Większy intercooler do 1.8T 20V - czy taki będzie dobry? |
Większy intercooler do 1.8T 20V - czy taki będzie dobry? |
Wed, 29 Nov 2017 - 14:14
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 |
Czy spotkał się ktoś z takim intercoolerem i może coś powiedzieć na temat jego wydajności i czy jest zauważalna różnica w stosunku do seryjnego w Octavii mk1 1.8T 20V ?
http://fmic.pl/zestawy-vw/46096-intercoole...r&results=4 Pytam poniewaź duży frontowy intercooler wymaga przerabiania przedniej belki i ogólnie jest to rzeźba. FMIC niby oferuje coś takiego ale i tak wymaga to przeróbek: http://fmic.pl/zestawy-skoda/42447-bmw-e46...r&results=4 Auto ma mieć zrobiony program i dedykowany Downpipe RM Motors, silnik AUM czyli k03s i 320cc także po samym sofcie i dp powinno wypluć około 210-220 KM i 320-330 Nm -------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 29 Nov 2017 - 14:14
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 29 Nov 2017 - 18:16
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Testowaliśmy w Octavii AUM klienta taki akcesoryjny cooler boczny zamiast fabrycznego. Nie pasował otwór od map sensora (rozwiercić) oraz podwieszenia (da radę spasować w kwadrans). Daje radę taki temat przy 200/300 wyniku, auto pomimo kilku skatowań nadal ma chęć na 2 biegu gubić trakcję, na seryjnym w tych samych warunkach puchło odrobinę.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Mon, 04 Dec 2017 - 13:53
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 |
-------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
Mon, 04 Dec 2017 - 15:44
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Pewnie tak.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Tue, 05 Dec 2017 - 13:59
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 |
Pewnie tak. Chodzi mi o to, ze piszą że to do Audi A3 więc czy będzie pasował do Octavii -------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
Tue, 05 Dec 2017 - 14:49
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Obstawiam, że przeróbki będzie trzeba zrobić jak napisałem wyżej takie same.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Thu, 07 Dec 2017 - 14:26
Post
#7
|
|
User Dołączył: Fri, 20 November 2009 Skąd: Warszawa - Sadyba |
Czy spotkał się ktoś z takim intercoolerem i może coś powiedzieć na temat jego wydajności i czy jest zauważalna różnica w stosunku do seryjnego w Octavii mk1 1.8T 20V ? http://fmic.pl/zestawy-vw/46096-intercoole...r&results=4 Pytam poniewaź duży frontowy intercooler wymaga przerabiania przedniej belki i ogólnie jest to rzeźba. FMIC niby oferuje coś takiego ale i tak wymaga to przeróbek: http://fmic.pl/zestawy-skoda/42447-bmw-e46...r&results=4 Auto ma mieć zrobiony program i dedykowany Downpipe RM Motors, silnik AUM czyli k03s i 320cc także po samym sofcie i dp powinno wypluć około 210-220 KM i 320-330 Nm A może poszukaj IC z Ibizy BPX? Montowałem u siebie w A3 pod seryjny zderzak i nie przerabiałem belki. Wycinałem tylko kawałek kratki na halogen prawy. |
|
|
Wed, 13 Dec 2017 - 14:28
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 |
Ok mam dwa pytania:
Czy mogę zrobić taki setup (DP + SOFT) bez ruszania Intercoolera, ponieważ montaż frontowego Icka to spora rzezba i duzy koszt, no i obawiam się, ze po czasie moze cos sie rozszczelnic, puscic itp a zalezy mi zeby to bylo maksymalnie bezawaryjne i bez słabych punktów Ile koni doda mi sam DP i soft bez montażu IC -------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
Wed, 13 Dec 2017 - 17:03
Post
#9
|
|
User Dołączył: Fri, 20 November 2009 Skąd: Warszawa - Sadyba |
Ok mam dwa pytania: Czy mogę zrobić taki setup (DP + SOFT) bez ruszania Intercoolera, ponieważ montaż frontowego Icka to spora rzezba i duzy koszt, no i obawiam się, ze po czasie moze cos sie rozszczelnic, puscic itp a zalezy mi zeby to bylo maksymalnie bezawaryjne i bez słabych punktów Ile koni doda mi sam DP i soft bez montażu IC Ja początkowo jeździłem na seryjnym Icku i spieprzonym sofcie (ze 180 wyszło ~205km) i seryjny icek nie dawał rady. Moim zdaniem od FMICa trzeba zacząć rozważania zwiększania mocy w 1.8T. Dodatkowo jeśli masz AUM/AUQ/ARY to wymień TIPa. Seryjny ze zwężką zabiera sporo mocy. A koszt nie duży. Moim zdaniem dopiero po jego wymianie mozesz dobić do 220km. |
|
|
Wed, 13 Dec 2017 - 21:52
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica |
U braciaka w leonie AUQ też był soft robiony i ze 180 wyszło tylko 200 właśnie przez IC. Nie dawał rady. Popieram przedmówce- trzeba zacząć od IC. Inaczej szkoda czasu i pieniędzy.
