2E-E
Wed, 29 Nov 2017 - 14:14
Czy spotkał się ktoś z takim intercoolerem i może coś powiedzieć na temat jego wydajności i czy jest zauważalna różnica w stosunku do seryjnego w Octavii mk1 1.8T 20V ?
http://fmic.pl/zestawy-vw/46096-intercoole...r&results=4Pytam poniewaź duży frontowy intercooler wymaga przerabiania przedniej belki i ogólnie jest to rzeźba. FMIC niby oferuje coś takiego ale i tak wymaga to przeróbek:
http://fmic.pl/zestawy-skoda/42447-bmw-e46...r&results=4Auto ma mieć zrobiony program i dedykowany Downpipe RM Motors, silnik AUM czyli k03s i 320cc także po samym sofcie i dp powinno wypluć około 210-220 KM i 320-330 Nm
Mis
Wed, 29 Nov 2017 - 18:16
Testowaliśmy w Octavii AUM klienta taki akcesoryjny cooler boczny zamiast fabrycznego. Nie pasował otwór od map sensora (rozwiercić) oraz podwieszenia (da radę spasować w kwadrans). Daje radę taki temat przy 200/300 wyniku, auto pomimo kilku skatowań nadal ma chęć na 2 biegu gubić trakcję, na seryjnym w tych samych warunkach puchło odrobinę.
2E-E
Mon, 04 Dec 2017 - 13:53
Mis
Mon, 04 Dec 2017 - 15:44
Pewnie tak.
2E-E
Tue, 05 Dec 2017 - 13:59
CYTAT(Mis @ Mon, 04 Dec 2017 - 15:44)
Pewnie tak.
Chodzi mi o to, ze piszą że to do Audi A3 więc czy będzie pasował do Octavii
Mis
Tue, 05 Dec 2017 - 14:49
Obstawiam, że przeróbki będzie trzeba zrobić jak napisałem wyżej takie same.
Dybek
Thu, 07 Dec 2017 - 14:26
CYTAT(2E-E @ Wed, 29 Nov 2017 - 14:14)
Czy spotkał się ktoś z takim intercoolerem i może coś powiedzieć na temat jego wydajności i czy jest zauważalna różnica w stosunku do seryjnego w Octavii mk1 1.8T 20V ?
http://fmic.pl/zestawy-vw/46096-intercoole...r&results=4Pytam poniewaź duży frontowy intercooler wymaga przerabiania przedniej belki i ogólnie jest to rzeźba. FMIC niby oferuje coś takiego ale i tak wymaga to przeróbek:
http://fmic.pl/zestawy-skoda/42447-bmw-e46...r&results=4Auto ma mieć zrobiony program i dedykowany Downpipe RM Motors, silnik AUM czyli k03s i 320cc także po samym sofcie i dp powinno wypluć około 210-220 KM i 320-330 Nm
A może poszukaj IC z Ibizy BPX? Montowałem u siebie w A3 pod seryjny zderzak i nie przerabiałem belki. Wycinałem tylko kawałek kratki na halogen prawy.
2E-E
Wed, 13 Dec 2017 - 14:28
Ok mam dwa pytania:
Czy mogę zrobić taki setup (DP + SOFT) bez ruszania Intercoolera, ponieważ montaż frontowego Icka to spora rzezba i duzy koszt, no i obawiam się, ze po czasie moze cos sie rozszczelnic, puscic itp a zalezy mi zeby to bylo maksymalnie bezawaryjne i bez słabych punktów
Ile koni doda mi sam DP i soft bez montażu IC
Dybek
Wed, 13 Dec 2017 - 17:03
CYTAT(2E-E @ Wed, 13 Dec 2017 - 14:28)
Ok mam dwa pytania:
Czy mogę zrobić taki setup (DP + SOFT) bez ruszania Intercoolera, ponieważ montaż frontowego Icka to spora rzezba i duzy koszt, no i obawiam się, ze po czasie moze cos sie rozszczelnic, puscic itp a zalezy mi zeby to bylo maksymalnie bezawaryjne i bez słabych punktów
Ile koni doda mi sam DP i soft bez montażu IC
Ja początkowo jeździłem na seryjnym Icku i spieprzonym sofcie (ze 180 wyszło ~205km) i seryjny icek nie dawał rady. Moim zdaniem od FMICa trzeba zacząć rozważania zwiększania mocy w 1.8T.
Dodatkowo jeśli masz AUM/AUQ/ARY to wymień TIPa. Seryjny ze zwężką zabiera sporo mocy. A koszt nie duży. Moim zdaniem dopiero po jego wymianie mozesz dobić do 220km.
dany_47
Wed, 13 Dec 2017 - 21:52
U braciaka w leonie AUQ też był soft robiony i ze 180 wyszło tylko 200 właśnie przez IC. Nie dawał rady. Popieram przedmówce- trzeba zacząć od IC. Inaczej szkoda czasu i pieniędzy.
wojtekm513
Wed, 13 Dec 2017 - 23:25
Faktycznie coś w tym jest. U mnie w avj po sofcie w ciepłe dni jest odczuwalny spadek mocy.W zimne auto jedzie jak powinno. Lepiej zrobić na poczatek icka .Pozdro
lukey
Thu, 14 Dec 2017 - 10:42
A badał ktoś temat tych smic tylko z grubszymi rdzeniami? Dają coś?
