Shoutbox 0 nowych PW 


90 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Closed TopicStart new topic
> F1 sezon 2020 i 2021
MadeInPoland
post Mon, 23 Apr 2018 - 11:12
Post #101


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Po przeczytaniu tego co mówi ta Pani jedyne co mi przychodzi na myśl to nadzieja, że Kub trafi pod inne skrzydła. Ona wkrótce będzie przytulać tych łebków do własnej piersi w ramach rozwoju ich talentu.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 23 Apr 2018 - 11:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomek evo
post Tue, 24 Apr 2018 - 11:21
Post #102


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





http://www.cyrkf1.pl/wyniki-finansowe-williamsa-za-2017-rok/


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 25 Apr 2018 - 21:33
Post #103


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





WTF no2

https://www.przegladsportowy.pl/motosporty/...rmuly-1/6bdv8zp

CYTAT
– Gdy zaczynałam swoją pracę, naprawdę myślałam, że stać nas na zwycięstwa - powiedziała szefowa Williamsa w wywiadzie dla szwajcarskiego "Blicka".


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzikidaniel
post Thu, 26 Apr 2018 - 06:56
Post #104


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 August 2007





Taaaa, a Sirotkina brali bo budżet był w idealnej kondycji finansowej... Niech tak dalej udają wariatów to trzeba będzie po zakończeniu sezonu manatki spakować i zespół wystawić na sprzedaż.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Thu, 26 Apr 2018 - 10:28
Post #105


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





Bardzo dobrze dziewczyna mówi. F1 może szybko podzielić los Ligi Mistrzów, gdzie dysproporcje budżetów są olbrzymie i to ci najbogatsi mają decydujący głos. Co więcej - ci najbogatsi są zmuszeni by być na topie, bo zadłużenie klubów jest tak olbrzymie, że muszą zarabiać pieniądze na oglądalności i pucharach, by spłacać swoje zobowiązania. Formuła 1 również zmierza w tym kierunku dosyć szybkim krokiem. Limit budżetu byłby bardzo dobrym posunięciem - od razu ubyłoby paydriverów, bo kasa od sponsorów szła by do większej ilości teamów.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Fri, 27 Apr 2018 - 07:53
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





W kwestii samej F1 ogólnie tak, zgadza się że nieograniczony budżet MB nie sprzyja wyrównanej rywalizacji na przestrzeni całego sezonu. Tyle że Haas potrafił się zbliżyć do wielkiej trójki mając ułamek ich budżetu. Z kolei Honda nadal pokazuje jak można nie umieć zbudować dobrego silnika w F1 i to już nie jest kwestia $$$.

Ale wracając do Williamsa - zaklinanie rzeczywistości nic nie da. Przespali zimę i teraz są w ogonie, a nawet jak poprawią bolid to z takimi leszczami nic już nie wywalczą.
Karawana odjeżdża.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Fri, 27 Apr 2018 - 14:22
Post #107


