Nowy, do 60k, fajnie jeżdżący, Nie musi być szybki, ale ma "fajnie" jeździć. |
Nowy, do 60k, fajnie jeżdżący, Nie musi być szybki, ale ma "fajnie" jeździć. |
Fri, 29 Dec 2017 - 08:00
Post
#41
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 July 2017 |
zazdroszcze ze mozesz porownac osobiscie tyle aut przed zakupem. jak to sie odbywa? dzwonisz do salonu osobiscie i mowisze ze chetnie bys sie przejechal takim i takim autem bez zobowiazan? czy firma Ciebie umawia? W większości wypadków włażę do salonu i pytam o jazdę próbną. Z reguły jest od ręki. Te pół godziny wystarczy do tego, aby pobieżnie poznać auto na tyle, żeby wiedzieć, czy jest sens się dalej nim interesować. Mito jeździ koleżanka z pracy, więc kiedyś poprosiłem, żeby się dała przejechać po południu. 2-3 auta sobie wziąłem na dobę z wypożyczalni. Koszt nie przekracza stówki za dzień, więc żaden wydatek, a można dobrze poznać samochód. Ta ostatnia opcja działa raczej tylko w wypadku popularnych modeli, bo znalezienie wypożyczalni mającej Mito lub Swifta w ofercie nie jest zbyt proste, jeśli się nie mieszka w Warszawie Przejechałem się wczoraj Tipo. Mówiąc szczerze jestem mocno zaskoczony. Wprawdzie nie jest to coś, czego szukałem, więc go nie biorę pod uwagę, ale wrażenia z samego auta bardzo na plus. Porządnie wykonane, solidne, wygodne itp. Jak nie Fiat. Jakbym szukał nowego rodzinnego w tym budżecie to chyba kupiłbym właśnie Tipo z T-Jetem. Clio i 208 znam, ale to nie to. Złe nie są, ale są ciekawsze od nich opcje. |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 29 Dec 2017 - 08:00
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 29 Dec 2017 - 08:10
Post
#42
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Niedługo ma się pojawić Swift Sport
choć pewnie jego cena będzie w okolicy 70k |
|
|
Fri, 29 Dec 2017 - 15:17
Post
#43
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa |
Sprawdziłbym Mazdę 2 1,5 90 koni 5MT. Jesli nie będzie dla Ciebie zbyt "kobieca" z wyglądu to jest bardzo fajnie jeżdzący samochód z normalnym silnikiem.
|
|
|
Fri, 29 Dec 2017 - 16:03
Post
#44
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Mazda ma fatalną jakość wykonania.
Jest ładna, nowoczesna, przyjemnie się prowadzi... ale jakość bardzo słaba. Dotyczy to nadwozia jak i materiałów użytych w środku. W salonowej, robionej pod zamówienie topowej CX-3 już w 2 miesiącu była naprawa blacharska... bo wyszła rdza Takich napraw przez 33k km (2 lata) było 4 (wszystko naprawiane na gwarancji). |
|
|
Sat, 30 Dec 2017 - 20:40
Post
#45
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
znaczy goła astra lepiej jeździ, ma lepszą trakcję, lepiej hamuje i daje więcej przyjemności jak się na nią patrzy i jak się siedzi w środku ? ma wygodniejsze fotele, lepsza kierownicę (nie plastikową), ładniejszą deskę, lepsze światła (ważne nocą), nawigacja nie jest potrzebna, alusy też są zbędne.. itd itp ? gusta Tyle, że Ignis się prowadzi jak rozgotowane pierogi... i tak - "goła" Astra prowadzi się lepiej (chociaż czasami wylna oś za "mało informuje" co się z nią dziele) -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Sat, 30 Dec 2017 - 23:01
Post
#46
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 |
cześć!
