![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2016 ![]() |
Aktualizacja
![]() Praktycznie poskładany i odpalony. Dużo głośniejszy od 3.5. Myślałem, że pojemność w tym wypadku nie będzie miała wielkiego znaczenia a jednak. Jedna rzecz mnie gryzie. Ciśnienie oleju na jałowym i zimnym mam prawie 10 barów. Wcześniej w tym 3.5 było podobnie - 9/10b na zimnym, natomiast 2b na ciepłym. Z dwojga złego lepiej wysokie niż niskie, ale trochę mnie to niepokoi. Robić coś z tym czy olać na razie? A tu kilka fotek z dzisiejszych wojaży: ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Niezakute, seria korba i tłok, denka na tłokach stoczone na tokarce, serio, jeździ i nie wybucha, 75% PB98 25% E100, boost w peak'u 1,46b. Z 4.4 można zrobić nawet 1500KM, zależy jaki setup i budżet i potrzeby. Fakt, 4.4 na dobrym setupie z 1b boostu dosyć poważnie podawałoby, jednak bez przeróbki silnika silnik zjedzie do boksu - pospadają półki na tłokach. a ile jeździ? bo ciekawy sposób na bardzo tanie 450 koni. ale patrząc na seryjny korbowotłokowy z M52 to myslę że przy 1,5 bara jak mówisz, to raczej w driftowozie długiej kariery by nie zrobiło... Tak w skali miesiąca to dużo sekund/minut/godzin wyścigów czy jak to przeliczyć - często silnik widzi WOT i takie 0-250 ? Bo wiesz jak jeździsz taś taś 99% czasu a raz na kwartał sie z kims ustawisz to proste że będzie jeździć dwa lata ;] Sam zbieram graty na 3.0T i tak patrze z czego po taniości zrobic, ale nic jak M50 nima :/ -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
10 barów? na zimnym? to zaworów przez szklanki nie otwiera?
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2016 ![]() |
Nie, raczej nie. Zawór w pompie za mało upuszacza bo pompa jest przerobiona. Muszę przerobić sprężyne zaworu w pompie.
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa ![]() |
szklanki szklankami ale nie sadzisz ze moglo to miec wplyw na zerwanie rozrzadu? Napinacz jest pewnie wtedy na beton wypchniety i łancuch za mocno naciaga. Na dobra sprawe to jest potraktowany 2x za wysokim cisnieniem.
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2016 ![]() |
Tzn łańcuch się nie zerwał ale przestawił o ponad cały obrót. Nie wiem, może to jedna z przyczyn. Na razie nie będę jeździł dopóki tego nie poprawie. Skoro na jałowym jest 10 to pod obciążeniem wychodzi poza skale.
A może mógłbym dorobić zawór powrotny oleju z podstawy filtra który otwierałby się np przy 6 czy 7 barach i spuszczał nadmiar do miski? Wkręcić zawór w trójnik tam gdzie czujnik ciśnienia. Co o tym myślicie? Nie musiałbym grzebać w misce i pompie a byłbym spokojny, że ciśnienie zawsze będzie takie samo niezależnie od gęstości oleju. O i jeszcze sprawdzę dla pewności manometrem. |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2016 ![]() |
Wyjąłem pompę i ten zawór upustowy. Sprężyna miała 65mm. Obciąłem do ok 63mm. Po zmontowanou jest 9b. Ewidentnie mniej ale dalej za dużo.