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





To nie jest takie proste, że jak się sztucznie ograniczy budżet to się stawka ładnie wyrówna. Pomijając fakt, że samo kontrolowanie wydatków jest w wielu przypadkach bardzo kłopotliwe , żeby nie powiedzieć nierealne to producenci(koncerny samochodowe) idą do F1 zakładając, że muszą obficie sypnąć groszem aby mieć rezultaty i mają niejako gwarancję, że dysponując odpowiednio dużym budżetem będą w dłuższej perspektywie mocno konkurencyjni. Największym problemem moim zdaniem nie są zbyt wysokie budżety potentatów tylko zbyt małe "uboższych" ekip. Władze F1 powinny szukać mądrych rozwiązań, które spowodują, że ci mniejsi dostaną więcej kasy z ogólnego budżetu z praw komercyjnych do podziału. 150 ml to wg. mnie na współczesne standardy zdecydowanie zbyt restrykcyjny limit. Salary Cap sprawdza się w NBA ale w F1 to zupełnie inna sytuacja. Być może 'opodatkowanie" potentatów za wydatkowanie poza ustalony limit (np. 250 mln) i przekazywanie tych kwot do najbiedniejszych ekip było by jakimś rozwiązaniem ale po pierwsze kto z "bogatych" się na to zgodzi a po drugie i tak będzie problem z udowodnieniem kto i o ile przekroczył budżet. Czołowe ekipy dziś często wydają znacznie więcej niż kwoty, do których się przyznają.
Nie wiadomo na ile na sytuacje Williamsa składają się błędy projektowe, na ile zimowa zabawa w wyciąganie kasy od Rosjan (zamiast praca z kierowcami nad bolidem) a na ile niedoświadczeni i nie najwyższych lotów kierowcy ale chyba wszystko po trochu. Force India miała w zeszłym sezonie ok 100 ml budżetu a w tym większego na pewno nie mają tylko jak już to mniejszy. Najważniejsza jest efektywność wykorzystania budżetu bo jak pokazały przykłady Toyoty, Hondy czy nawet BMW można mieć i 500 ml budżetu i jeździć w środku stawki z zespołami, które mają 5 x mniej. Oczywiście to ekstremalne przykłady i generalnie kasa przekłada się na wyniki ale nie jest to wprost proporcjonalne a poza tym trzeba pogodzić się, że na świecie jedni są bogaci a drudzy biedni i w Królowej Sportów Motorowych komunizmu raczej nie wprowadzimy co najwyżej możemy pomyśleć o jakimś socjalu w stylu 500+ biggrin.gif.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 27 Apr 2018 - 21:35
Post #108


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





F1 powinno być szczytem technologii.. i posiadać najnowsze i najdroższe technologie które nie występują nigdzie indziej.
To powinien być bezwzględny i otwarty wyścig technologii koncernów motoryzacyjnych.

A co się proponuje ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sat, 28 Apr 2018 - 12:54
Post #109


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





3 sesja treningowa
Stroll - 8
Sirotkin -10

Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 28 Apr 2018 - 13:19
Post #110


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





szalenstwo, zwłaszzca że Sirotkin skonczył na bandzie
tak sie konczy ciśniecie na siłe zeby pokazać sie w treningu z jak najlepszej strony - wystarczy popatrzec na czasy
w wyscigu bedzie omijany jak tyczka wink.gif
no chyba że im Toto Wolf dał w prezencie jakies lepsze mapy doi silnika i na prostych bedą odrabiac


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Sat, 28 Apr 2018 - 16:16
Post #111


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





No coś im dał. Oba williamsy w q2, a Strolowi wiele nie brakło by wskoczyc do q3.

Będzie się jutro działo na tym torze biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sat, 28 Apr 2018 - 21:44
Post #112


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Williams na tym torze prezentuje się całkiem nieźle. Są np. wyraźnie szybsi od McLarena i mają tempo zbliżone do Hassa czy nawet Renault. Obawiam się jednak, ze to głównie zasługa silników Mercedesa, które na tym torze dają bardzo dużo (może nie w stosunku do silników Ferrari, szczególnie tegorocznych) ale w stosunku do Renault czy Hondy. Sirotkin puki co jak dla mnie w ten weekend pod kreską bo w sumie w głupi sposób rozbił bolid i o mało nie skończyło się startem z końca stawki a w qualu zrobił błąd przez co zaprzepaścił szanse awansu do Q3 (a przy kłopotach innych było to realne) i kolejny raz przegrał wewnętrzna rywalizację ze Stollem. Docenić należy jednak, że pozbierał się po rozbiciu bolidu i generalnie był szybszy od Strolla. Zupełnie jak Kimi (od Vettela), który zwalił w tym samym miejscu a P1 było na wyciągniecie ręki. Vettel świetna jazda az do ostatniego wyjazdu. Miał podwójnego farta bo mało brakło a by się rozbił i Kimi przez swój błąd nie odebrał mu P1. Ferrari na tym torze jest wyraźnie szybsze od Mercedesa, który musi mocno oglądać się za siebie bo sadzę, że Red Bull będzie miał bardzo konkurencyjne tempo wyścigowe. Williams jutro szansa na punkty pod warunkiem, ze będą trzymać się z dala od kłopotów.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 29 Apr 2018 - 15:30
Post #113