jestem handlowcem w salonie pewnej czeskiej marki która od 17 lat jest w 100% niemiecka. rocznie sprzedaje 200 sztuk bo nie da się ukryć że sprzedaż nowych samochodów przeżywa renesans. W tym roku salony sprzedały ponad pół miliona nowych samochodów. to najwięcej od 1999 roku kiedy sprzedało się 640 tyś sztuk. tylko że wtedy podatki na import używek były wielkie a naród potrzebował samochodów. Wtedy to było tak: weź no mi Stefan doradz jaki samochód kupić? i przysłowiowy Stefan doradzał to co miało najlepsza wartość w stosunku do ceny. A to było zajebiscie proste! samochody montowane w pl nie miały cła więc były bezkonkurencyjne. więc klasa A radził cc ad tico Matiz / klasa b Felicja uno klasa c : siena Lanos, klasa D P405/ nubira klasa E audi a6. temat był raczej prosty jeżeli ekonomia grała pierwsze skrzypce teraz jednak mamy 2017/2018 rok wszyscy którzy oferują swoje produkty na naszym rynku mają takie same obciążenie podatkowe. wszyscy mają z grubsza podobną ofertę finansowania. koszt serwisu i trwałość konstrukcji jest porównywalny jako handlowca totalnie rozbraja mnie fakt że nikt przez trzy strony wątku nie dopytuje o to czego oczekuje OP A każdy ma złotą radę i dedykowany model. żeby dobrać najlepszą opcję pozwolę sobie na małe rozpoznanie 1. jaka będzie forma finansowania samochodu (kredyt/leasing/najem) 2. ile samochodów jest użytkowanych w firmie/grupie kapitałowej 3. jaki będzie charakter użytkowania pojazdu (roczny przebieg, relacja użytkowania w trasie do jazdy w mieście, czy kierowca będzie dedykowany do samochodu) 4. czym aktualnie jeździsz i za co lubisz ten wóz/ co ma z wyposażenia czego w nowym zabraknąć nie może 5. czego oczekujesz od nowej furtki 6.jakie modele skreslasz na starcie A do jakich czujesz miętę? 7. czy Twoja firma jest z branży automotive 8. kto płaci za paliwo Ja od siebie dodam że w takim budżecie szukalbym astry v 125km 250nm / cactusa 1.2 thp/ Fabii 110km dsg/ Rapid 1.4 tsi dag/ nowa ibiza/polo, golf na wyprzedaży / duster/ Jimny wszystko zależy od tego czego potrzebujesz... -------------------- |
|
|
Sat, 30 Dec 2017 - 23:09
Post
#47
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
no weź...
przecież napisał to w pierwszym poście jak dla mnie jest sprawa jasna a finansowanie ? to już sprawa jego prywatna... i jak sobie to zorganizuje jeżeli będzie potrzebował pomocy, to pewnie o to zapyta ... a Jimny jest bardzo specyficznym autem i jego nabywca doskonale wie czego oczekuje od tego auta |
|
|
Sun, 31 Dec 2017 - 01:04
Post
#48
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki |
koszt serwisu i trwałość konstrukcji jest porównywalny Ja wiem, że Was z tego szkolą, ale tutaj to nie przejdą takie teksty. Wystarczy rzucić okiem na auto od spodu by zobaczyć, że pewne konstrukcje są naprawdę robione po kosztach. Mitsubishi Spacestar nie ma właściwie w ogóle zabezpieczenia przed rudą, a miski olejowe montowane w nowych 2.0 TSI/TFSI to jakaś kpina. Nie mówię już o zużyciu oleju niektórych silników czy oszczędnościach na komponentach stosowanych w autach Premium. Weź Lexusa GS450h i postaw obok BMW F10, a potem zobacz jaka różnica jest w trwałości tych aut. |
|
|
Sun, 31 Dec 2017 - 01:32
Post
#49
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 |
@honda
gwarantuję Ci że działu handlowego nie szkoli się w vgp z trwałości konstrukcji nie porównuje tutaj konstrukcji klasy E tylko samochody które nowe kosztuje 60k. ja, osobiście i subiektywnie uważam że trwałość jest porównywalna między każdym produkowanym w eu subkompakcie, z przewagą jakościową dla południowej europy. uważam też że dla mnie osobiście to jest astra 125km dynamic i długo długo nic ( Ą pracuje u Czechów) -------------------- |