Jak to wyliczyć o ile mam ją skrócić żeby uzyskać odpowiednie ciśnienie? Ew będę ciął do skutku aż nie zejdę do tych 6/7 barów. |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
@Mis, to ładnie 2.8 zapodaje. Będziesz podnosił boosta czy wystarczy? Przy jakich obrotach masz moment max? 1500km raczej na razie jest poza moim zasięgiem. Ale i tak jak będę chciał go mocno doładować to przydałby się remont kapitalny. Chociaż 0.5b na kompresorze(chociażby tym od Audi) pewnie zbytnio nie wysiliłoby silnika. Nie będę podnosił doładowania, ładuje i tak więcej, niż miałem w planach. Max moment jest obecnie 3500-4000rpm, ale wstawanie jest potęga, przy 2400rpm mam 1,3b i 600Nm, przy 2000rpm mam 0,6b i 450Nm. Z tym 0,5b bara z kompresora niegłupi pomysł, motor zniesie, a cyfry wyjdą ciekawe, reakcja na pedał gazu nadal będzie super. Czasy petarda ![]() To ile silnik wytrzyma i na jakim setupie decyduje głównie ... użytkownik. Jeden ubije serię kilka razy, a drugi będzie jeździł mając dwukrotnie wyższą moc latami na podzespołach na których auto nie powinno wyjechać z garażu... Zgadza się, nie twierdzę, że ten silnik pożyje 5 lat, ale w ubiegłym roku zrobił 35000km na 0,55b na nieruszanym słupku i nic mu nie było, więc waleczny jest nawet. Staram się odcinać 5 bieg (251km/h na RL) i odpuszczać, dać co kilka rolek silnikowi odpocząć chwilę spokojną jazdą, ten setup raczej nie nadaje się dla katera. a ile jeździ? bo ciekawy sposób na bardzo tanie 450 koni. ale patrząc na seryjny korbowotłokowy z M52 to myslę że przy 1,5 bara jak mówisz, to raczej w driftowozie długiej kariery by nie zrobiło... Tak w skali miesiąca to dużo sekund/minut/godzin wyścigów czy jak to przeliczyć - często silnik widzi WOT i takie 0-250 ? Bo wiesz jak jeździsz taś taś 99% czasu a raz na kwartał sie z kims ustawisz to proste że będzie jeździć dwa lata ;] Korbom nic nie stałoby się w drifcie, u mnie jest mega niut przy niskich rpm i żyją, gdyby to latało w drifcie na GT3582 chińskim i bez twinscrolla to korby odpoczywałyby na 1,5b odziwo. W ubiegłym roku ten wóz widział 2 razy w tygodniu rolkę do odcięcia piątki, codziennie jakieś tam kaciki na 2, 3, 4 bieg tylko, widział też trasy ze średnią 160-180km/h, widział ćwiartkę na VAG-Racing w upale ponad 30 stopni, ale nie był na torze katowany w upale całe opony na limiterze bokiem to fakt, nie do tego to służy i nieszczególnie pragnę to wysadzić. Teraz się trochę zmieniło i wóz wyjeżdża raz w tygodniu, dostaje wpierdol po rozgrzaniu, kilka limitów na 5 biegu i stoi do następnego weekendu. Nie, raczej nie. Zawór w pompie za mało upuszacza bo pompa jest przerobiona. Muszę przerobić sprężyne zaworu w pompie. Coś mi tu nie gra, na rozgrzanym nawet na zamkniętym zaworku upustowym ciśnienia na jałowych nie da się uzyskać w tym silniku więcej, niż 3 bary, może wskaźnik Cię robi w konia? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2016 ![]() |
Wskaźnik sprawdzałem kompresorem i manometrem - jest ok.
Na rozgrzanym fakt. U mnie jest 2b. Ale na zimnym jak olej gęsty to co innego. Przytnę jutro tą sprezynę o jeden zwój i zobaczymy co będzie. To faktycznie 2400obr to silnik dopiero zaczyna pracować ![]() Ile można by realnie z 0.5b wyciągnąć z takiego 4.4? Oczywiście na sprężarce. |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
User Dołączył: Thu, 20 September 2012 Skąd: Limanowa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Widzę Panowie Maleckis popełnili parę v ósemek . No i kurna się rozmarzyłem o e34 doładowanej z ich strony . Piękna maszyna .