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Biniu @ Sat, 28 Apr 2018 - 16:16) *
Będzie się jutro działo na tym torze biggrin.gif


wykrakałeś
wyczyn Grosejana przebił wszystko


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TofikGST
post Sun, 29 Apr 2018 - 15:59
Post #114


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: KIELCE





smile.gif Grosejan odstawił numer wyścigu smile.gif buba jak sam ch.. smile.gif Ale Vettel też się trochę przeszacował, jakby odpuścił ten pierwszy zakręt to by stał na najwyższym pudle na podium bo chwile potem Botas odjechał z wyścigu ( swoją drogą pech jak ch..).
Akcja Red Bulla też zasługuje na oklaski smile.gif
Ogólnie wyścig mega, a końcówka to już szczególnie !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 29 Apr 2018 - 18:06
Post #115


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Sirotkin w koncu zdobył pierwsze 2 punkty w F1






karne wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Sun, 29 Apr 2018 - 18:28
Post #116


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





Romek poszedł jak dzik w zarośla. Nie mogę wyjść z podziwu jak mógł dotego dopuścić na tym poziomie ścigania.
Vettel to musi tego Verstapena szczerze nienawidzić. 2 wyścig mu zniszczył. Chociaż też sam sobie Seb winien, bo zagotowalo mu się w głowie i przypuścił atak, który nie mógł się powieść. W sytuacji Red bulli to jeden i drugi za duże ciśnienie miał. Ciekawe jak ich rywalizacja będzie dalej wyglądać (bo o współpracy nie ma mowy).

Ja tam się cieszę z drugiego miejsca Raikkonena, Ferrari postawilo na Vettela, a tu drugi raz Kimi melduje się przed nim mimo mega wtopy w q3 i lipy na początku wyścigu. Szczęście dopisało, ale w tym sporcie jest ono potrzebne by odnosić sukcesy, albo to masz albo nie.

$irotkina mi nie szkoda. Jak nie ma pecha to po prostu jedzie słabo.

PS. Jeszcze trzeba dodać, że Botas jechał świetnie. Trzymał dobre tempo, szanował opony. Kiedy Hamilton płakał, że opony mu nie jadą i zjechał na zmianę to Botas na tej samej mieszance na sfatygowanych oponach kręcił best lapy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Messik
post Sun, 29 Apr 2018 - 19:19
Post #117


Frequent User
Dołączył: Fri, 28 September 2012





Tylko HAM zrobił sobie flatspot'a i dlatego musiał zmienić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 30 Apr 2018 - 10:28
Post #118


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





https://uploads.disquscdn.com/images/3e9520...jpg?w=600&h

wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Mon, 30 Apr 2018 - 13:42
Post #119


