Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW E36 344i M62 V8
Titan
post Sun, 18 Mar 2018 - 19:46
Post #81


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2016





Aktualizacja cool.gif
Praktycznie poskładany i odpalony. Dużo głośniejszy od 3.5. Myślałem, że pojemność w tym wypadku nie będzie miała wielkiego znaczenia a jednak.
Jedna rzecz mnie gryzie. Ciśnienie oleju na jałowym i zimnym mam prawie 10 barów. Wcześniej w tym 3.5 było podobnie - 9/10b na zimnym, natomiast 2b na ciepłym. Z dwojga złego lepiej wysokie niż niskie, ale trochę mnie to niepokoi. Robić coś z tym czy olać na razie?

A tu kilka fotek z dzisiejszych wojaży:


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 18 Mar 2018 - 19:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Grand_
post Mon, 19 Mar 2018 - 01:30
Post #82


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





CYTAT(Mis @ Sat, 17 Mar 2018 - 20:58) *
Niezakute, seria korba i tłok, denka na tłokach stoczone na tokarce, serio, jeździ i nie wybucha, 75% PB98 25% E100, boost w peak'u 1,46b.
Z 4.4 można zrobić nawet 1500KM, zależy jaki setup i budżet i potrzeby.


Fakt, 4.4 na dobrym setupie z 1b boostu dosyć poważnie podawałoby, jednak bez przeróbki silnika silnik zjedzie do boksu - pospadają półki na tłokach.

a ile jeździ? bo ciekawy sposób na bardzo tanie 450 koni.
ale patrząc na seryjny korbowotłokowy z M52 to myslę że przy 1,5 bara jak mówisz, to raczej w driftowozie długiej kariery by nie zrobiło...
Tak w skali miesiąca to dużo sekund/minut/godzin wyścigów czy jak to przeliczyć - często silnik widzi WOT i takie 0-250 ?
Bo wiesz jak jeździsz taś taś 99% czasu a raz na kwartał sie z kims ustawisz to proste że będzie jeździć dwa lata ;]

Sam zbieram graty na 3.0T i tak patrze z czego po taniości zrobic, ale nic jak M50 nima :/


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolus1
post Mon, 19 Mar 2018 - 18:38
Post #83


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





10 barów? na zimnym? to zaworów przez szklanki nie otwiera?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titan
post Mon, 19 Mar 2018 - 19:02
Post #84


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2016





Nie, raczej nie. Zawór w pompie za mało upuszacza bo pompa jest przerobiona. Muszę przerobić sprężyne zaworu w pompie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arkadiusz
post Mon, 19 Mar 2018 - 20:59
Post #85


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: W-wa





szklanki szklankami ale nie sadzisz ze moglo to miec wplyw na zerwanie rozrzadu? Napinacz jest pewnie wtedy na beton wypchniety i łancuch za mocno naciaga. Na dobra sprawe to jest potraktowany 2x za wysokim cisnieniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titan
post Mon, 19 Mar 2018 - 21:42
Post #86


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2016





Tzn łańcuch się nie zerwał ale przestawił o ponad cały obrót. Nie wiem, może to jedna z przyczyn. Na razie nie będę jeździł dopóki tego nie poprawie. Skoro na jałowym jest 10 to pod obciążeniem wychodzi poza skale.
A może mógłbym dorobić zawór powrotny oleju z podstawy filtra który otwierałby się np przy 6 czy 7 barach i spuszczał nadmiar do miski? Wkręcić zawór w trójnik tam gdzie czujnik ciśnienia. Co o tym myślicie? Nie musiałbym grzebać w misce i pompie a byłbym spokojny, że ciśnienie zawsze będzie takie samo niezależnie od gęstości oleju.

O i jeszcze sprawdzę dla pewności manometrem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titan
post Tue, 20 Mar 2018 - 22:30
Post #87


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2016





Wyjąłem pompę i ten zawór upustowy. Sprężyna miała 65mm. Obciąłem do ok 63mm. Po zmontowanou jest 9b. Ewidentnie mniej ale dalej za dużo.

Jak to wyliczyć o ile mam ją skrócić żeby uzyskać odpowiednie ciśnienie? Ew będę ciął do skutku aż nie zejdę do tych 6/7 barów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 20 Mar 2018 - 22:52
Post #88


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Titan @ Sat, 17 Mar 2018 - 21:19) *
@Mis, to ładnie 2.8 zapodaje. Będziesz podnosił boosta czy wystarczy? Przy jakich obrotach masz moment max?
1500km raczej na razie jest poza moim zasięgiem. Ale i tak jak będę chciał go mocno doładować to przydałby się remont kapitalny. Chociaż 0.5b na kompresorze(chociażby tym od Audi) pewnie zbytnio nie wysiliłoby silnika.

Nie będę podnosił doładowania, ładuje i tak więcej, niż miałem w planach. Max moment jest obecnie 3500-4000rpm, ale wstawanie jest potęga, przy 2400rpm mam 1,3b i 600Nm, przy 2000rpm mam 0,6b i 450Nm.
Z tym 0,5b bara z kompresora niegłupi pomysł, motor zniesie, a cyfry wyjdą ciekawe, reakcja na pedał gazu nadal będzie super.

CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 18 Mar 2018 - 07:55) *
Czasy petarda ohmy.gif

To ile silnik wytrzyma i na jakim setupie decyduje głównie ... użytkownik. Jeden ubije serię kilka razy, a drugi będzie jeździł mając dwukrotnie wyższą moc latami na podzespołach na których auto nie powinno wyjechać z garażu...

Zgadza się, nie twierdzę, że ten silnik pożyje 5 lat, ale w ubiegłym roku zrobił 35000km na 0,55b na nieruszanym słupku i nic mu nie było, więc waleczny jest nawet. Staram się odcinać 5 bieg (251km/h na RL) i odpuszczać, dać co kilka rolek silnikowi odpocząć chwilę spokojną jazdą, ten setup raczej nie nadaje się dla katera.

CYTAT(Grand_ @ Mon, 19 Mar 2018 - 01:30) *
a ile jeździ? bo ciekawy sposób na bardzo tanie 450 koni.
ale patrząc na seryjny korbowotłokowy z M52 to myslę że przy 1,5 bara jak mówisz, to raczej w driftowozie długiej kariery by nie zrobiło...
Tak w skali miesiąca to dużo sekund/minut/godzin wyścigów czy jak to przeliczyć - często silnik widzi WOT i takie 0-250 ?
Bo wiesz jak jeździsz taś taś 99% czasu a raz na kwartał sie z kims ustawisz to proste że będzie jeździć dwa lata ;]

Korbom nic nie stałoby się w drifcie, u mnie jest mega niut przy niskich rpm i żyją, gdyby to latało w drifcie na GT3582 chińskim i bez twinscrolla to korby odpoczywałyby na 1,5b odziwo.
W ubiegłym roku ten wóz widział 2 razy w tygodniu rolkę do odcięcia piątki, codziennie jakieś tam kaciki na 2, 3, 4 bieg tylko, widział też trasy ze średnią 160-180km/h, widział ćwiartkę na VAG-Racing w upale ponad 30 stopni, ale nie był na torze katowany w upale całe opony na limiterze bokiem to fakt, nie do tego to służy i nieszczególnie pragnę to wysadzić.
Teraz się trochę zmieniło i wóz wyjeżdża raz w tygodniu, dostaje wpierdol po rozgrzaniu, kilka limitów na 5 biegu i stoi do następnego weekendu.

CYTAT(Titan @ Mon, 19 Mar 2018 - 19:02) *
Nie, raczej nie. Zawór w pompie za mało upuszacza bo pompa jest przerobiona. Muszę przerobić sprężyne zaworu w pompie.

Coś mi tu nie gra, na rozgrzanym nawet na zamkniętym zaworku upustowym ciśnienia na jałowych nie da się uzyskać w tym silniku więcej, niż 3 bary, może wskaźnik Cię robi w konia?



--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titan
post Tue, 20 Mar 2018 - 23:45
Post #89


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2016





Wskaźnik sprawdzałem kompresorem i manometrem - jest ok.
Na rozgrzanym fakt. U mnie jest 2b. Ale na zimnym jak olej gęsty to co innego. Przytnę jutro tą sprezynę o jeden zwój i zobaczymy co będzie.

To faktycznie 2400obr to silnik dopiero zaczyna pracować tongue.gif A jak vanos to znosi? Nie było kłopotów z nim przy strojeniu?

Ile można by realnie z 0.5b wyciągnąć z takiego 4.4? Oczywiście na sprężarce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piana_sta
post Thu, 22 Mar 2018 - 17:23
Post #90


User
Dołączył: Thu, 20 September 2012
Skąd: Limanowa





http://www.maleckis.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 22 Mar 2018 - 20:29
Post #91


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(Titan @ Tue, 20 Mar 2018 - 23:45) *
Ile można by realnie z 0.5b wyciągnąć z takiego 4.4? Oczywiście na sprężarce.


U mnie przy 0.3-0.35 wyszło 382/525 więc jak silnik masz zdrowy to spokojnie 4++.
Co do wytrzymałości to podobno powyżej 0,5 lubią pospadać półki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Thu, 22 Mar 2018 - 21:24
Post #92


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Widzę Panowie Maleckis popełnili parę v ósemek . No i kurna się rozmarzyłem o e34 doładowanej z ich strony . Piękna maszyna .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 22 Mar 2018 - 21:37
Post #93


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(Titan @ Wed, 21 Mar 2018 - 00:45) *
Wskaźnik sprawdzałem kompresorem i manometrem - jest ok.
Na rozgrzanym fakt. U mnie jest 2b. Ale na zimnym jak olej gęsty to co innego. Przytnę jutro tą sprezynę o jeden zwój i zobaczymy co będzie.

To faktycznie 2400obr to silnik dopiero zaczyna pracować tongue.gif A jak vanos to znosi? Nie było kłopotów z nim przy strojeniu?