|
|
Sun, 31 Dec 2017 - 11:15
Post
#50
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
@honda gwarantuję Ci że działu handlowego nie szkoli się w vgp z trwałości konstrukcji nie porównuje tutaj konstrukcji klasy E tylko samochody które nowe kosztuje 60k. ja, osobiście i subiektywnie uważam że trwałość jest porównywalna między każdym produkowanym w eu subkompakcie, z przewagą jakościową dla południowej europy. uważam też że dla mnie osobiście to jest astra 125km dynamic i długo długo nic ( Ą pracuje u Czechów) w samochodach za 60k też lepiej/gorzej zaprojektowane wozy, które są potem łatwiejsze/trudniejsze w serwisowaniu... a a propos Twojego pierwszego posta - jakbyś przeczytał ze zrozumieniem post autora, to byś miał odpowiedź na Twoją epopeję... -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Sun, 31 Dec 2017 - 12:26
Post
#51
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 18 April 2005 |
1. jaka będzie forma finansowania samochodu (kredyt/leasing/najem) 2. ile samochodów jest użytkowanych w firmie/grupie kapitałowej 3. jaki będzie charakter użytkowania pojazdu (roczny przebieg, relacja użytkowania w trasie do jazdy w mieście, czy kierowca będzie dedykowany do samochodu) 4. czym aktualnie jeździsz i za co lubisz ten wóz/ co ma z wyposażenia czego w nowym zabraknąć nie może 5. czego oczekujesz od nowej furtki 6.jakie modele skreslasz na starcie A do jakich czujesz miętę? 7. czy Twoja firma jest z branży automotive 8. kto płaci za paliwo moze za autora odpowiem... 1. nie obchodzi go to bo to auto sluzbowe, jaka mu bedzie roznica w prowadzeniu majac swiadomosc czy auto bedzie w leasingu czy w najmie... 2. nie obchodzi go to bo to auto sluzbowe, jaka mu bedzie roznica w prowadzeniu majac swiadomosc czy sa 3 czy 5 takich aut w firmie 3. charakter taki ze ma jezdzic nim sluzbowo i ma sie fajnie prowadzic... 4. kolega opisal to w pierwszym poscie 5. kolega opisal to w pierwszym poscie 6. kolega opisal to w pierwszym poscie 7. a co to ma do fajnosci samochodu i jego prowadzenia? 8. jak to ma byc auto sluzbowe to firma... To ma byc sluzbowka czyli (pracownika to malo obchodzi): jak sie popsuje to naprawia ii firma zaplaci fv, pewnie sprzedadza za pare lat i nie beda sie martwili czy za 5 lat zacznie rdzewiec, czy po 150k km padnie dwumasa, co za roznica czy w ciagu 5 lat popsuje sie 3 czy 4 razy, co za roznica czy spali 6 czy 7l? Czy bedzie duza utrara wartosci. Kolega nie ma wytycznych od szefa... Wszystko sprecyzowal... Swoja droga fajny szef |
|
|
Tue, 09 Jan 2018 - 14:07
Post
#52
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 July 2017 |
Odświeżam wątek, bo podjąłem pewne decyzje - a sądzę, że może komuś się w przyszłości przyda
Sprawdziłem parę pozostałych aut zaproponowanych przez Was, porównałem kilka z nich bezpośrednio - w efekcie wybrałem Mito. Negocjuję z dealerem, żeby spuścił TwinAira 105KM poniżej 60k (właściwie to ktoś tam z firmy negocjuje), jeśli nie to wezmę tego 78 KM. Demonem szybkości nie jest, ale jeździ wystarczająco dobrze, świetnie brzmi (o dziwo te dwa garki fajnie warczą i znakomicie na obroty wchodzą. Jak motocykl. A 4cylindrówka ma taki dość staromodny szorstki dźwięk - co nie dziwi, bo to stary FIRE), rewelacyjny układ kierowniczy. Jak na tę cenę i segment oczywiście. ALE (i tutaj dochodzimy do momentu typu "gdyby babcia miała wąsy..."): Gdyby w Fieście był normalny 4-cylindrowy silnik, a nie trzygarkowy mikser, wziąłbym Fiestę. Jeździ najlepiej ze wszystkiego, z czym miałem do czynienia. Na pozycji drugiej postawiłbym Swifta. Szczególnie dobrze sprawdza się w nim litrowy BoosterJet, (z turbo, jakby ktoś nie wiedział), jeździ zdecydowanie najprzyjemniej ze wszystkich - mocny, elastyczny, nieźle napędza to auto. Wydaje się szybszy, niż jest w rzeczywistości. Poważny minus, który dla mnie dyskwalifikuje Swifta z litrem jest identyczny jak w przypadku Fiesty. 