![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#541
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Na upalne dni są takie wdzianka sprytne :
https://pitstopusa.com/images/F142792838.jpg Odczucie chłodu niesamowite ![]() Ale to raczej na dłuższe sesje / wyścigi. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#542
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak z ciekawości - ile działająca klima może realnie zabrać koni i pogorszyć wynik na torze? Ktoś kiedyś sprawdzał? Kiedyś robiliśmy pomiar Alfy 156 i zapomnieliśmy wyłączyć klimy, pomiar wyszedł w okolicach 7 KM słabiej niż po jej wyłączeniu (był upał). To oczywiście kłóci się z teorią, że klima wyłącza się przy WOT, ale pamiętam te kreski jak dziś, choć to pomiary pewnie sprzed 10 lat... |
|
|
![]()
Post
#543
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
jeździłem kilka lat temu S2 w lato, 46 stopni w środku pod koniec sesji ... dziękuję ... za te 5<10 KM i 7 kg wole mieć lepsze samopoczucie i lepsze skupienie podczas jazy i nie umierać przy wysiadaniu
![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#544
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Tak z ciekawości - ile działająca klima może realnie zabrać koni i pogorszyć wynik na torze? Ktoś kiedyś sprawdzał? Abarth Grande Punto, całkowita seria - Tor Poznań z klimą 2:11-2:13, bez klimy 2:07-2:09, w ten sam (upalny) dzień. -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#545
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Klima w przeliczeniu "zabiera" od 7 do 11 KM. Im mniej mocy ma silnik tym bardziej klima może wpływać na osiągi i czasy. Przy furach 400+ nawet bym o tym nie myślał
|
|
|
![]()
Post
#546
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Można włożyć elektryczną sprężarkę klimatyzacji.
A jak jest walka o każdy kilogram to są i takie rozwiązania: https://www.rileytech.com/compact-ac-units |
|
|
![]()
Post
#547
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
Zapomniales dopisac ze na dach trzeba zamontowac panele sloneczne
![]() |
|
|
![]()
Post
#548
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Można włożyć elektryczną sprężarkę klimatyzacji. A jak jest walka o każdy kilogram to są i takie rozwiązania: https://www.rileytech.com/compact-ac-units I kosztuje 12k$ bazowo ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#549
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
No faktycznie, elektryczne sprężarki występują chyba tylko w elektrykach i hybrydach.
|
|
|
![]()
Post
#550
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
Widze ze mamy powaznego klienta do dyskusji o prawach fizyki. Ja zawsze ostatniej lawce siedzialem, moze czegos nie wiem
![]() |
|
|
![]()
Post
#551
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
A jednak są sprężarki na 12V DC.
http://www.streetfx.com.au/product/md18-12...used-in-wtf-86/ https://www.youtube.com/watch?v=mRo05wph2F0 |
|
|
![]()
Post
#552
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Czysto teoretycznie. A czy nie jest także jak jaka sprężarka elektryczna się załączy to spowoduje większy opór na alternatorze z uwagi na konieczność dostarczenia w system większej ilości prądu?