Ile można by realnie z 0.5b wyciągnąć z takiego 4.4? Oczywiście na sprężarce.

no to czym się przejmujesz skoro na ciepłym masz prawidłowe cisnienie? po co chcesz je obniżac? smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Thu, 22 Mar 2018 - 23:25
Post #94


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





przy takim ciśnieniu zmieli pompę oleju, musi być poniżej 5
ciekawy projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titan
post Fri, 23 Mar 2018 - 00:03
Post #95


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2016





@update




CYTAT(Fawor @ Thu, 22 Mar 2018 - 21:37) *
no to czym się przejmujesz skoro na ciepłym masz prawidłowe cisnienie? po co chcesz je obniżac? smile.gif

No tak, ale na zimnym strach jechać bo jeszcze mi pompa wyjedzie przodem laugh.gif

CYTAT(soltyk @ Thu, 22 Mar 2018 - 23:25) *
przy takim ciśnieniu zmieli pompę oleju, musi być poniżej 5
ciekawy projekt

Teraz zmieniłem z 10W60 na 5W40 i ciśnienie na zimnym dalej takie samo(no ciutek mniejsze). Jutro go zagrzeje to zobaczę czy jakaś zmiana będzie. Pompy raczej nie zmieli, ale może faktycznie ma to niekorzystny wpływ napinacz, zawory i może coś jeszcze.

Ogólnie złożony. Jutro zobaczę jakie będzie na ciepłym i pomyślę co dalej. Następny krok to wymiana gum na wahaczach bo tylko to nie zrobione i ew ustawienie geometrii i można zacząć coś trenować. Potem zajmę się skrętem. Może jakieś podkładki pod magiel przetestuje. Do wahaczy z E46 może dać kilka % skrętu więcej. O i muszę lewarek wymienić bo mój ma takie luzy, że jak wbijam 5 to zawadzam o hydrołapę.

A tak w ogóle to jak go odpowietrzać na tym zbiorniczku od Golfa? Głupie pytanie, ale jak ostatnio próbowałem ten 3.5 odpowietrzać to nie chciał przepchnąć płynu do nagrzewnicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Fri, 23 Mar 2018 - 07:24
Post #96


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Z tego co kojarze to w B20 po optymalizacji pompy miałem na zimnym z 8bar w peaku (oczywiście było widać, jak zawór się uruchamia i puszcza) więc nie rozumiem do końca czym są spowodowane te obawy..chyba, że te V8 jakiś charakterystyczny problem mają od zbyt wysokiego cisnienia, którego akurat nie zaznałem.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Fri, 23 Mar 2018 - 08:14
Post #97


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Trzeba rozumieć rolę zaworu w pompie. Na zimnym przeprływ i tak nie idzie w silnik, większość tego co przepycha pompa jest upuszczane z powrotem do miski. Tak duże ciśnienie nie wnosi niczego, jedynie daje mega opór na pompie. W zależności od budowy pompy, ukręca się napęd lub łamie zęby. Miałem w ręku taką pompę z wyłamanym zębem. Oczywiście na wymianie pompy nie skończyło się.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Fri, 23 Mar 2018 - 15:41
Post #98


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





nie masz zbiorniczka z tds? Jakie ciśnienie powinno być w układzie chłodzenia w golfie a jakie w BMW? BMW ma korek od chłodnicy 2 bar. A VW?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 23 Mar 2018 - 16:15
Post #99


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Titan @ Tue, 20 Mar 2018 - 23:45) *
Wskaźnik sprawdzałem kompresorem i manometrem - jest ok.
Na rozgrzanym fakt. U mnie jest 2b. Ale na zimnym jak olej gęsty to co innego. Przytnę jutro tą sprezynę o jeden zwój i zobaczymy co będzie.

To faktycznie 2400obr to silnik dopiero zaczyna pracować tongue.gif A jak vanos to znosi? Nie było kłopotów z nim przy strojeniu?

Ile można by realnie z 0.5b wyciągnąć z takiego 4.4? Oczywiście na sprężarce.

Nie było kłopotów, ale takie strojenie na sterowniku z wolnossaka nie jest szczególnie proste i do wyczytania w Internecie. wink.gif
Vanos pracuje bezproblemowo, dla niego jakby nie było różnicy w doładowaniu.
Na 0,5b na dobrym setupie i strojeniu uzyskasz około 400KM z kompresora, zależy jakiego jeszcze. Przy turbo będzie nawet 450KM.

CYTAT(Misior @ Thu, 22 Mar 2018 - 20:29) *
U mnie przy 0.3-0.35 wyszło 382/525 więc jak silnik masz zdrowy to spokojnie 4++.
Co do wytrzymałości to podobno powyżej 0,5 lubią pospadać półki.

Polać mu, dobrze gada, na seryjnym stopniu jak walniesz 0,7b na benzynie mogą półki pospadać.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titan
post Fri, 23 Mar 2018 - 17:02
Post #100


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2016





Zbiornik mam z golfa bo te długie z bmw nigdzie mi nie pasowały. Mam zbiornik z e46 ale nie mam miejsca żeby go zamontować. Ew wywale elektrozawory żeby łatwiej odpowietrzyć.

To tłoki w M62 są takie słabe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 14:49