3 cylindry. Przykro mi bardzo, może uznacie, że jestem dziwny, ale nie da się. I nie chodzi mi o kwestie ideologiczne, że 3 garki to niemęskie, czy zabawka, czy coś, po prostu dźwięk mnie odrzuca. Nic nie poradzę. Jest oczywiście jeszcze Swift 1.2 z 4 cylindrami i to już brzmi dobrze, jeździ też dobrze. Wolniejszy oczywiście od turbolitra, ale za to brzmi normalnie, jak samochód Zawieszeniowo? Trudno oceniać, bo w końcu auto niezbyt szybkie, ale wydaje mi się, że prowadzeniem Fieście ustępuje tylko minimalnie. Słyszałem od sprzedawcy, że Suzuki chce wypuścić wersję Sport, która ma mieć 140 KM - wydaje mi się, że to może być niezły hot hatch. Swifta jednak nie kupię z prostego powodu - nie ma na dzień dzisiejszy żadnych interesujących mnie egzemplarzy. Chciałem albo najlepiej wyposażonego, albo choćby średnio, ale nie ma. W promieniu 350 km zostały same golasy i to dosłownie kilka egzemplarzy. Czerwony, niebieski i jakieś cudaki malowane w kratki itp. Czekać na dostawę do czerwca nie mogę. Została więc Alfa. Też nie narzekam i jestem usatysfakcjonowany. @szybciutki Dziękuję za propozycje, ale Skodami nie jestem zainteresowany. Nie żebym coś do nich miał, ale to nie to. @Łukasik Szef jak szef - wystarczy się dogadać. To nie za duża firma, więc nie szasta kasą na lewo i prawo. Mam od paru lat taką umowę z szefem, że zamiast kupować kolejne nudne jak flaki z olejem Aurisy, Fabie, czy Octavie, za podobną lub niższą kasę (z reguły dużo niższą - muszę mieć argument ) wybieram sobie co chcę. I tak jestem jedynym kierowcą, i tak poprzednie trzy auta zdawałem w stanie praktycznie idealnym mimo dość sporego przebiegu, więc wszyscy wiedzą, że auta szanuję i nie zajeżdżam w trupa. A zawsze to potem lepiej wygląda, jak jest dyspozycja "proszę zawieźć <coś> do Y" i zamiast stękać "szefie, no i za to, że ktoś jest debilem i prostego wykresu i instrukcji nie ogarnia to ja się mam tłuc na drugi koniec kraju i tłumaczyć jak krowie na rowie, choć i tak nie ogarną?", to biorę auto i jadę bez szemrania. Przynajmniej mam z samej jazdy trochę przyjemności. Podsumowując - dziękuję wszystkim za pomoc i rady. Super z was goście! |
|
|
Tue, 09 Jan 2018 - 17:26
Post
#53
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
Moja kobieta długo jeździła Mito i miło go wspominam, bardzo fajny wybór Nie bierz tylko na 17 calowych felgach bo jeździ wtedy jak ping pong, 16' są OK
|
|
|
Mon, 29 Jan 2018 - 18:20
Post
#54
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
no i fajnie sie to czyta.
producenci tymi 3 cylindrowcami sami sobie zabijaja sprzedaz. choc z drugiej strony takimi wynalazkami podkradaja dziadkow ktorzy by kupili skody lub toyoty. ten suzuki sport moze byc mega ciekawy ale podejrzewam ze i tak fajnosc zabije cena na pozimie 70tys zl. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Mon, 29 Jan 2018 - 18:45
Post
#55
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
poprzedni Swift Sport był świetny 1.6 136KM)
bardzo przyjemne auto, bezawaryjne w zasadzie... choć ma specyficzną konstrukcję skrzyni (na wodzikach) i trzeba co jakiś czas dawać do regulacji by precyzyjnie biegi wchodziły |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 08:59 |