Cześć. Przedstawię tu wam mój pierwszy projekt, który zacząłem od razu z grubej rury.
MODEL: E36 320i
Modyfikacje
Silnik:
- Swap na M62B44
- Miska olejowa od ADAMAT oraz modyfikacja pompy oleju, łapy etc.
Modyfikacje głowicy:
- Seria
Modyfikacje bloku:
- Seria
Układ dolotowy:
- Seria
- Stożek na dolocie od 535
> W planie kompresor
Układ wydechowy:
- Kolektory wydechowe od X5
- Wydech na dwururce do środka(2") potem jedna rura z końcowym(2.25"). H-Pipe za kolektorami
Układ wtryskowy:
- Seryjne z B35 (191 cc - takie same jak w 4.4)
Elektronika:
- Sterownik z B35, usunięte sondy, EWS, mapy z manuala, pojemność przeprogramowana na 4.4
- Wiązka silnika połączona z wiązką kabinową
- Odchudzona wiązka kabinowa
- Odchudzona wiązka silnikowa, wycięte przewody od automatu, sond oraz dwa przekaźniki. Został tylko przekaźnik główny
- Wskaźniki temp. oleju i wody oraz ciśnienia oleju
- Pompa paliwa na przekaźnik oraz na krótko
- Skrzynka bezpieczników w miejscu schowka pasażera
> Brak wskazań obrotomierza, więc to trzeba podłączyć
Układ chłodzenia:
- Chłodnica z E30 2.5 TDS (zamiennik)
- Termostat 85*C z M60
- Usunięte elektrozawory ogrzewania
- Zbiornik wyrównawczy od Glofa 3
Układ napędowy:
- Koło zamachowe custom od Otoczaka pod tarczę 240mm
- Docisk z E39 M57, tarcza sprzęgła M52B28
- Adapter skrzyni od Cybula
- Skrzynia biegów od 1.6 kupiona za 90zł
- Wał napędowy seryjny
- Dyfer 100% 3.38. Mała głowa
- Półosie od E46
Zawieszenie:
- Przednie wahacze od E46
- Tuleje przednich wahaczy acentryczne od M3
- Usunięty stabilizator przedni
- Usunięty stabilizator tylny
- Tylne amortyzatory z E36 Compact
- Tylne sprężyny jakieś twarde chyba od Hondy (podziękowania kolego agressor!)
- Wszystkie gumy z tyłu wymienione na poli od Olkusza i dyfra od StrongFlexa
- Regulowane wahacze tylne (kopia Silverproject)
Układ hamulcowy:
- Zaciski po regeneracji, seryjne
- Hydrauliczny ręczny na oddzielnych zaciskach
- Zawór do odcinania tyłu
Układ kierowniczy:
- Pompa wspomagania elektryczna od Astry G
- Łącznik kolumny kierownicy przerobiony z łącznika z E34 i wbity na wielokliny z E36
BODY KIT:
- Błotniki przód z laminatu
- Felony form ok 5cm na stronę
> W planie ducktail
Nadwozie / wnętrze:
- Wywalony środek i odchudzona deska
- Panel startowy w miejscu środkowego nawiewu
- Kubełek Mirco
- Pasy 4pk
- Klatka z zastrzałami do tylego wózka oraz kielichów od Cybula
- Przedni wózek opuszczony na tulejach, żeby zamknąć maskę, łapy silnika od ADAMAT
- Poduszki silnika poli 85 ShA
- Bak paliwa wraz z pompą w bagażniku
- Akumulator w bagażniku
- Zaspawany i zaklejony szyberdach
- Felgi 17" Kosei Racing
Trochę o moim projekcie:
Kupiłem E36 z myślą o drifcie ew. jakimś street racingu. Odchudzone 2.0 dawało radę ale zdecydowałem się na coś większego. 2.5 to pierwsze co pomyślałem, ale przeglądając olx zobaczyłem, że M62B35 są dość tanie, więc niewiele myśląc, powiedziałem "czemu nie?". I tak się zaczęła droga przez mękę ze swapem V8. Zwłaszcza jeśli robi się to pierwszy raz i samemu.
Na początek trochę zdjęć ogólnie samochodu jeszcze przed swapem na V8, potem kilka fotek jak silnik już siedzi. W dużym skrócie. Robię dużo zdjęć więc jak ktoś chce popatrzeć to tu mam cały album: Album Google Drive
Po złożeniu wszystkiego do kupy. Odpalił bez problemu po czym przy drugim odpaleniu poszło po zaworach Okazało się, że podłączyłem odwrotnie przewody olejowe i nie było ciśnienia, więc nie napiął napinacza... Na następny dzień przytargałem kolejny silnik za całe 550zł, zrzuciłem głowice i zabrałem się za remont. Głowice umyłem a gniazda zaworowe i same zawory dotarłem. Całość złożona i odpalona. Dlatego też pomyślałem, że założę w końcu jakiś opis
https://i.imgur.com/3N8bUkQ.jpg, https://i.imgur.com/0eWqaWp.jpg, https://i.imgur.com/s826wkl.jpg
https://i.imgur.com/XiGW3DE.jpg, https://i.imgur.com/XGGc4TS.jpg, https://i.imgur.com/NoAO7td.jpg
https://i.imgur.com/4ydYYzI.jpg, https://i.imgur.com/XCjpBE9.jpg, https://i.imgur.com/1LMDyPB.jpg
https://i.imgur.com/DpS6NAu.jpg, https://i.imgur.com/RIqTq9A.jpg, https://i.imgur.com/hSHAWSV.jpg
https://i.imgur.com/3NG0zR5.jpg, https://i.imgur.com/d42C5N4.jpg, https://i.imgur.com/ioUzuak.jpg
https://i.imgur.com/7Gwlkxg.jpg, https://i.imgur.com/KDAnxQW.jpg, https://i.imgur.com/AxaKXcX.jpg
https://i.imgur.com/5zcfiT1.jpg, https://i.imgur.com/aNc9FXF.jpg, https://i.imgur.com/g8SdT8T.jpg
https://i.imgur.com/igcQAPX.jpg, https://i.imgur.com/kAB4Otu.jpg, https://i.imgur.com/EyiI3QW.jpg
https://i.imgur.com/LQhqPUC.jpg, https://i.imgur.com/mWZqStG.jpg, https://i.imgur.com/phxQRnf.jpg
https://i.imgur.com/Z0drzbe.jpg, https://i.imgur.com/Otm1F0h.jpg, https://i.imgur.com/xbah2uh.jpg
https://i.imgur.com/NEYSSBg.jpg, https://i.imgur.com/W85s7hG.jpg, https://i.imgur.com/YgAhjqv.jpg
Dodam jeszcze jakieś filmiki z odpalenia i pracy silnika:
Tutaj niezbyt udana próba:
Tu poszło po zaworkach:
A tu już działa:
To na razie na tyle. Mam nadzieję, że nie zasypałem zbyt dużą ilością materiałów zdjęciowych jak na pierwszy post.
Jeśli macie jakieś rady/pytania lub koncepcje co można by zmienić albo dodać to śmiało pisać.