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Wyścig pod względem dramaturgii jeden z najlepszych w ostatnich latach. Szkoda Bottasa bo zasłużył na zwycięstwo i był lepszy od Hamiltona. Vettel miał w ręku wszystkie atuty by wygrać ale po raz kolejny nie potrafił poradzić sobie z presją i popełnił kardynalny błąd, który kosztował go wygraną. Nawet po restarcie jadąc na 2 miejscu powinien był wyprzedzić Bottasa bo jazda w tuneli aerodynamicznym daje na długiej prostej ogromna przewagę a mając do dyspozycji szybszy bolid , lepszy w krętej części toru powinien odjechać na tyle aby Bottas nie mógł mu się zrewanżować. Tylko taki atak trzeba sobie odpowiednio przygotować a Vettel poszedł jak jeździec bez głowy. Panowie z Red Bulla dali czadu ale to głównie wina Verstappena bo zmienił dwukrotnie kierunek (subtelnie ale na tyle, że wywołało to kontrreakcje) i do tego przy drugiej zmianie kierunku zaczął hamować a Riccardo miał zamiar wcisnąć się od wewnętrznej i maksymalnie opóźnić hamowanie co też niestety było ryzykowne ale z drugiej strony patrząc jak zaciekle bronił się Verstappen to Riccardo musiał ryzykować bo elegancko i bezpiecznie Maxa raczej się nie dało wyprzedzić. Cały czas bronię Maxa bo to ogromny talent i jest bardzo młody i ma prawo do błędów ale to co wyprawia w tym sezonie niestety jest nie do zaakceptowania.
Oczywiście to wszystko pikuś z popisem Groszka. Wielu już widzi Kubice w jego fotelu. Ja bym jeszcze zaczekał ale Romek jest na dobrej drodze aby wylecieć z F1 na zawsze.
Stroll- Sirotkin 4-0. Trzeba Strolla pochwalić, że trzymał się z dala od kłopotów i dowiózł punkty, których mogło być jednak więcej ale w sytuacji Williamsa może lepiej, ze nie podejmował walki o obronę pozycji bo mogło się to różnie skończyć. Tempo Strolla było całkiem przyzwoite i Williams był na tym torze przed Torro Rosso, McLarenem i Sauberem i chyba nawet Hassem (których ciężko ocenić). Sirotkin no cóż pokazuje że na pojedynczym kółku jest szybki, w każdym razie szybszy od Strolla ale robi błędy i sam się eliminuje. Owszem Hulk w tej sytuacji nieco zawinił ale jak by Sirotkin zamiast walić w Pereza pojechał dobrze ten zakręt to by się nie znalazł w kanapce między 2 bolidami, które lepiej wyszły z zakrętu. Próbował się utrzymać i tak się to skończyło. Czas na naukę i błędy się powoli kończy i w końcu ktoś zacznie wymagać od niego wyników bo tych na razie brak. Mam nadzieję, ze progres formy Williamsa nie wynika tylko z przewagi silnikowej na tym torze i w Barcelonie będą konkurencyjni.
Kimi jechał na odwal się tempem lekko spacerowym a skończył a pudle ale wcześniej się nie popisał bo moim zdaniem powinien odpuścić próbę wepchnięcia się po wewnętrznej bo był jednak zbyt z tyłu i nie powinien liczyć, ze Ocon zostawi mu tyle miejsca, ze obaj przejadą ten zakręt obok siebie.
Hamilton wygrał ale sie nie popisał i on dobrze o tym wie. Nie był specjalnie szczęśliwy bo można już wyraźnie powiedzieć, że Ferrari jest wyraźnie szybsze od Mercedesa, który ma problemy z pracą opon. Do tego Bottas chyba lepiej radzi sobie z wieloma problemami niż Hamilton.
Nie wiem czy Vettel nie ma ostatniej szansy na tytuł w Ferrari w tym roku bo jeśli Ferrari zakontraktuje Riccardo to obstawiam, że Australijczyk wygra wewnętrzną rywalizację. Poza tym Ferrari po raz pierwszy od wielu lat ma najlepszy (puki co) bolid w stawce i nie jest powiedziane, ze w przyszłym roku będą równie konkurencyjni. Moim zdaniem Schumi i Alonso już by mieli na miejscu Vettela po 4 wygrane w tym sezonie.


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Mon, 30 Apr 2018 - 17:20
Post #120


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(tomek evo @ Mon, 30 Apr 2018 - 13:42) *
Czas na naukę i błędy się powoli kończy i w końcu ktoś zacznie wymagać od niego wyników bo tych na razie brak.

kto powiedział, że się kończy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

90 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 21:12