Shoutbox 0 nowych PW 



4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi S3 & RS3 - przeniesienie napędu
lubie_tosty
post Sat, 17 Mar 2018 - 01:49
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 19 November 2013





Cześć,

Jaki rodzaj przeniesienia napędu mamy w nowym S3 i RS3? Na stronie Audi chwalą się quattro, ale czy to prawdziwe quattro czy haldex jak w Golfie R/Cuprze?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 17 Mar 2018 - 01:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
exocet
post Sat, 17 Mar 2018 - 06:38
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Haldex. Teraz "prawdziwego" quatro nie masz już nawet we wszystkich modelach z silnikiem wzdłużnym.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skrzatbz
post Sat, 17 Mar 2018 - 09:00
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 August 2010
Skąd: Busko Zdrój





Exocet możesz rozwinąć? Które wzdłużne nie mają już prawdziwego q?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Sat, 17 Mar 2018 - 13:36
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Nowe quattro ultra to napęd bez centralnego dyfra, tył jest dołączany.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sat, 17 Mar 2018 - 14:59
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





blisko
ale jak już to "odłączany" a nie "dołączany"
i działa bardzo dobrze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Sat, 17 Mar 2018 - 16:06
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Dołączany/rozłączany to tylko kwestia bełkotu marketingowego


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sat, 17 Mar 2018 - 16:15
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Nie.
On jest w zasadzie stale spięty.. a odłącza się tylko przy określonych warunkach.
Przeciwna filozofia niż Haldex
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stander_M
post Sat, 17 Mar 2018 - 19:27
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 January 2010
Skąd: Częstochowa





CYTAT(hexx #2 @ Sat, 17 Mar 2018 - 16:15) *
Nie.
On jest w zasadzie stale spięty.. a odłącza się tylko przy określonych warunkach.
Przeciwna filozofia niż Haldex


Nie da się stwierdzić różnicy pomiędzy quattro na torsenie a ultra. Żona ma allroada A4 TFSI z ultra quattro i na śniegu zachowuje się identycznie jak moja poprzednia a6 c7.


--------------------
BMW 740d xdrive, LR Discovery 4 SDV6, BMW Z4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 17 Mar 2018 - 20:13
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(hexx #2 @ Sat, 17 Mar 2018 - 16:15) *
Nie.
On jest w zasadzie stale spięty.. a odłącza się tylko przy określonych warunkach.
Przeciwna filozofia niż Haldex

W jakich warunkach się odłącza a w jakich jest spięty?


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lemur
post Sat, 17 Mar 2018 - 20:29
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 August 2003
Skąd: Klucze





Pytanie z ciekawości. Co się dzieje jak np: jeden czujnik abs wyrzuci bląd?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stander_M
post Sat, 17 Mar 2018 - 20:35
Post #11


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 January 2010
Skąd: Częstochowa





Sprzęgło jest w skrzyni. Napęd domyślnie jest spięty, odłącza się przy stałej prędkości kół czas reakcji 0.2 sekundy. Rusza zawsze 4x4


--------------------
BMW 740d xdrive, LR Discovery 4 SDV6, BMW Z4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sun, 18 Mar 2018 - 11:37
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Subiektywnie...
auto z "ultra" zachowuje się odrobinę bardziej stabilnie kiedy jedziesz szybko ośnieżoną drogą.

To jak porównać jazdę błotnistymi i śliskimi polnymi drogami Amarokiem z Torsenem T3 i na przykład Rangerem ze spiętym 4x4 gdzie nie ma centralnego dyfra.
Na śliskich łukach masz mniejsze zarzucanie tyłem.

Bez centralnego dyfra (albo z zablokowanym) masz zawsze rozdział 50/50.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 19 Mar 2018 - 08:53
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(hexx #2 @ Sun, 18 Mar 2018 - 11:37) *
Bez centralnego dyfra (albo z zablokowanym) masz zawsze rozdział 50/50.

Nieprawda. Haldex nie ma centralnego dyfra a może przenieść do niemal 100% momentu napędowego na tylną bądź przednią oś.


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FF2004
post Mon, 19 Mar 2018 - 09:53
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 June 2009
Skąd: W-wa





Haldex może tylko wyrównać obroty tylnej osi do przedniej


--------------------
FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Mon, 19 Mar 2018 - 10:20
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 04 May 2017





Jezdzi to jakos sensownie np. w nowych S3 czy szkoda sobie zawracac glowe? Chodzi mi o DD.


--------------------
Not importante.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Mon, 19 Mar 2018 - 10:30
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(Tommo @ Mon, 19 Mar 2018 - 08:53) *
Nieprawda. Haldex nie ma centralnego dyfra a może przenieść do niemal 100% momentu napędowego na tylną bądź przednią oś.

Nie piszemy o Haldexie a napędach, gdzie masz/możesz (fabrycznie) świadomie zablokować rozdział 50/50.

CYTAT(FF2004 @ Mon, 19 Mar 2018 - 09:53) *
Haldex może tylko wyrównać obroty tylnej osi do przedniej

tak było w bardzo starych modelach H2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mha
post Mon, 19 Mar 2018 - 10:45
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 14 December 2006
Skąd: z kosmosu





CYTAT(Tom-Lee @ Mon, 19 Mar 2018 - 10:20) *
Jezdzi to jakos sensownie np. w nowych S3 czy szkoda sobie zawracac glowe? Chodzi mi o DD.

Jezdzi bardzo sensownie.
Najwięcej do powiedzenia (negatywnego) maja ci co nie mieli...
Miałem kiedys s3 8p i golfa 6r a obecnie s3 8v i jest znaczna poprawa na plus, na dd jest bardzo dobrze, bez obaw będziesz Pan zadowolony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FF2004
post Mon, 19 Mar 2018 - 10:47
Post #18


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 June 2009
Skąd: W-wa





CYTAT(hexx #2 @ Mon, 19 Mar 2018 - 10:30) *
tak było w bardzo starych modelach H2


Miałem w ręku rozebrany haldex z A3 8V i tam jest zwykłe mokre sprzęgło wraz z przekładnią kątową. Wytłumacz dlaczego miałoby to działać inaczej?


--------------------
FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Mon, 19 Mar 2018 - 10:54
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Bo na przykład H4 jest już sterowane elektroniką.. i nawet jak zdejmiesz przednie koła a tył będzie na asfalcie to auto ruszy.
Potrafi dać też więcej momentu na tył. Szczególnie to odczujesz jak w zimie gwałtownie naciśniesz gaz kiedy skręcasz kierownicę ... wtedy nawet tyłem zarzuca jak w RWD wink.gif

Generalnie.. elektronika steruje tym wszystkim na podstawie informacji z z różnych czujników.
Jeżeli nie potrzebujesz tego napędu do "pseudo-sportu" to H4 w DD świetnie się sprawdza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FF2004
post Mon, 19 Mar 2018 - 11:07
Post #20


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 June 2009
Skąd: W-wa





ale skoro tylna oś nie może się obracać szybciej niż przednia, to to zarzucanie tyłu bardziej wynika z umiejętności prowadzącego, a nie z możliwości napędu.


--------------------
FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 October 2019 - 21:33