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Wskaźnik sprawdzałem kompresorem i manometrem - jest ok. Na rozgrzanym fakt. U mnie jest 2b. Ale na zimnym jak olej gęsty to co innego. Przytnę jutro tą sprezynę o jeden zwój i zobaczymy co będzie. To faktycznie 2400obr to silnik dopiero zaczyna pracować ![]() Ile można by realnie z 0.5b wyciągnąć z takiego 4.4? Oczywiście na sprężarce. no to czym się przejmujesz skoro na ciepłym masz prawidłowe cisnienie? po co chcesz je obniżac? ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
przy takim ciśnieniu zmieli pompę oleju, musi być poniżej 5
ciekawy projekt |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2016 ![]() |
@update
![]() ![]() ![]() no to czym się przejmujesz skoro na ciepłym masz prawidłowe cisnienie? po co chcesz je obniżac? ![]() No tak, ale na zimnym strach jechać bo jeszcze mi pompa wyjedzie przodem ![]() przy takim ciśnieniu zmieli pompę oleju, musi być poniżej 5 ciekawy projekt Teraz zmieniłem z 10W60 na 5W40 i ciśnienie na zimnym dalej takie samo(no ciutek mniejsze). Jutro go zagrzeje to zobaczę czy jakaś zmiana będzie. Pompy raczej nie zmieli, ale może faktycznie ma to niekorzystny wpływ napinacz, zawory i może coś jeszcze. Ogólnie złożony. Jutro zobaczę jakie będzie na ciepłym i pomyślę co dalej. Następny krok to wymiana gum na wahaczach bo tylko to nie zrobione i ew ustawienie geometrii i można zacząć coś trenować. Potem zajmę się skrętem. Może jakieś podkładki pod magiel przetestuje. Do wahaczy z E46 może dać kilka % skrętu więcej. O i muszę lewarek wymienić bo mój ma takie luzy, że jak wbijam 5 to zawadzam o hydrołapę. A tak w ogóle to jak go odpowietrzać na tym zbiorniczku od Golfa? Głupie pytanie, ale jak ostatnio próbowałem ten 3.5 odpowietrzać to nie chciał przepchnąć płynu do nagrzewnicy. |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Z tego co kojarze to w B20 po optymalizacji pompy miałem na zimnym z 8bar w peaku (oczywiście było widać, jak zawór się uruchamia i puszcza) więc nie rozumiem do końca czym są spowodowane te obawy..chyba, że te V8 jakiś charakterystyczny problem mają od zbyt wysokiego cisnienia, którego akurat nie zaznałem.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Trzeba rozumieć rolę zaworu w pompie. Na zimnym przeprływ i tak nie idzie w silnik, większość tego co przepycha pompa jest upuszczane z powrotem do miski. Tak duże ciśnienie nie wnosi niczego, jedynie daje mega opór na pompie. W zależności od budowy pompy, ukręca się napęd lub łamie zęby. Miałem w ręku taką pompę z wyłamanym zębem. Oczywiście na wymianie pompy nie skończyło się.
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
nie masz zbiorniczka z tds? Jakie ciśnienie powinno być w układzie chłodzenia w golfie a jakie w BMW? BMW ma korek od chłodnicy 2 bar. A VW?
|
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Wskaźnik sprawdzałem kompresorem i manometrem - jest ok. Na rozgrzanym fakt. U mnie jest 2b. Ale na zimnym jak olej gęsty to co innego. Przytnę jutro tą sprezynę o jeden zwój i zobaczymy co będzie. To faktycznie 2400obr to silnik dopiero zaczyna pracować ![]() Ile można by realnie z 0.5b wyciągnąć z takiego 4.4? Oczywiście na sprężarce. Nie było kłopotów, ale takie strojenie na sterowniku z wolnossaka nie jest szczególnie proste i do wyczytania w Internecie. ![]() Vanos pracuje bezproblemowo, dla niego jakby nie było różnicy w doładowaniu. Na 0,5b na dobrym setupie i strojeniu uzyskasz około 400KM z kompresora, zależy jakiego jeszcze. Przy turbo będzie nawet 450KM. U mnie przy 0.3-0.35 wyszło 382/525 więc jak silnik masz zdrowy to spokojnie 4++. Co do wytrzymałości to podobno powyżej 0,5 lubią pospadać półki. Polać mu, dobrze gada, na seryjnym stopniu jak walniesz 0,7b na benzynie mogą półki pospadać. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2016 ![]() |
Zbiornik mam z golfa bo te długie z bmw nigdzie mi nie pasowały. Mam zbiornik z e46 ale nie mam miejsca żeby go zamontować. Ew wywale elektrozawory żeby łatwiej odpowietrzyć.
To tłoki w M62 są takie słabe? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 14:49 |