_adams_
Thu, 14 Dec 2017 - 14:20
Chyba nikt tego nie bada bo nie warto.
Jak chcesz taniej to szukaj na miejscu kumatego spawacza który zrobi Ci dolot, kup mu rurę, kolanka, FMIC, 4 złączki i 8 obejm. Żadnej filozofii z tym nie ma, podstawiasz auto na parę godzin i pospawane.
MisioLBN
Thu, 14 Dec 2017 - 14:57
Ja tak cały projekt 206 turbo zbudowałem wszystko zrobilem sam spawajac jedynie punktowo a później do spawacza i tak wychodzi najlepiej i najtaniej moim zdaniem (spawacz umie spawać w stosunku do tunerów którzy robią piekne kolektory i DP a w środku brak przetopu i podwójnej osłony.
2E-E
Tue, 26 Dec 2017 - 22:53
A spotkał się ktoś z takim TIP?
http://allegro.pl/tip-uklad-dolotowy-audi-...6762570185.htmlwarto to zamontować do AUM czy nic to nie doda mocy? No i jak z trwałością tego
Mis
Wed, 27 Dec 2017 - 15:11
Pewnie warto, ale dużo nie ugrasz tym. TIP warto wymienić jak jest sparciały lub robisz tak z 220-230KM i więcej, bo często już wtedy zaczynają się zasysać do środka i jest problem.
2E-E
Wed, 27 Dec 2017 - 16:50
Planuję AUM + Dedykowany Downpipe RM MOTORS i Soft pod Pb98, powinno wyjść około 215 - 220 KM, boję się zakładać ten TIP z linka bo słyszałem, że sylikony po roku, dwóch się rozpuszczają, nie chcę jakiś przedmuchów czy innych kłopotów z tym.
kaziu1985pn
Wed, 27 Dec 2017 - 16:52
Rm słyszałem i widziałem na prawdę różne wykonanie
MisioLBN
Wed, 27 Dec 2017 - 17:38
CYTAT(2E-E @ Wed, 27 Dec 2017 - 16:50)
Planuję AUM + Dedykowany Downpipe RM MOTORS i Soft pod Pb98, powinno wyjść około 215 - 220 KM, boję się zakładać ten TIP z linka bo słyszałem, że sylikony po roku, dwóch się rozpuszczają, nie chcę jakiś przedmuchów czy innych kłopotów z tym.
Jakieś bzdury
Nic się nie rozpuszcza, są o wiele trwalesze niż seria.
2E-E
Sat, 30 Dec 2017 - 16:54
A mając dajmy na to po DP i sofcie te 215 KM jest ryzyko że się oryginalny TIP zassie?
Mis
Sat, 30 Dec 2017 - 17:15
Jeśli jest w dobrym stanie to nie zassie się przy tej mocy.
2E-E
Sat, 30 Dec 2017 - 17:18
przebieg 117 000 km
Mis
Sat, 30 Dec 2017 - 17:25
Jak nie jest spękany/za twardy/za miękki w dotyku to będzie okej przy planowanej mocy.
spychu
Mon, 01 Jan 2018 - 20:59
Mis
W AUM nie ma mozliwosci zasysania sie TIPa, to nie gumowy smietnik z K04
dolna jego czesc w kazdym K03/K03s jest aluminiowa a gorna nawet nie tyle gumowa co bardziej plastikowa. Jedynym ograniczeniem przy pewnych mocach moze byc przewezenie tej aluminiowej czesci.
Mis
Mon, 01 Jan 2018 - 22:38
CYTAT(spychu @ Mon, 01 Jan 2018 - 20:59)
Mis
W AUM nie ma mozliwosci zasysania sie TIPa, to nie gumowy smietnik z K04
dolna jego czesc w kazdym K03/K03s jest aluminiowa a gorna nawet nie tyle gumowa co bardziej plastikowa. Jedynym ograniczeniem przy pewnych mocach moze byc przewezenie tej aluminiowej czesci.
Nie masz racji niestety, to pewne.
Miałem kilka sztuk AUM/AUQ/innych 1.8T poprzecznych na K03 i K03s, gdzie przy dobrej hybrydzie TIP fabryczny się zasysał i powodował nagły spadek boostu z 1b na 0,2b przy 4000-4500rpm, widać to w logach jak na dłoni, po założeniu TIPa sztywnego/silikonowego problem ustępował i można było walić 1,5-1,2b do samego limitera.
2E-E
Thu, 04 Jan 2018 - 08:33
No tak, ale mówisz o hybrydzie a ja będę latał na seryjnym k03s
A wie ktoś czy można wyciąć tłumik środkowy?
Czy nie pogorszy to osiągów?
Pytam bo poprzedni właściciel wsadził jakiś zamiennik który jest chyba od 1.6 MPI i mechanicy przy montażu DP powiedzieli, że wlot do niego ma mniejszą średnicę i dławi trochę reszte wydechu.
Mis
Thu, 04 Jan 2018 - 11:33
Nie pogorszy, można, na K03s seryjnym przy 215-230KM ładny fabryczny TIP nie powinien się zassać.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.