-------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
Wed, 13 Dec 2017 - 23:25
Post
#11
|
|
User Dołączył: Tue, 02 June 2009 |
Faktycznie coś w tym jest. U mnie w avj po sofcie w ciepłe dni jest odczuwalny spadek mocy.W zimne auto jedzie jak powinno. Lepiej zrobić na poczatek icka .Pozdro
|
|
|
Thu, 14 Dec 2017 - 10:42
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa |
A badał ktoś temat tych smic tylko z grubszymi rdzeniami? Dają coś?
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
Thu, 14 Dec 2017 - 14:20
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Chyba nikt tego nie bada bo nie warto.
Jak chcesz taniej to szukaj na miejscu kumatego spawacza który zrobi Ci dolot, kup mu rurę, kolanka, FMIC, 4 złączki i 8 obejm. Żadnej filozofii z tym nie ma, podstawiasz auto na parę godzin i pospawane. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Thu, 14 Dec 2017 - 14:57
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Ja tak cały projekt 206 turbo zbudowałem wszystko zrobilem sam spawajac jedynie punktowo a później do spawacza i tak wychodzi najlepiej i najtaniej moim zdaniem (spawacz umie spawać w stosunku do tunerów którzy robią piekne kolektory i DP a w środku brak przetopu i podwójnej osłony.
|
|
|
Tue, 26 Dec 2017 - 22:53
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 |
A spotkał się ktoś z takim TIP?
http://allegro.pl/tip-uklad-dolotowy-audi-...6762570185.html warto to zamontować do AUM czy nic to nie doda mocy? No i jak z trwałością tego -------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
Wed, 27 Dec 2017 - 15:11
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Pewnie warto, ale dużo nie ugrasz tym. TIP warto wymienić jak jest sparciały lub robisz tak z 220-230KM i więcej, bo często już wtedy zaczynają się zasysać do środka i jest problem.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wed, 27 Dec 2017 - 16:50
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 |
Planuję AUM + Dedykowany Downpipe RM MOTORS i Soft pod Pb98, powinno wyjść około 215 - 220 KM, boję się zakładać ten TIP z linka bo słyszałem, że sylikony po roku, dwóch się rozpuszczają, nie chcę jakiś przedmuchów czy innych kłopotów z tym.
-------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
Wed, 27 Dec 2017 - 16:52
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 September 2009 |
Rm słyszałem i widziałem na prawdę różne wykonanie
|
|
|
Wed, 27 Dec 2017 - 17:38
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Planuję AUM + Dedykowany Downpipe RM MOTORS i Soft pod Pb98, powinno wyjść około 215 - 220 KM, boję się zakładać ten TIP z linka bo słyszałem, że sylikony po roku, dwóch się rozpuszczają, nie chcę jakiś przedmuchów czy innych kłopotów z tym. Jakieś bzdury Nic się nie rozpuszcza, są o wiele trwalesze niż seria. |
|
|
Sat, 30 Dec 2017 - 16:54
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 |
A mając dajmy na to po DP i sofcie te 215 KM jest ryzyko że się oryginalny TIP zassie?
-------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 10:47 |