![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Fri, 04 July 2014 ![]() |
Haldex haldexowi nie równy. Nawet w ramach jednej generacji producenci stosują różne sterowniki. Różnią się np czasem do rozpięcia napędu po odzyskaniu przyczepności. Np w skodzie superb 4x4 napęd się rozłącza od razu. W Volvo XC60/90 czeka chwilę. Jedym da się latać bokiem po śniegu drugim nie
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
nie jest tak, że: "Już w Haldexie IV generacji tylna oś zawsze otrzymywała 4 proc. mocy napędowej. W V generacji na tył trafia jej nieustannie aż 10 proc. Dzięki temu w przypadku 4Motion nie ma sytuacji, w której dochodziłoby do uślizgu przedniej osi i dopiero w jego skutku dołączana byłaby oś tylna, jak bywa to w innych rozwiązaniach tego typu." ?? https://www.youtube.com/watch?v=szo51W1bLaY -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Mam Altee Freetrack z haldexem 2 gen i jak robię to samo co gość na filmiku to tył od razu wchodzi do gry, bo od startu mi dupa lekko lata na boki
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Nie pamiętam dokładnie oznaczeń haldexa ale w tej wersji z golfa VII zrezygnowali z "akumulatora" cisnienia który był w wersjach poprzednich.
Ten akumulator powodował szybszą reakcję (niwelował opóźnienie związane z charakterystyką pompy oleju) ale całe rozwiazanie było cięższe i bardziej skomlikowane. Producent twierdzi że nowy haldex jest tak szybki że nie potrzebue już dodatkowego zbiorniczka. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 March 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Kwestia softu.
W RS podobno dziala bardziej proaktywnie - spina w momencie depniecia gazu a nie w momencie zerwania przyczepnosci na przodzie. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 August 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Ja tylko napisze że miałem A4 b8 3.0 TDI po modach i po nim zakupiłem Golfa 6R i szybko zatęskniłem za prowadzeniem, czuciem A4 w quattro
![]() |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
W tej całej sytuacji, zwycięzcami są posiadacze leciwych Audi Quattro, gdzie był prawdziwy 4x4 na Torsenie, a nie to nowoczesne, rozłączalne badziewie, z elektroniką, która się na pewno popsuje i odbiera kierowcy czucie drogi i prawdziwą, męską radość z jazdy - najlepiej jeszcze, żeby układ kierowniczy był na hydraulice biggrin.gif
Mam 4 takie wozy;] Są jakością samą w sobie... Nowoczesne są fajne jest jednak ale.... |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
a co powiesz o posiadaczach evo z babskim torque vectoringiem?
Ci to dopiero są przegrani ... -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
To lepsze niż kino. Miałem auta z torsenem i haldexem większości generacji, jakoś nie zauważam by te z haldexem specjalnie gorzej się prowadziły.
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jakoś trzeba uspokajać sumienie utrzymując cztery gruchoty, zamiast jednego porządnego
![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Jeden do jazdy a 3 to angole na częsci zamienne
![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
gość_bartez90_* |
![]()
Post
#53
|
![]() |
Panowie, trochę więcej szacunku i obiektywizmu bo taki jak mówicie stary gruchot może Was mocno zadziwić (chociażby taki jak aktualnie jest wystawiony w dziale sprzedam) i wtedy nowa furka nie pomoże.
Natomiast też gruba przesada bo czy torsen czy haldex jeździ się bardzo dobrze, a sam jedynie żadnego fwd bym nie kupił. Rozumiem wiec ludzi co wola wybrać torsena niż kilka lat młodszego zwyklaka fwd w postaci np golfa gti. Starsze bmw np e46 też prowadzą się bdb, dla mnie lepiej niż np f30. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Panowie, trochę więcej szacunku i obiektywizmu bo taki jak mówicie stary gruchot może Was mocno zadziwić (chociażby taki jak aktualnie jest wystawiony w dziale sprzedam) i wtedy nowa furka nie pomoże. Ale to zasługa torsena czy worka kapusty wsadzonej w samochód? Pewnie że durna dyskusja. Napęd to tylko jeden klocek całej układanki, wchodzącej w skład samochodu. Ocenianie wartości auta tylko z tego punktu świadczy o niskiej dojrzałości technicznej. -------------------- A110S
|
|
|
gość_bartez90_* |
![]()
Post
#55
|
![]() |
Pewnie że worka kapusty, ale bez dobrego napędu to i worek kapusty nie pomoże:-)
Tak jak piszesz to jedna ze składowych, ważna, ale nie jedyna. |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Chyba trochę myślicie pojęcia, stąd ta kłótnia.
Czym innym jest fura Streetowa (rs6/7, amg e63s/amg4door, m5) gdzie samym softem robisz 700 koni, jeździsz w miarę normalnie (depczesz ale nie upalasz) i fuck up masz raz na kilkadziesiąt tys. Kilometrów albo rzadziej A czym innym jest stary ulep który jest projektem czasem jakiegoś nawet porobionego nowego amg objedzie i się nie rozpadnie, ale jest Projektem (czyli ma być rzadko używany, ma się psuć, ma być mało stabilny etc.) To są bardzo różne podejścia i efekty są różne... (jedno nie zastąpi wprost drugiego) |
|
|
gość_bartez90_* |
![]()
Post
#57
|
![]() |
Chyba trochę myślicie pojęcia, stąd ta kłótnia. Czym innym jest fura Streetowa (rs6/7, amg e63s/amg4door, m5) gdzie samym softem robisz 700 koni, jeździsz w miarę normalnie (depczesz ale nie upalasz) i fuck up masz raz na kilkadziesiąt tys. Kilometrów albo rzadziej A czym innym jest stary ulep który jest projektem czasem jakiegoś nawet porobionego nowego amg objedzie i się nie rozpadnie, ale jest Projektem (czyli ma być rzadko używany, ma się psuć, ma być mało stabilny etc.) To są bardzo różne podejścia i efekty są różne... (jedno nie zastąpi wprost drugiego) Wiesz, są projekty i projekty, bo takie r30t porobione na 500-600 KM awaryjne nie będzie, jako fura streetowa sie nadaje, a przy swojej masie objedzie seryjne rs6 czy m5, jednocześnie kosztując ułamek ich ceny. A dyskusja to raczej była o napędach, a nie o projektach. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiesz, są projekty i projekty, bo takie r30t porobione na 500-600 KM awaryjne nie będzie, jako fura streetowa sie nadaje, a przy swojej masie objedzie seryjne rs6 czy m5, jednocześnie kosztując ułamek ich ceny. A dyskusja to raczej była o napędach, a nie o projektach. Mam inne zdanie na ten temat. Rozmowa była o napędach co przy streetowej jeździe ma marginalne znaczenie (tzn. Ile kół jest napędzanych to tak, ale sposób dystrybucji, nie bardzo) |
|
|
gość_bartez90_* |
![]()
Post
#59
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Mam porównanie Audi S2 torsen vs A3 3.2 haldex - powiem tak o ile na suchym to pożal się boże haldexowe 4x4fwd nie robi różnicy o tyle zimą z torsenem można robić cuda wianki i najwazniejsze co zauważyłem - Torsen jako stały napęd 4x4 jest przewidywalny!!!!! haldex jak ci się akurat zapnie jak lecisz bokiem to robisz
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 20:57 |