest jeszcze budowane według starej zasady ze auto elektryczne ma byc brzydkie i dziwne.Osobiscie jesli by były jakis granty i taki nissan by wyszedł 90 tys to kupuje nowke.Na weekend czy jak bym sie stesknił za smrodem spalin to mam V8 więc w czym problem? Jedyny problem to taki ze każde 100tys km kosztuje 40-50tys zl+ serwis napędu.
hexx #2
CYTAT(As_ @ Thu, 10 May 2018 - 16:21) *
a co by było gdybyś jeździł z Łowicza? albo z Kutna?

Te miasta nie są tzw. "sypialnią Warszawy".
By czuć "oszczędność" na paliwie trzeba robić kilometry i mieć gdzie na noc ładować baterie.

Mieszkając w blokowisku na Warszawskim Ursynowie czy Pradze Północ.. i mając do pracy 10-20km będziesz kupował "melexa" za 150k PLN, parkował go pod blokiem czy innym parkingu i ładował z przedłużacza puszczonego z okna ?
Oczywiście, są apartamentowce, gdzie miejszają ludzie którzy moga sobie pozwolić na kaprys posiadania takiego auta, gdzie pewnie są też podziemne parkingi z dedykowanymi miejscami do parkowania i można tam zainstalować ładownice... ale to pojedyncze przypadki i ewentualny posiadacz kupując takie auto nie patrzy na wspominane "oszczędności paliwowe" i "pozostające w kieszeni tysiące złotych".
zmoświ
CYTAT(prot2-79 @ Thu, 10 May 2018 - 14:59) *
przypominam ze to auto miejskie i majac 120-140 zasiegu to nie znam miejsca w PL gdzie obwodnica była by tak daleko od miasta.Poza tym wyciagam ładowarke z bagaznika i awaryjnie moge podładowac z kazdego gniazdka 230V czy to na stacji benzynowej czy gdziekolwiek..


Już to widzę jak pracownik stacji benzynowej albo właściciel innej nieruchomości pozwoli ci podłączyć do gniazdka auto elektryczne podejrzewając, że chcesz go okraść.
Poza tym czas ładowania akumulatorów z gniazdka 230V w nowym leafie wg producenta wynosi 21 godzin wink.gif
no_fear
he ciągle...do zrzygania...te same argumenty przeciwników i zwolenników laugh.gif

Do przeciwników - zakodujcie, że jest dużo takich jednostek (jak np. JA) gdzie realny zasięg miejski 100km - jest całkowicie satysfakcjonujący wink.gif
Realny czyli IMO z klimą / ogrzewaniem, sprawna jazda miejska.

Mieszkam w bliźniaku i mam miejsce na łącznie 4 auta (1 w garażu). I te 4 auta są i stoją.
Ceny elektryków zjeżdżają o połowę biggrin.gif i zmieniam 1 benzynowego truciciela na taki wynalazek cool.gif
Codziennie ładuję telefon. Nie ma problemu aby codziennie ładować auto.

Zapomnę naładować ? Nie zapłacę rachunku i odłączą mi prąd ? wsiadam w inny pojazd.

Elektryk nie nadaje się jako jedyne auto w domu. Jako 2 lub 3 - tak. Jestem tego świadomy i to akceptuję wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.