![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Fri, 20 June 2014 ![]() |
Crossover to podkategoria w SUV'ach. Oznacza to, że każdy Crossover będzie suvem, ale w drugą stronę - niekoniecznie. Ja bym to dokładnie odwrotnie ujął. Crossovery to niekoniecznie SUVy. Murano Cabrio to też crossover, podobnie jak wszystkie uterenowione wersje osobówek (nawet taki Stepway u Dacii) albo potworki typu Acury ZDX, Mercedesa klasy-R czy Forda Flex. Natomiast SUV z definicji chyba musi mieć napęd 4x4 przynajmniej dostępny w opcji. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
U nas skrót SUV tłumaczy się bezpośrednio... i wychodzą potem głupoty w interpretacjach.
Kiedyś w USA określało się w ten sposób "luksusowe terenówki".. które posiadały mocne silniki, solidne napędy 4x4 .. a wtedy nie było jeszcze elektronicznych jak teraz i jak to amerykany.. bardzo komfortowe w środku. Przez długi czas były (i chyba jeszcze dalej jeszcze są) to synonimy luksusu ![]() Producenci wpadli na pomysł by obniżyć koszty i zrobić SUVa dla mas pracujących wiosek i miast. Uzyskali to przez wywalenie ram, ogołocili drogie napędy przez wstawienie prostych elektronicznych AWD a nawet 2WD, ograniczyli ich wyposażenie ale zachowali bryłę. Marketingowo mówił się, że to są SUVy czyli w podtekście synonimy luksusu.. a realnie były/są to napompowane zwykłe osobówki. I tak powstały corssover ... które idealnie trafiły w gusta i kieszeń klientów a do tego znacznie przerosły umierający (przynajmniej po za USA) segment SUV. Co ciekawe, zmiany zaczynają dotykać nawet segmentu pikapów.. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 04 September 2025 - 17:03 |