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#553
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 24 May 2011 ![]() |
Tak . Pytanie o ile mniejszy opór będzie stawiał alternator wzgledem zwykłego kompresora . W seicento zdjęcie paska alternatora całkowicie daje 1-2km
|
|
|
![]()
Post
#554
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
Czysto teoretycznie. A czy nie jest także jak jaka sprężarka elektryczna się załączy to spowoduje większy opór na alternatorze z uwagi na konieczność dostarczenia w system większej ilości prądu? Oczywiste jest ze zwiekszy "opor", a zeby uzyskac taka sama sprawnosc jak sprezarka mechaniczna zuzyje wiecej energii poprzez straty mocy chocby na samym silniku elektrycznym. |
|
|
![]()
Post
#555
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jeśli to ma być chłodzenie kierowcy,a nie wystudzenie całej kabiny, to można użyć innych metod chłodzenia. Ja eksperymentowałem z ogniwami Peltiera do chłodzenia. W warunkach domowych działało to bardzo dobrze, przy 600W mocy pobieranej chłodziło wodę w misce (2l wody) do 10 stopni przy temp zewnętrznej 25. Niestety umieściłem moduł pod maską, gdzie panowała temperatura 70-80 stopni i cały plan wpizdu. Natomiat gdy umieści się ten moduł w kabinie, gdzie nie ma źródła ciepła, to spokojnie potrafi ochłodzić otoczenie. Ogniwa peltiera mają COP (współczynnik sprawności) powyżej 1, gdy zasila się je mniejszym napięciem. Tylko maksymalna różnica temperatur zależy od napięcia, więc nie będzie to 67 stopni jak nominalnie, a np 20-25. Czyli przy czynniki chłodzącym 30 stopni może mieć 5 stopni po stronie zimnej.
W nowych samochodach elektrycznych lub eko-dziwnych już nie stosuje się metody chłodzenia całej kabiny, tylko właśnie chłodzenia przestrzeni pasażera - chłodzony fotel, nawiew na pasażera bezpośrednio. Człowiek może wytrzymać w 40 stopniach, jeśli jest przewiew. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#556
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Oczywiste jest ze zwiekszy "opor", a zeby uzyskac taka sama sprawnosc jak sprezarka mechaniczna zuzyje wiecej energii poprzez straty mocy chocby na samym silniku elektrycznym. Nie zapominaj o tym, że współczesne sprężarki mechaniczne pracują cały czas i nie mogą pracować z stałą prędkością bo są zależne od obrotów silnika. |
|
|
![]()
Post
#557
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
.. Człowiek może wytrzymać w 40 stopniach, jeśli jest przewiew. Ach, przewiew ![]() A w zamkniętych kabinach się trochę interesowałem w zeszłym roku i zauważyłem, że na świecie popularne są te koszulki z walizeczką lodem i pompką (DIY prosto i tanio - zrobiłem - działa super, ale jest trochę galimatiasu z rurkami) czy nawiewy w kask. U nas jakoś chyba mało popularne sposoby, ale może dlatego że większość imprez dla amatorów to 5-6 przejazdów raz na 2 godziny. Pompka ledwo co prądu bierze, zapas lodu wystarcza na dość długo . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#558
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ach, przewiew ![]() A w zamkniętych kabinach się trochę interesowałem w zeszłym roku i zauważyłem, że na świecie popularne są te koszulki z walizeczką lodem i pompką (DIY prosto i tanio - zrobiłem - działa super, ale jest trochę galimatiasu z rurkami) czy nawiewy w kask. U nas jakoś chyba mało popularne sposoby, ale może dlatego że większość imprez dla amatorów to 5-6 przejazdów raz na 2 godziny. Pompka ledwo co prądu bierze, zapas lodu wystarcza na dość długo . Moze wystarczy jakis pokrowiec na fotel z wodą w środku. lód dobry pomysł, tanio i skutecznie. Tylko gdzie Ty ten lód na ułężu składujesz, jak tam w cieniu jest 30-35 ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#559
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Na Ułęż się staram nie jeździć, nie przepadam za rajdami
![]() Tak naprawdę to kwestia lodówki turystycznej , zresztą warunki typu "nie do wytrzymania" nie tak znów częste są. A to się auto robi, a to coś ... No jak pisałem, galatias jest, w tym logistyczny z lodem, ale efekt b przyjemny. Na pewno wciśnięcie guzika klimy wygodniejsze bez dwóch zdań. Maty dmuchające są na rynku. Ale do kubełka ja wstawiać to karkołomne trochę chyba. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#560
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
chyba jednak nie ma co kombinować. Ustawić tylko by kompresor wyłączał sie przy tps >80% i z bani
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 19:37 |